Dişi kuyruğunu sallamasa erkek birşey yapmaz..

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

fatihcamli

Doçent
Katılım
2 Kasım 2010
Mesajlar
843
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
sen önlemini almmışsın daha ne konusuyorsunki ?çantayla kapatmışşsın arasını oo otobüs söferi illa yolcuyu doldurmak zorundamı ? onun hatası afedersin am senin arkdnada 1 erkek olabilridi dimi ? fren yapınca sana iste istemez ileri kapaklana bilridi dimi? ilk önce soför doluysa kardesim almıycaksın yolcu sen eger dolu bir otobüse biniyorsan sendebinmeyeceksin olayda ortadan kalkmış olur dimi? yok şöyle yok böyle demiyeceksin......
 

IThelp

Profesör
Katılım
11 Nisan 2011
Mesajlar
4,314
Reaksiyon puanı
19
Puanları
0
sen önlemini almmışsın daha ne konusuyorsunki ?çantayla kapatmışşsın arasını oo otobüs söferi illa yolcuyu doldurmak zorundamı ? onun hatası afedersin am senin arkdnada 1 erkek olabilridi dimi ? fren yapınca sana iste istemez ileri kapaklana bilridi dimi? ilk önce soför doluysa kardesim almıycaksın yolcu sen eger dolu bir otobüse biniyorsan sendebinmeyeceksin olayda ortadan kalkmış olur dimi? yok şöyle yok böyle demiyeceksin......



senin arkdnada 1 erkek olabilridi dimi :) eee ozaman frene basaydı akraba olurlardı :):)
 

desperado64

Rektör
Katılım
14 Ağustos 2008
Mesajlar
12,240
Reaksiyon puanı
104
Puanları
63
@scorpion20 konu başlığına bakar misin? Simdi bu adam ne hakla elestiriyor sucluyor acik giyinen kadini? Kendi kendini kontrol edememezliginin sucunu kadina atiyor bu sekilde de acik giyinen kadin suclu oluyor.
Simdi bu mu bizim orf ve adetlerimiz? Kadin acarsa erkek bakar erkegin sucu yoktur demek ne zamandan beri orf ve adetlerimizde var?
Benim bildigim islamda hosgoru vardir. İnsanlarin tercihlerine karisamaz kimse. Bu mantikla hareket edersek ulkedeki butun gayrimuslimleri de sinir disi edelim o zaman ne de olsa onlar bizim orf ve adetlerimize uymuyor.

Basindan beri demek istedigim herkes kendi hayatini yasar kimse kimseye karisamaz ne yapmasi gerektigini soyleyemez ve yaptigi seyleri de kendi degerlerine gore yargilayamaz cunku o insanin degerleri seninkinden cok farkli olabilir.

Madem giyinmekte özgürlük diyorsun; Kılık Kıyafet Kanunu var zamanında çıkan, onu kaldıralım. Bugünlere gelinmesinin sebebi o kanun. Hatta şu anda bir çoğumuz şapka giymemekle suçlu durumdayız. Haydin onu da kaldıralım. Nasılsa giyinmekte özgür olunması gerek :)
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
113
Toplumu değiştiremezsin.
Bu devirde bırak toplumu aileni değiştiremezsin. Yapabileceğin en iyi iş kendini bilmek, ona göre davranmak.

Kızlar açık saçık mı giyiniyor, görmek ile bakmak arasında fark vardır.
Görmenin mes'uliyeti yoktur ama kasıtlı olarak bakıyorsan artık suç karşıda değil sendedir.

İnsan toplumsal bir varlık, mecburen toplum içine giriyor, istemediği durumlarla karşılaşabiliyor.
Eğer sen etrafta açık saçık kadınlar, kızlar görüyorsan ve ne tarafa dönersen dön bundan kaçamıyorsan, içinde bu durumdan dolayı bir rahatsızlık oluyorsa bu İMANIN göstergesidir.
Senin içinden duyduğun bu rahatsızlık Allah'ın seni affetmesi için bir vesiledir belki de.

Bir de düşünsene bu durumdan hiç rahatsızlık duymamak ihtimali de vardı ki bu da imanın ne kadar zayıf olduğunu gösterirdi.

Toplumdan kaçamayacağına göre, toplumun da hali bu olduğuna göre sana düşen niyeti temiz tutup mümkün olduğunca görmemeye çalışıp o kişiler için Allah'tan hidayet dilemektir.
 

scorpion20

Asistan
Katılım
24 Aralık 2007
Mesajlar
196
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
@scorpion20 konu başlığına bakar misin? Simdi bu adam ne hakla elestiriyor sucluyor acik giyinen kadini? Kendi kendini kontrol edememezliginin sucunu kadina atiyor bu sekilde de acik giyinen kadin suclu oluyor.
Simdi bu mu bizim orf ve adetlerimiz? Kadin acarsa erkek bakar erkegin sucu yoktur demek ne zamandan beri orf ve adetlerimizde var?
Benim bildigim islamda hosgoru vardir. İnsanlarin tercihlerine karisamaz kimse. Bu mantikla hareket edersek ulkedeki butun gayrimuslimleri de sinir disi edelim o zaman ne de olsa onlar bizim orf ve adetlerimize uymuyor.

Basindan beri demek istedigim herkes kendi hayatini yasar kimse kimseye karisamaz ne yapmasi gerektigini soyleyemez ve yaptigi seyleri de kendi degerlerine gore yargilayamaz cunku o insanin degerleri seninkinden cok farkli olabilir.

