Biliyor Muydunuz: Bayramlar Kur'an-ı Kerim'de geçmez

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

EmirhanTeira

Doçent
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
779
Reaksiyon puanı
507
Puanları
93
Yaş
18
Ramazan bayramı ve Kurban bayramı adlı bayramlar Kur'an'da geçmez. Yani dinimizde böyle bayramlar yoktur. Bu bayramlar olmadığı gibi bu bayramlarda kılınan bayram namazı dedikleri namaz da yoktur.

Firavun ve Musa arasında bir tartışmayı aktaran ayetlerin hemen ardından Taha 58’de Firavun Musa’yı kamuya açık bir zamanda düelloya davet eder. Musa’da Taha 59’da bu meydan okumayı kabul eder ve ziynet gününüzde buluşalım der. Ziynet günü ifadesini birçok din adamı bayram günü olarak çeviriyor. Ancak bu çeviri hatalıdır. Ziynet kavramı süs ve takı anlamında kullanılan bir kavramdır. Tabii mecaz anlamda kullanılmamışsa. Ancak benim gördüğüm Kur'an'da sürekli mecaz haliyle kullanılmış. "Ziynet günü" ifadesi ise sevinç günü, mutluluk günü, tören günü, şenlik günü vs. anlamlarına gelir. Mesela damat ve gelinin düğün günlerine "yevmu ez zineti" denir. Çünkü gelin ve damatın mutluluk günüdür. Ya da Araplar bir erkeğin baba olduğu güne ziynet günü der. Çünkü baba olmak kişi için sevinç günüdür. Araplardaki günlük kullanımı bu şekildedir bu kavramın. Fizilalil Kur’an’ın yazarı Seyyid Kutup ve onun gibi düşünenler ise bu ayette geçen “yevmu ez zineti” ifadesini “süslenme günü“ olarak anlamış. Yani bu kavramdan bizim anladığımız bayram çıkmaz. Bu mısırlıların ulusal festivali veya o dönemin dini merasim günü vs. olabilir.

Şimdi öncelikle Musa halkın ziynet gününde ve kuşluk vaktinde buluşalım diyor. Peki, halk kim? Mısırlılar. Yani Firavunun halkı. İsrailoğulları bu düelloya katılamazdı. Çünkü onlar köleydi ve çalışıyor olmalılar. O dönem köle ve işçi bayramı olmadığına göre katılmaları da mümkün değildi. Hadi sizin için zorlayayım ve köleler için de o gün ziynet günü olduğunu farz edeyim. Hangi açıdan bakarsanız bakın Musa’nın bu ayette Firavunun halkı olan Mısırlıların ulusal kutlama gününü kast ettiğini görürsünüz. Ayrıca ayette Musa firavuna sizin ziynet gününüz diyor. Bu da mısırlıların ulasal kutlama gününden bahsedildiğini kanıtlar. Bu ayeti delil göstererek bakın kurban bayramı ve ramazan bayramı var ve “kuşluk vakti” toplanıyorlar ifadesinden bayram namazı çıkar diyenler Kur’an’a takla attırmaktan başka ne yapıyorlar?

Kur’an’da ramazan ve kurban bayramı olsaydı ve bir de bu bayrama özel bayram namazı olsaydı Kur’an bunu açıkça dile getirirdi. Nasıl ki açık açık “Oruç sizden öncekilere yazıldığı gibi size de yazıldı” diyorsa aynı şekilde bayram için de kullanabilirdi. Nasıl ki salatı ikame edin diyorsa açık açık size de bayram yazıldı diyemez miydi? Kaldı ki ayet müşrik Firavun toplumunun bayramından bahsediyor. O dönemin Müslüman İsrailoğullarından değil. Tabii oradaki "ziynet günü" ifadesini bayram günü olarak kabul edersek. Çünkü Arapçada bayram “عيد" "ayd” kavramı ile karşılanır. Hatta Kürtçeye de Arapçadan olduğu gibi geçmiştir. Kürtler de bayram için “eyd” kelimesini kullanır. Yani bayram kelimesi yerine zinet günü demesi de o günün bizim anladığımız manada bayram olmayıp bir ulusal festival ya da tören, şenlik olduğunu vurgulamak içindir. Allah hangi kavramı kullanacağını özenle seçer. Hiç bir kavram Kur'an'da tesadüfen kullanılmaz.

