Apple "Farklı düşünün, benzer giyinin" sloganıyla iWear setini duyurdu

Bu konuyu okuyanlar

GeceBekcisi

Asistan
Katılım
7 Ekim 2010
Mesajlar
210
Reaksiyon puanı
9
Puanları
0
8DwyW.jpg


Steve Jobs gibi giyinmek ister misiniz? Apple isteyeceğinizi düşünüyor ve yakında Apple Store'larda aşağıda örnek tasarımını görebileceğiniz yeni bölümler açmayı düşünüyor:

ms9Sh.jpg


Tarihi boyunca ilk defa elektronik olmayan bir ürün üretecek olan Apple, bugün trend yaratan CEO'ları Steve Jobs'un görüntüsüne ve stiline kavuşmak isteyenler için iWear setini ve tatil sezonu esnasında bir çok billboard ve dergide "Steve gibi olun" sloganı ile reklam kampanyası düzenleneceği duyurdu.

Apple'ın Halkla İlişkiler şefi Katie Cotton, "Steve zaten bir çok insanın hayatını kontrol ediyordu, şimdi de giyimlerini kontrol edecek olması bizim için oldukça mantıklı bir adım oldu." dedi.

iWear ürünlerinin Steve gibi gözükmeyi oldukça kolaylaştırdığı gözden kaçmadı, zira iWear setinin içerisinde Apple tipi siyah bisiklet yaka bir kazak, koyu mavi bir kot ve New Balance 991 ayakkabılar bulunmakta. Ayrıca Steve modeli gözlükler de sete eşlik etmekte, fakat yetkililer tarafından iç çamaşırı seçiminin müşteriye bırakılması tercih edildiği için paket içeriğinde bulunmadığı söylendi.

rrOcw.jpg


Steve Jobs ve Apple hakkında yakın zamanda ülkemizin en saygın basın kuruluşlarından biri olan Zaytung'da çıkan haberleri hatırlıyorsunuzdur. Hatırlamayanlar için alıntı yapmak gerekirse:

@ http://www.zaytung.com/haberdetay.asp?newsid=49911

Steve Jobs: "Müşteri sadakati konusunda ipin ucunu kaçırmış olabiliriz..."

steve-jobs-iphone.png


[SIZE=-1]Apple firmasının kurucu ortağı ve CEO'su Steve Jobs, Kaliforniya'daki şirket merkezinde düzenlediği basın toplantısı ile piyasaya sürdükleri yeni ürünleri Iphone 4 ve müşteri sadakati konularında çarpıcı açıklamalarda bulundu. En baştan beri Iphone'a gösterilen ilgiden çok memnun olduklarını ifade eden Steve Jobs, "Her şey iyi güzel de müşteri sadakati yaratma konusunda ipin ucunu biraz kaçırdık sanırım. Iphone'un yaratıcısı olarak ben bile bazı kullanıcılarımız kadar markayı sahiplenemediğimi, şu elimdeki aletle onlar kadar gurur duyamadığımı itiraf etmek zorundayım..." diyerek, ilginç mesajlar verdi.
[/SIZE]
[SIZE=-1]Önce teşekkür etti [/SIZE]
[SIZE=-1]Kısa bir süre önce satışa sunulan Iphone 4 ile ilgili olarak şimdiye dek kendilerine gelen müşteri şikayet ve görüşlerini yanıtlamak amacıyla basın mensuplarının karşısına geçen Steve Jobs, sözlerine öncelikle piyasaya sürdükleri her ürünü koşa koşa alan müşterilerine teşekkür ederek başladı. Mevcut satış rakamlarının ve geleceğe yönelik olarak yapılan siparişlerin kendilerini de şaşırttığını kaydeden Jobs'un, "İyi yere dükkan açtık ha!" şeklindeki esprisi toplantıya katılan muhabirler arasında gülüşmelere neden olurken, başarılı CEO daha sonra şöyle devam etti: [/SIZE]

