Boğaziçi Köprüsü 1 yıl trafiğe kapatılacak!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan AliA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,456
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
26193108776.jpg


39 yıl önce hizmete giren İstanbul Boğazı'na yapılan 1. köprü (Boğaziçi Köprüsü) 40'ıncı yılında büyük bir bakıma girecek. Yaklaşık bir yıl kapalı kalacak köprü nedeniyle İstanbul trafiği içinden çıkılmaz bir hale gelecek. Ulaştırma Bakanlığı en fazla iki yıl ertelenebilecek bakımdan önce 3. Köprü'nün hizmete girmesini istiyor. İstanbul'a yapılacak 3. Köprü'nün de içinde bulunduğu 414 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyol Projesi'ne hiçbir teklif gelmemesi üzerine Ulaştırma Bakanlığı, köprünün özkaynakla yapılması kararını aldı. Köprünün yapımı ve özkaynakla gerçekleşmesine dönük eleştirilere rağmen, beklemeden harekete geçilmesinin arkasındaki sis perdesini SABAH araladı.

BAKIM İÇİN SON YIL 2015


1973'te hizmete giren İstanbul Boğazı'ndaki 1. Köprü'nün (Boğaziçi Köprüsü) 40 yıllık ağır bakımına kısa bir süre kaldı. Asma köprüyü 2 dev direğe bağlayan çelik halatların tamamının değiştirilmesi gerekiyor. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları 30-40 yıl arasında değişimin mutlaka yapılması gerektiğini bildirdiler. 2013 yılında yapımının üzerinden 40 yıl geçecek Boğaziçi Köprüsü'nün bu ağır bakımının yapılması için, 2013'ten sonra en fazla 2 yıllık bir erteleme daha yapılabilecek. Bakım sırasında Boğaziçi Köprüsü yaklaşık 1 yıl boyunca tamamen kapatılacak. Çelik halatlar değiştirilirken, depreme karşı güçlendirme çalışması da yapılacak. 200 milyon lirayı bulacak bakım sırasında trafik tam anlamıyla felç olacak.

FATİH YÜKÜ KALDIRMAZ


Boğaziçi Köprüsü'nün ağır bakımı sırasında, İstanbul'un her iki yakası arasındaki geçiş yapan günlük 550-600 bin araç için tek alternatif Fatih Sultan Mehmet Köprüsü olacak. Bu durumda İstanbul'un en büyük sorunu olan trafik, bakım çalışması nedeniyle içinden çıkılmaz hale gelecek. Bakım sırasında yaşanacak trafik sorununun çözümü için bütün alternatifleri gündemine alan Ulaştırma Bakanlığı'nın ilk hedefi bakımdan önce 3. Köprü'yü hizmete sokmak olacak. Bunun için 414 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyol Projesi etaplara ayrılacak. 3. Köprü ve 70-100 kilometrelik bağlantı yollarının yapımı özkaynak ile gerçekleştirilecek. Köprünün 1 milyar dolara, bağlantı yollarının ise 1.5 milyar dolara malolması bekleniyor. Kaynak için Maliye Bakanlığı ile görüşmelere başlayan Ulaştırma Bakanlığı yönetimi, kaynak sorununu çözerek, köprünün ihalesini gerçekleştirip, bu yıl içinde ilk kazmayı vurmayı planlıyor. Köprü ihalesinin yapıldıktan sonra inşaat yaklaşık 30 ayda tamamlanacak. Böylece Boğaziçi Köprüsü'nün ağır bakımı için 2 yıllık erteleme opsiyonunu da sonuna kadar kullanacak olan Ulaştırma Bakanlığı, bakımdan önce 3. Köprü'yü hizmete sokarak kâbus senaryosunu ortadan kaldırmak istiyor. 3. Köprü'nün hizmete girmesinin ardından kamyon ve tır trafiği tamamen bu köprüden gerçekleştirilecek. Bakım sırasında tek alternatif haline gelecek olan 2'nci Köprü'nün yükü de yönlendirmeler ve ucuz geçiş teşvikleriyle hafifletilecek.