Sonuç olarak Taha 59 bayramın dinen varlığına delil değildir. Alakası bile yoktur. Kur’an’a kafamızdaki dini söyletmekten vazgeçmeli, Kur'an'daki dini kafamıza söyletmeliyiz

Kaynak: fehmiuyar.net
 

Toprak Kokusu

Müdavim
Müdavim
Katılım
8 Ağustos 2019
Mesajlar
2,054
Reaksiyon puanı
6,139
Puanları
708
Yaş
21
Yani dinimizde böyle bayramlar yoktur.
Yazinin hepsini okumaya vaktim yok okuyamadim ama bu yanlis bir cumle. Siz yazdiniz diye size laf atiyorum diye algilamayin lutfen. Kuran hakkinda o kadar cok sey atip tutuluyor ki neyse konum o degil suan. Edillei seriyye seriatin delilleri yani dinin temelleri 4tur ( kitap sunnet icma kiyas) bunlar birbirini tamamlar kitapda acik acik bayram lafzi gecmiyor olabilir ama sunnette efendimiz s.a.v.in bayram kutlamadigini soyleyemeyiz. Yani birinde yok diye kestirip atamayiz, o 4 sey birbirini tamamlar
 

İlprohan

Doçent
Katılım
21 Mayıs 2020
Mesajlar
604
Reaksiyon puanı
301
Puanları
63
Yaş
34
Kuran'da nasıl namaz kılınacağı da bildiğim kadarıyla açıkça yazmıyor, o zaman özgürce mi kılınmalı?
Çok doğru aslında çoğu şey peygamberden öğrenilir kuran o kadar açık yazmaz
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ramazan bayramı ve Kurban bayramı adlı bayramlar Kur'an'da geçmez. Yani dinimizde böyle bayramlar yoktur. Bu bayramlar olmadığı gibi bu bayramlarda kılınan bayram namazı dedikleri namaz da yoktur.

Firavun ve Musa arasında bir tartışmayı aktaran ayetlerin hemen ardından Taha 58’de Firavun Musa’yı kamuya açık bir zamanda düelloya davet eder. Musa’da Taha 59’da bu meydan okumayı kabul eder ve ziynet gününüzde buluşalım der. Ziynet günü ifadesini birçok din adamı bayram günü olarak çeviriyor. Ancak bu çeviri hatalıdır. Ziynet kavramı süs ve takı anlamında kullanılan bir kavramdır. Tabii mecaz anlamda kullanılmamışsa. Ancak benim gördüğüm Kur'an'da sürekli mecaz haliyle kullanılmış. "Ziynet günü" ifadesi ise sevinç günü, mutluluk günü, tören günü, şenlik günü vs. anlamlarına gelir. Mesela damat ve gelinin düğün günlerine "yevmu ez zineti" denir. Çünkü gelin ve damatın mutluluk günüdür. Ya da Araplar bir erkeğin baba olduğu güne ziynet günü der. Çünkü baba olmak kişi için sevinç günüdür. Araplardaki günlük kullanımı bu şekildedir bu kavramın. Fizilalil Kur’an’ın yazarı Seyyid Kutup ve onun gibi düşünenler ise bu ayette geçen “yevmu ez zineti” ifadesini “süslenme günü“ olarak anlamış. Yani bu kavramdan bizim anladığımız bayram çıkmaz. Bu mısırlıların ulusal festivali veya o dönemin dini merasim günü vs. olabilir.

Şimdi öncelikle Musa halkın ziynet gününde ve kuşluk vaktinde buluşalım diyor. Peki, halk kim? Mısırlılar. Yani Firavunun halkı. İsrailoğulları bu düelloya katılamazdı. Çünkü onlar köleydi ve çalışıyor olmalılar. O dönem köle ve işçi bayramı olmadığına göre katılmaları da mümkün değildi. Hadi sizin için zorlayayım ve köleler için de o gün ziynet günü olduğunu farz edeyim. Hangi açıdan bakarsanız bakın Musa’nın bu ayette Firavunun halkı olan Mısırlıların ulusal kutlama gününü kast ettiğini görürsünüz. Ayrıca ayette Musa firavuna sizin ziynet gününüz diyor. Bu da mısırlıların ulasal kutlama gününden bahsedildiğini kanıtlar. Bu ayeti delil göstererek bakın kurban bayramı ve ramazan bayramı var ve “kuşluk vakti” toplanıyorlar ifadesinden bayram namazı çıkar diyenler Kur’an’a takla attırmaktan başka ne yapıyorlar?