Konu içeriğindeki eleştiriye katılıyorum.. başlık dediğiniz gibi daha farklı olabilirdi.Onuda ayrıca eleştirebilirsiniz.Ama çokta yanlış bir deyim değil (benim şahsi fikrim) ."eşşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmek" te denebilirdi :)..sizin tek taraflı çıplaklığı savunmanızdı asıl beni rahatsız eden...Bu arada başlık örf adetlerde yok ama çook uzun zamandır türk toplumunda kullanılan deyimlerden..
"eşşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmek"


"Dişi köpek kuyruk sallamazsa erkek it peşine düşmez."

vs.vs.
 

as66

Profesör
Katılım
25 Eylül 2008
Mesajlar
1,854
Reaksiyon puanı
11
Puanları
38
scorpion20 konu başlığına bakar misin? Simdi bu adam ne hakla elestiriyor sucluyor acik giyinen kadini? Kendi kendini kontrol edememezliginin sucunu kadina atiyor bu sekilde de acik giyinen kadin suclu oluyor.
Simdi bu mu bizim orf ve adetlerimiz? Kadin acarsa erkek bakar erkegin sucu yoktur demek ne zamandan beri orf ve adetlerimizde var?
Benim bildigim islamda hosgoru vardir. İnsanlarin tercihlerine karisamaz kimse. Bu mantikla hareket edersek ulkedeki butun gayrimuslimleri de sinir disi edelim o zaman ne de olsa onlar bizim orf ve adetlerimize uymuyor.

Basindan beri demek istedigim herkes kendi hayatini yasar kimse kimseye karisamaz ne yapmasi gerektigini soyleyemez ve yaptigi seyleri de kendi degerlerine gore yargilayamaz cunku o insanin degerleri seninkinden cok farkli olabilir.


Sizin mantığınızla bakarsak sizde konuyu açan kişiyi suçlayamaz, yargılayamazsınız.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
hepsi illuminatinin işleri beyler,subliminal mesajlar,medya aracılığıyla yönlendirmeler..yeni nesil sürekli değiştiriliyor,ünlü sanatçılar neden sürekli vücutlarını sergilemeye çalışıyor hiç düşündünüz mü?

farkındaysanız artık asıl olması gereken şeyler kötü,olmaması gereken şeyler ise olağan-zaten olması gereken hale gelmiş..

Ortada bir hata olduğu kesin,ancak bu hata karşılıklıdır,hem kızda hem de erkektedir.
erkeklerin hatası fazla açık giyinen kıza bakıp prim vermek,
kızın hatası ise halka açık umumi yerlerde böyle rahatsız edici giyinmesidir..

Düşünsenize eşinizle çocuğunuzla bir parkta geziyorsunuz,sürekli etrafta açık giyinen kızlar var,bunun çocuklarınızı etkileyeceğini düşünüp hiç mi rahatsız olmazsınız ?
 

as66

Profesör
Katılım
25 Eylül 2008
Mesajlar
1,854
Reaksiyon puanı
11
Puanları
38
başkalarının hayatlarına müdahale etme lüksünü seçiyorsa ben de o adamı eleştiririm.
Bence burada hayatlarına bir müdahale yok oda kendince eleştirmiş.
Yanlış anlaşılmasın ben konuyu açan haklı demiyorum.
Demek istediğim, bayanların özgürlüğü bizim dışarı çıkmamıza, gezmemize, dolaşmamıza engel oluyorsa nerede bizim özgürlüğümüz.
Özgürlük sadece bayanlara mı var?
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
Bence burada hayatlarına bir müdahale yok oda kendince eleştirmiş.
Yanlış anlaşılmasın ben konuyu açan haklı demiyorum.
Demek istediğim, bayanların özgürlüğü bizim dışarı çıkmamıza, gezmemize, dolaşmamıza engel oluyorsa nerede bizim özgürlüğümüz.
Özgürlük sadece bayanlara mı var?
neden senin dışarı çıkmana engel olsun ki ?
ben burda yanlış anlaşılıyorum sanırım. konuya tek taraflı bakmıyorum. konu bayanlardan açıldığı için bu örnekleri veriyorum.
yoksa aynı şeyler erkekler için de geçerlidir.
asıl anlatmak istediğim şey kimse kimseyi giydiği şeyden ötürü yargılayamaz kendi kafasına göre.
o insanın değerleri farklıdır senin değerlerin farklıdır.
ben nasıl kara çarşafla gezen kadınları kafamda yargılamıyorsam açık giyinenleri de yargılamıyorum. herkesin inancı kendinedir. benim inancım kendimedir. o insanı yargılayamam terbiyesiz ahlaksız diyemem. orasını açıyor demek ki bişeyler istiyor diyemem.
tekrar belirteyim konuya tek taraflı bakmıyorum özgürlük herkese var.
 

as66

Profesör
Katılım
25 Eylül 2008
Mesajlar
1,854
Reaksiyon puanı
11
Puanları
38
neden senin dışarı çıkmana engel olsun ki ?
ben burda yanlış anlaşılıyorum sanırım. konuya tek taraflı bakmıyorum. konu bayanlardan açıldığı için bu örnekleri veriyorum.
yoksa aynı şeyler erkekler için de geçerlidir.
asıl anlatmak istediğim şey kimse kimseyi giydiği şeyden ötürü yargılayamaz kendi kafasına göre.
o insanın değerleri farklıdır senin değerlerin farklıdır.
ben nasıl kara çarşafla gezen kadınları kafamda yargılamıyorsam açık giyinenleri de yargılamıyorum. herkesin inancı kendinedir. benim inancım kendimedir. o insanı yargılayamam terbiyesiz ahlaksız diyemem. orasını açıyor demek ki bişeyler istiyor diyemem.
tekrar belirteyim konuya tek taraflı bakmıyorum özgürlük herkese var.
Benim inancım harama yaklaşma diyor; bu devirde dışarı çıkınca harama yaklaşmamak çok zor.
Haramdan kastım bir bayana dönüp ikinci kez bakmaktır.
Ben bir tarafa bakmasam diğer tarafa bakıyorum, görmemeye çalışıyorum.
Ama artık öyle bir seviyeye geldi ki yolda zor yürüyorum.
Buda benim özgürlüğümü kısıtlıyor ben onlara kapansınlar, açık saçık giyinmesinler demiyorum.
Benim özgürlüğümü kısıtlamasınlar diyorum.
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
[MENTION=43317]as66[/MENTION] sen bayana ikinci kez bakmıyorsan gayet rahat yürüyebilirsin istediğin yerde.
 