MARMARAY RAHATLATACAK


Ulaştırma Bakanlığı ayrıca Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün yükünün hafifletilmesi için 2013 sonunda Marmaray'ı hizmete sokmayı planlıyor. Marmaray'ın devreye girmesiyle ilk etapta günlük 1 milyon yolcu iki yaka arasında geçiş yapacak. 2015 yılında ise Marmaray'ın günlük yolcu kapasitesi 1.5 milyon olacak. Üsküdar-Sirkeci arasındaki geçişler 4 dakikada gerçekleşecek. Marmaray'ın açılmasıyla birlikte araçlarıyla köprüyü kullananların büyük bölümünün, araçları yerine trenleri kullanması bekleniyor. Bu da iki yaka arasındaki geçişlere kısmi bir rahatlama sağlayacak. Köprünün alternatifi olarak gösterilen otomobillerin geçeceği tüp geçiş ise 5 yıl sonra hizmete girecek. Bu nedenle Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı sırasında, lastik tekerlekli tüp geçiş projesi alternatif olmayacak. Bakım sırasında iki yaka arasındaki araç geçişleri için denizyolu alternatifi için arabalı vapurların sayısı ve seferleri de artırılacak.

CUMHURİYETİN 50'NCİ YILINDA AÇILDI

BoğaziçiKöprüsü'nün temeli 20 Şubat 1970 tarihinde Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay ve Başbakan Süleyman Demirel tarafından atıldı. Cumhuriyetin Kuruluşu'nun 50'nci yılı olan 29 Ekim 1973'te zamanın cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açıldı. İlk açıldığında yayaların da kullandığı Boğaziçi Köprüsü, 1978 yılında yaya trafiğine kapatıldı. 1071 metre uzunluğunda, 39 metre genişliğinde olan köprünün, 2 ayak arasındaki açıklığı 837 metre ve deniz yüzeyinden yüksekliği 64 metre.

KAPASİTESİNİN 2 KATI ARAÇ GEÇİYOR

Boğaziçi Köprüsü günlük 100 bin araç geçecek kapasitede inşa edildi. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün kapasitesi ise 150 bin. Normal şartlarda her iki köprüde tıkanıklık olmaması için 250 bin aracın, geçmesi gerekiyor. Karayolları Genel Müdürlüğü verilerine göre, her iki köprüden günlük geçen araç sayısı en az 550 bin. Bazı günler bu sayı 600 bine kadar çıkıyor. 100 bin araç ise yoğunluk nedeniyle geçemiyor. Verilere göre Boğaziçi Köprüsü'nden günlük geçen araç sayısı 200 ile 250 bin arasında değişiyor. Yoğunluk nedeniyle köprü bağlantı yollarındaki trafikte büyük tıkanıklıklar yaşanıyor ve bu bütün trafiği etkiliyor. Köprülerden geçiş normal şartlarda 10 dakikada olması gerekirken bu süre 90 dakikaya kadar çıkıyor. Yoğun geçiş nedeniyle işletme kaybı ise yüzde 300'ü buluyor.

Sabah
 

michuozawa

Guru
Emektar
Müdavim
Katılım
6 Ağustos 2008
Mesajlar
20,604
Reaksiyon puanı
493
Puanları
7,263
trafik zaten felç :D hadi hayırlısı
 

REDFOKS

Rektör
Emektar
Katılım
31 Ocak 2009
Mesajlar
18,032
Reaksiyon puanı
201
Puanları
243
Köprüyü kullananlar ayvayı yedi :D
 

angel75

Dekan
Katılım
13 Temmuz 2011
Mesajlar
5,271
Reaksiyon puanı
18
Puanları
218
bir bakım çalışmasımı 200 milyon TL?? yanlış yazılmış dimi bu?
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,456
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
Bez alıp halatları silecek halleri yok ya tabi tutar o kadar para.
 