Kur’an’da ramazan ve kurban bayramı olsaydı ve bir de bu bayrama özel bayram namazı olsaydı Kur’an bunu açıkça dile getirirdi. Nasıl ki açık açık “Oruç sizden öncekilere yazıldığı gibi size de yazıldı” diyorsa aynı şekilde bayram için de kullanabilirdi. Nasıl ki salatı ikame edin diyorsa açık açık size de bayram yazıldı diyemez miydi? Kaldı ki ayet müşrik Firavun toplumunun bayramından bahsediyor. O dönemin Müslüman İsrailoğullarından değil. Tabii oradaki "ziynet günü" ifadesini bayram günü olarak kabul edersek. Çünkü Arapçada bayram “عيد" "ayd” kavramı ile karşılanır. Hatta Kürtçeye de Arapçadan olduğu gibi geçmiştir. Kürtler de bayram için “eyd” kelimesini kullanır. Yani bayram kelimesi yerine zinet günü demesi de o günün bizim anladığımız manada bayram olmayıp bir ulusal festival ya da tören, şenlik olduğunu vurgulamak içindir. Allah hangi kavramı kullanacağını özenle seçer. Hiç bir kavram Kur'an'da tesadüfen kullanılmaz.

Sonuç olarak Taha 59 bayramın dinen varlığına delil değildir. Alakası bile yoktur. Kur’an’a kafamızdaki dini söyletmekten vazgeçmeli, Kur'an'daki dini kafamıza söyletmeliyiz

Kaynak: fehmiuyar.net
Seni severim ama lütfen bilip bilmeden konuşma, yanlış anlama dediklerimi bunlar öylesine konuşulacak konular değil
 

root61

Profesör
Katılım
22 Şubat 2016
Mesajlar
1,243
Reaksiyon puanı
459
Puanları
263
Ramazan bayramı ve Kurban bayramı adlı bayramlar Kur'an'da geçmez. Yani dinimizde böyle bayramlar yoktur. Bu bayramlar olmadığı gibi bu bayramlarda kılınan bayram namazı dedikleri namaz da yoktur.

Firavun ve Musa arasında bir tartışmayı aktaran ayetlerin hemen ardından Taha 58’de Firavun Musa’yı kamuya açık bir zamanda düelloya davet eder. Musa’da Taha 59’da bu meydan okumayı kabul eder ve ziynet gününüzde buluşalım der. Ziynet günü ifadesini birçok din adamı bayram günü olarak çeviriyor. Ancak bu çeviri hatalıdır. Ziynet kavramı süs ve takı anlamında kullanılan bir kavramdır. Tabii mecaz anlamda kullanılmamışsa. Ancak benim gördüğüm Kur'an'da sürekli mecaz haliyle kullanılmış. "Ziynet günü" ifadesi ise sevinç günü, mutluluk günü, tören günü, şenlik günü vs. anlamlarına gelir. Mesela damat ve gelinin düğün günlerine "yevmu ez zineti" denir. Çünkü gelin ve damatın mutluluk günüdür. Ya da Araplar bir erkeğin baba olduğu güne ziynet günü der. Çünkü baba olmak kişi için sevinç günüdür. Araplardaki günlük kullanımı bu şekildedir bu kavramın. Fizilalil Kur’an’ın yazarı Seyyid Kutup ve onun gibi düşünenler ise bu ayette geçen “yevmu ez zineti” ifadesini “süslenme günü“ olarak anlamış. Yani bu kavramdan bizim anladığımız bayram çıkmaz. Bu mısırlıların ulusal festivali veya o dönemin dini merasim günü vs. olabilir.

