Dikkat Tüketicinin Zaferi (Turkcell - Kamucell)

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar. Bildiğiniz üzere Türkcellin geçtiğimiz yaz çıkardığı Heryere 35 TL 1200 dk yı kısa sürede 500-500-500 şeklinde bölerek, kendi lehine olan bir kampanya çeşidine çevirmişti. Bununla ilgili de gösterdiği sebep:
"2009/DK-07/149 sayılı Kurul Kararı" ydı.

Bende ilgili kurum olan Bilgi "Teknolojileri ve İletişim Kurumu"
Türkcell in kanıt gösterdiği kuruma e-bildirge maili attım.

2 ay aradan sonra bu Gün gelen cevabı yaynlıyorum. Herkes hakkını takip etsin saygılarımla....

Sayın Demir,

"BizBize Kamu Her Yöne 1200" tarifesine ilişkin olarak Kurumumuza yapılmış şikayetler incelenmiş olup, 'BizBize Kamu Her Yöne 1200' tarife seçeneğinin 01.01.2011 tarihine kadar sürdürüleceği bilgilendirmesinin gerek kamuoyuna gerekse Kurumumuza yapılması nedeniyle işletmeci tarafından haklı bir nedene dayanmaksızın ahde vefa ve sözleşmeye bağlılık kurallarının gereklerine aykırı olarak, tarife seçeneğinde aboneyi mağdur eden değişikliklerin yapılamayacağına, bu kapsamda;

- 21.04.2009 tarih ve RTE/81135 sayılı yazı ile Kurumumuza bildirilen, ilgili basın ve yayın organlarında Turkcell tarafından uygulamaya konulması taahhüt edilen şart ve koşullar ile "BizBize Kamu Her Yöne 1200" tarife seçeneğinin sunulabilmesi için gerekli işlemlerin Turkcell tarafından 1 ay içinde yapılması,

- 21.04.2009 tarih ve RTE/81135 sayılı yazı ile Kurumumuza bildirilen "BizBize Kamu Her Yöne 1200" tarife seçeneğinde tüketici aleyhine herhangi bir değişikliğin

01.01.2011 tarihine kadar yapılmaması ve

- 21.04.2009 tarih ve RTE/81135 sayılı yazı ile Kurumumuza bildirilen "BizBize Kamu Her Yöne 1200" tarife seçeneğinde yapılan değişiklik neticesinde abonelerden tahsil edilen fazla tutarlara ilişkin oluşan tüm tüketici mağduriyetlerinin giderilmesi için mahsuplaşma ve/veya iade dahil gerekli işlemlerin 2 ay içerisinde Turkcell tarafından yapılması, yapılan işlemler hakkında tüketicilerin ve Kurumumuzun bilgilendirilmesine
Karar verilmiştir.

Bilgilerinizi rica ederiz.
 

spybot

Guru
Emektar
Müdavim
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
630
Puanları
7,293
Kaynak eklemeden konu açmıyoruz.
 

crazyturtle

Asistan
Katılım
10 Nisan 2009
Mesajlar
402
Reaksiyon puanı
4
Puanları
0
Türkcell in kanıt gösterdiği kuruma e-bildirge maili attım.
2 ay aradan sonra bu Gün gelen cevabı yaynlıyorum. Herkes hakkını takip etsin saygılarımla....
kaynak orda belli spycım
 

warhead

Doçent
Katılım
6 Aralık 2008
Mesajlar
613
Reaksiyon puanı
9
Puanları
18
RTE/81135 ne oluyo ? Recep Tayyip Erdoğan mı onaylamış ?? ben avealıyım zatende.senin hakkını araman örnek olman güzel bir davranış takdir ettim ;)
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Bu konuda çok madur arkadaş vardı. O yüzden bilgilensinler diye bu durumu bildiriyorum.
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
RTE/81135 ne oluyo ? Recep Tayyip Erdoğan mı onaylamış ?? ben avealıyım zatende.senin hakkını araman örnek olman güzel bir davranış takdir ettim ;)

Eyvallah teşekkür ederim. Çok kimse bu forumda da bu konudan madur idi.
 

legolas4444

Müdavim
Müdavim
Katılım
1 Mayıs 2008
Mesajlar
1,367
Reaksiyon puanı
16
Puanları
218
harika bir paylaşım. Bende turkcele kavga edenlerdenim. Telefonumda da konuştuğum süreleri takip ettim inanaın 1200 dakikanın yarısını bile doldurmadan turkcell hemen süreyi bitiriyor üstüne birde bir sürü para talep ediyor. Turkcelle sakın inanmayın arkadaşlar. Kamucell Kampanyası kazık
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Bakalım bu karar doğrultusunda neler olacak?
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,455
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun Turkcell'in ''Bizbize Kamu Her Yöne 1200'' tarifesinde yaptığı değişiklikle ilgili aldığı kararda, tarifenin eski hükümleri ile uygulanmasını, değişiklik nedeniyle fazladan alınan bedellerin 2 ay içinde tüketiciye iadesine hükmedildiğini bildirdi.

