Bi 1650 Li sistem ne kadar eder

Bu konuyu okuyanlar

mychar276

Profesör
Katılım
17 May 2016
Mesajlar
1,672
Reaksiyon puanı
1,643
Puanları
113
psu yeter. belli süreden sonra yükseltme yapılabilir. neyse.
Adam photoshop çalışıcam diyor 8gb ram koymuşsun 240 gb depolama koymuşsun hocam. Yani forumda bu işleri en iyi bilenlerden birisin şaşırtıyorsun bazen beni
 

Ahmet-

Profesör
Katılım
24 Ağu 2020
Mesajlar
1,257
Reaksiyon puanı
1,044
Puanları
113
amaç renderse işlemciye önem verin. after effects le yaptım bugüne kadar. İşlemciye önem veriyor ekran kart düşük kalsada olur.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Adam photoshop çalışıcam diyor 8gb ram koymuşsun 240 gb depolama koymuşsun hocam. Yani forumda bu işleri en iyi bilenlerden birisin şaşırtıyorsun bazen beni
görmemişim dostum yeni fark ettim insanlık hali 😂 yapacak bir şey yok.
 

madSlowly

Profesör
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
2,676
Reaksiyon puanı
1,737
Puanları
113
Ekran kartını oyun için kullanacağım Cumartesi Pazar günleri filan 1 2 maç atarım oyunda bırakırım zaten az giriyorum bari fazla verimlilik alayım :)
 

mychar276

Profesör
Katılım
17 May 2016
Mesajlar
1,672
Reaksiyon puanı
1,643
Puanları
113
Bu sistemle hem sorunsuzca oyun oynarsın, hem de efsane render yaparsın. Ama bütçenin az biraz üzerinde kalıyor.

Önce bazı soruları yanıtlayayım bizim arkadaşlar geçmiş mesajları okumaya üşeniyor nedense,
Render'a yönelik olacak bu makine de en az 3200mhz ram hızı gerekli olduğundan 10400f için z490 anakart seçmek zorundayım. Anakart kısmında o kadar ciddi fiyat farkediyor ki, 10400F gibi altın gibi bir işlemci bu örnekte yanlış seçim haline getiriyor ayrıca 3600X render performansında önde.
Kullanıcı render/photoshop ağırlıklı kullanacağını ve ara ara oyun oynayacağını belirtti, arkadaş hardcore bir oyuncu değil ama akıcı bir deneyim de istiyor. Bütçeyi işlemci tarafına kaydırmak adına bu rx560 güzel bir seçenek olacaktır. Ayrıca bütün oyunları da rahat rahat oynayacaktır. Adama render gücü gerekli 3d işleme gücü değil.

TOPLAM YAKLAŞIK: 5099 TL
 

Ahmet-

Profesör
Katılım
24 Ağu 2020
Mesajlar
1,257
Reaksiyon puanı
1,044
Puanları
113
Bu sistemle hem sorunsuzca oyun oynarsın, hem de efsane render yaparsın. Ama bütçenin az biraz üzerinde kalıyor.

Önce bazı soruları yanıtlayayım bizim arkadaşlar geçmiş mesajları okumaya üşeniyor nedense,
Render'a yönelik olacak bu makine de en az 3200mhz ram hızı gerekli olduğundan 10400f için z490 anakart seçmek zorundayım. Anakart kısmında o kadar ciddi fiyat farkediyor ki, 10400F gibi altın gibi bir işlemci bu örnekte yanlış seçim haline getiriyor ayrıca 3600X render performansında önde.
Kullanıcı render/photoshop ağırlıklı kullanacağını ve ara ara oyun oynayacağını belirtti, arkadaş hardcore bir oyuncu değil ama akıcı bir deneyim de istiyor. Bütçeyi işlemci tarafına kaydırmak adına bu rx560 güzel bir seçenek olacaktır. Ayrıca bütün oyunları da rahat rahat oynayacaktır. Adama render gücü gerekli 3d işleme gücü değil.

