Binali Yıldırım istifa ediyor..

Erdem-FB

Dekan
Katılım
25 Ağustos 2009
Mesajlar
5,746
Reaksiyon puanı
28
Puanları
38
binali-yildirim.jpg


Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İçişleri ve Adalet Bakanıile birlikte 9 Mart gününe kadar Anayasa'nın 114. maddesi gereği istifa edecek. Konunun geçmişi 1959 yılına dayanıyor. O yıllarda İsmet İnönü bir konuşma yapmak için Ankara'dan Kayseri'ye yola çıkıyor ve arada tren bozuluyor, 3 saat rötar yapıyor. Bu aksaklık maksatlı bulunuyor ve seçimlere 3 ay kala bir zaman dilimi içinde başta ulaştırma bakanı olmak üzere İçişleri ve Adalet bakanlarının istifa etmesi karara bağlanıyor.

Binali Yıldırım 2002 yılından bu yana Ulaştırma Bakanlığı görevini yürütüyor. Bakanmlığın kökenini aldığı gemicilikten geliyor. 1955 doğumlu bakan, 1978 yılında Gemi Sanayi Genel Müdürlüğü'nde başladı. Bakanlık öncesi kariyer zirvesini 1994-2000 yılında İDO'da yaşadı. İDO'nun büşümesinde çok önemli katkıları oldu.

Kariyeri boyunca hep en önemli gelişmelerin içinde bulundu. İDO'nun büyük gemi alımlarında oradaydı, 3G ihalelerinde, numara taşınmasında görevinin başındaydı.

Şimdiye dek iki dönem ulaştırma bakanlığı yapan Binali Yıldırım dışında iki bakan oldu: Ahmet Sabahattin Özbek ve Nahit Menteşe. Eğer seçimlerde AKP iktidara gelir ve Binali Yıldırım yine Ulaştırma Bakanı olursa bu da bir ilk olacak.

Geçtiğimiz dönem, 2007 yılında, Binali Yıldırım istifa ederken yerine İsmet Yılmaz geçti. Gemicilik müsteşarlığında müsteşar olan Yılmaz, 3 ay bu görevi yürüttükten sonra Kültür ve Turizm Bakanlığında müsteşar oldu.

Kendinden önceki 60′ın üstündeki ulaştırma bakanıyla kıyaslandığında Binali Yıldırım'ın dönemi çok daha renkli geçti. çok tartışılıp eleştirildiği noktaların dışında tarih yazacak 3G gibi ihaleler de onun elinden geçti.

Türk Telekom onun ilk bakanlık döneminde özelleştirildi. İkinci bakanlık döneminde mobil numara taşınabilirliği çıktı. 20 milyonun üstünde kullanıcı o operatörden bu operatöre yer değiştirip durdu. Biri başarısız olmak üzere iki 3G ihalesi yapıldı. Başarısız olan ihalede hatırlanacağı üzere sadece Turkcell teklif vermiş diğer firmalar salona girmekten kaçınmıştı. tam bir yıl sonra yapılan ihalede devlet 1 milyar 970 milyon gelir elde etti.

Yıldırım'ın en çok eleştirlidiği noktaların başında Pamukova hızlı tren kazası geliyor. Bunun dışında iletişim operatörlerinin aralarındaki ara bağlantı ücretleri konunun taraflarınca çok eleştirildi. İnternetn hız ve bağlantı kalitesi konusu Türkiye'de 1996 yılından bugüne hiçbir zaman beğeni toplayamamıştı. Bu gelenek Yıldırım zamanında da bozulmadı.

Kaynak
 
Üst