963320080730021500721.jpg


Kaya, yaptığı yazılı açıklamada, Turkcell'in, kamu personeline yönelik olarak düzenlediği ''Bizbize Kamu Her Yöne 1200'' tarifesi ile abone topladığını ve daha sonra tarife hükümlerinde tek taraflı değişikliğe giderek birçok tüketicinin mağdur olmasına yol açtığını ileri sürdü.

Başlangıçta 35 lira karşılığında her yöne bin 200 dakika görüşme hakkı verilirken, Ekim ayında tek taraflı ve tüketici aleyhine yapılan değişiklikle şebeke içi, sabit ve diğer operatörler yönüne aramaların 500'er dakika ile sınırlandırıldığını ifade eden Kaya, aylık ücretin ise 45 liraya çıkarıldığını ifade etti.

Toplam görüşme süresinin bin 500 dakikaya çıkarılmasının müjde olarak verilmesine karşılık, 500'er dakika sınırlaması nedeniyle birçok tüketicinin yüksek faturalar ödemek zorunda bırakıldığını belirten Kaya, şunları kaydetti:

''Tüketiciler Birliği, yapılan değişikliğin tüketici aleyhine oluşu nedeniyle gündem oluşturmuş, olayı yargıya taşımıştır. Oluşan yoğun tepkiler sonucu, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTİK) tarife değişikliğini incelemeye almış ve bir karara varmıştır. BTİK'in aldığı kararda, tarifede keyfi değişikliklerin ahde vefa ve sözleşmeye bağlılık ilkelerine aykırı olduğu belirtilerek, tarifenin eski hükümleri ile uygulanmasını, değişiklik nedeniyle fazladan alınan bedellerin 2 ay içinde tüketiciye iadesine hükmedilmiştir. BTİK aldığı karar ile tüketicinin mağduriyetini engellemiş, GSM sektöründe tarife oyunlarının önünü kesmiş oldu.

Tüketiciler olarak GSM sektörünün başıboş olmadığını görmemiz nedeni ile güvenimiz artmıştır. Tüketiciler Ekim ayından itibaren düzenlenen faturalarını inceleyip, bedel iadelerini takip etmelidir. Ancak tarife hükümleri ile oynamak sadece Turkcell uygulaması olmayıp, AVEA'nın 'Her Yöne Sınırsız 55 lira'' tarifesindeki benzer uygulamaları nedeniyle BTİK'den benzer yaptırım beklenmektedir.''

DİĞER ABONELERİN ALDIĞI KARARLAR DA VAR!

Haber 7'ye Turkcell'in söz konusu tarifleri ile ilgili çok sayıda mail geldi. Abonelerin her yöne sınırsız 1200 dakikalık haklarının 500'er dakika olarak Turkcell tarafından sınırlandırılması büyük tepki çekti. Turkcell değişikliği BTİk'in talebiyle yaptıklarını açıklamıştı. BTİK ise Turkcell'in sözleşmeden kaynaklanan haklarını kötüye kullanmasını cezalandırarak aboneden aldığı paranın iadesini istedi. Turkcell abonesi M.Ç. yine tarafımıza yolladığı mailde 362 TL 'lik faturasının karar sonrası 90 TL2ye indiği bilgisini de iletti...

Haber 7 okurlarından bizlere ulaşan diğer bilgilendirme amaçlı e-postada da, BTİK'ten benzer bir karar aldığını ve Turkcell aleyhine yaptığı başvuruda abonenin haklı bulunduğunu yazdı. Konuyla ilgili tarafımıza gönderilen BTİK metninde şu karar yer alıyordu:

Sayın İlgili,

"BizBize Kamu Her Yöne 1200" tarifesine ilişkin olarak Kurumumuza yapılmış şikayetler incelenmiş olup, 'BizBize Kamu Her Yöne 1200' tarife seçeneğinin 01.01.2011 tarihine kadar sürdürüleceği bilgilendirmesinin gerek kamuoyuna gerekse Kurumumuza yapılması nedeniyle işletmeci tarafından haklı bir nedene dayanmaksızın ahde vefa ve sözleşmeye bağlılık kurallarının gereklerine aykırı olarak, tarife seçeneğinde aboneyi mağdur eden değişikliklerin yapılamayacağına, bu kapsamda;

- 21.04.2009 tarih ve RTE/81135 sayılı yazı ile Kurumumuza bildirilen, ilgili basın ve yayın organlarında Turkcell tarafından uygulamaya konulması taahhüt edilen şart ve koşullar ile "BizBize Kamu Her Yöne 1200" tarife seçeneğinin sunulabilmesi için gerekli işlemlerin Turkcell tarafından 1 ay içinde yapılması,

