Haber COD geliştiricileri Christopher Judge'ın senaryo modu şakasından rahatsız oldu

Bu konuyu okuyanlar

Martin Archimbaud

Profesör
Katılım
13 Ağustos 2019
Mesajlar
3,416
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,656
Puanları
113
call-of-duty-devs-are-a-little-peeved-at-christopher-judges_s229.2560.jpg


Geçmişteki ve günümüzdeki Call of Duty geliştiricileri, God of War seslendirme sanatçısı Christopher Judge'ın The Game Awards'ta yaptığı bir yorumdan duydukları hayal kırıklığı ile ilgili paylaşımlar yaptı.

Judge 7 Aralık'ta The Game Awards etkinliğinde Baldur's Gate 3 ekibinden Neil Newbon'a En İyi Performans ödülünü takdim etmeden önce yaptığı konuşmada Call of Duty: Modern Warfare 3'ün campaign'i ile dalga geçti.

"Burada ayağa dikilip uzun konuşmalar yapmayacağım. Senaryoya sadık kalacağım. Geçen yılki gibi sekiz dakikalık bir konuşma olmayacak" diyen Judge, God of War Ragnarok'taki Kratos rolüyle En İyi Performans ödülünü kazandığı 2022 ödül törenine atıfta bulundu ve bazılarının canını sıkan şu yorumu yaptı:

"Ama işin komik yanı, konuşmam bu yılki Call of Duty campaign'inden daha uzundu."

Bu şaka şaşkınlıkla karşılandı ve kamera ağzını kapatan ya da yüzünü ekşitmeden oturan katılımcılara çevrildi. Ancak Call of Duty geliştiricileri tepkilerini gizlemeyerek sosyal medyada şakayı eleştiren paylaşımlar yaptılar.

Infinity Ward'da eski bir Call of Duty geliştiricisi olan ve şu anda Bungie'de kıdemli sistem tasarımcısı olarak çalışan Ajinkya Limaye muhtemelen satış rakamlarını kast ederek şöyle dedi:

"Komik. Ama evet, Call of Duty'nin tüm God of War oyunlarını (dürüst olmak gerekirse muhtemelen hepsini) yok ettiğine dair ölçütler de aynı derecede gülünç."

Diğer Call of Duty stüdyosu Treyarch'ın yardımcı sanat yönetmeni Nelson Plumey de aynı görüşte:

"Oyununuz tüketildikten sonra kullanıcı etkileşiminin kısa olduğunu hayal edin. Umrumda değil."

Bir başka Call of Duty geliştiricisi olan Sledgehamer Games'in uzman mühendisi Darcy Sandall da şöyle diyor:

"Dürüst olmak gerekirse, Call of Duty geliştiricileri olarak çok daha kötülerini duyduk. Ancak oyun dünyasında bu yılın başarılarını kutlaması gereken bir etkinlikte bir meslektaşımızdan bunu beklemiyoruz. Özellikle de oyunun geliştirilmesiyle ilgili sızdırılan tüm bilgiler ortadayken."

Sandall'ın bahsettiği sızıntıların yanı sıra, yayıncı Activision'ın durumla dalga geçmesine neden olacak kadar kötüleşen Modern Warfare 3 geliştiricilerinin de, oyunu normalde üç yıllık bir süreç yerine 18 ayda yaratarak crunch (aşırı mesai) kurbanı oldukları bildirildi.

Oyun başlangıçta 2022'nin Modern Warfare 2'sine bir genişleme olarak tasarlanmıştı ve daha sonra Activision projeyi bağımsız, tam fiyat etiketli bir oyuna dönüştürdü. Ancak bu aceleye getirilmiş geliştirme süreci oyun için olumlu şonuçlanmadı.

IGN'in incelemesinde senaryo modu sadece 4/10 puan alabildi: "Modern Warfare 3'ün tek oyunculu senaryosu az pişmiş, yeniden düzenlenmiş ve çok oyunculu bölümlerden bir araya getirilmiş ve adeta bir Call of Duty hikaye modunun olmaması gereken her şey."

IGN Türkiye
 
Üst