Haber Darksiders Üçlemesi Hakkında

Bu konuyu okuyanlar

Penetrator God

Doçent
Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
868
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
529
Puanları
93
Yaş
26
1693220117623.png


Darksiders Warmastered Edition Steam
Darksiders: Wrath of War, X-Men, The Ultimates veya Battle Chasers gibi ünlü çizgi roman serilerinin yazarı Joe Madureira tarafından kurulan bir stüdyo olan Vigil Games tarafından geliştirilen bir aksiyon RPG oyunudur. 5 Ocak 2010'da Xbox 360 ve PS3'e çıkan oyun ardından 23 Eylül 2010'da PC'ye çıkmıştır. Oyun ardından 2016 ve 2019 yılları arasında yeni nesil konsollara uyarlanan Warmastered Edition adlı sürümü yayınlandı.

Darksiders Warmastered Edition'ın orijinal oyuna kıyasla en büyük farkı görsel değişikliklerdir. Oyun artık 1080p'de çalışıyor, animasyonlar daha akıcı, gölgelerin ve grafik efektlerin kalitesi artırıldı ve doku çözünürlüğü artık iki kat daha yükseltildi.

Hikaye Aziz John'un Kıyametine atıfta bulunuyor. Evangelist tarafından önceden bildirilen dört atlıdan biri olan War'ın rolünü üstleniyoruz. Dünyaya onu yok etmek için gelir, ancak kurnazca kandırıldığı ortaya çıkar. Sonuç olarak, kahramanın güçlerinin çoğu elinden alınır. Bu da yetmezmiş gibi hem şeytanların hem de meleklerin hedefi haline gelir. Artık herkes tarafından terk edilmiş olan Savaş Atlısı, dünyaya geri döner ve yeteneklerini yeniden kazanmak, kayıp atını bulmak ve ihanetin gizemini ortaya çıkarmak için bir yolculuğa çıkar.

Teknik olarak, hikaye yakın gelecekte geçiyor, ancak kahraman dev bir kılıç ve tırpan dahil olmak üzere çeşitli silah cephaneliği kullanıyor. Liste devamında uzayıp gidiyor ve War'ın yakalayıp düşmanlarına fırlatabileceği arabalar ve hatta daha büyük nesneler bunları tamamlıyor. Ayrıca, oyun sırasında kazanılacak çok sayıda yükseltme var. Standart silahların yanı sıra, ilerledikçe, atmosferi gerçekten ısıtabilecek doğaüstü güçlerimize kademeli olarak yeniden erişim kazanıyoruz.

Oynanış, çeşitli yerlerde seyahat etmeyi ve düşman ordularını yenmekten ibarettir. Dünya açık bir yapıya sahip, bu da daha önceden temizlenmiş alanlara geri dönmeyi mümkün kılıyor. Neredeyse her zaman savaş halindeyiz, ancak savaşmaktan ziyade düşünmemiz gereken anlar da var. Darksiders'ın görselleri Joe Madureira tarafından yaratılan benzersiz bir stile sahiptir. İlk oyun 20 saat bir oynanış sunmaktadır.


Darksiders II'nin hikayesi doğrudan ilk bölümle ilgili. Yine, Aziz Yuhanna'nın Kıyametinden esinlenen bir hikaye ile uğraşırken, olayları müjdeci tarafından duyurulan Dört Atlıdan biri olan Death'ın bakış açısından gözlemliyorsunuz. Kahramanımız macerasına yeraltı dünyasında başlıyor ve burada. İlk oyundan da bildiğimiz gibi büyük bir karmaşaya neden olan Savaş'a yardım etmeyi planlıyor. Daha hızlı ve daha çevik olan Death'ın dünyaya karşı saldırısında sadık atı Umutsuzluk ve bir karga olan Toz eşlik ediyor. Oyun 14 Ağutos 2012'de çoklu platformlara çıkışını yapmıştır. Ardından 2015 ve 2019 yılları arasında yeni nesil konsollara uyarlandığı Deathinitive Edition adlı sürümü yayınlanmıştır.

Deathinitive Edition sürümünün orijinal oyundan çok daha akıcı çalışmaktadır. Bu nedenle kahramanınızın akrobasi hareketleri daha da etkileyici görünür. Ayrıca, grafikler önemli ölçüde daha iyi görünüyor. Güncellenmiş versiyonda hem karakterlerin hem de ortamların daha ayrıntılı dokuları, geliştirilmiş animasyonlar, daha gerçekçi aydınlatma ve hava efektleri vardır.

İlk Darksiders oyunuyla karşılaştırıldığında, yazarlar mekânların büyüklüğüne ve çeşitliliğine daha fazla önem vermişler. Bunlar arasında uğursuz antik kalıntılar, ormanlar, buzlu alanlar, meleklerin şehirleri ve şeytani mağaralar yer alıyor. Dünya öncekinden dört kat daha büyük ve her bir mekân ilk oyunun tamamında olduğu kadar çok keşfedilebilir yeraltı geçitleri barındırıyor. Çevikliği Prince of Persia serisinin ana kahramanı ile paralel olan Death, engelleri gerçekten akrobatik bir tarzda aşıyor.

