- Katılım
- 3 Mayıs 2007
- Mesajlar
- 5,371
- Reaksiyon puanı
- 57
- Puanları
- 1,228
- Yaş
- 36
Audi, Şanghay Motorshowda çekici bir konsept aracı görücüye çıkardı: A3 e-tron konsept. Dört kişilik sedan, gelişmiş MMI işletim sisteminden, yüksek teknolojili bilgi-eğlence sistemine ve aktarma organlarına kadar markanın tüm teknolojik uzmanlığını eksiksiz olarak bünyesinde barındırıyor. İndirgenmiş, basit, mantıklı: Multi Medya Arayüzü (MMI) tüm bilgi-eğlence aksamlarının çalıştırılmasını zarif bir biçimde tek bir ekran ve bir işletim sistemi içerisinde topluyor.
İki güç ünitesi ve 54 km mesafeye kadar otomobilin sadece elektrik gücüyle gitmesini sağlayan yeteri lityum-iyon aküleri ile bu plug-in (prize takılarak da şarj edilebilen) hibrid, aynı zamanda yüksek yakıt verimliliği de sergiliyor.
Dış Tasarım
Audi A3 e-tron konsept, dört kişilik bir sedandır. Uzunluğu 4.44 metre, genişliği de 1.84 metre olan aracın yüksekliği ise sadece 1.39 metredir ki bu orantılar aracın dinamik karakterinin altını çizer.
Tasarımı, Audiye özgü sportif zarafet dilini temsil eder. Tek çerçeveli ızgara, araca heykelimsi bir görünüm verir. Çerçevesi karbon fiber takviyeli polimerden (CFRP) yapılmış olup, çapraz monte edilmiş, üç boyutlu alüminyum havalandırma aralıkları otomobilin genişliğini vurgulayan görsel bir etki yaratır. Tekli çerçevenin eğimli üst köşeleri ile kaynaşan farlar, motor kapağının belirgin şekilde vurgulanmış çizgilerinin başlangıç noktasını işaret eden bir geçiş meydana getirir.
Farlar, Audinin çığır açan LED teknolojisinde yeni bir gelişim aşamasını temsil eder. Dışarıya doğru uzadıkça genişlerler ve altlarındaki çizgi sayesinde havada yüzer gibi görünür. Ön spoylerin üstünde, yine CFRPden yapılmış, tam boy hava giriş aralığı metal bir çerçeveye sahiptir.
Yandan bakıldığında da A3 e-tron konseptin, uyumlu oranları, gergin, kaslı yüzeyleri ve düz, coupé benzeri C sütununa varan akıcı hatlara sahip alçak tavan kubbesi ile, daha ilk bakışta bir Audi olduğu anlaşılmaktadır. Omuz bölümü zarif bir şekilde bagaj kapağına geçiş yapar. Audi tasarımının tipik özelliği olan cam bölüm (Greenhouse), yüksekliğin üçte birine denk gelirken geri kalan üçte ikilik bölümü ise sac metal oluşturur.
Dışa doğru etkili bir şekilde genişleyen çamurluklar, motorun gücüne işaret etmektedir. İki adet özenle tasarlanmış belirgin çizgi, yan kısmı vurgular. Bu çizgiler, cam kenarının altındaki altı kesik tornado çizgisi ve eşiklerin üstündeki dinamik hattır. Alüminyum ve CFRPden yapılmış dış aynalar, cam kanalı şeritlerinin üstüne oturtulmuştur. Mat alüminyum menteşeli kapı kolları kapının içine sıfır şekilde yerleştirilmiştir. Sürücü bunlara dokunduğunda elektrikli olarak açılırlar.
Yüzeyler ve çizgiler arasındaki akıllı etkileşim aynı zamanda A3 e-tron konseptin arka kısmını da tanımlar. Geniş, düz arka lambalar heykel gibi biçimlendirilmiştir. Bagaj kapağında ise şık bir spoyler kenarı mevcuttur. Arka eteklikte yer alan CFRP ve metalden yapılma difüzör (Dağıtıcı) eki, egzoz sisteminin iki geniş borusunu çevreler.
İç Tasarım
Lüks kompakt segmentte sınıfının en iyi değerine sahip olan 2.63 metrelik uzun dingil mesafesi, arkada, iki bağımsız koltukta oturan yolculara memnuniyet verici bir diz mesafesi temin eder. Çıkıntılı yan desteklere sahip ön spor koltuklarise zarif ve şıktır.
Kokpit ise hafiflik ve havadarlık etkisi verir. Yatay çizgiler, tasarımını öne çıkarır. Gösterge paneli, tipik bir Audi özelliği olarak sürücüyü içeri çeker. Üç boyutlu belirlenen geniş süsleme şeridi, dayanıklı alüminyumdan yapılmış olup kumanda işlevlerini içine alır. Kapılardaki ve arka raftaki yüksek kaliteli ses sisteminin alüminyum süslemeli panelleri vardır.
Orta konsolda, jet tasarımını andıran, dört adet geniş ve yuvarlak hava menfezi göze çarpar. Hava akışı, menfezlerin orta eksenine basarak ve çekerek ayarlanır. Otomatik klima sistemi, ideal hava kalitesini ve hoş bir sıcaklık değerinin elde edilmesini sağlar. Otomatik klimanın kumanda düğmeleri, cesur bir şekilde dışarı doğru çıkıntılı, kontrol paneli üzerindeki orta konsolun alt kısmına yerleştirilmiştir. Görsel olarak uçak türbinlerini çağrıştırır.
Kompakt, altı düzleştirilmiş, üç kollu çok fonksiyonlu direksiyonun arkasında, hibrid sürüşün detaylarını gösteren yenilikçi ekran konsepti yer alır. Gösterge grubunda bulunan takometrenin yerini, 0100lük bir ölçekte, ibre aracılığıyla sistemin toplam güç çıkışını gösteren güç metre almıştır. İkinci bir ölçek renkli bölümlere ayrılmıştır. Tek bakışta, yeşil ve turuncu renkli kısımlar A3 e-tron konseptin gücünü nereden aldığını açıkça gösterir: Elektrikli motor, yanmalı motor ya da ikisinin birleşimi Ek bir gösterge akünün şarj seviyesini gösterir.
İki büyük yuvarlak kadranın arasında, sürücü bilgi sisteminin sekiz inçlik geniş ekranı yer alır. Sürücü bilgi sisteminin ekranı, geniş kapsamlı farklı bilgi kalemlerini kokpitin merkezinde bir araya getirir ve devamlı olarak aracın güncel çalışma durumunu bildirir. Sürücü bilgi sistemi. Bu ekran ile Multi Medya ArayüzüMMIın geniş monitörü tüm bilgi-eğlence unsurlarını tek bir ekran ve işletim sisteminde toplar. MMI sistemi, üç boyutlu etki ile şık grafikler hâlinde hibrid sistem içindeki güç akışlarını ve çalışma durumlarını gösterir. MMI monitörü aynı zamanda kolayca anlaşılabilen çubuk grafiklerle ayrılmış tüketim ve geri kazanım istatistiklerini de gösterir.
Klasik bir notchback sedan olan Audi A3 e-tron konsept, 410 litre (14.48 cubic ft) hacim ve alçak yükleme ağızlı geniş bir bagaj bölümüne sahiptir.
Kaynak