St. Benoit

Profesör
Katılım
7 Nisan 2009
Mesajlar
1,357
Reaksiyon puanı
6
Puanları
218
bu haberden sonra s harfi ile başlayan o kelimeyi söylemek geldi içimden :(
 

uA23uA

Profesör
Katılım
19 Ağustos 2011
Mesajlar
3,442
Reaksiyon puanı
5
Puanları
218
Yaş
38
artık millet eve gece ulaşır herhalde o trafiği düşünemiyorum
 

erenberk

Rektör
Katılım
10 Mayıs 2010
Mesajlar
10,535
Reaksiyon puanı
100
Puanları
228
3. köprü yetişmezse yandık resmen.
 

spybot

Guru
Emektar
Müdavim
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
630
Puanları
7,293
Valla istanbul da yaşanmaz canım Ankaram..:)
 

re13el

Dekan
Katılım
28 Şubat 2011
Mesajlar
9,137
Reaksiyon puanı
114
Puanları
243
aynen benimde İzmir'im ... :D
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,663
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
Metrobüs seferleri de dolayısıyla iptal olacak. Yandık o zaman :)
 

SwateR

Müdavim
Müdavim
Katılım
19 Nisan 2009
Mesajlar
10,200
Reaksiyon puanı
662
Puanları
3,293
İstanbul' da yaşayanlara Allah şimdiden sabır versin :huh:
 

topalsolucan

Rektör
Katılım
25 Mart 2010
Mesajlar
15,663
Reaksiyon puanı
555
Puanları
293
3. Köprü çok kuzeyde olacağından trafiğe en ufak rahatlama katması söz konusu değil. Tüp geçit ve imkanı olanların, çalıştikari kıtaya taşınması sorunu minimize edecek tek yol. Başka bir şey beklemeyin.
 

Pupilla

Dekan
Katılım
17 Haziran 2009
Mesajlar
8,724
Reaksiyon puanı
139
Puanları
243
ahanda ayvayı yedik :( bakıma alınacak o 1 senede İstanbulluların ömründen 20 yıl gidecek :(
 

mr_rain

Müdavim
Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,961
Reaksiyon puanı
452
Puanları
7,263
Allah sabır versin herkese. Çok zor geçecek 1 yıl
 

toste

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2011
Mesajlar
36
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Amin, ama sabırdan daha fazlası gerek.. :)
 

Jacoub

Doçent
Katılım
22 Nisan 2011
Mesajlar
662
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
böyle bir durumun gerçekleşmesi mümkün değil. şehirde kaos meydana gelir. anadolu yakasında oturanların çoğunun işi avrupa yakasında. 1. köprüyü kapatmakla kendi iplerini çekmiş olurlar.

her ne kadar haklı bir bakım dahi olsa. böyle bir risk göze alınmaya değmez. farklı alternatifler ile bu iş çözülmez. 3. köprü ile zaten uzaktan yakından ilgisi yok. marmaray projesi ise tam bir muamma.

gidip restaurant kapatmıyorsun ki, köprü l*n bu!
 

mr_rain

Müdavim
Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,961
Reaksiyon puanı
452
Puanları
7,263
böyle bir durumun gerçekleşmesi mümkün değil. şehirde kaos meydana gelir. anadolu yakasında oturanların çoğunun işi avrupa yakasında. 1. köprüyü kapatmakla kendi iplerini çekmiş olurlar.

her ne kadar haklı bir bakım dahi olsa. böyle bir risk göze alınmaya değmez. farklı alternatifler ile bu iş çözülmez. 3. köprü ile zaten uzaktan yakından ilgisi yok. marmaray projesi ise tam bir muamma.

gidip restaurant kapatmıyorsun ki, köprü l*n bu!

Köprünün çökmesinden iyidir !
 

Bilgili99

Profesör
Katılım
26 Nisan 2011
Mesajlar
2,107
Reaksiyon puanı
252
Puanları
243
böyle bir durumun gerçekleşmesi mümkün değil. şehirde kaos meydana gelir. anadolu yakasında oturanların çoğunun işi avrupa yakasında. 1. köprüyü kapatmakla kendi iplerini çekmiş olurlar.

her ne kadar haklı bir bakım dahi olsa. böyle bir risk göze alınmaya değmez. farklı alternatifler ile bu iş çözülmez. 3. köprü ile zaten uzaktan yakından ilgisi yok. marmaray projesi ise tam bir muamma.

gidip restaurant kapatmıyorsun ki, köprü l*n bu!
Nasıl bir mantık anlamadım köprü çökse yine suçlarsın niye bakım yapılmadı o kadar insan öldü diye zorunlu bir bakım olduğunu hatırlatmak isterim keyfi bir şey değil ki göze alsın yada almasın.
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,675
Reaksiyon puanı
26
Puanları
228
Bu bir yıl süre için FSM köprüsü içinde tedbirler alınmalı. Otobüs, minibüs gibi çok yolcu taşıyan araçlara öncelik verilmeli. Otomobil gibi az yolcu taşıyan araçların geçiş fiyatları yükseltilmeli. Her boş koltukta geçiş ücreti yükseltilmeli. Yoksa İstanbullu yandı.

