Elektrikli otomobil nasıl ve nerede şarj edilir?

mr_rain

Guru
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,956
Reaksiyon puanı
441
Puanları
263
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, elektrik motorlu Fluence'in, Türkiye'de satışı için en ufak bir eksiklik olmadığını belirterek, ''Bu araçların şarj konusu hiç bir zaman problem olacak bir konu değil. Evlerde herhangi bir 16 amperlik topraklı priziniz varsa, çamaşır veya bulaşık makinesi çalıştırıyorsanız, elektrik motorlu Fluence'i evde şarj edebilirsiniz'' dedi.

Fluence.jpg




AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Aybar, 2009 yılının Ekim ayında Elektrikli Fluence Z.E'nin Türkiye'de üretilmesi kararının çıktığını anımsatarak, Oyak Renault Fabrikalarında elektrikli Fluence'nin seri üretimine bu ay başladıklarını kaydetti.
Aybar, Elektrik motorlu Fluence'nin önümüzdeki bir kaç ay içinde bütün dünyada ve Türkiye'de satışa sunulacağını, Türkiye'de satış için en ufak bir eksiklik olmadığını dile getirerek, şu anda bu araçların Türkiye'de satılması için satış şebekelerini hazırladıklarını ve gerekli eğitimleri verdiklerini ifade etti.
Özellikle bu araçların şarj istasyonu meselesinin bugünlerde hep gündemde olduğuna işaret ederek, şunları söyledi:
''Altını çizerek söyleyeceğim bir şey var. Elektrikli Fluence'ların şarj konusu konusu hiç bir zaman problem olacak bir konu değil. Evlerde herhangi bir 16 amperlik topraklı priziniz varsa, çamaşır ve bulaşık makinesi çalıştırıyorsanız ki, hepimiz çalıştırıyoruz, evden şarj edebilirsiniz. Aynı zamanda ofisten de şarj edebilirsiniz. Yollarda, otoparklarda restoranlarda, alışveriş merkezlerinde yapılanma gerekiyor park anında şarj yapabilmek için. Bu anlamda da belediyelerin önemli bir kaç tanesinde çalışmalar yoğunlaştı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesinde (İBB) şu anda otoparklarda 9 tane şarj istasyonu ortaya çıktı. Bu yıl sonuna kadar bu şarj istasyonu sayısı 40'ı bulacak. Ankara Büyükşehir Belediyesinde zannediyorum bu ay içerisinde ilk şarj istasyonunun otoparklarda açılışı gerçekleşecek. Gaziantep, Bolu, Kocaeli ve diğer belediyelerde harekete geçmiş durumda. Bu teknolojili araçların kullanılabilir olduğu algılanmaya başladıkça, Türkiye'de bu dinamiğin çok daha hızlı oluşacağını düşünüyorum ve önümüzdeki ayların bu büyük gelişmelere sahne olacağına inanıyorum.''

-BAŞBAKANA DA HAZIRLANIYOR-

İbrahim Aybar, bu yıl elektrikli Fluence'lerin satışına kamu kurumları ile başlayacaklarını, bireysel satışlar ve özel kurumların taleplerine 2012 yılının ilk çeyreğinde cevap vereceklerini belirterek, bu yıl bitmeden şu anda kontrata bağlanmış olan siparişleri gerçekleştireceklerini kaydetti.
Şu an için kendilerini kamu kurumlarından 161 siparişin ulaştığını, ilk müşterilerinin anlaşma imzaladıkları bildiren Aybar, Ankara ve Gaziantep Büyükşehir Belediyeleri, Bolu ve Kocaeli Belediyeleri ile Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olduğunu açıkladı.
Aybar, ''Tabii şu anda Sayın Başbakanımıza da bir tane hazırlanmakta... Onu da kendisine takdim edeceğiz. Şu anda kontrata göre siparişlerde aslan payı Ankara Büyükşehir Belediyesine ait. Onların siparişi 100 adet. İBB'nin henüz daha böyle yazılı bir siparişi olmadı ama İBB'de çeşitli birimlerine bunu alabilmek için bizimle temaslarını sürdürüyor'' dedi.
Bugün Avrupa'da yapılan istatistiklerde bu araçların yüzde 80'inin şarjlarının evlerde ve iş yerlerinde yapıldığını gösterdiğini aktaran Aybar, Türkiye'de, şarj istasyonu altyapılarını üreten firmaların çalışmalarına devam ettiğini, 3 tane firmanın bu konuda kendilerinden standartlarına uygunluk yetkisi aldığını, o firmaların da faaliyetlerini sürdürdüğünü anlattı.

