Asya'da Sosyal Ağ Savaşları

Berkin Bozdoğan

Profesör
Katılım
18 Mayıs 2005
Mesajlar
4,926
Reaksiyon puanı
39
Puanları
0
Rupert Murdoch'ın bünyesinde bulunan News Corp'a bağlı Myspace ve bir dönemin Harvard'lı öğrencisi Mark Zuckerberg'in Facebook'u artık Asya'da boy ölçüşecekler.

Dünyanın en büyük internet pazarı olan Çin için sistemine Çince dil desteği ekleyen Myspace'ten sonra şimdi de günümüzün en popüler sosyal ağ sitesi olan Facebook Çin'e yatırım yapma kararı aldı. Çin'in en büyük sosyal ağ sitesi olan Zhanzuo ile ortak hareket etme kararı alan Facebook bu fikrini Zhanzuo firmasının yetkililerine bildirdi.

Geçtiğimiz haftalarda Myspace'in Photobucket'tan video ve resim materyallerini eklemeyi yasaklamasının ardından Facebook en önemli eksiği olan kişiye özgü profil sayfası sistemini aktifleştirebileceğinin sinyallerini verdi. Bu atağıyla Myspace'ten ciddi anlamda üye çalmayı başaran Facebook web sitelerinin en çok dayanak aldığı istatistik sitesi Alexa'da yükselişe geçerken Myspace yerinde saydı.


[size=14pt]Ana Sayfadan Devam[/size]​

Facebook ve Myspace'in rekabetine bir nevi Microsoft ve Google rekabeti dersek yanlış olmaz. Bilişim dünyasına yön veren iki büyük firma Web 2.0'ın farzlarından olan sosyal ağ alanına el atmak için Facebook ve Myspace'i seçmişlerdi.

İki sosyal ağ siteside ilk kurulduğu anlarda beklediklerinin altında başarıyla karşılaşmalarına rağmen uzun vadede önemli ilerlemelerde bulundular. Myspace Amerika'nın medya devi News Corp'a satılırken Facebook, Yahoo! ile pazarlık halindeydi.

Myspace el değiştirdikten sonra Google ile ciddi anlamda çalışmaya karar verdi. Google'ın sosyal ağ API'si ile bu ortaklığı başlatmak isteyen Myspace kullanacağı bu API ile Orkut, Friendster ve hi5 gibi büyük sosyal ağ siteleri ile ortak bir çalışma gerçekleştirmiş olacak. Myspace'in gösterdiği liberal ataklara karşılık Facebook reklam anlamında Microsoft ile el sıkıştırdıktan sonra yeni reklam biçimlerini denemeye karar vererek gelirlerini arttırma çabasındaydı.

facebook_myspace.gif

Asya pazarının halen Çin yapımı sitelere ait olması iki sosyal ağ sitesinin de iştahını bu günlerde hayli kabartmakta. Yapılan araştırmalarda Myspace kullanıcılarının gelir seviyesi düşük ve hayli düşük bir yaş ortalamasına sahip olduğunu belirtirken Facebook'un ise kültürlü ve eğitimli bir kitleye hitap ettiği belirtiliyor. Çin pazarının bu istatistiğe dahil edilmesi tüm oranların alt üst olacağının da bir belgesi, milyonlarca internet kullanıcısının bir anda eklenmesiyle belki her şey tam tersi bile olabilir.

Alexa dünya sıralamasında Yahoo, Google, Youtube, Microsoft Live ve MSN'in arından 6. sırada gelen Myspace uzun bir süredir altıncılıkta duruyor. Facebook ise bu süreçte on ikincilikten yedinciliğe gelmeyi başardı. Facebook'un geçtiği siteler içinde Wikipedia, Hi5, Orkut, Rapidshare ve Blogger bulunuyor.

Yazan: Can Yılmaz
SDN - http://shiftdelete.net
 
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
120
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Giysi modası gibi sürekli moda değişiyor.. :) Yonja vardı bi ara sonra myspace şimdi ise facebook :) Yakında ne çıkıcak allah bilir :D

Bu arada Sn. Berkin Bozdoğan bu devamı forumda konular biraz zaman kaybı oluyor direk ana sayfada okusak :)
 

Mystical

Öğrenci
Katılım
14 Eylül 2007
Mesajlar
46
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
sırada orkut var google'un yeni sosyal ağı.Şunuda ekleyim ki orkut'u bir türk yapmış.
detaylı bilgi : şurdan vede burdan .
 

xmenac

Öğrenci
Katılım
9 Nisan 2006
Mesajlar
18
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
orkut çok eski bir site , google ın desteğiyle beraber bayağı gelişti zaten orkut büyükkökten google çalışanı yalnız Türkiye'de yeterince beğeni kazandığını söyleyemeyiz
 
Üst