Bisikletlerdeki Fren Türleri!

Bu konuyu okuyanlar

Isaac42

Profesör
Katılım
11 Haz 2018
Mesajlar
2,181
Reaksiyon puanı
2,528
Puanları
113
Yaş
22
fren-turleri11-bisiklopedi.jpg


Günümüzde bisikletlerde yaygın olarak kullanılan fren sistemleri v-fren, hidrolik fren, hidrolik v fren, disk fren, mekanik disk fren. kumpas fren, cantilever frendir.

1.) V-Fren

V-fren, en hafif, en ucuz, en az bakım gerektiren frendir. Bu nedenle en yaygın kullanılan sistemdir. Eksik yönü kötü hava koşullarından, özellikle arazi sürüşlerinden olumsuz etkilenir. Aşağıdaki fotograf soğuk ve yağışlı hava koşullarının bisikletin fren ayaklarını nasıl dondurduğunu gösteriyor. Başka bir eksiği de —özellikle hidrolik frenlere göre— daha sık ayar gerektirir.

fren-turleri-donmus-vfren-bisiklopedi.jpg



2.) Hidrolik V-Fren

Hidrolik v frenler elcikteki gücü metal teller yerine hidrolik sıvısı ile aktarır. Klasik v-frene göre daha güçlüdür. Ayarlaması, bakımı zordur, uzmanlık ister ancak bir kez ayarlanırsa yıllarca ayar ve bakım gerektirmez.

Özellikle tur bisikletlerinde tercih edilir. Ağır bagajlar taşınan tur bisikletleri ile uzun inişlerde V-frene göre hem daha güvenlidir hem de kullanımı daha kolaydır, yormaz.

images.jpeg



3.) Hidrolik Disk Fren

Disk fren, ayarlaması ve bakımı uzmanlık gerektirir. En etkili fren sistemidir. Bu yüzden dağ bisikletlerinde rakipsizdir. Rotor (disk) tekerlek göbeğinde olduğundan v fren gibi çamurdan etkilenmez. Uzun süren inişlerde sürücüyü yormaz.

Tur bisikletlerinin ağır bagajları ve 28 inch geniş jantları disk fren kullanımında jant tellerinin kopması gibi sorunlara neden olabilir.

rotor-bisiklopedi.png



4.) Mekanik Disk Fren

Mekanik disk frenler görünüm olarak hidrolik disk frenin aynısıdır. Bununla birlikte hidrolik frenin hiçbir üstünlüğünü taşımaz. Hidrolik disk fren kadar etkili ve konforlu değildir.

images (1).jpeg



5.) Kumpas Fren

Kumpas fren, yol yarış bisikletlerinin fren sistemidir.

fren-turleri-cantileverfren-bisiklopedi.jpg



6.) Cantilever Fren

Cantilever fren, en eski fren sistemidir. Dağ bisikletleri ilk üretildiklerinde yaygın olarak kullanılmıştır. Cantilever frenler güçlü sistemler değildirler, etkili durmaya hizmet etmezler. Fotografta görüldüğü gibi basit yapısı ile kötü hava koşullarından etkilenmez, çamur vb koşullarda rahatlıkla kullanılabilir. Bu özelliği cyclocross bisikletlerde özellikle tercih nedenidir.

images (2).jpeg


Kaynak:
 

Alperen SERBEST

Öğrenci
Katılım
24 Haz 2019
Mesajlar
47
Reaksiyon puanı
8
Puanları
8
Ben hidrolik disk fren kullanmaktayım.Mekanik disk fren ile hidrolik disk fren arasındaki fark nedir? Hangisini önerirsiniz?
 

_Zaur_

Rektör
Katılım
17 Kas 2017
Mesajlar
11,093
Reaksiyon puanı
19,659
Puanları
113
Yaş
28
Bu yakın zamanlarda Disk frenin bir kötü yönünü gördüm.

