Bella Ciao
Profesör
- Katılım
- 25 Aralık 2020
- Mesajlar
- 3,145
- Çözümler
- 1
- Reaksiyon puanı
- 3,193
- Puanları
- 293
1- Shading Unit :
En temel birim, grafik kartı çekirdeği, CPU'dan aldığı birimleri içersindeki paralel hesaplama birimleri ile görüntü çiziliyor, Kısaca 3d yatay/dikey hareket kontrolü, ışık, renk, konum hesaplamasının yapıyor. AMD Streaming MultiProcessor, Nvidia ise CUDA çekirdeği kullanıyor.
1.1- Streaming Multi Processor :
Çoklu akış işlemcisi anlamına gelmekte, içerisinde paralel hesaplama birimleri ile görüntü oluşmakta, AMD bu işlemcileri tamemen GPU CORE olarak kullanmakta, Nvidia bunları RT çekirdeği ve TPC'leri barındırmak için kullanmakta.
1.2 -CUDA :
CUDA, Nvidia tarafından ortaya konulan, bilgisayarın işlem performansına yüksek oranda katkı yapan bir paralel programlama platformudur. C, C++, C#, Fortran, Java, Python gibi programlama dilleri ile yazılmış algoritmaların GPU yani “grafik işlem birimi” üzerinde çalışmasını sağlayan bir sistem olarak da tanımlanabilir. Shading Unit'in çoklu değil progrmala dillerine uygun hali olarak söylenebilir.
TMU :
Texture mapping unit , SU'dan gelen doku kaplamalarını yapan birime denir, önemli bir birimdir. Kendine ait Texture L1 Cache önbelleği bulunur.
TPC :
Bir SM,TMU,ROP , SFU ve RT birimini içeren, kaplama ve işleme kümesidir.
GPC :
GPC, tüm çekirdekleri barındıran ( IMC,PCI-E,L2-L3 ve SLI hariç) bir kümedir.
Compute Unit (CU) :
TPC gibi bir Doku akışı ve işleme kümesinin adıdır, AMD kullanmaktadır.
WGP :
GPC gibi fakat 2 Compute Unit tarafından oluşmuştur, IMC,PCI-E,L2-L3 ve SLI hariç tüm birimler içindedir.
SMU :
Bir CUDA çekirdeğini çalıştıran, çok akışlı grafik işlemcidir, OpenCL'de CU olarak da geçebilir, aslında bir SMU CUDA çekirdeğidir.
SFU :
Özel aşkın GPU birimleridir, daha detaylı anlamak için ;Load/Store Units (LD/ST) and Special Function Units (SFUs) for the Kepler architecture
ROP :
GPC (L2 Cache ve Memory controller hariç tüm birimler bunun içerisinde, TMU,SMU,TPC,FP32 örnek verilebilir) tarafından oluşturulan görüntünün son halini VRAM'e yollayan ve grafik kalitesini arttıracak işlemleri gerçekleştiren bir ünite.
Ray Traycing X Core :
Nvidia kanadına ışın izlemeye yarayan çekirdeklerdir, TMU ve SMU gelen dokular ve paralel işlenen görüntü, yapaz zeka ile DirectX moturuna ardından erkanımıza gelir.
Ray Acceltor :
AMD için kullanılan Işın izleme çekirdekleri, ışık hızlandırıcı.
Tensor Core :
Işın izlemede kaybedilen performansı geri kazandırmak için sadece NVİDA özelinde kullanılan bir çekirdekir, DLSS adında aktif edilir. Render çözürbnülüğünü yapay zeka ile düşürüp, yapay zeka ile sanal pikseller oluşturur böylece performans artar.
L1,L2 ve L3 gibi önbelleklere gerek yok, onlar çekirdek değil onlar için REMAKE rehberimiz bulunmakta.
Her bir SMU içerisinde ; INT32,FP16,FP64 bulunur, eğer varsa SFU ve Tensor çekirdeği bunlara eşlik eder.
En temel birim, grafik kartı çekirdeği, CPU'dan aldığı birimleri içersindeki paralel hesaplama birimleri ile görüntü çiziliyor, Kısaca 3d yatay/dikey hareket kontrolü, ışık, renk, konum hesaplamasının yapıyor. AMD Streaming MultiProcessor, Nvidia ise CUDA çekirdeği kullanıyor.
1.1- Streaming Multi Processor :
Çoklu akış işlemcisi anlamına gelmekte, içerisinde paralel hesaplama birimleri ile görüntü oluşmakta, AMD bu işlemcileri tamemen GPU CORE olarak kullanmakta, Nvidia bunları RT çekirdeği ve TPC'leri barındırmak için kullanmakta.
1.2 -CUDA :
CUDA, Nvidia tarafından ortaya konulan, bilgisayarın işlem performansına yüksek oranda katkı yapan bir paralel programlama platformudur. C, C++, C#, Fortran, Java, Python gibi programlama dilleri ile yazılmış algoritmaların GPU yani “grafik işlem birimi” üzerinde çalışmasını sağlayan bir sistem olarak da tanımlanabilir. Shading Unit'in çoklu değil progrmala dillerine uygun hali olarak söylenebilir.
TMU :
Texture mapping unit , SU'dan gelen doku kaplamalarını yapan birime denir, önemli bir birimdir. Kendine ait Texture L1 Cache önbelleği bulunur.
TPC :
Bir SM,TMU,ROP , SFU ve RT birimini içeren, kaplama ve işleme kümesidir.
GPC :
GPC, tüm çekirdekleri barındıran ( IMC,PCI-E,L2-L3 ve SLI hariç) bir kümedir.
Compute Unit (CU) :
TPC gibi bir Doku akışı ve işleme kümesinin adıdır, AMD kullanmaktadır.
WGP :
GPC gibi fakat 2 Compute Unit tarafından oluşmuştur, IMC,PCI-E,L2-L3 ve SLI hariç tüm birimler içindedir.
SMU :
Bir CUDA çekirdeğini çalıştıran, çok akışlı grafik işlemcidir, OpenCL'de CU olarak da geçebilir, aslında bir SMU CUDA çekirdeğidir.
SFU :
Özel aşkın GPU birimleridir, daha detaylı anlamak için ;Load/Store Units (LD/ST) and Special Function Units (SFUs) for the Kepler architecture
Bende pek anlamadım, ![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
ROP :
GPC (L2 Cache ve Memory controller hariç tüm birimler bunun içerisinde, TMU,SMU,TPC,FP32 örnek verilebilir) tarafından oluşturulan görüntünün son halini VRAM'e yollayan ve grafik kalitesini arttıracak işlemleri gerçekleştiren bir ünite.
Ray Traycing X Core :
Nvidia kanadına ışın izlemeye yarayan çekirdeklerdir, TMU ve SMU gelen dokular ve paralel işlenen görüntü, yapaz zeka ile DirectX moturuna ardından erkanımıza gelir.
Ray Acceltor :
AMD için kullanılan Işın izleme çekirdekleri, ışık hızlandırıcı.
Tensor Core :
Işın izlemede kaybedilen performansı geri kazandırmak için sadece NVİDA özelinde kullanılan bir çekirdekir, DLSS adında aktif edilir. Render çözürbnülüğünü yapay zeka ile düşürüp, yapay zeka ile sanal pikseller oluşturur böylece performans artar.
L1,L2 ve L3 gibi önbelleklere gerek yok, onlar çekirdek değil onlar için REMAKE rehberimiz bulunmakta.
Her bir SMU içerisinde ; INT32,FP16,FP64 bulunur, eğer varsa SFU ve Tensor çekirdeği bunlara eşlik eder.