TOPLAM YAKLAŞIK: 5099 TL
o sisteme güzel bir soğutucu şart renderda sıkıntı oluyor resmen. Ekran kartına önem vermek mantıksız renderda. 3D RTX Se şart. o zaman. güzel sistem.
 

mychar276

Profesör
Katılım
17 May 2016
Mesajlar
1,672
Reaksiyon puanı
1,643
Puanları
113
o sisteme güzel bir soğutucu şart renderda sıkıntı oluyor resmen. Ekran kartına önem vermek mantıksız renderda. 3D RTX Se şart. o zaman. güzel sistem.
Bu şekilde sistemi bir süre kullanır, köşeye 3-5 lira atar düzenli. Daha sonra ihtiyacı olursa daha iyi bir soğutucu satın alabilir. Başlangıçta almasına gerek yok. Bütçe dahilinde en yüksek render performansını bu şekilde alacağı kanaatindeyim. Ayrıca sayısız insan 3600x' i stok halde kullanıyor, o kadar da şart değil, düzenli termal macun yenileyecek ve temiz tutacak cihazı.
1-2 ay para biriktirdikten sonra bir MSI Core Frozr alabilir. İhtiyacına göre kullanıcı karar vermeli.
 

madSlowly

Profesör
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
2,676
Reaksiyon puanı
1,737
Puanları
113
Aynen bende öyle düşünüyorum ilk başta gerek olmaz bilgisayar yeni yeni çalışıyor ilk zamanlarda ısınmaz kolay kolay teşekkür ederim peki radeon grafik kartı yerine gtx filan istesem ne alabilirim 2 alternatif olsun
Mesaj otomatik birleştirildi:

Babamla konuştum 5100 e kadar çıkarım
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ben o kadar photoshopta iyi düşünmeyin yeni yeni öğreniyorum
Mesaj otomatik birleştirildi:

Kendim öğrenmeye çalışıyorum
 

mychar276

Profesör
Katılım
17 May 2016
Mesajlar
1,672
Reaksiyon puanı
1,643
Puanları
113
Aynen bende öyle düşünüyorum ilk başta gerek olmaz bilgisayar yeni yeni çalışıyor ilk zamanlarda ısınmaz kolay kolay teşekkür ederim peki radeon grafik kartı yerine gtx filan istesem ne alabilirim 2 alternatif olsun
Mesaj otomatik birleştirildi:

Babamla konuştum 5100 e kadar çıkarım
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ben o kadar photoshopta iyi düşünmeyin yeni yeni öğreniyorum
Mesaj otomatik birleştirildi:

Kendim öğrenmeye çalışıyorum
GTX alacaksan 1650 Super den aşağı bir kart önermiyorum.
 

madSlowly

Profesör
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
2,676
Reaksiyon puanı
1,737
Puanları
113
Normal 1650 alsam ?
 

mychar276

Profesör
Katılım
17 May 2016
Mesajlar
1,672
Reaksiyon puanı
1,643
Puanları
113
Normal 1650 alsam ?
1650 de olur, ama en uygunu 1500 TL den başlıyor fiyatları, sadece 300 tl üstüne 1650 Super çok daha iyi olacaktır.

 
Katılım
10 Kas 2020
Mesajlar
7,111
Reaksiyon puanı
7,020
Puanları
113
Yaş
17
1650 de olur, ama en uygunu 1500 TL den başlıyor fiyatları, sadece 300 tl üstüne 1650 Super çok daha iyi olacaktır.

1725TL ye de var.
 

ahmetysf099

Asistan
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
451
Reaksiyon puanı
220
Puanları
43
Yaş
16
Vatandan bi ara laptop aldım ve sıkıntılı çıktı onun için vatana güvenmiyorum
hocam 4300 e gtx 1650 süper toplarsınız 2.el gidin 2.el garantili bakın b450 s2h olmuş 630-660 tl alınmaz sıfır 2.elde b450 s2h 500 tl sıfır garantili kutulu satılıyor para kolay kazanlınmıyor
 

alpsadik

Map Tech Harita
Emektar
Katılım
5 Haz 2020
Mesajlar
2,225
Reaksiyon puanı
2,873
Puanları
113

Hazır sistem olarak düşünüyorsanız SSD'si dışında gayet alınabilir bir sistem. Fiyatı da gayet güzel.
 
Katılım
10 Kas 2020
Mesajlar
7,111
Reaksiyon puanı
7,020
Puanları
113
Yaş
17

Hazır sistem olarak düşünüyorsanız SSD'si dışında gayet alınabilir bir sistem. Fiyatı da gayet güzel.
Bence de. Ama B450 S2H daha iyi gider. Hatta biraz daha bütçe varsa B550 S2H yükseltme açısından çok daha iyi bir tercih olacaktır.
 

alpsadik

Map Tech Harita
Emektar
Katılım
5 Haz 2020
Mesajlar
2,225
Reaksiyon puanı
2,873
Puanları
113
Bence de. Ama B450 S2H daha iyi gider. Hatta biraz daha bütçe varsa B550 S2H yükseltme açısından çok daha iyi bir tercih olacaktır.
Ben de senin attığını alıntılayıp bu da iyiymiş diyecektim :D Bildiğim kadarıyla yükseltme yok sistemde. İmkan olsa bile B550 çok gelir de B450 neden olmasın.
 