Korpe

Rektör
Katılım
2 Ağustos 2009
Mesajlar
10,169
Reaksiyon puanı
16
Puanları
0
Arkadaşlar her şeyden önemlisi 'niyet' dir. (isteyen istedği yere çekebilir.)
 

elmalisoda

Profesör
Katılım
4 Haziran 2010
Mesajlar
2,078
Reaksiyon puanı
23
Puanları
0
[video=youtube;YJweHfC-XU4]http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=YJweHfC-XU4[/video]

bu dinlerle de alakalı değil. insanların doğası böyle. izlemenizi tavsiye ediyorum.
 

İSS-1

Doçent
Katılım
4 Temmuz 2012
Mesajlar
973
Reaksiyon puanı
6
Puanları
0
senin haddinemi düşmüş insanların nasıl giyineceğine karışmak.burası böyle otobüste açık giyinen kadından tahrik oluyorsan.git şeriatla yönetilen yada kendi görüşlerin doğrultusunda yaşayan ülkede yaşa.yarın birgün karaçarşafdan tahrik oluyorum diyen biri çıkarsa ne yapacağız.


Asıl senin haddine mi düşmüş inanmış kesimi azınlık olarak göstermek, başka yerlere gidin demek !

Çanakkale'de kefensiz yatan ecdat ne için can verdi sanıyorsunuz siz !



osmanli baslarda samanist degilmiydi ya yada daha sonramiydi goktanriya tapan. sonradan arap seferlerinde bisekilde musluman olmus cikmislar :p bu arada bence musluman alevi hristiyan hayudi ayirmak da yanlis allah tek degilmi :p niye siniflara ayiriyosunuz ki. :p sonucta allahin her dinde altini cizdigi kavramlar ortada. adalaet. esitlik namus filan. hepsinde ayni allahin son gonderdigi kitaba inanip digerlerin seytana ait gibi gostermek de biraz fazla zoom yapip bazi gercekleri goz ardi etmek demek. yani bence oyle. bazilari diyo alevilik muslumanlik ayni . evet ayni ama hristiyanlik muslumanlik ve diger bikac din de tamamen ayni bazi gorus ayriklari haricinde tabiki.:p hatta bence goktanrinin emirleri de islamla uyustugu icin ayni tanri diye islama kolaca gectiler turkler . :p yoksa oyle kolayca din degistirmis olmalari pek mumkun de degil zaten bi devletin :p islam dikkatli incelersenzi museviler yahudiler hristiyanlarin inandigi dinin devami olarak tanimlanmakta kuranin kendisinde dahi. :p


İslamiyet cihanşümul bir dindir

Hazret-i Âdem'den beri gelen dinlerde, dinin adı, gönderilen peygamberin adıyla söylenirdi. Mesela, Hazret-i Musa'nın dinine Musevilik, Hazret-i İsa'nın dinine İsevilik denirdi. Her peygamber, bir bölgeye, bir kavme gelirdi. O bölgenin, o kavmin peygamberi olurdu. O din belli bir zaman yürürlükte kalırdı. Sonra yeni bir peygamberle, yeni bir din gönderilirdi.

İslamiyet ise, cihanşümul [evrensel, üniversal, küresel] olarak geldi. Bir bölgeye, bir ırka değil, bütün insanlığa, bütün dünyaya geldi. Hükümleri de, kıyamete kadar geçerli olduğu için, gönderilen peygamberin ismiyle bildirilmedi. Yani Muhammedilik denmedi. Muhammed aleyhisselamın getirdiği dine, İslamiyet dendi. Önceki dinlerin hiçbiri bozulmamış olsaydı bile, nesh edildiği, yani yürürlükten kaldırıldığı için, artık o dinlerin hiç birisiyle amel etmek caiz olmaz. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Hep birlikte Allah'ın ipine [Kur'ana, İslamiyet'e] sımsıkı sarılın!) [Âl-i İmran 103] (Herkes İslam’a sarılmalıdır.)

(Allah indinde hak din, yalnız İslam'dır.) [Al-i İmran 19] (Başka dinler hak değildir.) (Başka dinler hak değildir.)

(İslam'dan başka din arayan, bilsin ki, o din asla kabul edilmez.) [Al-i İmran 85] (İslam’dan başkası geçersizdir.)

(Müşrikler istemeseler de, İslam dinini diğer bütün dinlerden üstün kılmak için resulü Muhammed aleyhisselamı, [sebeb-i hidayet olan] Kur'an ve İslam diniyle birlikte gönderen Allah'tır.) [Saf 9]

(Bugün size dininizi ikmal ettim, üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam'ı beğendim.) [Maide 3] (Allah'ın beğendiğini beğenmeyenlere ne demeli?)

(Ey iman edenler, Yahudi ve Hıristiyanları dost edinmeyin! Onlar, [İslam düşmanlığında] birbirinin dostudur. Onları dost edinen de onlardan [kâfir] olur. Allahü teâlâ, [kâfirleri dost edinip, kendine] zulmedenlere hidayet etmez.) [Maide 51]

Diğer dinler, belli bir bölgeye, belli bir kavme gönderilmişken, İslamiyet bütün dünyaya gönderildi. Peygamber efendimiz de bütün dünyadaki milletlere gönderildi.

