deatmania
Rektör
- Katılım
- 30 Ekim 2009
- Mesajlar
- 12,997
- Reaksiyon puanı
- 62
- Puanları
- 228
Facebook, 2012nin ilk çeyreğine ait rakamları açıkladı. Dünyanın en büyük sosyal medya ağı, üye sayısını 901 milyona çıkarırken, ilk mali dönemde 1.06 milyar dolar gelir elde etti.
Facebookun ABD Menkul Kıymetler Borsasına sunduğu rapor, şirketin inanılmaz büyüme hızına ait birçok rakam sundu. Mayıs ayında halka arza hazırlanan Facebook, geçtiğimiz mali dönemde 845 milyon olan üye sayısını yüzde 33 artırdı. Böylece, Facebookun Mart 2011de 680 milyon olan aktif üye sayısı (ayda en az bir kere hesabına giren kullanıcılar), Mart 2012de 901 milyona ulaştı.Facebook kullanıcılarının küresel alanda en çok bulunduğu ülke ve bölgeler sıralandığında, Avrupa 241, Asya 230 ve ABD ile Kanada 188 milyon üye ile ilk üçe yerleşti. Facebooku her gün kullanan üye sayısı ise, Mart 2011-Mart 2012 arasında yüzde 41 artarak 372 milyondan 526 milyona yükseldi.
MOBİL CİHAZLARDA UÇUŞA GEÇTİ
Facebooku dünya genelinde mobil cihazlarda kullanan üye sayısı 31 Mart itibariyle 488 milyon iken, bu rakam geçtiğimiz Cuma günü 500 milyonu geçti. Facebook, mobil kullanıcıların bir gün kişisel bilgisayar kullanıcılarını geride bırakacağına inanıyor. Facebook mobil cihazlarda giderek daha fazla kullanılsa da, çok az gelir elde ettiği bu alanı Aşilin topuğu olarak kabul ediyor.
Facebookun bu ayın başında 1 milyar dolarlık teklifle fotoğraf paylaşım sitesi Instagramı satın alması, şirketin mobil cihazlarda daha da güçleneceğine işaret ediyor. Instagramın alımını 23 milyon adi hisse senedi ve 300 milyon dolar nakitle gerçekleştirdiğini açıklayan Facebook, anlaşmanın iptal edilmesi halinde Instagrama 200 milyon dolar ödeyecek.
RAKAMLAR TAVAN YAPTI
Facebook, bu hafta başında yaptığı açıklamada Microsofttan 650 patent almak için 550 milyon dolar ödemeyi kabul ettiğini açıkladı. Microsoft, söz konusu patentleri 5 Nisanda AOL medya grubundan almıştı.
Mali açıdan bakıldığında, Facebookun geliri 2012nin ilk çeyreğinde, geçen yıl aynı döneme oranla yüzde 45 artış gösterdi ve 731 milyon dolardan 1.06 milyar dolara çıktı. Ancak net gelir 233 milyondan 205 milyon dolara geriledi.
Facebook, net gelirin azalma nedenlerini altyapısının genişlemesi ve daha fazla çalışan alınması olarak belirtti. Şirketin gelirinin büyük kısmını sağlayan ve 2011in ilk mali döneminde 637 milyon dolar olan reklam getirisi, 872 milyon dolara yükseldi. Bu rakam, 2011in son çeyreğinde 943 milyon dolardı. Facebook, reklam gelirlerinin dördüncü çeyreklerde her zaman daha yüksek olmasının doğal olduğunu belirtti.
eMarketer araştırma şirketi, 2011in son çeyreğiyle 2012in ilk çeyreği arasında ABDdeki reklam piyasasındaki gelirin yüzde 3.2 azaldığını, bunda Facebookun da payı olduğunu belirtti.
TAHMİNLERİN YİNE DE ALTINDA
Facebookun ortaya sunduğu finansal tablo, her ne kadar etkileyici olsa da bazı analistlerin beklentilerinin altında kaldı.
eMarketer şirketinden analist Debra Aho Williamson, San Francisco Chronicle gazetesine, ilk çeyreğin Facebook için geçiş sürecini temsil ettiğini, reklama ve mobil cihazlara yapılan yeni yatırımların sonraki mali dönemlerde geliri artıracağını söyledi.