Şimdi öncelikle Musa halkın ziynet gününde ve kuşluk vaktinde buluşalım diyor. Peki, halk kim? Mısırlılar. Yani Firavunun halkı. İsrailoğulları bu düelloya katılamazdı. Çünkü onlar köleydi ve çalışıyor olmalılar. O dönem köle ve işçi bayramı olmadığına göre katılmaları da mümkün değildi. Hadi sizin için zorlayayım ve köleler için de o gün ziynet günü olduğunu farz edeyim. Hangi açıdan bakarsanız bakın Musa’nın bu ayette Firavunun halkı olan Mısırlıların ulusal kutlama gününü kast ettiğini görürsünüz. Ayrıca ayette Musa firavuna sizin ziynet gününüz diyor. Bu da mısırlıların ulasal kutlama gününden bahsedildiğini kanıtlar. Bu ayeti delil göstererek bakın kurban bayramı ve ramazan bayramı var ve “kuşluk vakti” toplanıyorlar ifadesinden bayram namazı çıkar diyenler Kur’an’a takla attırmaktan başka ne yapıyorlar?

Kur’an’da ramazan ve kurban bayramı olsaydı ve bir de bu bayrama özel bayram namazı olsaydı Kur’an bunu açıkça dile getirirdi. Nasıl ki açık açık “Oruç sizden öncekilere yazıldığı gibi size de yazıldı” diyorsa aynı şekilde bayram için de kullanabilirdi. Nasıl ki salatı ikame edin diyorsa açık açık size de bayram yazıldı diyemez miydi? Kaldı ki ayet müşrik Firavun toplumunun bayramından bahsediyor. O dönemin Müslüman İsrailoğullarından değil. Tabii oradaki "ziynet günü" ifadesini bayram günü olarak kabul edersek. Çünkü Arapçada bayram “عيد" "ayd” kavramı ile karşılanır. Hatta Kürtçeye de Arapçadan olduğu gibi geçmiştir. Kürtler de bayram için “eyd” kelimesini kullanır. Yani bayram kelimesi yerine zinet günü demesi de o günün bizim anladığımız manada bayram olmayıp bir ulusal festival ya da tören, şenlik olduğunu vurgulamak içindir. Allah hangi kavramı kullanacağını özenle seçer. Hiç bir kavram Kur'an'da tesadüfen kullanılmaz.

Sonuç olarak Taha 59 bayramın dinen varlığına delil değildir. Alakası bile yoktur. Kur’an’a kafamızdaki dini söyletmekten vazgeçmeli, Kur'an'daki dini kafamıza söyletmeliyiz

Kaynak: fehmiuyar.net

KURAN-I KERİM Son Peygamber Hz. Muhammed S.A.V e bir seferde toptan yekün olarak verilmedi. Hz. Cebrail A.S , efendimize al bu KURANI insanlara TEBLİĞ et vazifen bu bitti gitti demedi.
40 Yaşından
63 Yaşina kadar
Zaman,Vaka, Durum lara göre AYETLER
bir bir Hz. Muhammed S.A.V VAHY edildi.

KURAN-I KERİM de sahabelerin cennetlik olduğuna dair ayetler olduğu dikkate alınırsa;
Hz. Muhammed 'in dava arkadaşlar, ashabı bu Ayetleri Tek Tek Ezberlemiş, Hz.Muhammed in SÜNNETİNİ tatbik etmiş, iyice bellemiştir. İlk 4 Halifeden Hz. Ebubekir R.A
MUSHAF ve KİTAP haline getirmişlerdir.

Bunları neden anlattım. KURANI HAKKIYLA en iyi bilen Hz. Muhammed ise onun asha ı cennetlik ise , İTİMAT noktasında ashaba şüphe ile yaklaşılamayacağına ve Peygamberin SÜNNETİNİ
layıkıyla en iyi tatbik edenlerin kendileri olduğunu düşündüğümüzde,
KURAN MEAL ÇEVİRİSİNİ, KURAN yerisine koymanın yorumlamanın doğru olmayıp eksik kaldığını
ALLAH Rasülünün Sünnetini takip etmiş, tatbik etmiş, ashabı, sahabelerin yolunu takip etmiş ,ALİMLERin eserleri olmaksızın

KURAN'DAN herkes kafasına göre yorum çıkaracağı ortadadır.

