E-Ticarette Kullanılan 5 Ürün Satış Hilesi

Bu yöntemler alışverişinizi etkiliyor mu?

  • Evet

    Kullanılan: 3 60.0%
  • Hayır

    Kullanılan: 2 40.0%

  • Kullanılan toplam oy
    5

Darknes$

Rektör
Emektar
Katılım
13 Haziran 2008
Mesajlar
17,955
Reaksiyon puanı
351
Puanları
263
E-Ticarette Kullanılan 5 Ürün Satış Hilesi

Bb3EfQl.jpg


E-ticaret artık yalnızca bir satış yapma meselesi değil, müşterinin psikolojisini yorumlama ve bunu kullanabilme meselesi. Online mağazalar, akla gelebilecek her türlü yöntemi kullanarak sizi bir şeyler satın almaya yönlendiriyor. Kendi kendinize yalnızca ürünlere şöyle bir bakmak için girdiğiniz sitede, birden bire alışveriş sepetine ürün eklerken bulabiliyorsunuz kendinizi. Peki bu etkiyi nasıl yaratıyorlar? Ne oluyor da daha ne olduğunu anlamadan kendinizi bir şeyler satın alırken veya satın almaya niyetlenirken buluyorsunuz?

Yarın elinizde olması için 4 saat içinde sipariş edin!

Bu çok akıllıca bir taktik. Doğrudan zihninizle oynuyor. İleriki günlerdeki planlarınızı kargocunun gelmesini bekleyerek sekteye uğratmak zorunda kalmayacaksınız. Bu teknik ürüne değil, aslında müşterinin sosyal hayatına oynuyor. Kargocu hemen, yarın kapınızda olacak, bunu biliyorsunuz. Oturup evde kargocu bekleyip, kargo takip sayfasını her 5 dakikada bir güncellemeyeceksiniz. O kadar etkili bir yöntemdir ki, bütün online perakende siteleri bu yöntemi kullanır.

Kuponunuz var mı?

Alışveriş sepetini tıka basa doldurduktan sonra ödeme sayfasına geldiniz ve toplam tutara baktığınızda biraz haddinden fazla alışveriş çılgınlığına kendinizi kaptırdığınızı fark ettiniz. Tam alışverişi iptal edecekken veya tarayıcınızın sayfasını kapatacakken (yani sepet terk etme) birden bir yazı gözünüze ilişti? “Kuponunuz var mı?”. Demek ki, bu alışveriş sitesi internette bir yerlerde indirim kuponu kodları vermiş. Hemen ayrı bir tarayıcı sayfası açıp, bir iki dakikalık araştırma içerisinde bir çok indirim kuponu kodu bulmanız ve alışverişinizi indirimli tamamlamanız mümkün. Aldığınız indirim aslında o kadar küçük bir yüzde ki, satıcıyı neredeyse hiç ilgilendirmiyor. Sizin de bütçenizde bir değişiklik yaratmıyor. Bu teknik, insanların sistemi kandırma içgüdülerine hitap ettiği için çoğunlukla çalışıyor.

Sınırlı bir süre için yalnızca…

Belki de en etkili teknik. Bir ürün indiriminin sınırlı bir zaman içinde geçerli olduğunu belirtmek, müşteride aciliyet ve panik duyguları yaratıyor. Dolayısıyla hemen karar vermeniz gerekiyor. Teklif çok açık: Şimdi satın aldın aldın, alamadın geçmiş olsun, buna sahip olamayacaksın. Bu teknik özellikle satın alma kararı konusunda tereddüt eden müşterileri satışa yönlendirmek için birebir.

10 puanlı 5 yıldızlı yorum

Bazı müşteriler satın alma kararını vermek için başkalarının tavsiyesine ihtiyaç duyarlar. Aslında ürünü almak konusunda kararlıdırlar ancak birilerinin gerçekten doğru karar verdiklerini onaylaması gereklidir. Bu yüzden, başka bir müşterinin veya üçüncü parti bir yorum sisteminin yardımını ararlar. Bir ürün beş yıldızlı yorumlar aldıysa, onaylama bekleyen müşterilerin o ürünü satın alma kararı vermesi çok daha kolaylaşır; özellikle benzer bir ürün hiç yorum almamışsa. Ancak bu yöntemi abartmanız, yorum sisteminizin toptan güvenilmez bir yer olmasına da yol açabilir, tadında bırakın.

Sınırlı sayıda stok

Fiyat olarak iyi bir teklif bulduğunuzu düşünüyorsunuz ve stokta yalnızca bir tek ürün kaldığını fark ediyorsunuz! Aynı ürünü veya aynı fiyatı başka bir yerde bulamama ihtimalinizin çok yüksek olduğunu düşünüp hemen başkası kapmadan sepete atıyorsunuz. Bu çok kullanılan bir taktik ve yüksek ihtimalle kısa bir süre sonra aynı ürün, aynı fiyattan tekrar satışta olacak. Bu tekniği özellikle otel, turizm, araba kiralama ve benzeri siteler çok kullanır.
 

Kadima

Rektör
Katılım
17 Mart 2011
Mesajlar
11,958
Reaksiyon puanı
841
Puanları
293
son 3 seçenek mutlaka etkili oluyor. Kupon ise alışveriş yapmadan önce bakıyorum zaten :D
 

bekotechno

Öğrenci
Katılım
17 Aralık 2009
Mesajlar
19
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
3, seçenek çok etkili bende biraz kanıp aldım bir kaça kere bu şekilde
 
Üst