ÜYE BAŞINA GELİR ARTTI
Facebookun raporunda yer verdiği bir diğer rakam, kişi başına mali dönem başına elde edilen ortalama gelir oldu. Bu rakam, son bir yıl içinde yüzde 6 artarak 1.21 dolara yükseldi. Bu rakam, Facebookun altyapısının ve reklamlarının güçlü olduğu bölgelerde daha yüksek çıktı.
Facebook, ilk çeyrekte gelirinin yarısının ABD ve Kanadadaki kullanıcılardan geldiğini belirtti. Bu oran, bir yıl önce yüzde 54tü. Şirket, yaşanan değişimi, Almanya, Brezilya, Avustralya ve Hindistan gibi ülkelerdeki gelişime bağladı.
Kaynak
MOBİL CİHAZLARDA UÇUŞA GEÇTİ
Facebooku dünya genelinde mobil cihazlarda kullanan üye sayısı 31 Mart itibariyle 488 milyon iken, bu rakam geçtiğimiz Cuma günü 500 milyonu geçti. Facebook, mobil kullanıcıların bir gün kişisel bilgisayar kullanıcılarını geride bırakacağına inanıyor. Facebook mobil cihazlarda giderek daha fazla kullanılsa da, çok az gelir elde ettiği bu alanı Aşilin topuğu olarak kabul ediyor.
Facebookun bu ayın başında 1 milyar dolarlık teklifle fotoğraf paylaşım sitesi Instagramı satın alması, şirketin mobil cihazlarda daha da güçleneceğine işaret ediyor. Instagramın alımını 23 milyon adi hisse senedi ve 300 milyon dolar nakitle gerçekleştirdiğini açıklayan Facebook, anlaşmanın iptal edilmesi halinde Instagrama 200 milyon dolar ödeyecek.
RAKAMLAR TAVAN YAPTI
Facebook, bu hafta başında yaptığı açıklamada Microsofttan 650 patent almak için 550 milyon dolar ödemeyi kabul ettiğini açıkladı. Microsoft, söz konusu patentleri 5 Nisanda AOL medya grubundan almıştı.
Mali açıdan bakıldığında, Facebookun geliri 2012nin ilk çeyreğinde, geçen yıl aynı döneme oranla yüzde 45 artış gösterdi ve 731 milyon dolardan 1.06 milyar dolara çıktı. Ancak net gelir 233 milyondan 205 milyon dolara geriledi.
Facebook, net gelirin azalma nedenlerini altyapısının genişlemesi ve daha fazla çalışan alınması olarak belirtti. Şirketin gelirinin büyük kısmını sağlayan ve 2011in ilk mali döneminde 637 milyon dolar olan reklam getirisi, 872 milyon dolara yükseldi. Bu rakam, 2011in son çeyreğinde 943 milyon dolardı. Facebook, reklam gelirlerinin dördüncü çeyreklerde her zaman daha yüksek olmasının doğal olduğunu belirtti.
eMarketer araştırma şirketi, 2011in son çeyreğiyle 2012in ilk çeyreği arasında ABDdeki reklam piyasasındaki gelirin yüzde 3.2 azaldığını, bunda Facebookun da payı olduğunu belirtti.
TAHMİNLERİN YİNE DE ALTINDA
Facebookun ortaya sunduğu finansal tablo, her ne kadar etkileyici olsa da bazı analistlerin beklentilerinin altında kaldı.
eMarketer şirketinden analist Debra Aho Williamson, San Francisco Chronicle gazetesine, ilk çeyreğin Facebook için geçiş sürecini temsil ettiğini, reklama ve mobil cihazlara yapılan yeni yatırımların sonraki mali dönemlerde geliri artıracağını söyledi.
ÜYE BAŞINA GELİR ARTTI
Facebookun raporunda yer verdiği bir diğer rakam, kişi başına mali dönem başına elde edilen ortalama gelir oldu. Bu rakam, son bir yıl içinde yüzde 6 artarak 1.21 dolara yükseldi. Bu rakam, Facebookun altyapısının ve reklamlarının güçlü olduğu bölgelerde daha yüksek çıktı.
Facebook, ilk çeyrekte gelirinin yarısının ABD ve Kanadadaki kullanıcılardan geldiğini belirtti. Bu oran, bir yıl önce yüzde 54tü. Şirket, yaşanan değişimi, Almanya, Brezilya, Avustralya ve Hindistan gibi ülkelerdeki gelişime bağladı.
Kaynak