-TÜRKİYE'DE ÜRETİM-

Aybar, Türkiye'de şu anda gündemde olan diğer bir konunun da, Türkiye'de üretilen binek otomobil çeşidini artırmak olduğunu vurgulayarak, ''Ben önümüzdeki ayların Türkiye'de yeni binek otomobillerin üretimi için önemli gelişmelere sahne olabileceğini tahmin ediyorum'' dedi.
Türkiye'nin dünyada çok önemli bir otomotiv üretim üssü olduğunu, yaptığı çalışmalar ve ürettiği araçların kalitesinin bu üretim üssü olmayı hak ettiğini gösterdiğini dile getiren Aybar, yerli otomobilde bütün meselenin içerde ve dışarda bu işi fizibıl kılabilecek hacmi sağlayabilecek yapılaşmanın ortaya çıkması olduğunu, bunun için çalışmak gerektiğini kaydetti.
Aybar, ''Şu anda elektrik motorlu araçlarda yepyeni bir pazar oluşacak dolayısıyla böyle bir talebi yakalamak için burada az yoruluruz, daha hızlı mesafe alırız. Bir de elektrik motorlu araçlar da Türkiye'de marka olarak, dünyada çok rahat pazarda buluruz. Hem Türkiye'de hem de dünyada ani bir şekilde ortaya çıkacak bu pazarla da bence çok daha fizibıl çözümler olabilir'' diye konuştu.

-RENAULT PAZARDAN DAHA ÇOK BÜYÜDÜ-

Renault'nun bu yıl pazardaki büyümeden daha fazla büyüdüğüne işaret eden Aybar, Türkiye otomotiv pazarının bu yılın 8 aylık döneminde yüzde 35 oranında büyüme gösterirken, Renault'nun satışlarının yüzde 53 oranında arttığını anlattı.
Aybar, bu yıl ağustos ayında geçen yılın ağustos ayına göre pazarda yüzde 6'lık bir daralma olduğunu hatırlatarak, ''Ama bunu hiç bir zaman piyasa küçülüyor gibi olumsuz algılamamak lazım. Yılbaşından beri bütün tahminlerimizde yıl sonu toplam pazarının 800 bin adetler civarında olacağını söylemiştik. Şu anda 542 bin adete ulaştı pazar, yıl sonunda da toplam otomotiv pazarının 800-810 bin gibi rakamlara ulaşacağını düşünüyoruz'' diye konuştu.

kaynak



 

Micuvan

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
3 Mayıs 2007
Mesajlar
5,371
Reaksiyon puanı
57
Puanları
1,228
Yaş
36
Tatlı sularda Araba yıkamayın yazılarından sonra elektrik direklerinde araç şarj etmeyin yazısını görecek miyiz ki :D
 

mutahhar

Profesör
Katılım
14 Nisan 2009
Mesajlar
1,538
Reaksiyon puanı
15
Puanları
218
lisans'da son stajımı yaptığım yerdeki müdürle uzun uzun konuşmuştuk bu konuları. aklıma ilk genel sarj süresini günümüz depo doldurma süresine yaklaştırmaktı. bence standart piller olmalı. mesela bir araç istasyona girdiğinde bataryayı doldurmak yerine araçtaki bataryayı aracın bir yerinden çıkarılarak yenisiyle değiştirebilmeli. pillerde bir standart olursa sorun olmaz diye düşünüyorum :)

(ütopik mi oldu ne :D )
 

whycigar

Öğrenci
Katılım
4 Mart 2012
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Ülkemizde de Elektrikli araçlar için şarj istasyonları kurulmaya başlanmış.
Bu istasyonların nerelerde olduğunu görebileceğiniz bir şarj haritası için :

http://esarj.com/sarj-istasyon-haritasi/

Sanırım çok yakın zamanda bu istasyonları her yerde görmeye başlayacağız.
 

madmex

Profesör
Katılım
16 Nisan 2011
Mesajlar
2,606
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
İyide arkadaşlar ülkemizde elektrik daha pahalı :)
 

Genero

Profesör
Katılım
11 Haziran 2009
Mesajlar
2,010
Reaksiyon puanı
1
Puanları
218
bu arabalarda iş değilki yanlış hatırlamıyorsam ayda 200tl batarya parası vardı :S
 

quadrack

Öğrenci
Katılım
22 Kasım 2008
Mesajlar
94
Reaksiyon puanı
0
Puanları
6
13. kattan uzatma kablo sarkıtırız artık garaja.
 