Dört hadis-i şerif meali şöyledir:

(Her nebi kendi kavmine, ben ise, kızıl kara, her millete gönderildim.)
[Buhari]

(Her nebiye üstün kılındığım altı hasletten biri, bütün insanlara gönderilmemdir.) [Müslim]

(Cennete ancak Müslüman olan girer.) [Buhari, Müslim]

(Beni duyup da iman etmeyen Yahudi ve Hıristiyan Cehenneme girecektir.) [Hâkim]

Kaynak : Dinimizislam.com
 

burns206

Profesör
Katılım
31 Mart 2011
Mesajlar
1,866
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Asıl senin haddine mi düşmüş inanmış kesimi azınlık olarak göstermek, başka yerlere gidin demek ! Çanakkale'de kefensiz yatan ecdat ne için can verdi sanıyorsunuz siz ! İslamiyet cihanşümul bir dindirHazret-i Âdem'den beri gelen dinlerde, dinin adı, gönderilen peygamberin adıyla söylenirdi. Mesela, Hazret-i Musa'nın dinine Musevilik, Hazret-i İsa'nın dinine İsevilik denirdi. Her peygamber, bir bölgeye, bir kavme gelirdi. O bölgenin, o kavmin peygamberi olurdu. O din belli bir zaman yürürlükte kalırdı. Sonra yeni bir peygamberle, yeni bir din gönderilirdi.İslamiyet ise, cihanşümul [evrensel, üniversal, küresel] olarak geldi. Bir bölgeye, bir ırka değil, bütün insanlığa, bütün dünyaya geldi. Hükümleri de, kıyamete kadar geçerli olduğu için, gönderilen peygamberin ismiyle bildirilmedi. Yani Muhammedilik denmedi. Muhammed aleyhisselamın getirdiği dine, İslamiyet dendi. Önceki dinlerin hiçbiri bozulmamış olsaydı bile, nesh edildiği, yani yürürlükten kaldırıldığı için, artık o dinlerin hiç birisiyle amel etmek caiz olmaz. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:(Hep birlikte Allah'ın ipine [Kur'ana, İslamiyet'e] sımsıkı sarılın!) [Âl-i İmran 103] (Herkes İslam’a sarılmalıdır.)(Allah indinde hak din, yalnız İslam'dır.) [Al-i İmran 19] (Başka dinler hak değildir.) (Başka dinler hak değildir.)(İslam'dan başka din arayan, bilsin ki, o din asla kabul edilmez.) [Al-i İmran 85] (İslam’dan başkası geçersizdir.)(Müşrikler istemeseler de, İslam dinini diğer bütün dinlerden üstün kılmak için resulü Muhammed aleyhisselamı, [sebeb-i hidayet olan] Kur'an ve İslam diniyle birlikte gönderen Allah'tır.) [Saf 9](Bugün size dininizi ikmal ettim, üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam'ı beğendim.) [Maide 3] (Allah'ın beğendiğini beğenmeyenlere ne demeli?)(Ey iman edenler, Yahudi ve Hıristiyanları dost edinmeyin! Onlar, [İslam düşmanlığında] birbirinin dostudur. Onları dost edinen de onlardan [kâfir] olur. Allahü teâlâ, [kâfirleri dost edinip, kendine] zulmedenlere hidayet etmez.) [Maide 51]Diğer dinler, belli bir bölgeye, belli bir kavme gönderilmişken, İslamiyet bütün dünyaya gönderildi. Peygamber efendimiz de bütün dünyadaki milletlere gönderildi. Dört hadis-i şerif meali şöyledir:(Her nebi kendi kavmine, ben ise, kızıl kara, her millete gönderildim.) [Buhari](Her nebiye üstün kılındığım altı hasletten biri, bütün insanlara gönderilmemdir.) [Müslim](Cennete ancak Müslüman olan girer.) [Buhari, Müslim](Beni duyup da iman etmeyen Yahudi ve Hıristiyan Cehenneme girecektir.) [Hâkim]Kaynak : Dinimizislam.com
peki niye butun dillerde gonderilmedi ozaman ? adamlar bilmedikleri bir dilde nasil anliycaklar. kaldi ki biz bile hala tam olarak anlamadan arapca okuyoruz. tam olarak bick durumda anlamini dusunmeden :p co fazla baglanti vermissin ya. bukadarini okuyamam abi ben . kaynagi ne bunlar ayet mi yoksa diger referanslar mi dogrulugu kacinci seviye arastirmak zor is :p hepsine cevap veremem bana cevap vermem icin yazdiysan :p
 

Korpe

Rektör
Katılım
2 Ağustos 2009
Mesajlar
10,169
Reaksiyon puanı
16
Puanları
0
[MENTION=279364]İSS[/MENTION] kardeşim kime neyi anlatiyorsun,boşver sıkma kendini tuturmuslar bir derya o deryada gidiyorlar acip araştirip ,okuyup, dinleyip bişi edinmiyorlarki aslına bakarsan senin yorumunu bile dikkate almiyorlar (bence) alsalar çünki bir yerde sabitlenir ama her seferinde aynı band dan çaliyorlar , yav insan az beyniyle düşünür sonra onu harekete geçirir hersey 'açık' ortada daha neyi kurcaliyorsun etrafına bak ta şükret ..

peki niye butun dillerde gonderilmedi ozaman ? adamlar bilmedikleri bir dilde nasil anliycaklar. kaldi ki biz bile hala tam olarak anlamadan arapca okuyoruz. tam olarak bick durumda anlamini dusunmeden :p co fazla baglanti vermissin ya. bukadarini okuyamam abi ben . kaynagi ne bunlar ayet mi yoksa diger referanslar mi dogrulugu kacinci seviye arastirmak zor is :p hepsine cevap veremem bana cevap vermem icin yazdiysan :p

okuyamazsan anlayamazsin anlayamazsan cevap veremezsin ..

hadisi şerif lerde neler in oldugu hangi ayetlerde gectiği acık ortada ..

senin deden dedenin dedesi ne zaman türkce ogrendi dogduklarındamı türkce biliyorlardi

laiklik le geldi hersey kurani kerim indirilmeye basladiğinda o bolgedekı her kez arapca konusuyordu

ayrıca insan istedikten sonra 10000 dilde olsa bulur okur

Eğer Kur’an İngilizce olarak inseydi, aynı bozuk mantıkla, (Diğer milletler kendi kulu değil mi de, Tanrı Kur’anı İngilizce indirdi) diyecekti. Maksadı yanlış bulmak olduktan sonra her şeyi tenkit eder. Yusufsuresinin, (Biz Kur’anı Arapça olarak indirdik, umulur ki, siz onu anlarsınız) mealindeki 2. âyet-i kerimesi, tefsirlerde özet olarak şöyle açıklanıyor:

Biz Kur’an-ı kerimi herhangi bir lisan ile değil, en geniş, en açık, en âhenktar olan Arap lügâtı üzere indirdik. Eğer akıllıca düşünürseniz, bu Kitabın ulviyetini, kendisinin bir şaheser, hükümlerinin, tesirli sözlerinin, bütün insanlığa hitap ettiğini, müslüman olmayı en büyük bir vazife, en yüksek bir saadet telakki edersiniz.

