- Katılım
- 29 Haziran 2007
- Mesajlar
- 64,456
- Reaksiyon puanı
- 530
- Puanları
- 0

İnternet üzerinden yapılan alışverişteki artışla birlikte e-ticaret sektöründeki istihdam dikkate değer rakamlara ulaşmaya başladı. E-ticaret sektöründe eleman ihtiyacı son 6 ayda, bir önceki döneme göre yüzde 150 artış gösterdi. En çok aranan pozisyon ise kategori yöneticisi.
Kredi kartlarının yaygın kullanımı, ürün çeşitliliği, kıyaslama imkânı, kapıda ödeme, gelişmiş güvenlik önlemleri gibi faktörler e-ticaret sektörünün hızlı büyümesine katkıda bulunuyor. 36 milyon internet kullanıcısının olduğu Türkiyede lojistik hizmetlerinin gelişmiş olması da sektöre ilgiyi artırıyor. Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre Türkiye e-ticaret sektörü 2012 yılını toplamda 30,6 milyar liralık hacimle kapattı. Bu rakam 2011e göre yüzde 35 daha fazla.
E-ticaretteki büyüme bu alandaki istihdama da olumlu yansıyor. Bir işletmede bulunan operasyon, satınalma, pazarlama, muhasebe, finans, bilgi teknolojileri gibi birimler e-ticaret şirketlerinde de bulunuyor. Ancak süreçler internet üzerinden olduğu için pazarlama alanında çalışacaklarda dijital pazarlama deneyimi aranıyor. Yenibiris.com verilerine göre e-ticaret sektöründe eleman ihtiyacı son 6 ayda, bir önceki döneme göre yüzde 150 artış gösterdi. En çok aranan pozisyon kategori yöneticisi. Bunu sırasıyla grafik/web tasarım uzmanı, yazılım uzmanı, web arayüz geliştirici ve mobil yazılım uzmanı takip ediyor.
E-ticarette çalışanların yaş ortalaması diğer sektörlere nazaran oldukça düşük. Genelde üniversiteden yeni mezun gençlerin istihdam edildiği bir sektör. Yenibiris.coma göre nispeten rahat çalışma ortamı, çoğunun genç girişimciler tarafından kurulmuş olması, bazı pozisyonlarda deneyim şartı aranmaması gençleri cezbediyor. Firmalar da kendini geliştiren, o şirket ve pozisyonda çalışmaya istek duyan gençleri tercih ediyor.
Sektörün çatı kuruluşlarından Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği ETİDin verilerine göre sektörde reklam ajansları, lojistik gibi üçüncü parti şirketlerle birlikte yaklaşık 200 bin kişi çalışıyor. ETİD Başkanı Hakan Orhun, bu yıl yüzde 20 istihdam artışı beklediklerini, lisans düzeyinde eğitimin yetersiz olmasından dolayı kalifiye eleman sıkıntısı yaşandığını vurguladı. Orhun, En çok da e-ticaret bilen yazılımcı bulmada sıkıntı yaşanıyor. Kategori uzmanı ya da marka müdürü, arama motoru reklamcılığı, dijital pazarlama, iş geliştirme uzmanları öne çıkan pozisyonlar arasında. Sektörde hem belirli pozisyonlar ortaya çıkıyor hem de var olan pozisyonlar değişim gösteriyor. Örneğin son zamanlarda performans pazarlama uzmanlarına ihtiyaç arttı. dedi.
Bünyesinde 300 kişi çalışan Limango.com.tr, arabulvar.com, OGLI e-Solutions Platform şirketlerinin insan kaynakları yöneticisi Ela Bilgin, özellikle yazılım mühendislerine ihtiyaç duyduklarını söyledi. Sektördeki istihdam konusunda da Ela Bilgin şu değerlendirmelerde bulundu: Sektörün daha da büyüyeceğini öngörerek, satın alma/kategori yönetimi departmanlarını güçlendirmek için kategori yöneticileri yetiştireceğiz. İş hacminin artması lojistik operasyonları tarafında da insan kaynağı ihtiyacını doğuracak. İşe alımlarda deneyim dışında, kişilerin şirket kültürümüze uyum sağlayıp sağlayamayacağına önem veriyoruz. O nedenle birçok pozisyonda e-ticaret alanında deneyimden daha çok çalışma hevesi, heyecanı, şirket kültürüne uygunluk ve aranılan pozisyon için yeterliliğin olması bizim için daha öncelikli.
Zaman