Maranello1905

Öğrenci
Katılım
18 Şubat 2012
Mesajlar
7
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Elektrikli arabalarin büyük dezavantajlarindan biride soguk havalarda calismamasi... gerci güneyde yasayanlar icin pek sorun olmaz heralde
 

ReDo

Rektör
Katılım
8 Kasım 2008
Mesajlar
13,389
Reaksiyon puanı
92
Puanları
228
İnce uçlu şarj aleti arayıp dururuz artık :P
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
243
İyide arkadaşlar ülkemizde elektrik daha pahalı :)
birim mesafede harcadğı enerji açısından çok daha ekonomik oluyor. basitçe açıklarsak 10 liralık elektrikle gidilen meseafe 10 liralık benzinle gidilen mesafeden çok daha fazla.
ayrıca elektrik motorlarının güçleri hızlarına göre daha fazla olduğu için şehir trafiğinde daha az enerji harcıyor. fakat dezavantaj olarak ulaşabilinen maximum hız benzine göre daha düşük. ve hızlı gidildiği sürece harcanan enerji artıyor.

henüz elektrikli araçlar çok yaygın olmadığı için kronik sorunlar çok göze batmıyor. yaygınlaştıkça bu araçların ısıya karşı duyarlılıkları, uzun kullanım sürelerine karşı dayanıklılıklarıda görülecek.
ısı değişimi, manyetik alan, pil kullanım süresi gibi konuların kronik sorunlar oluşturmasından endişe ediyorum. umarım bunlara karşı etkin çözümler geliştirilmiştir.

ayrıca elektrikli motorlardan gördüğüm kadarıyla çok sessiz çalıştıkları için arkanızdan geldiğinde farketmesi zor oluyor. farların gündüzleride açık bırakılması ile belki bu sorun aşılır
 

-Hewal-

Dekan
Katılım
27 Haziran 2008
Mesajlar
5,206
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
Yakından takip ediyorum bu konuyu bilim teknik dergisinın bu ayki sayısında genişçe yer verilmiş işin ilginç tarafı 1800 yıllarından 1920 ye kadar elektriklı otomobil ler açık ara önde gidiyormuş.1920 sonrasinda içten yanmali motorlar çıktığı için piyasayanin hakimiyeti değişmiş bakalım yine devran dönüp elektriklı modeller on plana çıkarmı.
 

fatihcamli

Doçent
Katılım
2 Kasım 2010
Mesajlar
842
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
kaçak elektirk kullananlar için bedava yakıt dimi genelde dogu bölgesi EEEE artık kayıp kullanım bedeli %1500 artar ozman ne olucak bzim faturalar :D Hadiyin ödegari
 

bLaCkSouL

Profesör
Katılım
6 Şubat 2009
Mesajlar
1,141
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
birim mesafede harcadğı enerji açısından çok daha ekonomik oluyor. basitçe açıklarsak 10 liralık elektrikle gidilen meseafe 10 liralık benzinle gidilen mesafeden çok daha fazla.
ayrıca elektrik motorlarının güçleri hızlarına göre daha fazla olduğu için şehir trafiğinde daha az enerji harcıyor. fakat dezavantaj olarak ulaşabilinen maximum hız benzine göre daha düşük. ve hızlı gidildiği sürece harcanan enerji artıyor.

henüz elektrikli araçlar çok yaygın olmadığı için kronik sorunlar çok göze batmıyor. yaygınlaştıkça bu araçların ısıya karşı duyarlılıkları, uzun kullanım sürelerine karşı dayanıklılıklarıda görülecek.
ısı değişimi, manyetik alan, pil kullanım süresi gibi konuların kronik sorunlar oluşturmasından endişe ediyorum. umarım bunlara karşı etkin çözümler geliştirilmiştir.

ayrıca elektrikli motorlardan gördüğüm kadarıyla çok sessiz çalıştıkları için arkanızdan geldiğinde farketmesi zor oluyor. farların gündüzleride açık bırakılması ile belki bu sorun aşılır

Elektrikli araçların motor sesini Renault Dezir (konsept) modeli ile çözmüştü. Her ne kadar üretilmeyeceğini düşünsem de güzel bir örnekti.
 

-Hewal-

Dekan
Katılım
27 Haziran 2008
Mesajlar
5,206
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
Güneş panelleri şöyle herkesin alabileceği şekilde ucuzlasa idi elektrik problemi de kalmaz di ama hala çok pahalı.
 
Üst