
Avea Stratejiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kadir Boysan
Turkcell ile Vodafone arasında mahkeme koridorlarına düşen Cep Anayasası savaşı patlak verirken, hep aklımızda Aveanın neden sesi soluğu çıkmıyor cümlesi vardı. Doğru ya, madem operatörler Cep Anayasası veya Tüketici Hakları Bildirgesi açıklarken Avea neden susuyordu, tüketiciye bu kadar duyarsızlık olur muydu?
Bugün ajanslara (dolayısıyla da benim ekranıma) düşen bir haberle öğreniyoruz ki, Cep Anayasası veya Tüketici Hakları Bildirgesi olarak açıklanan, tüketiciye verilen sözler (ya da haklar) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından operatörlere uymaları yönünde çağrı yapılan haklar.
Avea Stratejiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kadir Boysanın bu konudaki ifadeleri şöyle: İster Cep Anayasası, ister Tüketici Hakları denilsin, reklamlarda lanse edilen mobil tüketici haklarının bir çoğu zaten BTK tarafından belirlenen kurallar. Bu reklamlarda sunulanlar, Avea olarak BTK kuralları veya kendi sorumluluğumuz çerçevesinde zaten yaptığımız şeyler.
Bundan da anlıyoruz ki Aveanın sektörde bir anayasa ilan etme gibi bir derdi yok. Şirket, Bunlar zaten bizim yaptığımız şeyler diyerek özetliyor. Sonuçta her ne kadar Cep Anayasası ya da Tüketici Hakları Bildirgesi yayınlansın, son sözü tüketici söylüyor. Tüketicinin memnun olmadığı her an şirketlerin zarar hanesine yazılıyor. Duyarsız kalan, abone ve gelir kaybı olarak bunun faturasını ödüyor.
Kaynak: http://www.melihbayramdede.com/aveanin-neden-bir-cep-anayasasi-yok.html