Ey Araplar, Kur’an-ı kerim, sizin lisanınızla indi. Bugüne kadar birçok edebiyatçının, şairin sözünü dinlediniz. Hiçbirisine benzemiyor. Bunun insan sözü olmadığını, İlahi bir kelam olduğunu düşünürseniz, anlarsınız.

Demek ki âyetteki anlamak, bunun ilahi kelam olduğunu anlamaktır. Yoksa ahkamını anlamak değildir. Eğer öyle olsaydı, (Ey Resulüm, Kur’an-ı kerimi insanlara açıklaman için indirdik) mealindeki âyet-i kerimeye zıt olurdu. (Nahl 44)

Eğer Yunanca olsaydı
Fussilet suresinin, (Eğer biz Kur’an-ı kerimi yabancı bir dilde okunan bir kitap kılsaydık. Diyeceklerdi ki, âyetleri tafsilatlı şekilde açıklanmalıydı. Muhatapları Arap olduğu halde, Arapça olmayan bir kitap mı geldi) mealindeki 44. âyet-i kerimesinin tefsirlerdeki açıklaması da şöyledir:

Kur’an-ı kerim [İbranice, Yunanca falan değil] sizin lisanınızda, yani Arapça’dır. Siz Arap olduğunuza göre, ifadelerinin vecizliğinden, şaheserliğinden bu Kur’an-ı kerimin İlahi bir kelam olduğunu anlarsınız. Yoksa, (Siz Arap olduğunuza göre, Kur’anın ahkamını da anlarsınız) denmiyor.
[Tokatlı Şeyh-ül-islam Mustafa Sabri efendi, (Biz Arabi’yi az biliriz. Fakat Kur’an-ı kerimi Araplardan daha iyi anlarız) buyuruyor.]

Lisanı Arabi olan herkes Kur’anı anlayamaz. Lisan ayrı, ilim ayrıdır. Türkçe bilen insan, tıp, hukuk, fen gibi bilgileri bilir mi? Kur’an-ı kerim baştan başa bir ilim deryasıdır. Her Arabi bilen Kur’an-ı kerimi nasıl anlar? Ateistler gibi, tercümesini okuyup da, (Bakın Kur’anda çelişki var) demek ne kadar abes ve saçmadır.

Eshab-ı kiramın anlayışı
Eshab-ı kiramın hepsi müctehid, birer büyük âlim oldukları halde, âyet-i kerimeleri farklı anlamışlar, ictihadları farklı olmuştu. Mezheplerin çıkışında da âyet-i kerimelerin farklı anlaşılmasının rolü vardır.

Urvet-ül-vüska Muhammed Masum-i Faruki hazretleri buyuruyor ki:
(Bir gün Resulullah efendimiz, Hazret-i Ebu Bekir’e Kur'an-ı kerimin ince manalarından birkaçını onun seviyesine göre anlatıyordu. Hazret-i Ömer yanlarına gelince, konuşma üslubunu ve bahsettiği ince sırları, onun da anlayacağı şekilde değiştirdi. Yanlarına Hazret-i Osman gelince yine üslubunu değiştirdi. Hazret-i Ali gelince de böyle yaptı. Resulullah efendimizin, her değiştirmesi, oraya gelen zatların istidatlarının farklı oluşlarından idi.) [M. Masumiyye 59]

Hadis-i şeriflerde (Benden sonra peygamber gelseydi, Ömer olurdu), (Osman’ın şefaati ile Cehennemlik yetmiş bin kişi sorgusuz Cennete girecektir) ve (Ben ilmin şehriyim Ali de kapısıdır) buyuruldu. Her üçü de bu derece yüksek olduğu ve Arabiyi çok iyi bildiği halde, Hazret-i Ebu Bekir’e anlatılan tefsiri bile anlayamadılar. Çünkü Peygamber efendimiz herkese derecesine göre anlatıyordu.
Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(İnsanlara akıllarına, anlayışlarına göre söyleyin, onlara [dinin hükmünü] inkâr ettirecek şekilde söylemeyin ki, Allah’ı ve Resulünü yalanlamasınlar.) [Buhari]

Allahü teâlâ, (Peygambere sorun, âlimlere sorun) buyuruyor. Bazıları, bizzat kendim anlayacağım diye inat ediyor. Herkes kendisi anlayabilseydi o zaman peygambere ne lüzum kalırdı?

Kur’an-ı kerimi, lisanı Arapça olanlar bile anlayamaz. Hatta evliyanın ve ulemanın en büyükleri olan Eshab-ı kiram bile, âyetlerin manalarını Resulullah efendimize sorarlardı. Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Kur’an, Allah’ın metin ipidir. Manalarının hepsi anlaşılmaz. Çok okumak ve dinlemekle eskimez.)
[İbni Mace]

Kur’an-ı kerim çok veciz olup, bitmez tükenmez manalarının bulunduğu, bütün manaları bildirilse bile, yazmak için kağıt ve mürekkep bulunamayacağı bizzat Kur’an-ı kerimde bildirilmektedir.
Mealen buyuruluyor ki:
(De ki, Rabbimin [İlmini, hikmetini bildiren] sözleri için, denizler mürekkep olsa, bir o kadar daha deniz ilave edilse, denizler tükenir, Rabbimin sözleri tükenmez.) [Kehf 109, Beydavi]

Anayasayı, bir kanunu anlamak için hukukçulara gidiliyor. Halbuki bunları da insan yazmıştır. Bir kanundan bile herkes aynı şeyi anlamazken, Allah’ın kelamını herkes nasıl hemen kolayca anlayabilir?