KURAN TEK KAYNAĞIM deyip
HADİSLERİ kabul etmeyenler SAHABEleri İTİMAT da şüphe duymaktalar ise KURANI mushaf haline getiren İlk 4 Halifeye de aynı şekilde şüphe duymaları gerekmez mi?
Peygamber Efendimizin Hadisi Şerifleri olmaksızın hakkıyla, eksiksiz, yanlışa düşmeden KURAN ,Meal Çevirisi ile izah edilemez.

İSLAM dini Kemale ermiştir. Bizler İSLAMa uyacak, İSLAM bize değil...
 
Son düzenleme:

EmirhanTeira

Doçent
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
779
Reaksiyon puanı
507
Puanları
93
Yaş
18
Yanlış anlamayın bayramlarla ilgili yanlış bir şey demedim. Sadece Kur'an da geçmiyor dedim. Bayramlar ayrıca bir gelenektir zaten. Toplumun vazgeçilmezidir.
 

_MusTy_

Müdavim
Müdavim
Katılım
31 Ağustos 2019
Mesajlar
1,977
Reaksiyon puanı
1,312
Puanları
358
Yaş
19
allahım bir de müslüman ülke diye geçiniyoruz işlere bak tamam sen kutlama bayramı namaz da yok kılınışı sen onuda kılma sonra öbür tarafta gel bakalım derler
 

EmirhanTeira

Doçent
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
779
Reaksiyon puanı
507
Puanları
93
Yaş
18
allahım bir de müslüman ülke diye geçiniyoruz işlere bak tamam sen kutlama bayramı namaz da yok kılınışı sen onuda kılma sonra öbür tarafta gel bakalım derler
Arkadaşım Sen Manyak mısın Afedersin? Ben buna karşıyım mı dedim? Ne Hemen saçma sapan ithamlarda bulunuyorsun? Ayrıca biz böyle dini konuları aile ortamımız dahil konuşuruz. Koskoca tartışma forumunda bu konuyu açıp tepki yiyorsam ohooo :D
 

root61

Profesör
Katılım
22 Şubat 2016
Mesajlar
1,243
Reaksiyon puanı
459
Puanları
263
Yanlış anlamayın bayramlarla ilgili yanlış bir şey demedim. Sadece Kur'an da geçmiyor dedim. Bayramlar ayrıca bir gelenektir zaten. Toplumun vazgeçilmezidir.
Neye dayanarak bunu söylüyorsun işkembeden sallıyorsun... Peygamberin Sünneti ,Tatbiki ortadadır... Tıp Kitapların da da Nutella yok..
 

EmirhanTeira

Doçent
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
779
Reaksiyon puanı
507
Puanları
93
Yaş
18
Neye dayanarak bunu söylüyorsun işkembeden sallıyorsun... Peygamberin Sünneti ,Tatbiki ortadadır... Tıp Kitapların da da Nutella yok..
Ben Peygamberin sünneti değil mi dedim? "Ayrıca" Gelenek dedim Sadece gelenek değil.
 

EmirhanTeira

Doçent
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
779
Reaksiyon puanı
507
Puanları
93
Yaş
18
Siz gelenek lafına sığınıp , Sünnetin sıhhatini zedeliyorsunuz, KURAN da yoksa
UYDURMA yani öyle mi ,ilmin varsa konuş...
Ben mi konuştum? Başka biri yazmış başka biri ! Kaynak var altında. Bende gördüm belki bu fikirde olan vardır olmayan vardır dedim. gene her tartışmanın altında kavga başlatan güzel abilerimiz fırsat kaçırmıyor ha
 
Son düzenleyen moderatör:

İlprohan

Doçent
Katılım
21 Mayıs 2020
Mesajlar
604
Reaksiyon puanı
301
Puanları
63
Yaş
34
Tamam artık çocuğun üstüne gitmeyin yeter açıklama yaptı işte, dediklerini destekliyorum root61 ama yine de çok gitmeyin üstüne
Siz gelenek lafına sığınıp , Sünnetin sıhhatini zedeliyorsunuz, KURAN da yoksa
UYDURMA yani öyle mi ,ilmin varsa konuş...
 

EmirhanTeira

Doçent
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
779
Reaksiyon puanı
507
Puanları
93
Yaş
18
Bu Forumda ne zaman din konusu açılsa sapıtıp gidiyo millet. :D Tartışma ortamı yerini kavga alıyor.
 

bilexsamet

Müdavim
Müdavim
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,145
Reaksiyon puanı
2,415
Puanları
358
Tüm İslam alemi dini bayramları işkembeden sallayarak ortaya çıkardı yani (!)

