Berkin Bozdoğan
Profesör
- Katılım
- 18 Mayıs 2005
- Mesajlar
- 4,926
- Reaksiyon puanı
- 39
- Puanları
- 0
Rupert Murdoch'ın bünyesinde bulunan News Corp'a bağlı Myspace ve bir dönemin Harvard'lı öğrencisi Mark Zuckerberg'in Facebook'u artık Asya'da boy ölçüşecekler.
Dünyanın en büyük internet pazarı olan Çin için sistemine Çince dil desteği ekleyen Myspace'ten sonra şimdi de günümüzün en popüler sosyal ağ sitesi olan Facebook Çin'e yatırım yapma kararı aldı. Çin'in en büyük sosyal ağ sitesi olan Zhanzuo ile ortak hareket etme kararı alan Facebook bu fikrini Zhanzuo firmasının yetkililerine bildirdi.
Geçtiğimiz haftalarda Myspace'in Photobucket'tan video ve resim materyallerini eklemeyi yasaklamasının ardından Facebook en önemli eksiği olan kişiye özgü profil sayfası sistemini aktifleştirebileceğinin sinyallerini verdi. Bu atağıyla Myspace'ten ciddi anlamda üye çalmayı başaran Facebook web sitelerinin en çok dayanak aldığı istatistik sitesi Alexa'da yükselişe geçerken Myspace yerinde saydı.
Facebook ve Myspace'in rekabetine bir nevi Microsoft ve Google rekabeti dersek yanlış olmaz. Bilişim dünyasına yön veren iki büyük firma Web 2.0'ın farzlarından olan sosyal ağ alanına el atmak için Facebook ve Myspace'i seçmişlerdi.
İki sosyal ağ siteside ilk kurulduğu anlarda beklediklerinin altında başarıyla karşılaşmalarına rağmen uzun vadede önemli ilerlemelerde bulundular. Myspace Amerika'nın medya devi News Corp'a satılırken Facebook, Yahoo! ile pazarlık halindeydi.
Myspace el değiştirdikten sonra Google ile ciddi anlamda çalışmaya karar verdi. Google'ın sosyal ağ API'si ile bu ortaklığı başlatmak isteyen Myspace kullanacağı bu API ile Orkut, Friendster ve hi5 gibi büyük sosyal ağ siteleri ile ortak bir çalışma gerçekleştirmiş olacak. Myspace'in gösterdiği liberal ataklara karşılık Facebook reklam anlamında Microsoft ile el sıkıştırdıktan sonra yeni reklam biçimlerini denemeye karar vererek gelirlerini arttırma çabasındaydı.
Asya pazarının halen Çin yapımı sitelere ait olması iki sosyal ağ sitesinin de iştahını bu günlerde hayli kabartmakta. Yapılan araştırmalarda Myspace kullanıcılarının gelir seviyesi düşük ve hayli düşük bir yaş ortalamasına sahip olduğunu belirtirken Facebook'un ise kültürlü ve eğitimli bir kitleye hitap ettiği belirtiliyor. Çin pazarının bu istatistiğe dahil edilmesi tüm oranların alt üst olacağının da bir belgesi, milyonlarca internet kullanıcısının bir anda eklenmesiyle belki her şey tam tersi bile olabilir.
Alexa dünya sıralamasında Yahoo, Google, Youtube, Microsoft Live ve MSN'in arından 6. sırada gelen Myspace uzun bir süredir altıncılıkta duruyor. Facebook ise bu süreçte on ikincilikten yedinciliğe gelmeyi başardı. Facebook'un geçtiği siteler içinde Wikipedia, Hi5, Orkut, Rapidshare ve Blogger bulunuyor.
Yazan: Can Yılmaz
SDN - http://shiftdelete.net
Dünyanın en büyük internet pazarı olan Çin için sistemine Çince dil desteği ekleyen Myspace'ten sonra şimdi de günümüzün en popüler sosyal ağ sitesi olan Facebook Çin'e yatırım yapma kararı aldı. Çin'in en büyük sosyal ağ sitesi olan Zhanzuo ile ortak hareket etme kararı alan Facebook bu fikrini Zhanzuo firmasının yetkililerine bildirdi.
Geçtiğimiz haftalarda Myspace'in Photobucket'tan video ve resim materyallerini eklemeyi yasaklamasının ardından Facebook en önemli eksiği olan kişiye özgü profil sayfası sistemini aktifleştirebileceğinin sinyallerini verdi. Bu atağıyla Myspace'ten ciddi anlamda üye çalmayı başaran Facebook web sitelerinin en çok dayanak aldığı istatistik sitesi Alexa'da yükselişe geçerken Myspace yerinde saydı.
[size=14pt]Ana Sayfadan Devam[/size]
Facebook ve Myspace'in rekabetine bir nevi Microsoft ve Google rekabeti dersek yanlış olmaz. Bilişim dünyasına yön veren iki büyük firma Web 2.0'ın farzlarından olan sosyal ağ alanına el atmak için Facebook ve Myspace'i seçmişlerdi.
İki sosyal ağ siteside ilk kurulduğu anlarda beklediklerinin altında başarıyla karşılaşmalarına rağmen uzun vadede önemli ilerlemelerde bulundular. Myspace Amerika'nın medya devi News Corp'a satılırken Facebook, Yahoo! ile pazarlık halindeydi.
Myspace el değiştirdikten sonra Google ile ciddi anlamda çalışmaya karar verdi. Google'ın sosyal ağ API'si ile bu ortaklığı başlatmak isteyen Myspace kullanacağı bu API ile Orkut, Friendster ve hi5 gibi büyük sosyal ağ siteleri ile ortak bir çalışma gerçekleştirmiş olacak. Myspace'in gösterdiği liberal ataklara karşılık Facebook reklam anlamında Microsoft ile el sıkıştırdıktan sonra yeni reklam biçimlerini denemeye karar vererek gelirlerini arttırma çabasındaydı.

Asya pazarının halen Çin yapımı sitelere ait olması iki sosyal ağ sitesinin de iştahını bu günlerde hayli kabartmakta. Yapılan araştırmalarda Myspace kullanıcılarının gelir seviyesi düşük ve hayli düşük bir yaş ortalamasına sahip olduğunu belirtirken Facebook'un ise kültürlü ve eğitimli bir kitleye hitap ettiği belirtiliyor. Çin pazarının bu istatistiğe dahil edilmesi tüm oranların alt üst olacağının da bir belgesi, milyonlarca internet kullanıcısının bir anda eklenmesiyle belki her şey tam tersi bile olabilir.
Alexa dünya sıralamasında Yahoo, Google, Youtube, Microsoft Live ve MSN'in arından 6. sırada gelen Myspace uzun bir süredir altıncılıkta duruyor. Facebook ise bu süreçte on ikincilikten yedinciliğe gelmeyi başardı. Facebook'un geçtiği siteler içinde Wikipedia, Hi5, Orkut, Rapidshare ve Blogger bulunuyor.
Yazan: Can Yılmaz
SDN - http://shiftdelete.net