Doğrusunu anlayabilmek için, bir Kur’an tercümesine [meallere] değil, İslam âlimlerinin tefsirlerine bakmak gerekir.

kaynak

AYRICA ARTIK KONUYU FARKLI YERLERE CEKİP SAPTIRMAYIN
 

İSS-1

Doçent
Katılım
4 Temmuz 2012
Mesajlar
973
Reaksiyon puanı
6
Puanları
0
peki niye butun dillerde gonderilmedi ozaman ? adamlar bilmedikleri bir dilde nasil anliycaklar. kaldi ki biz bile hala tam olarak anlamadan arapca okuyoruz.

Demek ki âyetteki anlamak, bunun ilâhi kelam olduğunu anlamaktır. Yoksa ahkâmını anlamak değildir. Eğer öyle olsaydı, Allahü teâlâ, (Resulüm, Kur’anı insanlara açıkla) buyurmazdı. (Nahl 44)

Fussilet suresinin, (Eğer biz Kur’anı yabancı bir dil ile gönderseydik, “Âyetleri tafsilatlı şekilde açıklanmalıydı. Araplar için, Arapça olmayan bir kitap mı olur” derlerdi. De ki: O Kur’an, inananlar için doğru yolu gösteren bir rehber ve şifadır. İnanmayanların ise, kulaklarında bir ağırlık vardır ve Kur’an onlara kapalıdır. Sanki onlara uzak mesafeden bağırılıyor da Kur’anın ne söylediğini anlamıyorlar) mealindeki 44. âyetin açıklaması da şöyledir:
Kur’an-ı kerim, [Çince, Yunanca, Rusça değil de], sizin lisanınızda, yani Arapça’dır. Siz Arap olduğunuza göre, ifadelerinin vecizliğinden, şaheserliğinden bu Kur’anın ilâhi bir kelam olduğunu anlarsınız. Yoksa, (Arapça bildiğinize göre, Kur’anın hükümlerini de anlarsınız) denmiyor. Âyetin devamında, inanmayanların, [ve yalnız Kur’an diyen zındıkların] Kur’anı sağırlar gibi duymadıkları ve anlayamadıkları bildiriliyor. Zaten herkes Kur’andaki aynı şeyi doğru olarak anlasaydı, 72 sapık fırka meydana çıkmazdı. İmanı, farzları ve haramları öğrenmek farzdır. Bunlar, ancak fıkıh kitaplarından öğrenilir. Fıkhı, müctehid âlimler, âyet ve hadislerden çıkarmışlardır. (Hadika)

İmam-ı Şarani hazretleri buyuruyor ki:

Namazların kaç rekat olduğunu, bayram ve cenaze namazlarının nasıl kılınacağını, zekat nisabını, orucun ve haccın farzlarını, hukuk bilgilerini, Resulullah açıklamasaydı Kur’an-ı kerimden anlamak mümkün değildi. İmran bin Husayn hazretleri, (Bize yalnız Kur’andan söyle) diyene, (Ey ahmak, Kur’andan her şeyi anlamak mümkün mü? Mesela namazların kaç rekat olduğunu bulabilir miyiz?) buyurdu. Hazret-i Ömer’e de, (Farzların, seferde kaç rekat kılındığını Kur’anda bulamadık) dediler. Cevaben, “Biz, Kur’anda bulamadığımızı, Resulullahtan gördüğümüz gibi yapıyoruz. O, seferde dört rekatlık farzları, iki rekat olarak kılardı” buyurdu. (Mizan-ül-kübra)

Zaten, bizim gibilerin, dini öğrenmek için, tefsir ve hadis okuması uygun değildir. Çünkü Kur’an ve hadisi yanlış anlamak veya şüphe etmek imanı giderir. Bu inceliği iyi bilen Hazret-i Ebu Bekir buyurdu ki:
(Kur’anı kendi görüşümle tefsire kalkarsam, beni hangi yer taşır, hangi gök gölgeler.) [Şir’a]

Kur’an-ı kerim hiçbir dile, hatta Arapça’ya bile tercüme edilemez. Herhangi bir şiirin bile, tam tercümesine imkan yoktur. Ancak izah edilebilir. Kur’an-ı kerimin manası tercümeden anlaşılmaz. Bir âyetin manasını anlamak demek, Allahü teâlânın, bu âyette ne demek istediğini anlamak demektir. Bu âyetin herhangi bir tercümesini okuyan, murad-ı ilahiyi öğrenemez. Tercüme edenin, bilgi derecesine göre anlamış olduğunu öğrenir. Hele tercüme eden bid’at ehli ise, mana tamamen değişir. Tefsir, murad-ı ilahiyi anlamak demektir. Kendi görüşüne göre verilen mana, doğru olsa bile, meşru yoldan olmadığı için hata olur, mana yanlış ise, küfür olur. (Berika)

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Kur’anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir.)
[Nesai]

(Kur’ana ehliyeti olmadan mana veren, Cehennemde azap görecektir.) [Tirmizi]

(Kur’anı kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur.) [M. Rabbani]

Kaynak : Dinimizislam
 

michuozawa

Guru
Emektar
Katılım
6 Ağustos 2008
Mesajlar
20,604
Reaksiyon puanı
493
Puanları
83
kızlara çamur atmak ile olmaz bu iş.her kız aynı değildir.nasıl bir fikir anlayışıdır bu anlamadım.
bazı erkek olacak karakteri bozuklar sevgilisi olan kıza bile bakıp kalıyolar.
demem o ki herkes kendinden sorumludur.her insan da bir değildir...
 

burns206

Profesör
Katılım
31 Mart 2011
Mesajlar
1,866
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
ğer Kur’an İngilizce olarak inseydi, aynı bozuk mantıkla, (Diğer milletler kendi kulu değil mi de, Tanrı Kur’anı İngilizce indirdi) diyecekti. Maksadı yanlış bulmak olduktan sonra her şeyi tenkit eder.