- 21.04.2009 tarih ve RTE/81135 sayılı yazı ile Kurumumuza bildirilen "BizBize Kamu Her Yöne 1200" tarife seçeneğinde tüketici aleyhine herhangi bir değişikliğin 01.01.2011 tarihine kadar yapılmaması ve

- 21.04.2009 tarih ve RTE/81135 sayılı yazı ile Kurumumuza bildirilen "BizBize Kamu Her Yöne 1200" tarife seçeneğinde yapılan değişiklik neticesinde abonelerden tahsil edilen fazla tutarlara ilişkin oluşan tüm tüketici mağduriyetlerinin giderilmesi için mahsuplaşma ve/veya iade dahil gerekli işlemlerin 2 ay içerisinde Turkcell tarafından yapılması, yapılan işlemler hakkında tüketicilerin ve Kurumumuzun bilgilendirilmesine
Karar verilmiştir.

Bilgilerinizi rica ederiz.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Basın ve Tüketiciler ile İlişkiler Müşavirliği

KAYNAK
 

ZorhaK

Rektör
Katılım
24 Kasım 2008
Mesajlar
10,757
Reaksiyon puanı
259
Puanları
243
Turkcell her yöne 1200 dk olan tarifesini sonradan her yöne 500 olarak değiştirmişti.

Ardından mahkemenin kararını ilgilenenler hatırlayacaktır.

Bugün ''KAMU DURUM'' yazıp 2022 ye yolladım

Kalan dklarınız:

Turkcell içi 1200
Diğer hatlara:500
Sabit hatlara:500

diye mesaj geldi.Sadece Turkcell içi bir düzeltme yapılmış.Diğerlerinde neden yapılmamış anlamadım.

Şahsen bana en çok lazım olan diğer operatörler.Turkcell içi dklarım her ay yetiyordu.

Sizde durum nedir?
Kontrol eder misiniz

DÜZENLEME:MÜJDEE MÜJDEEEEE !!!

Bu ggüzel haberi sizlere duyurmaktan gurur duyarım:)

Az önce müşteri hizmetlerini aradım.Yukarıda yazdıklarımı anlattım.Şuanda bütün yönlere her yöne 1200 dk oldu dedi.

Sizin mesajda yanlışlık olmasının sebebi ise ,şu an itibariyle güncellemelerin yapılmasıdır.BirazdaN düzelir dedi.

Herkese hayırlı olsun.1200 dk fazlasıyla yeter bana..

:D

Teşekkürler YÜCE TÜRK ADALETİ
 

brokenxxl

Doçent
Katılım
5 Ekim 2008
Mesajlar
583
Reaksiyon puanı
5
Puanları
18
bende hala 500 ün altında turkcell bile 300 dakkada değişiklik olan varmı payalaşalım lütfen.
 

emubaltaci

Rektör
Emektar
Katılım
21 Kasım 2005
Mesajlar
18,863
Reaksiyon puanı
129
Puanları
243
bakalım ne zaman geçecekler ben fatura gelmeden dakikaları harcamayı düşünmüyorum

konular birleştirildi.
konu açmadan önce lütfen arama yapalım.
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
1200dk olduğuna dair bana henüz mesaj gelmedi. mesaj gelen arkadaşlar var mı?
 

ZorhaK

Rektör
Katılım
24 Kasım 2008
Mesajlar
10,757
Reaksiyon puanı
259
Puanları
243
Ben aradım bundan önceki mesajımda müşteri temsilcisiyle görüşmemi yazdım

Az önce dakika sorgulamak için mesaj attım cevap gelmedi.10 dk sonra gelen cevapta ''Güncelleme yapılmaktadır'' sonra deneyin dedi

Tüketicinin zaferi diye bua derim..:)
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Bende müşteri hizmetlerini aradım benim fatura kesim tarihim her ayın 20 si olduğu için, bu ayın 20 sinde her yöne 1200 dk ya geçecekmişim. Sorgulama işlemleri de ayın 24 ü nde başlayacakmış. Yalnız şöyle de bir sıkıntı var:

Sorgulamalar gerek SMS ile gerekse Müşteri hizmetlerinden dakika sorgulama yapıldığında 48 saat öncesinin verilerini verebiliyorlar mış mış. Halbuki Turkcell' in kontür ve güncel fatura bilgileri anlık olarak verilebiliyor. Kısacası Bence Türkcell in sistemi, anlık dakika sorgulaması da yapabilir düzeyde. Fakat insanımızın unutkanlık veyahut takip edememe özelliklerinden yararlanıp dakikaları aşma ihtimalini kullanıyor. Bu konuda da müşteri hizmetlerini uyardım. Fakat sürekli olarak çalışma devam etmektedir diye cevap geliyor. Bu konuda da bastırmak lazım.
 
Üst