Fren tutumu gayet iyi sözüm yok ama Ön tekerlekte Frene abanınca Ön süspansiyon sistemi baya hızlı bozuluyor.
Sonralarda Süspansiyonda Oynamalar boşluklar oluşuyor.
Ben gördüğum süspansiyonlar mı Dandik yoksa?
 

Ajan0707

Öğrenci
Katılım
27 Eyl 2020
Mesajlar
13
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
Yaş
28
Gelelim Disk fren ve V fren farkına.
1) V fren daha ucuzdur.
2) V fren jantın tam dış çerçevesine baskı uygulayarak bisikleti yavaşlatır. Bu yüzden lastik suya çamura girdiğinde jant ıslanacağı için durma mesafeniz uzar ve fren performansı azalır.
3) Uzun turlarda sürekli yokuş indiğinizde sürekli ısınan papuçlar fren perfonmansını etkiler
4) Fren yaparken fren kolları serttir

Peki Ya Disk fren?
1) Disk fren pahalıdır
2) Bisiklete Ekstra ağırlık verir
3) Disk fren tekerin göbeğinde bulunur (Bu sayede sulu, çamurlu yüzeylerden geçtiğinizde fren performansına etki etmez)
4) Alanya- Anamur yokuşları gibi yokuşlar iniyorsanız bu fren delikleri sayesinde kendini soğutur ve fren performansını korur.
5) Fren kolları yumuşaktır.
6) Disk ayarı yapmanız gerekir yoksa bisiklet diski balatalara sürter ve sizi yavaşlatır. Bu işlem ise çok kolay olmasına rağmen 0 sürtme isteyenler için tam bir çiledir.
 
Son düzenleme:

Ajan0707

Öğrenci
Katılım
27 Eyl 2020
Mesajlar
13
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
Yaş
28
Bu yakın zamanlarda Disk frenin bir kötü yönünü gördüm.

Fren tutumu gayet iyi sözüm yok ama Ön tekerlekte Frene abanınca Ön süspansiyon sistemi baya hızlı bozuluyor.
Sonralarda Süspansiyonda Oynamalar boşluklar oluşuyor.
Ben gördüğum süspansiyonlar mı Dandik yoksa?

Daha önce kullandığım şehir bisikleti Carraro Sportive 225 te bu sorunu hiç yaşamadım. Aksine süspansiyon sayesinde daha az fren mesafesiyle duruyordum.
 

Emre Özdoğan

Editör
Yönetici
Moderatör
Editor
Katılım
6 Eyl 2018
Mesajlar
1,706
Reaksiyon puanı
2,513
Puanları
113
Kumpas (U) fren kullanıyorum, bunun gibi pabuç frenler durmuyor gibi duyumlar alıyordum ama yol bisikletimi aldığımda gayet de iyi frenlediğini gördüm.
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
10,057
Reaksiyon puanı
6,532
Puanları
113
Konu çok güzel hazırlanmış, emeğin için ellerine sağlık. :)
 

Dora

Dekan
Emektar
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
5,712
Reaksiyon puanı
9,667
Puanları
113
Yaş
28
Kumpas (U) fren kullanıyorum, bunun gibi pabuç frenler durmuyor gibi duyumlar alıyordum ama yol bisikletimi aldığımda gayet de iyi frenlediğini gördüm.
Ağırlık ile alakalı sanırım. Bisiklete ben bindiğim zaman papuç veya disk durdurmuyor yavaşlatıyor.
 

Emre Özdoğan

Editör
Yönetici
Moderatör
Editor
Katılım
6 Eyl 2018
Mesajlar
1,706
Reaksiyon puanı
2,513
Puanları
113
Ağırlık ile alakalı sanırım. Bisiklete ben bindiğim zaman papuç veya disk durdurmuyor yavaşlatıyor.
Aslında daha fazla etken vardır tabii, benim bisikletim 11.8 kilo ama daha ağır bisikletlerde daha zordur tabii.
 

Son mesajlar

Üst