ya arkadas cok yaziyosun isimiz gucumuz var bukadar cok seyi okuyamam hemde ikinciye :p
kuran ikgilizce insin demedik. herkese indiyse her dilde inmesi gerekirdi :p
ingilizler nasi anlasin arapcadan :p adamlar eski misir dilini bile 200 yildir kismen anca cozebildirler :p
sonra cinliler var afrikalilar var japonlar koreliler filan :p
hepsinin duymus olmasi pek mumkun gorunmuyo .
ancak burada araplara acikca bir ayricalik kolaylik taninmis.
.... neyse konuyu fazla uzatmayalim bu konu bitmez :p quantum fiziginden baslayip evrimden islamdaki 4uncu imam nikahli es hikayesinin oralardan devam eder ama bitmez bu hikaye :p
ana konu tika basa dolu olan bi otobuste onunde duran adama sulanan arkadasti :p
ki arkasini donse sorun cozulucekti bence :p diger konu cok uzar bitmez :D

...
ya arkadas kiza yer versene nerde kaldi delikanlili. :p
oturmus sandalyede kadini suzuyosun bide kabahat buluyosun :p
kalkicaktin hanfendi buyurun outurn pen jentilmen bi musluman olarak ayakta beklerim ayip olmasin deseydin :D

sonra gerci arkadan biri atlar kapardi koltugu ya neyse :p
 

Korpe

Rektör
Katılım
2 Ağustos 2009
Mesajlar
10,169
Reaksiyon puanı
16
Puanları
0
Kuran i kerimin arapça inmesinin nedeni değişikliğe uğramamsini sağlamak

Bak incile kaçtane incil var ortada say saybilirsen hangisi bir birini tutuyor arada bul..

Kişi zaten 'islami' seçtikten sonra arapçayida öğrenin kaldiki merak ediyorsa bir çok dilde meali mevcut açarsin bakarsin..

Ayrıca yazdıkların üzerine düşsen biraz merak etsen hatta okusan buradakı asil gercekleri göreceksin daha yorumu yazan arkadasin (bende dahil) ney yazdiğini neye cevap verdiğini merak etmiyorsun karsindakıne karsı saygın yok olsa zaten yukaridakı cevaplar senın suan yazdıklarinin karşiliği

ve sen de mümkünse her cümlende kullandiğin ikonlari biraz gör sonra diğerlerinin yorumlarini sorgula
 

DarKeN

Profesör
Katılım
5 Temmuz 2009
Mesajlar
1,184
Reaksiyon puanı
88
Puanları
48
Dişi kuyruğunu sallamasa erkek birşey yapmaz.. önermesine göre flaş flaş !! Dişi damacananın suçu ne? damacananın tek yaptığı su taşımak mıydı yoksa kuyruk sallamak mı :S http://bit.ly/2zbY3l
Flaş tavuğun suçu ne? kuyruk salladığı için tecavüze uğrayan tavuk perişan... Tecavüzcü kuyruk sallamasaydı bende tecavüz etmezdim diye kendini savundu flaş! http://bit.ly/DaNqt
Flaş! Erkeğin suçu ne? Asla suçu olmaz aşa! Erkek egemen toplumlarda pek mümkün olamayacak durumdur. erkek adam kendini neden namussuz ilan etsin ki istediğiyle yatıp istediğine bakabilirken. Tam tersi errrrrrkek denir destek verilir. Suç kadının kuyruk sallamasıdır kahpe kadın gömün canlı canlı toprağa, taşlayın kahpeyi! Ya Allah!
 

Korpe

Rektör
Katılım
2 Ağustos 2009
Mesajlar
10,169
Reaksiyon puanı
16
Puanları
0
seni ALLAHA havale ediyorum.. (ne olduğun belli değil)
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
1)sen neden Türk kızı diyip de bütün kızları genelliyorsun?
2) aklı başında düzgün bir adam kız nasıl giyinirse giyinsin bakmamayı da bilmeli.
kızları böyle suçlayamazsın isteyen istediğini giyer.
ister istemez insan etkileniyor diye birşey yoktur kendine hakim olacaksın

kimse kimseye karışmasın arkadaşım herkes başkasının derdine karışıyor. kimse kimseye karışmasa hiç sorun olmayacak.

Bayanlara kimse karışamıyorsa erkeklere de kimse karışmasın? İsteyen istediğine baksın?
Kusura bakmayın,o çok sevdiğiniz batı gibi olmayacağız.Bizim aile gibi önemli bir kavramımız var,batıda yok.Bizim toplum gibi bir kavramımız var,batıda yok.Bizim büyüklerimize saygımız var,batıda yok.Bizim ayıplarımız var,batının yok... Şimdi çıkıp dersiniz batıda ne ara yaşadın da konuşuyorsun diye hemen açıklayayım;herşeyden önce filmlerini izlediğimizde açıkça görülüyorki saydıklarımın hepsi doğru,haberleri okuyorum,yaşayanların yorumlarına bakıyorum,kısacası gözlem yapıyorum,herşeyi deneyerek yapmak gerekmiyor.

Herşeyde olduğu gibi iradenimizi de etkileyen faktörler vardır.Dolayısıyla düşüncenizi yanlış buluyorum.

Bunları da geçtim,konunun hiç değinmediğimiz bir noktası var;din.Eğer doğru olan kimsenin kimseye karışmaması olsaydı,dinimiz bize emir vermezdi.Lakin şu ayrıntıyı gözden kaçırmamak gerekir;din bize emir verir ancak bizi hiçbirşekilde bu emri yapmaya zorlamaz.Yüce Allah insanlara emir veriyor ve bu emri yerine getirmelerini insanların kendi iradelerine bırakıyor.Aksi halde irademizin varlığı söz konusu olamazdı.Tabiki en doğrusunu Allah bilir.
Biz de insanlara öğüt vermeli,yanlış yaptıklarıı düşündüğümüz durumlarda onları uyarmalıyız,ancak bizim öğütlerimizi yerine getirmiyor diye onlara zor kullanamayız.
 

burns206

Profesör
Katılım
31 Mart 2011
Mesajlar
1,866
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Senin amacın öğrenmek değil yaradanın verdiği akıl nimetini o aciz, muhtaç bedenindeki uzuvları inkar etmek için kullanıyorsun besbelli.