Karşılaştığı görevler ana ve ikincil hedefler olarak ikiye ayrılıyor. Birincisi hikayeyi ilerletirken, ikincisi gizli yerleri ortaya çıkarır ve nadir eserler elde etmenizi sağlar. Castlevania gibi oyunlara benzer şekilde birçok alana erişim ancak belirli karakter becerilerinin kilidini açtıktan sonra mümkün olur. Haçlı seferi sırasında Death, örneğin interaktif sahneleri yakalamak için kullanılan özel bir kanca edinir ve portalları nasıl etkinleştireceğini ve ruhunu ayrı ayrı kontrol edilen iki yarıya nasıl böleceğini öğrenir.

Death'ın yolda karşılaştığı zorluklar sadece çeşitli mantık bulmacaları değil, aynı zamanda en zorları akıllıca bir yaklaşım gerektiren düşman ordularıdır. Öldürülen düşmanlar tarafından düşürülen rastgele eşyalar, tercihlerinize göre beceri ve yetenekler seçmenize olanak tanıyan özellik ve istatistik sistemi ve bireysel oyun tarzlarına uygun seçilebilir ekipmanlar oyuna güçlü bir RPG havası veriyor.

Darksiders II, ilk oyuna göre biraz daha iyi grafiklere sahip. Geliştiriciler görsel efektlerin daha da muhteşem olmasına özen göstermiş ve ayrıca özel efektler, ses ve ışıklandırmayı geliştirmişlerdir. Sanat eseri tasarımı yine Joe Madureira tarafından üstlenildi. Müzikler ise Assassin's Creed gibi yapımların müzikleriyle tanınan Danimarkalı besteci Jesper Kyd tarafından hazırlandı. İkinci oyun 30 saate yakın bir oynanış sunmaktadır.


Darksiders III, 2010 yılında yaratılan Darksiders serisinin üçüncü bölümüdür. Serinin ilk iki oyunu Vigil Games tarafından geliştirilmişti, ancak ana şirketi THQ iflas edince stüdyo kapatıldı ve Darksiders markası Avusturyalı yayıncı Nordic Games'e şu anda THQ Nordic olarak biliniyor satıldı. Darksiders III, daha önce Vigil Games'te çalışan geliştiricilerden oluşan bir stüdyo olan Gunfire Games tarafından geliştirildi. Oyun 27 Kasım 2018'de çoklu platformlara çıkış yapmıştır. 16 Temmuz 2019'da ise Keepers of the Void adlı bir DLC paketi yayınlanmıştır.

Görevi dünyadaki İyi ve Kötü dengesini yeniden sağlamak olan bir büyücü Fury olarak oynuyoruz. Bunu yapmak için yedi ölümcül günahı ve onların yardakçılarını yenmek zorundayız. İlginç bir şekilde, Fury oyunda mahşerin dört atlısının geleneksel temsiliyle doğrudan bağlantılı olmayan tek karakter. Darksiders III, tıpkı serinin önceki oyunları gibi bir savaş odaklı aksiyon oyunudur. Fakat oynanış önceki oyunlara kıyasla biraz daha Souls türüne benzetilmeye çalışılmıştır.

Keepers of the Void genişleme paketinde hikayenin ana karakteri Fury, Vulgrim tarafından verilen bir görevi üstlenir. Görevin yerine getirilmesi için Yılan Delikleri olarak bilinen bir yeri ziyaret etmesi ve orada gizlenen kötülükle yüzleşmesi gerekiyor. Keepers of the Void, Darksiders III oyununu sadece yeni rakiplerle değil, aynı zamanda bir dizi zekice bulmacayla da yüzleşmemiz gereken yeni bir konum ekleyerek geliştiriyor. Bu ek içeriğin tamamlanmasıyla kahramanımız için yeni bir silahın yanı sıra The Abyssal Armor adlı zırh da elde ediliyor.

Oyun, çeşitli saldırılar, kombolar ve güçlerle gelen oldukça karmaşık dövüş mekaniklerine sahiptir. Fury, kırbaç ve büyü kullanan güçlü bir savaşçıdır. İkincisini, ona yeni silahlara, hareketlere ve yeteneklere erişim sağlayan çeşitli formlar almak için kullanabilir. Oyun, savaşın yanı sıra birçok gizemin bizi beklediği canlı ve açık bir kıyamet sonrası dünyada geçiyor. Darksiders III, serinin önceki bölümleriyle hala aynı görsel stili kullanıyor. Üçüncü oyun 20 saate yakın bir oynanış sunmaktadır.

Üçlemenin PC Metacritic puanları:

Darksiders I - Metascore 83 - User Score 7.8
Darksiders II - Metascore 81 - User Score - 8.0
Darksiders III - Metascore 70 - User Score - 7.2


Üçlemeyle ilgili kişisel puanlarım:

Darksiders I - 7.0
Darksiders II - 8.0
Darksiders III - 5.0
 

Son mesajlar

Üst