Arkadaşlar,benim elimde netcad ve autocad ortamında çizilmiş halde bulunan bir harita var.Harita çizgi ve 3boyutlu yüzey elemanlarından oluşuyor.
Haritada yapmak istediğim karakterin a noktasından b noktasına yollardaki ve kenarlardaki engellere takılmadan en kısa mesafeden rotasını belirlemesini programlamak istiyorum.
Dağ,taş,el arabası ve binalar gibi engeller ve yollar autocad ortamında katmanlara ayrılmış durumda.
Ayrıca harita sol alt köşe orijin olmak üzere 1024x1024 pikselden oluşuyor.
Tüm bunları kullanarak bir program yazmak istiyorum,bu haritanın üzerinde bir noktadan diğer noktaya en kısa engelelre takılmadan gitmesi için hangi algoritmayı kullanmam lazım ve nasıl yazmam lazım.Aynı zamanda bu autocad ortamındaki haritayı programlamada nasıl tanımlarım(yollar,dağlar falan tanuımlanacak).
Bundan daha spesifik olarak aynı bu mantıkla çalışan biraz daha karmaşık bir problem var.Bu harita üzerinde bulunan oyun karakterlerinide bu işleme katarak nasıl yaparız.Yani oyun içinde bizim karakterimizin durduğu noktadan oyun içindeki sabit karakterlere(aynı yerde duran) yolları kullanarak ve engellere takılmayarak gitmesi gerek,şöyle anlatayım örnek vererek.
Benim karakterim dediğim bir araba sabit karakter dediğim benzin istasyonları,yollar var bide yol üstünde ve kenarlarda engeller var.Haritada bir sürü benzin istasyonu var bu benzin istasyonları arasında benim bulunduğum konuma sadece yolları takip ederek yakın olanını bulup,bunu koordinatlarını bana döken bir program lazım.
Bir nevi gps navigasyonu gibi bir mantık.Bana yardım edebilirmisiniz.
Haritada yapmak istediğim karakterin a noktasından b noktasına yollardaki ve kenarlardaki engellere takılmadan en kısa mesafeden rotasını belirlemesini programlamak istiyorum.
Dağ,taş,el arabası ve binalar gibi engeller ve yollar autocad ortamında katmanlara ayrılmış durumda.
Ayrıca harita sol alt köşe orijin olmak üzere 1024x1024 pikselden oluşuyor.
Tüm bunları kullanarak bir program yazmak istiyorum,bu haritanın üzerinde bir noktadan diğer noktaya en kısa engelelre takılmadan gitmesi için hangi algoritmayı kullanmam lazım ve nasıl yazmam lazım.Aynı zamanda bu autocad ortamındaki haritayı programlamada nasıl tanımlarım(yollar,dağlar falan tanuımlanacak).
Bundan daha spesifik olarak aynı bu mantıkla çalışan biraz daha karmaşık bir problem var.Bu harita üzerinde bulunan oyun karakterlerinide bu işleme katarak nasıl yaparız.Yani oyun içinde bizim karakterimizin durduğu noktadan oyun içindeki sabit karakterlere(aynı yerde duran) yolları kullanarak ve engellere takılmayarak gitmesi gerek,şöyle anlatayım örnek vererek.
Benim karakterim dediğim bir araba sabit karakter dediğim benzin istasyonları,yollar var bide yol üstünde ve kenarlarda engeller var.Haritada bir sürü benzin istasyonu var bu benzin istasyonları arasında benim bulunduğum konuma sadece yolları takip ederek yakın olanını bulup,bunu koordinatlarını bana döken bir program lazım.
Bir nevi gps navigasyonu gibi bir mantık.Bana yardım edebilirmisiniz.