Hicr Suresi 9.Ateti Kerime Mealen : Hiç şüphe yok ki o zikri (Kur'ân'ı) biz indirdik biz hiç şüphesiz onun koruyucusu da mutlaka biziz.

Buradaki zamiri iki ayrı şekilde yorumlanmıştır. Birincisi "zikr"e ait olmasıdır tefsircilerin çoğunun görüşü budur. İkincisi Ferrâ ve İbnü'l Enbârî'nin görüşleridir ki, Kur'ân üzerine indirilen Hz. Peygambere ait olmasıdır. Bu durumda mânâsı onu cin ve şeytan şerrinden ve düşman tecavüzünden koruyan ve koruyacak olan da biz şanı Yüce Allah'ız demek olur. Bu da doğru bir mânâ olmakla beraber âyetten ilk bakışta anlaşılan, birinci mânâdır. Yani Allah Teâlâ, bununla Kur'ân'ın fazlalık veya noksanlıkla bozma ve değiştirmeden korumasını üzerine almış ve korunarak kalmasını anlatmıştır. O halde bu vaad varken sahabe, Kur'ân'ın Mushaf'ta toplanması ile niçin meşgul oldular? Sorusu da sorulamaz. Çünkü hafızların Kur'ân'ı ezberlemesi gibi, sahabenin onu toplaması da Allah Teâlâ'nın koruma sebebleri cümlesindendir. Allah, onun korumasını üzerine aldığı içindir ki, onları bu şekilde toplamaya ve zaptetmeye muvaffak etmiştir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
ancak parametleri odaklarken bikac hata yapilmis analizde.
hata . kuran peygamberin zihnine indi. ordan yayildi.
yani degismez dogrudur ama orjinali ,kurandan referans alinarak kopayalanan her bilgi kuran diye tanimlanip o gokten (peygamberi aradan cikartmis oluruz boyle bi tesbit yaparsak) direkt indigi soylenip hepsinin degismez oldugunu iddia etmek yanlis.
cunku o peygambere indi. yani elimizdeki referanslar oyle diyo .
burada degistirlmedi yada degistirilemez kavrami farkli bir anlam kazaniyo. ve ben insan aklinin suzgecinden gecen hicbiseyin cikarlar icin kismen de olsa degismeden kabaliecegine inanmam zro. sonucta digerleri insan aklindan tasinarak dagitilmis ve %100 orjinallik garantisi olmasi zor .
 

Naturel37

Asistan
Katılım
22 Kasım 2007
Mesajlar
120
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
bak ben de sana fikrimi söyleyeyim.
bir kız istediği şeyi giyebilir dışarda. e tabiki bikiniyle çıkmıyor ya millet.
ama erkek kısmı kendine bahane üretemez bu kadar açmış ister istemez insan tahrik oluyor diyemez.
tahrik olmayacaksın arkadaşım. kendine hakim olacaksın.
açık giyindi diye de kimseyi yargılamayacaksın.
bayanlar neden güzel giyinir neden makyaj yapıp çıkarlar dışarıya neden dikkat çekici elbise giyerler özellikle dışarıda evde bu elbiseleri çoğunlukla giymezler özellikle sokağa çıkarken makyaj yapılır dikkat çekmek için açık yada tahrik edici giyinirler bunların tek bir amacı vardır bubu hepimiz biliyoruz dışarıda karşı cinse güzel görünmek için ve kendi hemcinslerini kıskandırmak için ve karşı cinsin dikkatini üstüne toplamak için ve genelde daha çok ilgi çekip tahrik etmek için böyle giyinirler bu benim şahsi fikrimdir. ha diyceksinizki bakmayın kardeşim kendine hakim olucaksın diyebilirsiniz ama onun amacı zaten erkekleri baksın diye böyle giyiniyor sizde bu şekilde giyinmeseniz erkekler asla size bu şekilde bakmaz buna eminim ama bu maalesef böyle kız kısmı istediği gibi açık giyinir siz karışmayın siz özgürlüğümüzü kısıtlamayın diyeceksiniz doğal olarak hiç kimsenin özgürlüğüne karışılmasını bende asla istemem ama tahrik olursa o özgürlük değil direkt teşhirciliğe girer
size başıma gelen gerçek bir olayı anlatayım
benim evimde beslediğim evcil kedim var.kedimin dogum yaptığını öğrendim sadece merak ettim kediye bakayım diye kediye kapının önünde yumuşak bez koymuştum doğumu yaklaştı diye kolaylık olsun diye kedi doğum esnasında bana baktı inanırmısınız serdiğim yumuşak bezi üstüne çekti kedi doğum yaparken benden utandı örtüyü kapattı doğumuna devam etti o acılar içinde kedi olduğu halde utandı hayvan bu beni çok etkiledi
kendi kendime hayvan bile utanma duygusu içine kapılmış ama insanlarımızda bu kadar dahi utanma olmuyor
kesinlikle yanlış anlama olmasın ben genelleme olarak konuşuyorum bizim insanlarımız doğum yaparken eşi karşısına geçmiş eşimnin doğumunu canlı olarak kameraya çekmiş baştan sona kadar internete vermiş insanoğluda bunu yapıyor demek istediğimi anlatabilmişimdir inşallah ama bizdede böyle insanlar var

konumuza gelince keşke insanlarda hayvanlar kadar utanabilse hiç bu konuları tartışıyor olmazdık
hiç kimse kimsenin özgürlüğünü kısıtlayamaz istediği gibi giyinir yada soyunur o kişiyi ilgilendirir ama tahrik ve teşhircilik olunca iş değişir zaten dikkast edin erkekler şu aralar bayanlardan daha kapalı giyiniyorlar bu bir gerçek erkek bayanlar kadar açık gezse kimse onlara bişey demez ama yinede erkekler daha kapalı giyiniyorlar
heleki şu mubarek ramazan ayında
saygılarımla
 

muratflash

Rektör
Katılım
9 Kasım 2008
Mesajlar
13,809
Reaksiyon puanı
510
Puanları
113
Konu gereğinden fazla uzamış bende bi yorum yapıpta gereğinden fazla uzatmayalım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst