Haber Bu oyunlar Apple’a zarar ettirdi! iPhone kullanıcıları ilgilenmiyor

ahmetalışık

SDN
SDN
24 Haziran 2024
180
11
18
24
Sihirli Elma İçerik Linki: LİNK

1719841879761.png

Apple, iPhone’u bir oyun platformu olarak tanıtmak için büyük adımlar atıyor. A17 Pro çipi sayesinde Apple iPhone 15, Assassin’s Creed Mirage gibi AAA oyunlar çalıştırabiliyor. Ama görünen o ki, iPhone kullanıcıları bu oyunlara pek ilgi göstermiyor.

Apple iPhone kullanıcıları AAA oyunlara ilgi göstermiyor​

Apple iPhone 15 kullanıcılarına AAA oyunlar satma konusunda oldukça başarısız oldu. Örneğin, Assassin’s Creed Mirage 6 Haziran’da iPhone’da yayınlandıktan sonra sadece 3 bin kez indirilmiş ve oyun içi satın alımlarla birlikte sadece 138 bin dolar gelir elde etmiş.

1719841898719.png

Ücretsiz olarak oyunu deneyen 123 bin kullanıcı bile bu rakamları artırmaya yetmemiş. Bu, mobil oyun dünyasında oldukça düşük bir sayı. Aynı dönemde, Assassin’s Creed Rebellion gibi mobil cihazlar için özel olarak geliştirilen oyunlar çok daha yüksek gelirler elde etti. Bu durumun nedeni, iPhone kullanıcılarının oyun tercihleriyle ilgili. Başarılı mobil oyunlar genellikle basit kontrolleri, benzersiz sanat tarzları ve kısa oyun seanslarına uygun olmaları ile öne çıkıyor. Ancak, iPhone’daki AAA oyunlar, genellikle bu kriterleri karşılamıyor.

Bir diğer sorun da fiyatlar. Apple iPhone 15 için AAA oyunlar oldukça pahalı. Assassin’s Creed Mirage 49,99 dolar, Death Stranding ise 39,99 dolar. Bu fiyatlar mobil oyunlar için alışılmışın dışında yüksek. Üst düzey mobil cihazlara ve pahalı oyunlara harcama yapabilen oyuncular, genellikle PC ve konsol oyunlarını tercih ediyor. Öte yandan, bu tür cihazlara bütçesi yetmeyen oyuncular, bu kadar yüksek bir tutarda tek seferlik satın alım yapmaktan kaçınıyor.

Apple, bu duruma rağmen AAA oyunları iPhone’a getirmeye devam ediyor. Gelecek olan Assassin’s Creed Shadows da iPhone Pro sahipleri için erişilebilir olacak. Ancak, mevcut oyunların satış rakamları, Apple’ın bu hamlesinin daha çok dikkat çekmek ve iPhone Pro satışlarını artırmak için olduğunu gösteriyor. Oyunların kendisinden elde edilen gelir, Apple için öncelikli bir kazanç kaynağı değil.
 
Üst