Bu bayramlar ve namazlar Peygamber Efendimizin yaptığı şeyler.
Vakit namazların kaç rekat kılınacağı da Kur'an-ı Kerim'de yazmıyor.

Hadis-i Şerif ve Peygamber Efendimizin yaptıklarını (sünneti) aradan çıkarıp dinimizde dini bayram ve bayram namazı yok diyorsun.

Allah'ın Peygamberini aradan çıkaran dini konu açmasın bir daha. Sonra tartışma çıkıyor.
 

EmirhanTeira

Doçent
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
779
Reaksiyon puanı
507
Puanları
93
Yaş
18
Tüm İslam alemi dini bayramları işkembeden sallayarak ortaya çıkardı yani (!)

Bu bayramlar ve namazlar Peygamber Efendimizin yaptığı şeyler.
Vakit namazların kaç rekat kılınacağı da Kur'an-ı Kerim'de yazmıyor.

Hadis-i Şerif ve Peygamber Efendimizin yaptıklarını (sünneti) aradan çıkarıp dinimizde dini bayram ve bayram namazı yok diyorsun.

Allah'ın Peygamberini aradan çıkaran dini konu açmasın bir daha. Sonra tartışma çıkıyor.
Bir günde 2 kez kafir 1 kez de peygamberi aradan çıkaran ilan edildim. Ulan hacı dedem var benim be. Babam urfalı benim köklü müslümanız abicim biz :D bir yazı paylaştım, vatan haini ilan edilmediğim kaldı
 

İlprohan

Doçent
Katılım
21 Mayıs 2020
Mesajlar
604
Reaksiyon puanı
301
Puanları
63
Yaş
34
Tüm İslam alemi dini bayramları işkembeden sallayarak ortaya çıkardı yani (!)

Bu bayramlar ve namazlar Peygamber Efendimizin yaptığı şeyler.
Vakit namazların kaç rekat kılınacağı da Kur'an-ı Kerim'de yazmıyor.

Hadis-i Şerif ve Peygamber Efendimizin yaptıklarını (sünneti) aradan çıkarıp dinimizde dini bayram ve bayram namazı yok diyorsun.

Allah'ın Peygamberini aradan çıkaran dini konu açmasın bir daha. Sonra tartışma çıkıyor.
Sonuna kadar haklısın ama çocuk müslüman zaten uydurma demiyor başka siteden aldım öylesine paylaştım diyor benim de hoşuma gitmedi ama kasıtlı olarak yapmadığını söyledi
 

bilexsamet

Müdavim
Müdavim
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,145
Reaksiyon puanı
2,415
Puanları
358
Bir günde 2 kez kafir 1 kez de peygamberi aradan çıkaran ilan edildim. Ulan hacı dedem var benim be. Babam urfalı benim köklü müslümanız abicim biz :D bir yazı paylaştım, vatan haini ilan edilmediğim kaldı
Yanlış anlaşılma istemiyorsan paylaştığın şeye dikkat etmelisin.

Bu tür konuları önceden @ Sardaukar isimli bir arkadaş paylaşıyordu ve ateistti. Süresiz ceza mı aldı, forumu mu terk etti, bilmiyorum.

Bu yüzden böyle tepki alman normal.
 

EmirhanTeira

Doçent
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
779
Reaksiyon puanı
507
Puanları
93
Yaş
18
Yanlış anlaşılma istemiyorsan paylaştığın şeye dikkat etmelisin.

Bu tür konuları önceden @ Sardaukar isimli bir arkadaş paylaşıyordu ve ateistti. Süresiz ceza mı aldı, forumu mu terk etti, bilmiyorum.

Bu yüzden böyle tepki alman normal.
Pekala daha dikkatli olacağım
 

İlprohan

Doçent
Katılım
21 Mayıs 2020
Mesajlar
604
Reaksiyon puanı
301
Puanları
63
Yaş
34
Yanlış anlaşılma istemiyorsan paylaştığın şeye dikkat etmelisin.

Bu tür konuları önceden @ Sardaukar isimli bir arkadaş paylaşıyordu ve ateistti. Süresiz ceza mı aldı, forumu mu terk etti, bilmiyorum.

