erdemkayya
Öğrenci
- Katılım
- 28 Kasım 2017
- Mesajlar
- 7
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 1
- Yaş
- 54
11. sınıftayım, Şubat sonu itibariyle okulun TYT denemelerine girmeye başlayacağım. Ancak Eylül ayında bir denemeye girmiştim, kötü geçmişti. Eylülden bu yana çok hazırlandığım söylenemez. Doğru sayımı sadece 10-15 puan arttırabilirim diye düşünüyorum. Eylülde girdiğim denemede soruyu hızlıca okuyup, doğru şıkkı gördüğüm an diğer şıklara bakmadan işaretleme hatasını yaptım. Yani diyelim A'yı okudum, yanlış, B'yi okudum, yanlış, C'yi okudum, doğru olduğunu düşündüm ve kalan şıklara bakmadan işaretledim. Türkçe için denemenin cevap anahtarına baktığım zaman 7 tane sorunun cevabının işaretlediğim şıktan sonrakiler olduğunu görüyorum. Fen'i incelediğim zaman da 7 tane sorunun cevabını işaretlediğim şıktan sonra olduğunu görüyorum. Yani eğer şıkların tamamını okuyup düşünerek işaretleseymişim, bu iki bölümden galiba 14 doğru fazla yapacakmışım. Yani yapmam gereken şey soruyu ve şıkları düzgün okuyup üzerine düşünmek. Bunun için de zamana ihtiyacım var. Bu yüzden şöyle bi taktik buldum (gireceğim 2. deneme için): Türkçe'nin, Matematiğin ve Sosyal'in ilk 10 sorusunu kasıtlı okumadan boş bırakarak diğer soruları adam gibi anlamak için zaman kazanmak. Bunu uygularsam eğer yanlış hesaplamadıysam en son 30-31 dakika boş zaman kalıyor. Bu 30 dakikalık zamanda kasıtlı boş bıraktığım 30 sorudan en kısa olanlarını yapmaya çalışırım. Ve şunu farkettim: Felsefe, Din, Fizik, Kimya, Biyoloji soruları Türkçe ve Matematiğe göre daha hızlı yapılıyor. Yani bu taktiği uygularsam kısa sürede yapılan dersleri öne almış olacağım. Sizce mantıklı mı, siz ne önerirsiniz?