[SIZE=-1]"Şaka bir yana, verdiğimiz emeklerin karşılığını aldığımız için gerçekten çok mutluyuz. Şu an sadece Amerika'da ve Avrupa'da değil, kişi başına düşen gelir miktarı çok düşük olan bazı ülkelerde bile makinelerimiz kapış kapış gidiyor. Hem de o ülkelere yönelik doğru dürüst reklam kampanyalarımız bile olmamasına rağmen. Sağolsunlar oralardaki kullanıcılarımız bizi, bizden daha iyi anlatıyorlar. Gerek çeşitli İnternet platformlarında, gerek günlük hayatta olsun nice kullanıcımız canhıraş bir vaziyette Iphone 4'ün kullanım kolaylıklarını, estetik güzelliklerini, diğer markalara olan üstünlüklerini dile getiriyorlar. İnanın ben bile, Iphone'un mimarı olmama rağmen, para vererek bu alete sahip olan müşterilerimiz kadar sahiplenmeyi beceremiyorum bazen..."
[/SIZE]
[SIZE=-1]"Beklentiler bizi de strese sokuyor" [/SIZE]
[SIZE=-1]Müşteri sadakatinin her firma gibi kendileri için de arzulanan bir durum olduğunu belirten Jobs, "Çok şükür bugüne kadar bu konuda bir sıkıntı yaşamadık. Yarın bir gün tuvalet kağıdı çıkarıp rulosuna 150$ fiyat biçsek onu almak için bile mağaza önlerinde sabahlayacak hatırı sayılır bir kitlemiz var." diyerek memnuniyetini dile getirirken, "Ama galiba biz o işi biraz abartmışız zamanında. Reklam-Pazarlama departmanımız durması gereken yeri bilememiş..." sözleriyle de samimi itiraflarda bulundu
[/SIZE]
[SIZE=-1]"Özellikle bu Iphone işine girdikten sonra gördük ki bu bağlılık belli bir noktayı aşınca maalesef aşırı beklentileri de beraberinde getiriyor. Müşteri bekliyor ki bu alet hayatını değiştirsin. İş ortamında, arkadaş çevresinde kral olsun. Boyu uzasın, göbeği erisin, kızlar teklif etsin. Tabii ağır ruh hastası olan bir küçük bir azınlık hariç pek çoğu direkt olarak böyle söylemiyorlar ama Iphone'undan bahsederkenki o ürkütücü heyecanından, onu satın alır almaz facebook ve benzeri sosyal platformlarda yazdığı, "sonunda iphone :))))" tarzı mesajlardan anlıyorsunuz bunu. Hani allah korusun bir gün şirketi kapatmaya karar versek olacakları düşünmek bile istemiyorum... Başta benimki olmak üzere çok kan dökülür gibi geliyor..."
[/SIZE]
[SIZE=-1]"Pahalandıkça daha çok kıymete biniyor" [/SIZE]
[SIZE=-1]Toplantının sonunda basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan usta CEO, bir muhabirin "Apple'ın yüksek fiyat politikasının da bu müşteri sadakatinde bir etkisi var mı?" şeklindeki sorusuna ise şu yanıtı verdi: "Muhakkak yani, bir şey için ne kadar çok bedel ödüyorsanız o kadar çok bağlanırsınız. Misal bu Iphone'u biz 200 $'dan da az bir fiyata mal ediyoruz... Yani tamam, şöyle ele alınca benim de hoşuma gidiyor Allah için, güzel alet yaptık ama bir yandan olayın biraz da fiyatta bittiğini de itiraf etmek gerek. Iphone'u 300-400 dolara sattığımız ülkelerde nispeten daha sağlıklı bir müşteri profili görüyoruz mesela. Ama bunu 1000 küsur dolara sattığımız ülkeler de var (gülüşmeler)... ki yani o parayı da vermek için mağaza mağaza dolanıp sıra bekliyorlar (daha şiddetli gülüşmeler)... Oralarda durum iyice kontrolden çıkmış halde... ahahaha... sinirim bozuldu pardon...[/SIZE]
Zaytung'un yaptığı haberde değinilen noktaları doğrular nitelikteki iWear setini biz çok beğendik. Alıcılarına şimdiden hayırlı olsun diyoruz.

:: Peki ya siz ne düşünüyorsunuz?

Yazan: GeceBekcisi
SDN - ShiftDelete.Net
 
Üst