Efsaneleşmiş otomobiller #4

Bu konuyu okuyanlar

DKN NZY

Müdavim
Katılım
18 Mart 2018
Mesajlar
13,933
Reaksiyon puanı
10,146
Puanları
113
Yaş
25
Toyota supra
images (2).jpeg


Toyota celica supra (1978-1981 yılları arası üretildi.)
toyota-supra-mk1

MA45 2.0 litre ve 2.6 litrelik motor 110 beygir güç üretiyordu.
MA46 2.0 litre turbo motor 145 beygir ve 2.6 litrelik motor 110 beygir güç
MA47 2.8 litrelik motor 118 beygir
5 ileri manuel ve 4 ileri otomatik şanzıman
Toyota celica supra-2 (1982-1986 yılları arası üretildi.)
toyota-supra-teknik-ozellikleri-9

MA61: 1982-86 yılları arası üretildi. 2.8 lt motor altında 140 beygir, 160 beygir, 174 beygir ve 178 beygirlik güç ünitelerine yer verildi.
MA63: Bu kasa da ise turbo benzinli motor kullanıldı. 2.0 litrelik hacme sahip olan bu motorun 145 ve 160 beygir güç üreten iki farklı seçeneği yer aldı.
MA67: Bu kasa da ise tekrardan 2.8 litrelik hacimli motora dönüldü. 145, 150, 160 ve 161 beygir güç üreten farklı seçenekler üretildi.
GA61: 1982-85 yılları arası üretilen bu kasa da ise 2.0 litrelik ünite altında 125 ve 160 beygir güç üreten iki farklı seçenek sunuldu.
Efsane Fastback: Toyota Supra A70 (1986-1992 yılları arası üretildi.)
toyota-supra-teknik-ozellikleri-7

4. ve son jenerasyona geçmeden önceki bu efsane kasa 3 farklı kasayla geldi. Günümüzde supra’yı efsaneleştiren modelin başlangıcı aslında bu araçta atılmış oldu.
MA70: 3.0 litre atmosferik 200 beygir ve 3.0 litre turbo 230 beygirlik seçenekle üretildi.
MA71: İlk kasa kullanılan 3.0 litre turbo 230 beygirlik motora devam edildi.
GA70: Supra’da ilk defa çift turbo beslemeli motor kullanıldı. İki farklı versiyonu üretildi. İlk 185 beygir ikincisi ise 210 beygir güç üretiyordu.
JZA70: Bu kasayla da A70’in zirve noktasına ulaşıldı. 2.5 lt çift turbo beslemeli motora sahip olan bu kasa, 280 beygir güce sahipti. Zaten bundan sonra da efsane kasaya geçildi.

Ailenin En Popüleri: Toyota Supra A80 (1992-2002 yılları arası üretildi.)
toyota-supra-teknik-ozellikleri-14

JZA80 kodu ile üretildi. O gelmiş geçmiş en iyi japon araçlarından birisi olarak otomobil tarihine damgasını vurdu. Birçoğumuz için efsaneleşti. Hayran duyulası araç oldu. İki farklı motora yer verildi. İlki 3.0 litre 6 silindirli atmosferik benzinli 220 beygir güç üreten seçenekti. İkincisi ise 3.0 litre 6 silindirli çift turbo benzinli 320 beygirlik versiyonu oldu. 5 ileri manuel, 6 ileri manuel ve 4 ileri otomatik şanzımanla sunuldu. Genel olarak aktaracaklarım bu kadar, dilerseniz efsane kasa son nesil supra’nın teknik özelliklerine bakalım.
Toyota Supra Teknik Özellikleri (MK4)
Motor: 3.0 litre 220 beygir 280 nm tork (atmosferik benzinli)
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4514 mm / 1265 mm / 1811 mm
Boş Ağırlık: 1460 kg
Yakıt Tankı: 70 litre
Motor: 3.0 litre 320 beygir 420 nm tork (turbo benzinli)
Performans: 0-96 km/s: 4.6 saniye – Maksimum hız: 285 km/s
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4515 mm / 1275 mm / 1811 mm
Boş Ağırlık: 1581 kg
Yakıt Tankı: 70 litre

Hızlı ve öfkeli film inde tanıdığımız efsane supra 3.0lt düz 6 silindirli (2jz)motora sahip bir canavar

Türkiyede 7 tane vardı 1 i kaza yaptı 6 tane kaldı tekrar getirten olmadı ise

Yeni model tam supra olmadığı için eklemedim (bmw z4 ortak üretim)
 
Son düzenleme:

Son mesajlar

Üst