@Jacoub Nerde tırak orda bırak. Öyle mi?
 

Persona Grata

Profesör
Emektar
Katılım
21 Aralık 2009
Mesajlar
3,516
Reaksiyon puanı
53
Puanları
228
Anadolu ile fazla alakam olmadığından benim için bir sorun yok. :P

Ama 3. köprü yapılmazsa eğer o zamana kadar İstanbul'u çok zor bir yıl bekliyor.
 

goodolddays

Dekan
Katılım
30 Ağustos 2010
Mesajlar
6,907
Reaksiyon puanı
202
Puanları
243
Acıdım İstanbullulara. Gözünü sevdiğimin başkenti :)
 

topalsolucan

Rektör
Katılım
25 Mart 2010
Mesajlar
15,663
Reaksiyon puanı
555
Puanları
293
la ne diyorsunuz siz. İsterse iki köprü birden yıklısın yine istanbulu hiç bir şeye değişmem. kendinizi avutmaya çalışmayın, kar yağınca köy yolları kapanan illerle :D
 

rozabay

Müdavim
Müdavim
Katılım
4 Nisan 2009
Mesajlar
7,113
Reaksiyon puanı
34
Puanları
1,228
la ne diyorsunuz siz. İsterse iki köprü birden yıklısın yine istanbulu hiç bir şeye değişmem. kendinizi avutmaya çalışmayın, kar yağınca köy yolları kapanan illerle :D

Kar yağınca diğer illerde köy yolları kapanıyor olabilir ama İstanbul'da köy yollarından farksız :)
 

Jacoub

Doçent
Katılım
22 Nisan 2011
Mesajlar
662
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Köprünün çökmesinden iyidir !

Nasıl bir mantık anlamadım köprü çökse yine suçlarsın niye bakım yapılmadı o kadar insan öldü diye zorunlu bir bakım olduğunu hatırlatmak isterim keyfi bir şey değil ki göze alsın yada almasın.

öncelikle kimseyi suçladığım yok. her trafik kazasında, ya da her kar yağdığında vs... suçu devlete atan bir şahıs değilim. bu yüzden, kurmuş olduğum bir kaç cümleden benim ile ilgili tanımlamalar yapmayın. cümlelerimi saptırmadan okuyun lütfen. "her ne kadar haklı bir bakım dahi olsa" diye bir cümle yazdım.

ben anadolu yakasında ikamet ediyorum. karşı tarafa geçmenin, metrobüs yokken olan sıkıntılı halini bilirim. şuan yaklaşık 1 saatte iş yerime ulaşıyorum metrobüsten önce 2 saatte köprüde olursam kendimi şanslı sayardım. bu yüzden şahsi fikirlerimi beyan ettim. istanbul'un olağan trafik çilesi başka, sabah ve akşam olan köprü trafiği çilesi başkadır.

tuzu kuru olanların yorumları pek konu içi olmasa gerek.
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,456
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Boğaziçi Köprüsü'nün bakım nedeniyle kapatılmasının söz konusu olmayacağını, bakım çalışmalarının ise 8-9 ay sürebileceğini bildirdi.

Henüz projenin tamamlanmadığını söyleyen Yıldırım, 3. Köprü'nün yapım çalışmalarıyla Boğaziçi Köprüsünün bakım çalışmalarının bir ilgisi olmadığını da söyledi.

Köprü tartışmalarıyla ilgili Bakan Yıldırım daha önce, Boğazici Köprüsü'nün 2013 yılında bakıma alınacağını, bu çalışmalar sırasında alınacak tedbirlerle halkın mağdur edilmeyeceğini belirtmişti.