mychar276

Profesör
Katılım
17 May 2016
Mesajlar
1,672
Reaksiyon puanı
1,643
Puanları
113

Hazır sistem olarak düşünüyorsanız SSD'si dışında gayet alınabilir bir sistem. Fiyatı da gayet güzel.
AMD Ryzen 5 1600 yerine 3100 seçmeniz gerektiği düşüncesindeyim.
 

mychar276

Profesör
Katılım
17 May 2016
Mesajlar
1,672
Reaksiyon puanı
1,643
Puanları
113
Bu zaten 3100'dü. Zam yapmak yerine işlemciyi 1600AF 'ye çekmişler. Biz de görmüş atıyoruz.
Ellerindeki 1600 ler az satıldığı için hazır sistemlerine hep 1600 koymaya başladılar. Yapılan bence ayıp, yanlış ve etik dışı bir harekettir. Fiyat düşmek yerine böyle şeyler yapılmamalı.

Arkadaş render yapacağını belirtmiş. 3100 den aşağı bir işlemci önermiyorum.
 

alpsadik

Map Tech Harita
Emektar
Katılım
5 Haz 2020
Mesajlar
2,225
Reaksiyon puanı
2,873
Puanları
113
ryzen 3 3100 şimdi ryzen 5 1600 af den daha mı iyi ? bence ryzen 5 1600 af daha iyi hem ileriye dönük hemde oc performansı daha iyi
Ryzen 3 3100 daha güncel, 1600AF'ye göre tekli çekirdekte performansı daha iyi bir işlemci. Yani oyunlar için ideal. Ama render için 1600AF almak daha mantıklı. 6 çekirdek 12 izlek 1600AF. Bu konuda Ryzen 3 3100 ise 4 çekirdek 8 izlek. Render için alıyorsanız sistemi 1600AF almak isabet olur.
 

TheLastWarrior

Profesör
Katılım
13 Nis 2019
Mesajlar
3,821
Reaksiyon puanı
2,734
Puanları
113
ryzen 3 3100 şimdi ryzen 5 1600 af den daha mı iyi ? bence ryzen 5 1600 af daha iyi hem ileriye dönük hemde oc performansı daha iyi
Neresi ileriye dönük b450 anakartlar bitti 5000 serisi işlemciler geldi ryzen 3 3100 oyunlarda r5 1600 af ye 10 fps kadar fark atıyor nerdeyse sırf ismi büyük die yorumlamayın sistem oyun için toplanacksa r3 almk daha mntıklı
 

madSlowly

Profesör
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
2,676
Reaksiyon puanı
1,737
Puanları
113
Bu attığınız linklerdeki bilgisayarlar baya ucuz neden ? bi garibime gitti :)
 

mychar276

Profesör
Katılım
17 May 2016
Mesajlar
1,672
Reaksiyon puanı
1,643
Puanları
113
Ryzen 3 3100 daha güncel, 1600AF'ye göre tekli çekirdekte performansı daha iyi bir işlemci. Yani oyunlar için ideal. Ama render için 1600AF almak daha mantıklı. 6 çekirdek 12 izlek 1600AF. Bu konuda Ryzen 3 3100 ise 4 çekirdek 8 izlek. Render için alıyorsanız sistemi 1600AF almak isabet olur.
Edit: 3100 işlemcinin daha güncel bir işlemci olduğunu düşünüyorum. Render performansında bir tık geride olmasına karşın fiyat olarak daha uygun kalıyor.
 

madSlowly

Profesör
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
2,676
Reaksiyon puanı
1,737
Puanları
113
AMD RYZEN 3 3100 işlemci şuanda 918 liraya satılıyor
 
Katılım
10 Kas 2020
Mesajlar
7,111
Reaksiyon puanı
7,020
Puanları
113
Yaş
17
Ben de senin attığını alıntılayıp bu da iyiymiş diyecektim :D Bildiğim kadarıyla yükseltme yok sistemde. İmkan olsa bile B550 çok gelir de B450 neden olmasın.
Yani arkadaş sıkıştığında 5. Nesil gibi bir tercih yapabilir. Onun için.
 

madSlowly

Profesör
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
2,676
Reaksiyon puanı
1,737
Puanları
113
5.Nesile hiç bulaşmam dolar azalsın 7 alırım belki upgrade de ama 5 ten bezdim artık yani :)
 

Son mesajlar

Üst