Bu yüzden böyle tepki alman normal.
Evet ya ateistler bilip bilmeden sallıyor sonra yalan içerik attığı ifşa oluyor neyse emirhan bence bilmeden paylaşmış daha fazla düşünür artık bence konu açarken
 

epsilon06

Müdavim
Müdavim
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
2,179
Reaksiyon puanı
2,077
Puanları
358
Yaş
28
Arkadaşım Sen Manyak mısın Afedersin? Ben buna karşıyım mı dedim? Ne Hemen saçma sapan ithamlarda bulunuyorsun? Ayrıca biz böyle dini konuları aile ortamımız dahil konuşuruz. Koskoca tartışma forumunda bu konuyu açıp tepki yiyorsam ohooo :D
E o zaman neden açtın bu konuyu? Cevabı belli olan bir konuyu..İnsanların aklına soru işareti getirmek mi? E tamam getirdin zaten iman eden iman ediyor etmeyen etmiyor. İman meselesi. Sorgulamamak araştırmamaktan bahsetmiyorum sadece bazı konuların cevabına iman edersen ancak kabul edebilirsin yoksa her şeyin mantıklı bir açıklaması vardır İslam da eksik bir şey yoktur. Daha güzel bilgilendirici konular açılabilir. Bayram namazı yoktur bayram yoktur demek öyle olmuyor koskoca alimler boşuna araştırmış demek bu meseleleri...
 

İlprohan

Doçent
Katılım
21 Mayıs 2020
Mesajlar
604
Reaksiyon puanı
301
Puanları
63
Yaş
34
E o zaman neden açtın bu konuyu? Cevabı belli olan bir konuyu..İnsanların aklına soru işareti getirmek mi? E tamam getirdin zaten iman eden iman ediyor etmeyen etmiyor. İman meselesi. Sorgulamamak araştırmamaktan bahsetmiyorum sadece bazı konuların cevabına iman edersen ancak kabul edebilirsin yoksa her şeyin mantıklı bir açıklaması vardır İslam da eksik bir şey yoktur. Daha güzel bilgilendirici konular açılabilir. Bayram namazı yoktur bayram yoktur demek öyle olmuyor koskoca alimler boşuna araştırmış demek bu meseleleri...
Lan tamam çocuk bir şey demiyor yok da demiyor yeter hepimiz müslümanız çocuk internette bulduğunu paylaşmış
 

epsilon06

Müdavim
Müdavim
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
2,179
Reaksiyon puanı
2,077
Puanları
358
Yaş
28
Lan tamam çocuk bir şey demiyor yok da demiyor yeter hepimiz müslümanız çocuk internette bulduğunu paylaşmış
? Üsluba dikkat! Ben bunu yazarken en sondaki mesajı atılmamıştı sonradan gördüm kötü bir şey de dediğimi düşünmüyorum daha güzel şeyler paylaşılabilir.
 

EmirhanTeira

Doçent
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
779
Reaksiyon puanı
507
Puanları
93
Yaş
18
Hocam tamam. Özür diliyorum hepinizden. Daha dikkatli olacağım bundan sonra. Lütfen konuya daha fazla mesaj yazılmasın. Kapatalım konuyu. Bu öğlen bir dini konu açıldı uzadı gitti. Bu da öyle olmasın. Özür diliyorum hepinizden.
 

İlprohan

Doçent
Katılım
21 Mayıs 2020
Mesajlar
604
Reaksiyon puanı
301
Puanları
63
Yaş
34
? Üsluba dikkat! Ben bunu yazarken en sondaki mesajı atılmamıştı sonradan gördüm kötü bir şey de dediğimi düşünmüyorum daha güzel şeyler paylaşılabilir.
?? daha fazla uzarsa farklı yerlere gidebileceğini bildiğim için söyledim
Mesaj otomatik birleştirildi:

? Üsluba dikkat! Ben bunu yazarken en sondaki mesajı atılmamıştı sonradan gördüm kötü bir şey de dediğimi düşünmüyorum daha güzel şeyler paylaşılabilir.
Ayrıca neden bu kadar üslubu önemsiyorsun ki muhtemelen benden küçüksün zaten burası samimi bir ortam olduğu için öyle konuştum
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst