Allah Var Mı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ATATÜRKÇÜ_2

Öğrenci
Katılım
29 Ağustos 2018
Mesajlar
54
Reaksiyon puanı
12
Puanları
8
Yaş
23
Konum
Ordu
Sana şöyle açayım onlar sadece hikaye, doğruluğu kesin olmayan şeyler (Benim fikrimce).Ayrıca sana şöyle açayım daha derine ineyim.Kur'an'da ki bazı ayetler uygunsuz örnek;NİSA-34 TEVBE-5 RAHMAN-55-72 bunlara tefsir hatası denmekte ancak tefsir hatası diye Kur'an'da ki birçok hata düzeltilmekte.Durum böyle olunca Kur'an'da hatalı olan şeyler bile mucizeye dönüşebiliyor.

NİSA-34:Allah'ın bazısını bazısına üstün kılması nedeniyle ve mallarından harcamalarından ötürü erkekler, kadınlar üzerinde hüküm sahibidirler. (Ama öte yandan da) saliha kadınlar; gönülden boyun eğenler ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri (hakları), kocasının bulunmadığı zamanda koruyanlardır. Baş kaldırmalarından endişelendiğiniz kadınlara (önce) öğüt verin, (etkili olmazsa) onları yataklarında yalnız bırakın, (o da olmazsa) onları (iz bırakmayacak şekilde) dövün. Size itaat ederlerse sakın aleyhlerine yol aramayın.





TEVBE-5: Allah’ın savaşı haram kıldığı aylar çıkınca, ilâhlığında, otoritesinde, mülkünde, tasarruflarında, Allah’a ortak koşan müşrikleri nerede bulursanız öldürün, yakalayın, hapsedin, bütün geçit başlarını tutun. Eğer tevbe ederler, isyandan vazgeçerek Allah’a itaate yönelirler, namazı âdâbına riayet ederek, aksatmadan âşikâre kılarlar, vicdanlarını, servetlerini, sosyal bünyelerini arındıran, berekete vesile olan zekâtı verirlerse onları serbest bırakın.
 

root61

Profesör
Katılım
22 Şubat 2016
Mesajlar
1,243
Reaksiyon puanı
459
Puanları
263
Konum
Türkiye
1-O Peygamberleri kendi gözlerin ile gördün mü ? zahmet etme ben cevap vereyim HAYIR.
2- Hiç birşey NİZAMİ VE DÜZENLİ DEĞİL Kahinat,Hücrelerin dahi bi kaos halinde düzen de ler diyerek kendini küçük düşürüyorsun.
3-Evrem bir teori veya varsayım değil Kesin kanıtları var ve yasa olarak kabul edildi bile.
4-İnandığınız din kendini yalanlıyor. buna cevap veriniz. Hiç bir şey yoktan var, Vardan yok olamıyor ise Tanrı parçacığı nasıl var olabiliyor ? hatta Proton ve Nötronlar nasıl birden var olup yok olabiliyor. Düzen var ise neden Evren Kaos içinde ? Zamanı Allah kontrol ediyor ise nasıl Kara değikler zamanı kırıp yavaşlatıyor ? Gezegenler neden saçma bir şekilde düzensiz ? İnsan bedeni nedeninin içinde neden bir kaos var ? Bilimsel olarak açıklayın Kesinliği olmayan kimin yazdığı belli olmayan kitaplardan cevap yazmayın.

Şimdi senin kafana saksı ile vursam
sen başım ağrıyor desen sana mı inanacağım gördüğü me mi?
Sana şöyle açayım onlar sadece hikaye, doğruluğu kesin olmayan şeyler (Benim fikrimce).Ayrıca sana şöyle açayım daha derine ineyim.Kur'an'da ki bazı ayetler uygunsuz örnek;NİSA-34 TEVBE-5 RAHMAN-55-72 bunlara tefsir hatası denmekte ancak tefsir hatası diye Kur'an'da ki birçok hata düzeltilmekte.Durum böyle olunca Kur'an'da hatalı olan şeyler bile mucizeye dönüşebiliyor.

Kuran da hata yoktur. Hatalı, Peygamberden dayanaksız hatalı tefsirler vardır.
 

ATATÜRKÇÜ_2

Öğrenci
Katılım
29 Ağustos 2018
Mesajlar
54
Reaksiyon puanı
12
Puanları
8
Yaş
23
Konum
Ordu
Şimdi senin kafana saksı ile vursam
sen başım ağrıyor desen sana mı inanacağım gördüğü me mi?


Kuran da hata yoktur. Hatalı, Peygamberden dayanaksız hatalı tefsirler vardır.
Dediğimin aksini ispatlarsanız Kur'an'da hata olmadığına inanacğım.
 

BestLegend

Doçent
Katılım
26 Haziran 2017
Mesajlar
541
Reaksiyon puanı
205
Puanları
43
Konum
31
Tabii ki hayir. Olsaydi bunu yazmami engell


(Şakaydı, Allah'a inanırım.)
 
Son düzenleme:

ATATÜRKÇÜ_2

Öğrenci
Katılım
29 Ağustos 2018
Mesajlar
54
Reaksiyon puanı
12
Puanları
8
Yaş
23
Konum
Ordu
Bana kalırsa konuyu uzatmamalıyız kimin neye inandığı önemli değil.
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,090
Reaksiyon puanı
6,550
Puanları
293
Sana şöyle açayım onlar sadece hikaye, doğruluğu kesin olmayan şeyler (Benim fikrimce).Ayrıca sana şöyle açayım daha derine ineyim.Kur'an'da ki bazı ayetler uygunsuz örnek;NİSA-34 TEVBE-5 RAHMAN-55-72 bunlara tefsir hatası denmekte ancak tefsir hatası diye Kur'an'da ki birçok hata düzeltilmekte.Durum böyle olunca Kur'an'da hatalı olan şeyler bile mucizeye dönüşebiliyor.

NİSA-34:Allah'ın bazısını bazısına üstün kılması nedeniyle ve mallarından harcamalarından ötürü erkekler, kadınlar üzerinde hüküm sahibidirler. (Ama öte yandan da) saliha kadınlar; gönülden boyun eğenler ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri (hakları), kocasının bulunmadığı zamanda koruyanlardır. Baş kaldırmalarından endişelendiğiniz kadınlara (önce) öğüt verin, (etkili olmazsa) onları yataklarında yalnız bırakın, (o da olmazsa) onları (iz bırakmayacak şekilde) dövün. Size itaat ederlerse sakın aleyhlerine yol aramayın.





TEVBE-5: Allah’ın savaşı haram kıldığı aylar çıkınca, ilâhlığında, otoritesinde, mülkünde, tasarruflarında, Allah’a ortak koşan müşrikleri nerede bulursanız öldürün, yakalayın, hapsedin, bütün geçit başlarını tutun. Eğer tevbe ederler, isyandan vazgeçerek Allah’a itaate yönelirler, namazı âdâbına riayet ederek, aksatmadan âşikâre kılarlar, vicdanlarını, servetlerini, sosyal bünyelerini arındıran, berekete vesile olan zekâtı verirlerse onları serbest bırakın.
Bu ayetlerin tefsirinde veya meallerinde sana göre yanlış - doğru olan nedir? Veya senin okuduğun tefsir ve meallerden kaynak olarak bize ne gösterirsin?
 

ATATÜRKÇÜ_2

Öğrenci
Katılım
29 Ağustos 2018
Mesajlar
54
Reaksiyon puanı
12
Puanları
8
Yaş
23
Konum
Ordu
Ayet ortada benim fikrim önemli değil asıl önemli olan senin ayette gördüğün yanlışlık.
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,090
Reaksiyon puanı
6,550
Puanları
293
  • Neml Suresi, 81. ayet: Ve sen körleri düştükleri sapıklıktan çekip hidayete erdirici değilsin; sen ancak, ayetlerimize iman edenlere (söz) dinletebilirsin, işte Müslüman olanlar bunlardır.

---- Mesajlar birleştirildi ----

Ayet ortada benim fikrim önemli değil asıl önemli olan senin ayette gördüğün yanlışlık.
Ayetlerde yanlışlık olduğunu söyleyen sensin! İşte fırsat sana, ayetlerdeki veya işaret ettiğin meallerdeki yanlışları nerden çıkardın? Hangi kaynaklardan bunların yanlış olduğunu okudun? Ne gibi yanlışlıklar var, doğrular neler bir açıkla eğer samimi isen!

Yok eğer ben suyu bulandırmaya geldim diyorsan susup kalırsın işte böyle...

---- Mesajlar birleştirildi ----

Tabii ki hayir. Olsaydi bunu yazmami engell


(Şakaydı, Allah'a inanırım.)
Bu konunun şakası olmadığını bilmen gerekir eğer yaşın veya aklın olgunluğa ulaştıysa...!
 
Son düzenleme:

BestLegend

Doçent
Katılım
26 Haziran 2017
Mesajlar
541
Reaksiyon puanı
205
Puanları
43
Konum
31
  • Neml Suresi, 81. ayet: Ve sen körleri düştükleri sapıklıktan çekip hidayete erdirici değilsin; sen ancak, ayetlerimize iman edenlere (söz) dinletebilirsin, işte Müslüman olanlar bunlardır.

---- Mesajlar birleştirildi ----


Ayetlerde yanlışlık olduğunu söyleyen sensin! İşte fırsat sana, ayetlerdeki veya işaret ettiğin meallerdeki yanlışları nerden çıkardın? Hangi kaynaklardan bunların yanlış olduğunu okudun? Ne gibi yanlışlıklar var, doğrular neler bir açıkla eğer samimi isen!

Yok eğer ben suyu bulandırmaya geldim diyorsan susup kalırsın işte böyle...

---- Mesajlar birleştirildi ----


Ayetlerde yanlışlık olduğunu söyleyen sensin! İşte fırsat sana, ayetlerdeki veya işaret ettiğin meallerdeki yanlışları nerden çıkardın? Hangi kaynaklardan bunların yanlış olduğunu okudun? Ne gibi yanlışlıklar var, doğrular neler bir açıkla eğer samimi isen!

Yok eğer ben suyu bulandırmaya geldim diyorsan susup ka

Bu konunun şakası olmadığını bilmen gerekir eğer yaşın veya aklın olgunluğa ulaştıysa...!
Herşeyi ciddiye almaniz yok mu...
Ya İslam'ın sözlerinin birbiryle cakistigini dusunenlerle dalga geciyorum, bunu anlamiyorsaniz olgunluga ulasamayan sizsiniz.
 

ATATÜRKÇÜ_2

Öğrenci
Katılım
29 Ağustos 2018
Mesajlar
54
Reaksiyon puanı
12
Puanları
8
Yaş
23
Konum
Ordu
Yahu bak konuyu uzatmayayım dedim ayette açık açık erkeğe itaat etmeyen kadınları dövün denmekte sende susup kaldın diyorsun.

---- Mesajlar birleştirildi ----

Hadi ver bakalım cevabını bunun senin dinindeki ayetle cevap yazdım sana.Şimdi dersin sen Tefsir hatası bunlar kafir ööö diye Kur'an'da ki hatalar tefsir hatası ayağıyla güncellenmekte uyu sen uyu.
 
Son düzenleme:

Salawdaha

Asistan
Katılım
27 Ağustos 2018
Mesajlar
465
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
Konum
Boş alan
Dinini sorgulamak normaldir hatta sorgulamak lazım fakat insanın aklına sığamayacak yada bizi aşacak soruları sormamamız gerekiyor bazı ilahiyatçılar bile boyle söylüyor kısaca araştırabilirsin ama fazla derine girme yoksa bir daha çıkamazsın :)
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,090
Reaksiyon puanı
6,550
Puanları
293
Herşeyi ciddiye almaniz yok mu...
Ya İslam'ın sözlerinin birbiryle cakistigini dusunenlerle dalga geciyorum, bunu anlamiyorsaniz olgunluga ulasamayan sizsiniz.
Şakası Olmayan Üç ŞeyHz Peygamber (SAV) üç şeyin şakası olmaz buyurdu. Bunlar; ...
Üç şeyin şakası olmaz dedi Resulullah:
1)Nikâh
2)Talâk (boşama)
3)Ridde (Küfür)
Nikâh:
Nikâh kadın ve erkeğin, iki Müslüman erkek şahidin huzurunda:”Ben seni hanımım (karım) olarak kabul ettim “karşı tarafında ”Ben seni beyim (kocam) olarak kabul ettim” demeleridir.Bunu şakayla demiş olsalar bile, nikâhlı olurlar. Cinsel manada beraber olsalar günaha girmezler.Yani, nikâhın şakası yoktur.
Boşama:Boşama yetkisi:
Bir bayan nikâhı kıyılırken, boşama yetkisini eşinden isteyebilir.Erkek eğer izin verirse, kadında da boşama yetkisi olabilir.Boşama yetkisi olan kadın veya erkek şakayla bile olsa “Ben seni boşadım” derler ise, boş olurlar. Toplumun hukuku için boşanan kadın yakınlarına haber verdiğinde boşayan eş bunu doğrular ise, o zaman o yakınlar boşanmayla ilgili hukuki işlemleri başlatabilirler.
-“Boşadım” ile “boşuyorum” veya “boşayacağım” bir değildir.”Ben seni boşadım” dendiği zaman boş olunur.Veya “boş ol” cümlesi halk arasında “boşadım” ile aynı anlamda kullanılıyor ise “boş ol” diyerek de boş olunur.Bir tâlak gider.
Talâk:Bir insan eşini üç talâk ile bir daha geri dönmeksizin boşayabilir.Birinci boşamadan sonra tekrar nikâhlanabilirler.İkinci kez boşarsa, yine nikâhlanabilirler.Fakat üçüncü talâktan sonra o eşiyle bir daha evlenemez.
Tek şart (Hulle) gerçekleşir ise boşanan eşlerin tekrar nikâhlanması mümkün olur.Bu da boşadığı hanımı başka bir erkekle kendi rızaları ile evlenir ve evlendiği erkek onu yine kendi rızası ile boşarsa, kadın tekrar ilk eşi ile nikâhlanabilir.
Batıl Hulle:Boşanmak şartı ile ikinci eş ile evlenip tekrar ilk eş ile nikâhlanmaya denir. Bu nikâh geçerli değildir.
Küfür:
Alimler dediler ki:”Küfür üç çeşittir:
1) İtikâdi (inanç ile)küfür
2) Lafzi (söz ile) küfür
3) Fiili (hareket ile)küfür
İtikâdi küfre misal:
Bir insan ’ın sıfatlarından bir tanesine, Peygamberlerden bir tanesine veya meleklerin varlığına kalben inanmaz ise Dinden çıkar.
Lafzi küfre misal:
Bir insan Dini tahrif ederse, bir Ayeti yalanlar ise veya İslâm Dinini kabullenmez ise Müslümanlıktan çıkar.İster tiyatro oynasın ister piyes yapsın; bunların şakası olmaz.
Kitaba ve Dine sövüldüğünde kişiyi mutlaka sorguya almak gerekir. Yani:”Ne demek istiyorsun?”Diye sormalı.”Benim Dinim İslâm, kitabım Kur’an” dediğinde sövenin bunları kastettiği anlaşılırsa söven kişinin kâfir olduğuna hükmolunur. Fakat kitaptan kastı “Senin hayat tarzın” v.b. ise, bu ağır bir sözdür fakat küfür değildir.
Mesela bazıları “Allahsız, Kitapsız” diyorlar.Burada eğer bu söz “’ın emirlerini yerine getirmeyen.Onun kurallarını dikkate almayan” manasında söyleniyor ise, bu da yine küfür olmaz.Ancak eğer direkt olarak ’a sövülürse, o zaman zamir ’a isnat edilmiş oluyor.Bu küfürdür.Bunun tevili (açıklaması) yoktur.
Fiili küfre misal:
Bir kimse Kur’an-i Kerimi pis bir yere,çöpe atarsa veya ayağının altına alırsa, onu çiğnerse küfre düşer.Ehil olmayan kişilerin küfür konusunda hüküm vermeleri sakıncalıdır.Sakıncalı sözü söyleyen kişiyi kurtaracak tevili yapamaz ise, buda yine sıkıntılıdır.Fakat bazı küfürlerin tevili olmaz.Mesela “Ben Dinimi değiştirdim.hristiyan oldum” demek gibi.Veya “Ben on sene sonra İslâm dininden çıkacağım” demek gibi.Bunlar küfürdür.
Çünkü küfrü kendi nefsine yakıştırmış onu meşrulaştırmış olur.
 

ATATÜRKÇÜ_2

Öğrenci
Katılım
29 Ağustos 2018
Mesajlar
54
Reaksiyon puanı
12
Puanları
8
Yaş
23
Konum
Ordu
Şimdi Kur'an'da çelişkili bişey yazsa tefsir hatası dersiniz bende diyorum ki böylece Kur'an'da hiç hata çıkmıyor ayrıca yanlış bilgiler güncelleniyor.Ne oldu cevabı verdim ağzını bıçak açmıyor.
 

DKN NZY

Müdavim
Müdavim
Katılım
18 Mart 2018
Mesajlar
14,013
Reaksiyon puanı
10,183
Puanları
4,958
Yaş
26
Konum
Evo cenneti
Dünya ve yaşamın sırrını çözen insanlar intihar ediyormuş fazla kurcalama?
 

BestLegend

Doçent
Katılım
26 Haziran 2017
Mesajlar
541
Reaksiyon puanı
205
Puanları
43
Konum
31
Şakası Olmayan Üç ŞeyHz Peygamber (SAV) üç şeyin şakası olmaz buyurdu. Bunlar; ...
Üç şeyin şakası olmaz dedi Resulullah:
1)Nikâh
2)Talâk (boşama)
3)Ridde (Küfür)
Nikâh:
Nikâh kadın ve erkeğin, iki Müslüman erkek şahidin huzurunda:”Ben seni hanımım (karım) olarak kabul ettim “karşı tarafında ”Ben seni beyim (kocam) olarak kabul ettim” demeleridir.Bunu şakayla demiş olsalar bile, nikâhlı olurlar. Cinsel manada beraber olsalar günaha girmezler.Yani, nikâhın şakası yoktur.
Boşama:Boşama yetkisi:
Bir bayan nikâhı kıyılırken, boşama yetkisini eşinden isteyebilir.Erkek eğer izin verirse, kadında da boşama yetkisi olabilir.Boşama yetkisi olan kadın veya erkek şakayla bile olsa “Ben seni boşadım” derler ise, boş olurlar. Toplumun hukuku için boşanan kadın yakınlarına haber verdiğinde boşayan eş bunu doğrular ise, o zaman o yakınlar boşanmayla ilgili hukuki işlemleri başlatabilirler.
-“Boşadım” ile “boşuyorum” veya “boşayacağım” bir değildir.”Ben seni boşadım” dendiği zaman boş olunur.Veya “boş ol” cümlesi halk arasında “boşadım” ile aynı anlamda kullanılıyor ise “boş ol” diyerek de boş olunur.Bir tâlak gider.
Talâk:Bir insan eşini üç talâk ile bir daha geri dönmeksizin boşayabilir.Birinci boşamadan sonra tekrar nikâhlanabilirler.İkinci kez boşarsa, yine nikâhlanabilirler.Fakat üçüncü talâktan sonra o eşiyle bir daha evlenemez.
Tek şart (Hulle) gerçekleşir ise boşanan eşlerin tekrar nikâhlanması mümkün olur.Bu da boşadığı hanımı başka bir erkekle kendi rızaları ile evlenir ve evlendiği erkek onu yine kendi rızası ile boşarsa, kadın tekrar ilk eşi ile nikâhlanabilir.
Batıl Hulle:Boşanmak şartı ile ikinci eş ile evlenip tekrar ilk eş ile nikâhlanmaya denir. Bu nikâh geçerli değildir.
Küfür:
Alimler dediler ki:”Küfür üç çeşittir:
1) İtikâdi (inanç ile)küfür
2) Lafzi (söz ile) küfür
3) Fiili (hareket ile)küfür
İtikâdi küfre misal:
Bir insan ’ın sıfatlarından bir tanesine, Peygamberlerden bir tanesine veya meleklerin varlığına kalben inanmaz ise Dinden çıkar.
Lafzi küfre misal:
Bir insan Dini tahrif ederse, bir Ayeti yalanlar ise veya İslâm Dinini kabullenmez ise Müslümanlıktan çıkar.İster tiyatro oynasın ister piyes yapsın; bunların şakası olmaz.
Kitaba ve Dine sövüldüğünde kişiyi mutlaka sorguya almak gerekir. Yani:”Ne demek istiyorsun?”Diye sormalı.”Benim Dinim İslâm, kitabım Kur’an” dediğinde sövenin bunları kastettiği anlaşılırsa söven kişinin kâfir olduğuna hükmolunur. Fakat kitaptan kastı “Senin hayat tarzın” v.b. ise, bu ağır bir sözdür fakat küfür değildir.
Mesela bazıları “Allahsız, Kitapsız” diyorlar.Burada eğer bu söz “’ın emirlerini yerine getirmeyen.Onun kurallarını dikkate almayan” manasında söyleniyor ise, bu da yine küfür olmaz.Ancak eğer direkt olarak ’a sövülürse, o zaman zamir ’a isnat edilmiş oluyor.Bu küfürdür.Bunun tevili (açıklaması) yoktur.
Fiili küfre misal:
Bir kimse Kur’an-i Kerimi pis bir yere,çöpe atarsa veya ayağının altına alırsa, onu çiğnerse küfre düşer.Ehil olmayan kişilerin küfür konusunda hüküm vermeleri sakıncalıdır.Sakıncalı sözü söyleyen kişiyi kurtaracak tevili yapamaz ise, buda yine sıkıntılıdır.Fakat bazı küfürlerin tevili olmaz.Mesela “Ben Dinimi değiştirdim.hristiyan oldum” demek gibi.Veya “Ben on sene sonra İslâm dininden çıkacağım” demek gibi.Bunlar küfürdür.
Çünkü küfrü kendi nefsine yakıştırmış onu meşrulaştırmış olur.
Ben hicbirini yapmadim. Ateistlere falan laf atmadim kim neye inaniyosa inansin. Ben İslam'in sozlerinin birbiriyle cakistigini iddia edenlerle dalga geciyorum.
 

ATATÜRKÇÜ_2

Öğrenci
Katılım
29 Ağustos 2018
Mesajlar
54
Reaksiyon puanı
12
Puanları
8
Yaş
23
Konum
Ordu
Şakası Olmayan Üç ŞeyHz Peygamber (SAV) üç şeyin şakası olmaz buyurdu. Bunlar; ...
Üç şeyin şakası olmaz dedi Resulullah:
1)Nikâh
2)Talâk (boşama)
3)Ridde (Küfür)
Nikâh:
Nikâh kadın ve erkeğin, iki Müslüman erkek şahidin huzurunda:”Ben seni hanımım (karım) olarak kabul ettim “karşı tarafında ”Ben seni beyim (kocam) olarak kabul ettim” demeleridir.Bunu şakayla demiş olsalar bile, nikâhlı olurlar. Cinsel manada beraber olsalar günaha girmezler.Yani, nikâhın şakası yoktur.
Boşama:Boşama yetkisi:
Bir bayan nikâhı kıyılırken, boşama yetkisini eşinden isteyebilir.Erkek eğer izin verirse, kadında da boşama yetkisi olabilir.Boşama yetkisi olan kadın veya erkek şakayla bile olsa “Ben seni boşadım” derler ise, boş olurlar. Toplumun hukuku için boşanan kadın yakınlarına haber verdiğinde boşayan eş bunu doğrular ise, o zaman o yakınlar boşanmayla ilgili hukuki işlemleri başlatabilirler.
-“Boşadım” ile “boşuyorum” veya “boşayacağım” bir değildir.”Ben seni boşadım” dendiği zaman boş olunur.Veya “boş ol” cümlesi halk arasında “boşadım” ile aynı anlamda kullanılıyor ise “boş ol” diyerek de boş olunur.Bir tâlak gider.
Talâk:Bir insan eşini üç talâk ile bir daha geri dönmeksizin boşayabilir.Birinci boşamadan sonra tekrar nikâhlanabilirler.İkinci kez boşarsa, yine nikâhlanabilirler.Fakat üçüncü talâktan sonra o eşiyle bir daha evlenemez.
Tek şart (Hulle) gerçekleşir ise boşanan eşlerin tekrar nikâhlanması mümkün olur.Bu da boşadığı hanımı başka bir erkekle kendi rızaları ile evlenir ve evlendiği erkek onu yine kendi rızası ile boşarsa, kadın tekrar ilk eşi ile nikâhlanabilir.
Batıl Hulle:Boşanmak şartı ile ikinci eş ile evlenip tekrar ilk eş ile nikâhlanmaya denir. Bu nikâh geçerli değildir.
Küfür:
Alimler dediler ki:”Küfür üç çeşittir:
1) İtikâdi (inanç ile)küfür
2) Lafzi (söz ile) küfür
3) Fiili (hareket ile)küfür
İtikâdi küfre misal:
Bir insan ’ın sıfatlarından bir tanesine, Peygamberlerden bir tanesine veya meleklerin varlığına kalben inanmaz ise Dinden çıkar.
Lafzi küfre misal:
Bir insan Dini tahrif ederse, bir Ayeti yalanlar ise veya İslâm Dinini kabullenmez ise Müslümanlıktan çıkar.İster tiyatro oynasın ister piyes yapsın; bunların şakası olmaz.
Kitaba ve Dine sövüldüğünde kişiyi mutlaka sorguya almak gerekir. Yani:”Ne demek istiyorsun?”Diye sormalı.”Benim Dinim İslâm, kitabım Kur’an” dediğinde sövenin bunları kastettiği anlaşılırsa söven kişinin kâfir olduğuna hükmolunur. Fakat kitaptan kastı “Senin hayat tarzın” v.b. ise, bu ağır bir sözdür fakat küfür değildir.
Mesela bazıları “Allahsız, Kitapsız” diyorlar.Burada eğer bu söz “’ın emirlerini yerine getirmeyen.Onun kurallarını dikkate almayan” manasında söyleniyor ise, bu da yine küfür olmaz.Ancak eğer direkt olarak ’a sövülürse, o zaman zamir ’a isnat edilmiş oluyor.Bu küfürdür.Bunun tevili (açıklaması) yoktur.
Fiili küfre misal:
Bir kimse Kur’an-i Kerimi pis bir yere,çöpe atarsa veya ayağının altına alırsa, onu çiğnerse küfre düşer.Ehil olmayan kişilerin küfür konusunda hüküm vermeleri sakıncalıdır.Sakıncalı sözü söyleyen kişiyi kurtaracak tevili yapamaz ise, buda yine sıkıntılıdır.Fakat bazı küfürlerin tevili olmaz.Mesela “Ben Dinimi değiştirdim.hristiyan oldum” demek gibi.Veya “Ben on sene sonra İslâm dininden çıkacağım” demek gibi.Bunlar küfürdür.
Çünkü küfrü kendi nefsine yakıştırmış onu meşrulaştırmış olur.
Kuranda tefsir hatası ayağıyla ayetlerdeki çelişkiler güncelleniyor sen uyuyorsun.Konuyu uzatmamak için mesajını beğenip çıktım sen hala sustun kaldın diyorsun.
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,090
Reaksiyon puanı
6,550
Puanları
293
Şimdi Kur'an'da çelişkili bişey yazsa tefsir hatası dersiniz bende diyorum ki böylece Kur'an'da hiç hata çıkmıyor ayrıca yanlış bilgiler güncelleniyor.Ne oldu cevabı verdim ağzını bıçak açmıyor.

Allah aşkına ne yazdınız da biz göremedik :D İddialarınızda samimi ve doğru iseniz kanıtlamakla sorumlusunuz, kanıtlayın önce dedik hala çevir kazı yanmasın havasında ve laf ebeliği yapıyorsunuz kaçamak kaçamak.

---- Mesajlar birleştirildi ----

Kuranda tefsir hatası ayağıyla ayetlerdeki çelişkiler güncelleniyor sen uyuyorsun.Konuyu uzatmamak için mesajını beğenip çıktım sen hala sustun kaldın diyorsun.
O ayetlerdeki çelişkileri bize açıklayın da biz de derin uykumuzdan uyanalım diyorum, daha ne diyeyim...
 
Son düzenleme:

root61

Profesör
Katılım
22 Şubat 2016
Mesajlar
1,243
Reaksiyon puanı
459
Puanları
263
Konum
Türkiye
Ayet ortada benim fikrim önemli değil asıl önemli olan senin ayette gördüğün yanlışlık.




Şakası Olmayan Üç ŞeyHz Peygamber (SAV) üç şeyin şakası olmaz buyurdu. Bunlar; ...
Üç şeyin şakası olmaz dedi Resulullah:
1)Nikâh
2)Talâk (boşama)
3)Ridde (Küfür)
Nikâh:
Nikâh kadın ve erkeğin, iki Müslüman erkek şahidin huzurunda:”Ben seni hanımım (karım) olarak kabul ettim “karşı tarafında ”Ben seni beyim (kocam) olarak kabul ettim” demeleridir.Bunu şakayla demiş olsalar bile, nikâhlı olurlar. Cinsel manada beraber olsalar günaha girmezler.Yani, nikâhın şakası yoktur.
Boşama:Boşama yetkisi:
Bir bayan nikâhı kıyılırken, boşama yetkisini eşinden isteyebilir.Erkek eğer izin verirse, kadında da boşama yetkisi olabilir.Boşama yetkisi olan kadın veya erkek şakayla bile olsa “Ben seni boşadım” derler ise, boş olurlar. Toplumun hukuku için boşanan kadın yakınlarına haber verdiğinde boşayan eş bunu doğrular ise, o zaman o yakınlar boşanmayla ilgili hukuki işlemleri başlatabilirler.
-“Boşadım” ile “boşuyorum” veya “boşayacağım” bir değildir.”Ben seni boşadım” dendiği zaman boş olunur.Veya “boş ol” cümlesi halk arasında “boşadım” ile aynı anlamda kullanılıyor ise “boş ol” diyerek de boş olunur.Bir tâlak gider.
Talâk:Bir insan eşini üç talâk ile bir daha geri dönmeksizin boşayabilir.Birinci boşamadan sonra tekrar nikâhlanabilirler.İkinci kez boşarsa, yine nikâhlanabilirler.Fakat üçüncü talâktan sonra o eşiyle bir daha evlenemez.
Tek şart (Hulle) gerçekleşir ise boşanan eşlerin tekrar nikâhlanması mümkün olur.Bu da boşadığı hanımı başka bir erkekle kendi rızaları ile evlenir ve evlendiği erkek onu yine kendi rızası ile boşarsa, kadın tekrar ilk eşi ile nikâhlanabilir.
Batıl Hulle:Boşanmak şartı ile ikinci eş ile evlenip tekrar ilk eş ile nikâhlanmaya denir. Bu nikâh geçerli değildir.
Küfür:
Alimler dediler ki:”Küfür üç çeşittir:
1) İtikâdi (inanç ile)küfür
2) Lafzi (söz ile) küfür
3) Fiili (hareket ile)küfür
İtikâdi küfre misal:
Bir insan ’ın sıfatlarından bir tanesine, Peygamberlerden bir tanesine veya meleklerin varlığına kalben inanmaz ise Dinden çıkar.
Lafzi küfre misal:
Bir insan Dini tahrif ederse, bir Ayeti yalanlar ise veya İslâm Dinini kabullenmez ise Müslümanlıktan çıkar.İster tiyatro oynasın ister piyes yapsın; bunların şakası olmaz.
Kitaba ve Dine sövüldüğünde kişiyi mutlaka sorguya almak gerekir. Yani:”Ne demek istiyorsun?”Diye sormalı.”Benim Dinim İslâm, kitabım Kur’an” dediğinde sövenin bunları kastettiği anlaşılırsa söven kişinin kâfir olduğuna hükmolunur. Fakat kitaptan kastı “Senin hayat tarzın” v.b. ise, bu ağır bir sözdür fakat küfür değildir.
Mesela bazıları “Allahsız, Kitapsız” diyorlar.Burada eğer bu söz “’ın emirlerini yerine getirmeyen.Onun kurallarını dikkate almayan” manasında söyleniyor ise, bu da yine küfür olmaz.Ancak eğer direkt olarak ’a sövülürse, o zaman zamir ’a isnat edilmiş oluyor.Bu küfürdür.Bunun tevili (açıklaması) yoktur.
Fiili küfre misal:
Bir kimse Kur’an-i Kerimi pis bir yere,çöpe atarsa veya ayağının altına alırsa, onu çiğnerse küfre düşer.Ehil olmayan kişilerin küfür konusunda hüküm vermeleri sakıncalıdır.Sakıncalı sözü söyleyen kişiyi kurtaracak tevili yapamaz ise, buda yine sıkıntılıdır.Fakat bazı küfürlerin tevili olmaz.Mesela “Ben Dinimi değiştirdim.hristiyan oldum” demek gibi.Veya “Ben on sene sonra İslâm dininden çıkacağım” demek gibi.Bunlar küfürdür.
Çünkü küfrü kendi nefsine yakıştırmış onu meşrulaştırmış olur.

Üstad onlar okumuyorlar
felsefe,mantık yolu ile ahkam kesiyorlar.
İlk buldukları cikmazda
tümüne geneline maal ediyorlar.



Ne malum... argümanina da sarilmaları oyle ucuz bir hal ki Böylece sıyıracaklar güya... Allah hidayet versin.
 

ATATÜRKÇÜ_2

Öğrenci
Katılım
29 Ağustos 2018
Mesajlar
54
Reaksiyon puanı
12
Puanları
8
Yaş
23
Konum
Ordu
Kaçmak diyorsun verdim ayeti yaz araştır sonra oku oku dur.Ayeti verdim al isimleri TEVBE-5 NİSA-34 al meallerini oku sen anlamıyorsun herhalde.
İşte bu bir kanıttır verdim hatayı sende hala kanıtla diyorsun çoktan kanıtladım.
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,090
Reaksiyon puanı
6,550
Puanları
293
Şimdi bu senin kanıtlayışın ilimsel bir kanıtlama mı yoksa bilimsel bir kanıtlama şekli mi :D:D:D
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,090
Reaksiyon puanı
6,550
Puanları
293
Kendi yazdığın bu yazılara hakikaten inanabiliyor musun :)
 

ATATÜRKÇÜ_2

Öğrenci
Katılım
29 Ağustos 2018
Mesajlar
54
Reaksiyon puanı
12
Puanları
8
Yaş
23
Konum
Ordu
Haklısın her insan kendi dinin savunur bu doğal bir şey.Ayrıca sen onu savundun diye bir şey demedim ki bende kendi inandığımı savundum.
 
Katılım
20 Temmuz 2017
Mesajlar
6,855
Reaksiyon puanı
5,171
Puanları
293
Konum
Türkiye
Hep ateist eğilimi olanlar mı bize soracak birazda biz onlara soralım... Diyelim ki her şey evrimden geldi... Peki kendi kendine büyük patlama(varsayımı) nasıl gerçekleşti... Bu kadar büyük bir patlama için ciddi enerji lazım değil mi? Ki enerji yoktan var edilebilecek bir şey değil...


Yani demek istediğim şey kimse tanrıyı kanıtlayamaz ancak kimse tanrının olmadığınıda kanıtlayamaz. Bu konuda herkes özgürdür...
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,090
Reaksiyon puanı
6,550
Puanları
293
Kur'an-ı Kerim de hata olduğuna inananlar için:

En'âm Suresi ﴾115﴿ Rabbinin sözü hem doğruluk hem de adalet bakımından tamamlanmıştır. O’nun sözlerini değiştirecek kimse yoktur. O her şeyi işitmekte, her şeyi bilmektedir.

Tefsir (Kur'an Yolu)

Sıdk, “sözde ve işte doğruluk, dürüstlük, gerçeğe uygunluk”; adl de “bir sözün veya işin yerli yerince, hak ve nesafet kaidelerine uygun olması; hiçbir zulüm, haksızlık ve aşırılık unsuru taşımaması” demektir. Âyette Allah’ın sözünün yani kelâmının, belirtilen değerleri eksiksiz taşıdığı ve bu niteliklerini değiştirmenin de mümkün olmadığı vurgulanıyor. Nitekim Râzî de, âyeti geniş olarak açıkladıktan sonra okuyucusuna hitaben, “Kur’an bahislerinin bu iki kısma (yani haber bildiren ve yükümlülük getiren âyetler grubuna) ayrıldığını bildiğine göre, biz deriz ki eğer bir âyetin konusu haber grubuna giriyorsa Allah’ın kelâmı sıdk (doğruluk ve gerçeklik) bakımından; eğer yükümlülük grubuna giriyorsa adalet bakımından eksiksiz ve mükemmeldir. Bu, son derece güzel bir tesbittir” (XIII, 161) demektedir. Böylece âyette Allah kelâmının, diğer bütün üstün nitelikleri de kapsayan dört temel niteliğine işaret edilmiştir: Tam ve mükemmel oluşu, doğru ve gerçek oluşu, âdil oluşu, değiştirilemez ve tahrif edilemez oluşu.



Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 2 Sayfa: 459-460
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,090
Reaksiyon puanı
6,550
Puanları
293
Bu konuyu kapatmamışmıydık :D
Konu hala açık ve bu konuyu okuyanlar için delilli ve rehber niteliğinde olan kaynaklardan da yararlanarak açıklık getirmek bizim görevimizdir, artık gücümüz nereye kadar yeterse... Şahsen sadece size özel bir yazı değildi yazdığım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst