- Katılım
- 8 Nisan 2022
- Mesajlar
- 1,104
- Çözümler
- 6
- Reaksiyon puanı
- 543
- Puanları
- 293
- Yaş
- 21
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan "Dünyanın En Değerli 500 Markası-Global 500-2023" araştırması sonuçlandı.
AA muhabirinin, çalışmadan yaptığı derlemeye göre, 299,3 milyar dolar marka değeriyle Amazon dünyanın en değerli markası olarak tespit edildi. Amazon, 2021'de 254,2 milyar, 2022'de de 350 milyar dolarla ikinci sırada yer almıştı.
Amazon'u yaklaşık 297,5 milyar dolar marka değeriyle Apple, 281,4 milyar dolar değerle Google takip etti. Geçen yılki listede Apple ilk sırada yer alıyordu.
Söz konusu listede 191,6 milyar dolarla Microsoft 4'üncü, 113,8 milyar dolarla ABD'li perakende şirketi Walmart 5'inci, 99,7 milyar dolarla Güney Koreli teknoloji firması Samsung 6'ncı, 69,5 milyar dolarla Çinli banka ICBC 7'nci, 67,4 milyar dolarla ABD'li telekom şirketi Verizon 8'inci, 66,2 milyar dolarla Tesla 9'uncu, 65,7 milyar dolarla TikTok 10'uncu sırada yer buldu.
Sıralama tablosunun en altında yer alan markanın değeri 4,7 milyar dolar olarak kaydedilirken bu değere ulaşamadığı için Türk markaları bu yıl da sıralamaya giremedi.
Araştırma sonuçlarına göre, ülkeler sıralamasında ABD açık ara önde yer aldı. Global 500 listesinde şirketlerin 201'ini ABD'li firmalar oluştururken 71'inin Çin, 32'sinin Japon, 31'inin Fransız, 25'inin İngiliz, 24'ünün Alman olduğu görüldü.
Dünyanın en değerli 500 markası arasında ilk 20 şirket şöyle sıralandı:
AA muhabirinin, çalışmadan yaptığı derlemeye göre, 299,3 milyar dolar marka değeriyle Amazon dünyanın en değerli markası olarak tespit edildi. Amazon, 2021'de 254,2 milyar, 2022'de de 350 milyar dolarla ikinci sırada yer almıştı.
Amazon'u yaklaşık 297,5 milyar dolar marka değeriyle Apple, 281,4 milyar dolar değerle Google takip etti. Geçen yılki listede Apple ilk sırada yer alıyordu.
Söz konusu listede 191,6 milyar dolarla Microsoft 4'üncü, 113,8 milyar dolarla ABD'li perakende şirketi Walmart 5'inci, 99,7 milyar dolarla Güney Koreli teknoloji firması Samsung 6'ncı, 69,5 milyar dolarla Çinli banka ICBC 7'nci, 67,4 milyar dolarla ABD'li telekom şirketi Verizon 8'inci, 66,2 milyar dolarla Tesla 9'uncu, 65,7 milyar dolarla TikTok 10'uncu sırada yer buldu.
Sıralama tablosunun en altında yer alan markanın değeri 4,7 milyar dolar olarak kaydedilirken bu değere ulaşamadığı için Türk markaları bu yıl da sıralamaya giremedi.
Araştırma sonuçlarına göre, ülkeler sıralamasında ABD açık ara önde yer aldı. Global 500 listesinde şirketlerin 201'ini ABD'li firmalar oluştururken 71'inin Çin, 32'sinin Japon, 31'inin Fransız, 25'inin İngiliz, 24'ünün Alman olduğu görüldü.
Dünyanın en değerli 500 markası arasında ilk 20 şirket şöyle sıralandı:
2023 Sırası | Marka | Ülke | İş Kolu | Marka Değeri (Milyar Dolar) |
1 | Amazon | ABD | Perakende | 299,3 |
2 | Apple | ABD | Perakende | 297,5 |
3 | ABD | Medya | 281,4 | |
4 | Microsoft | ABD | Teknoloji | 191,6 |
5 | Walmart | ABD | Perakende | 113,8 |
6 | Samsung | G.Kore | Teknoloji | 99,7 |
7 | ICBC | Çin | Banka | 69,5 |
8 | Verizon | ABD | Telekom | 67,4 |
9 | Tesla | ABD | Otomobil | 66,2 |
10 | TikTok | Çin | Medya | 65,7 |
11 | Deutsche Telekom | Almanya | Telekom | 62,9 |
12 | China Construction Bank | Çin | Banka | 62,7 |
13 | Home Depot | ABD | Perakende | 61,1 |
14 | ABD | Medya | 59 | |
15 | State Grid | Çin | Genel Hizmet | 58,8 |
16 | Mercedes-Benz | Almanya | Otomobil | 58,8 |
17 | Agricultural Bank | Çin | Banka | 57,7 |
18 | Starbucks | ABD | Restoran | 53,4 |
19 | Toyota | Japonya | Otomobil | 52,5 |
20 | Çin | Medya | 50,2 |