av.semihozer
Öğrenci
- Katılım
- 13 Mart 2017
- Mesajlar
- 2
- Reaksiyon puanı
- 4
- Puanları
- 3
- Yaş
- 33
Merhaba , İstanbul'da avukatlık mesleğimi icra etmekteyim. Apple'nin ürettiği İphone 6 model cep telefonunu satın aldım. Telefonda ses donanımlarında ve şarj soketinde problemler yaşadım. Yaşadığım bu problemler sonucu Zorlu Center Apple'dan randevu alarak firmaya gittim. Tüketicinin korunması hakkında kanunun bana vermiş olduğu hak olan ayıplı mal durumunda tüketcinin sıfırıyla değişim hakkımı kullanmak istedim . Ancak firma biz böyle çalışmıyoruz diyerek kanunun bana verdiği hakkı hiçe saydı ve telefonu tamir ederek tarafıma iade etti. Aynı sorunları tekrar yaşamam üzerine tekrar başvuru yaptım ve tekrar aynı sonucu aldım. Bunun üzerine tüketici hakem heyetine başvururak yine ayıplı mal durumunda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 11.maddesinin bana verdiği seçimlik haklardan olan paranın iadesi kararı aldım . Kararı icraya koyarak Zorlu Center Apple Store'a memur ile beraber giderek mağazadan telefon haciz ettim . Ayıplı mal durumunda herhangi bir firma talebinizi reddediyor ise tüketici hakem heyetine başvurarak paranızın iadesi için karar alabilirsiniz. İyi günler dilerim.