|Ⓢєччαh|
Guru
- Katılım
- 12 Mart 2011
- Mesajlar
- 35,206
- Reaksiyon puanı
- 10,327
- Puanları
- 293
Dershaneden önce sürücü kursları
Katliam gibi kaza
Kan gölüne döndü
..
Daha birçok başlık yazmak mümkün.
Trafik kaza sayısı, yapılan yollara, ehliyet almadaki değişikliklere rağmen artıyor.
2008 yılından 2013e kadar, 4 yılda, kaza sayısı yüzde 36 artış göstermiş; 950 bin 120den 1 milyon 296 bin 636ya çıkmış.
Kaza sayısındaki artışa rağmen ölü sayısının azalması önemli. Yaralı sayısında ise yükseliş var.
Değişmeyen tek şey ne biliyor musunuz?
Kazalardaki kusur oranları.
2008 yılındaki kazalarda sürücü kusur oranı %90,53. Bu oran yıllar içinde 1 puan bile düşmemiş. 2012 yılındaki oran yüzde 89,69.
Yol ve araç kusurundan kaynaklı kazalar yüzde 0,87 ise, geri kalan trafik kazalarının yüzde 99,12sinde insan faktörü öne çıkıyorsa o zaman ne diyoruz?
Eğitim şart
Eğitim aldığımıza, imtihanları verdiğimize göre bu doktor bu ne? dememek elde değil.
Milli Eğitim Bakanlığı ehliyet sınavındaki soru sayısını 120den önce 60a, şimdi de 50ye düşürmüş. B sınıfı ehliyetler için 63 saat olan teorik ders süresi 30 saate indirilmiş, pratik eğitim süresi 10 saatten 13 saate yükseltilmiş. Kursun isteğine bağlı olarak pratik eğitim simülatörde de verilebilirmiş. Bir de stajer sürücülük konusu var. Bakalım ne olacak?
Teorideki durum bu Bir de pratiğine bakalım. Bu haberi hep beraber okuyalım: Milli Eğitim Bakanlığı'nın, özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarına yönelik denetimlerinde, yurt genelindeki 3 bin 298 kurstan bin 410'una direksiyon eğitiminde, bin 57'sine teorik derslerde kurallara uymadıkları gerekçesiyle soruşturma açıldı. Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü Mehmet Küçük de Antalya'da çat kapı denetime gittiği dört kurstan, ders saati olmasına rağmen ikisinin kapalı diğer ikisinde ise ders yapılmadığını tespit ederek soruşturma başlattı. Sürücü kursları sayısı ve açılan soruşturma oranlarına göre, İstanbul ilk sırada yer aldı. 606 özel motorlu sürücü kursunun bulunduğu kentte, 567 kursa direksiyon eğitimini, 382'sine de teorik eğitimleri yeterince yapmadıkları için soruşturma açıldı.
Yoruma gerek var mı?
O zaman ne yapacağız?
Sürücü olabilmek için en az ilkokul mezunu olmak gerektiğine göre, bina, eğitmen ve adaylar da var, hazır. MEBe sadece helva yapmak kalıyor.
11. veya 12. Sınıfa koyarsın dersi Böylece herkes trafik eğitimi alır. Sonra merkezi sınav yaparsın teorik derslerden.
Alırsın okula simülatör
Hatta kursların elindeki araçları ve eğitmenleri de bünyeye adapte edersin
Özel okul kitaplarını bile karşılayacak bakanlığa kaynak oluşur
..
Önce sürücü kurslarını dönüştürseydiniz de bir görseydik
Katliam gibi kaza
Kan gölüne döndü
..
Daha birçok başlık yazmak mümkün.
Trafik kaza sayısı, yapılan yollara, ehliyet almadaki değişikliklere rağmen artıyor.
2008 yılından 2013e kadar, 4 yılda, kaza sayısı yüzde 36 artış göstermiş; 950 bin 120den 1 milyon 296 bin 636ya çıkmış.
Kaza sayısındaki artışa rağmen ölü sayısının azalması önemli. Yaralı sayısında ise yükseliş var.
Değişmeyen tek şey ne biliyor musunuz?
Kazalardaki kusur oranları.
2008 yılındaki kazalarda sürücü kusur oranı %90,53. Bu oran yıllar içinde 1 puan bile düşmemiş. 2012 yılındaki oran yüzde 89,69.
Yol ve araç kusurundan kaynaklı kazalar yüzde 0,87 ise, geri kalan trafik kazalarının yüzde 99,12sinde insan faktörü öne çıkıyorsa o zaman ne diyoruz?
Eğitim şart
Eğitim aldığımıza, imtihanları verdiğimize göre bu doktor bu ne? dememek elde değil.
Milli Eğitim Bakanlığı ehliyet sınavındaki soru sayısını 120den önce 60a, şimdi de 50ye düşürmüş. B sınıfı ehliyetler için 63 saat olan teorik ders süresi 30 saate indirilmiş, pratik eğitim süresi 10 saatten 13 saate yükseltilmiş. Kursun isteğine bağlı olarak pratik eğitim simülatörde de verilebilirmiş. Bir de stajer sürücülük konusu var. Bakalım ne olacak?
Teorideki durum bu Bir de pratiğine bakalım. Bu haberi hep beraber okuyalım: Milli Eğitim Bakanlığı'nın, özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarına yönelik denetimlerinde, yurt genelindeki 3 bin 298 kurstan bin 410'una direksiyon eğitiminde, bin 57'sine teorik derslerde kurallara uymadıkları gerekçesiyle soruşturma açıldı. Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü Mehmet Küçük de Antalya'da çat kapı denetime gittiği dört kurstan, ders saati olmasına rağmen ikisinin kapalı diğer ikisinde ise ders yapılmadığını tespit ederek soruşturma başlattı. Sürücü kursları sayısı ve açılan soruşturma oranlarına göre, İstanbul ilk sırada yer aldı. 606 özel motorlu sürücü kursunun bulunduğu kentte, 567 kursa direksiyon eğitimini, 382'sine de teorik eğitimleri yeterince yapmadıkları için soruşturma açıldı.
Yoruma gerek var mı?
O zaman ne yapacağız?
Sürücü olabilmek için en az ilkokul mezunu olmak gerektiğine göre, bina, eğitmen ve adaylar da var, hazır. MEBe sadece helva yapmak kalıyor.
11. veya 12. Sınıfa koyarsın dersi Böylece herkes trafik eğitimi alır. Sonra merkezi sınav yaparsın teorik derslerden.
Alırsın okula simülatör
Hatta kursların elindeki araçları ve eğitmenleri de bünyeye adapte edersin
Özel okul kitaplarını bile karşılayacak bakanlığa kaynak oluşur
..
Önce sürücü kurslarını dönüştürseydiniz de bir görseydik