Bakım esnasında mağduriyet yaşanamaması için ona göre planlama yapılacağını söyleyen Yıldırım, trafiği en az etkiyecek tarzda bir bakım programı gerçekleştirileceğini, endişeye gerek olmadığını söylemişti.

http://www.ntvmsnbc.com/id/25315796
 

SwateR

Müdavim
Müdavim
Katılım
19 Nisan 2009
Mesajlar
10,200
Reaksiyon puanı
662
Puanları
3,293
Köprüyü yapan firma 'kapatma'ya şaşırdı

Boğaz köprülerinin projelerini hazırlayan İngiliz şirketinin yetkilisi Çetin Gümüşoğlu, "1800 yıllardan beri köprü yapıyoruz. Bir yıl kapatmayı dünyada ilk kez duyduk" dedi.


101828.jpg


Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin projelerini hazırlayan İngiliz şirketinin yetkilisi Dr. Çetin Gümüşoğlu, "Bir yıl kapatmayı dünyada ilk kez duyduk. Çok uzun bir zaman. Zaten köprünün ana kısmını bu sürede yaptık" dedi

Boğaziçi Köprüsü'nün bir yıl süreyle trafiğe kapatılması Türkiye'nin gündemine oturdu. Tartışmaya İstanbul'daki iki büyük asma köprünün projelerini hazırlayan şirket de katıldı. Merkezi İngiltere'de bulunan Freeman Fox and Partners adlı şirketin Türkiye yetkilisi, "1800'lü yıllardan beri dünyanın dört bir yanında köprüler yapıyoruz. Bir yıl kapatmayı dünyada ilk kez duyduk. Aşamalı bakımların yapılması gerekir" dedi. Acer Freeman Fox and Partners'ın Türkiye Genel Müdürü ve ortağı Dr. Çetin Gümüşoğlu, Boğaziçi Köprüsü'nün kapatılması konusundaki görüşlerini SABAH ile paylaştı. Gümüşoğlu'nun verdiği bilgilere göre şirket, 1973'te Boğaziçi Köprüsü'nün, 1988'de ise Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün projelerini yapıp, inşaat kontrollerini gerçekleştirdi. Şirket her iki köprüyü de bitirdikten sonra Karayolları'na teslim etti. "Her iki köprü de dünyanın önde gelen asma köprüleri arasında sayılır. Boğaziçi yapıldığında ilk 5 arasındaydı. Bugün ise en uzun asma köprüler arasında dünyada ilk 20'deler" diyen Dr. Gümüşoğlu, her ikisinin de ağır mühendislik yapıları olduğunu dile getirdi. Köprünün bir yıllığına kapatılmasının gündeme gelmesinin ardından şirketin bakım ve yenilenme uzmanlarıyla görüştüğünü söyleyen Gümüşoğlu, "Kendileri duyduklarında şaşırdı ve kapanma tartışmalarının doğru olmadığını aktardılar" şeklinde konuştu.

'KAPATMAYLA OLMAZ'

Dünyada 1800'lerden beri köprüler geliştiren Fox and Partners şirketinin bugüne kadar hiçbir köprünün bakım için kapatıldığını duymadığını kaydeden Gümüşoğlu, bakım işlemlerinin gerçekleştirilme yöntemlerini şöyle aktardı: "Ben konuya hâkimim ancak şirkette bakım konusundaki uzmanlara da danışmak istedim. İngiltere'deki uzmanlar kesinlikle bu şekilde bir köprü kapatacak, en azından kullanım dışı bırakacak bir bakımın olamayacağını söyledi. Köprüde şerit şerit asfalt bakımları yapılır. 10-15 yıl önce de zaten şeritler tek tek kapatılarak yapılmıştır. Zaten köprünün ana kısmı bir yılda yapıldı. Bir yıl çok uzun bir zaman. Benim de bilgim teyit edildi." SABAH Gazetesi'nde yer alan, dünyadaki köprülerin bakım çalışmalarıyla ilgili haber için "Çok doğru" yorumunda bulunan Gümüşoğlu, "Brooklyn Köprüsü hayli eskidir ve büyük bakıma ihtiyacı vardır. Golden Gate ise oldukça ağırdır. Hepsinin bakıma ihtiyacı vardır, ancak bu kapatmayla olmaz. Köprüler iyi korundukları takdirde 100-150 yıl ayakta kalır. Siz nasıl evin badanasını yaptırıyorsanız belirli aralıklarla da asfaltın ve çelik halatların bakımları yapılabilir" dedi.

KAYNAK
 
Üst