AKSUNGUR'dan sonra GÖKSUNGUR ile süpersonik hızlar ve Bayraktar AKINCI ve MUİS...

Hangisini en çok beğendiniz..?

  • Aksungur

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Muis

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Akıncı

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Bayraktar

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Anka

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Diğer...

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    2

Bu konuyu okuyanlar

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
72435


Türkiye'nin milli insansız hava aracı (İHA) çözümlerinin sayısı artıyor. Aksungur'u bu yıl Türk Silahlı Kuvvetlerinin kullanımına sunmaya hazırlanan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ), sonrasında başlatacağı Göksungur ile süpersonik hızlara ulaşmayı hedefliyor.
TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, AA muhabirine, daha önce parça üreten Türk savunma sanayisi şirketlerinin bunun yanında artık kendi ürünleri için çalıştıklarını söyledi.
Airbus, Boeing, Lockheed Martin gibi havacılık devlerine parça ürettiklerini ve yılda yarım milyar dolar ihracat yaptıklarını belirten Kotil, bu yıl 2,6 milyar dolar ciro hedeflediklerini ve bunun büyük kısmını kendi ürünleriyle yapacaklarını bildirdi.

"380 kilometre hızla uçuyor"

14'üncü Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı'nda (IDEF'19) ilk kez sergiledikleri İHA Aksungur'un ismini saatte 180 kilometre hızla uçan "doğan"dan aldığını vurgulayan Kotil, "Bir de bunun Göksungur'u var, o da 380 kilometre hızla uçuyor. Daha sonra o da gelecek inşallah. Bu 2 motorlu İHA'yı 18 ayda bitirdik. Bu da şunu gösteriyor, geçmiş yıllarda bunun katları süren zamanlardan daha kısa bir sürede yapabiliyoruz, çok daha az bütçeler gerekiyor, demek ki ustalaşmaya başladık. Bu fuar da ustalık fuarı." dedi.
Aksungur'un 1 numaralı uçağının uçtuğunu, sergilenen 2 numaralı uçağın fuardan sonra uçmaya başlayacağını dile getiren Kotil, "İlk 2 uçağı test uçuşlarında kullanıyoruz, 3'üncüyü de inşallah sene bitmeden kuvvetlerimize teslim etmiş olacağız. Bu 750 kilogram yük taşıyor. Görevdeki Anka İHA'larımız 200 kilogram taşıyordu, arada büyük fark var. Tabii bomba, dedektör, kamera olsun ne kadar çok askeri malzeme havaya kaldırırsanız, o kadar etkin oluyor." diye konuştu.

"Dünyadan yüzlerce sipariş alacak kalitede"

Aksungur'u kendi kaynaklarıyla yaptıklarını ve şu anda bir müşterisi bulunmadığını ifade eden Kotil, şu değerlendirmede bulundu:
"Dünya bunun müşterisi. Çok da hızlı oldu bundan dolayı. Birçok projemizi şirket kaynağıyla yapıyoruz, devletten illa kontrat almamız gerekmiyor. Aslında biz devlete şunu söylüyoruz, 'Bize geliştirme parası vereceğinize, sipariş verin.' Henüz bunun siparişi yok bu ürün dünyadan yüzlerce sipariş alacak kalitede. Aynı şekilde Arjantin firmasıyla Small-GEO haberleşme uydusu yapıyoruz. Bunu da yine kendi kaynağımızla gerçekleştiriyoruz. Devletimiz bizden ürün satın alsın, biz geliştirme için para buluruz."

72437



"Süpersonik versiyonu daha sonra gelecek"

Temel Kotil, Aksungur'un ardından üretilmesi planlanan Göksungur'a ilişkin de "Bunun (Aksungur'un) süpersonik versiyonu daha sonra gelecek. Aksungur'un bir sonrası süpersonik olacak inşallah. Göksungur dünyadaki en hızlı kuş olacak. Bizde bir çalışma bittiğinde öbürü başlar. Henüz takvimlenmiş bir şey yok. Bu sene bitene kadar Aksungur ile uğraşırız, sonra Göksungur gelir." ifadelerini kullandı.
Tüm bu projeleri yürütürken ihtiyaç duyulan insan kaynağı için de çalışmalar yaptıklarını anlatan Kotil, 3 bin 600 mühendisleri bulunduğunu, geçen yıl bin mühendis aldıklarını, bu yıl da kadrolarına bin mühendis ekleneceğini kaydetti.

72436




İnsansız Hava Araçları (İHA) konusundaki çalışmaları ile tanınan Baykar Makina şirketi, toplam kalkış ağırlığı 4,5 ton olan yeni bire araç tasarlamak üzere çalışmalara başladı.
Konuyla ilgili bilgi veren Baykar Makine Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar, “Şu an 4,5 ton kalkış ağırlığına sahip, Bayraktar’ın birkaç kat daha büyüğü olacak bir tasarım üzerinde çalışıyoruz. Bu araç daha yükseğe çıkacak, daha fazla havada kalacak. Daha farklı görevler yapacak. Bunun yanında Milli İnsansız Muharip Savaş Uçağı olarak adlandırılan yani insansız jet olarak belirtebileceğimiz proje üzerinde çalışmalarımız devam ediyor” dedi.
40 bin feet’e yani yaklaşık 13 bin 300 metreden uçabilecek jet motorlu İHA, 0.8 MACH yani saatte 850 kilometre hıza çıkabilecek.


MİUS - TAI

Hakkında bilgi bulunmamaktadır. Görsel temsili olarak bir SSM dökümanında yayınlanmıştır.

tai-mius-kavramsal.jpg




Karayel - Vestel Savunma

Demo uçuşunu 2009 yılında yapmıştır. TİHA Geliştirme Projesi kapsamında geliştirme sözleşmesi 2011 yılında imzalanmış lakin sözleşme şartlarında yer alan katapult ile atılış paraşüt ile geri alınabilme yükümlülüğünün yerine getirilememesi sebebiyle sözleşmesi 2016 yılında iptal edilmiştir. Bir dönem kiralama yoluyla TSK tarafından kullanılmıştır. (İbrahim Sünnetci)

10,5 m kanat açıklığına, 6,5 m uzunluğa, 550 kg kalkış ağırlığına, 70 kg faydalı yük (FLIR) taşıma kapasitesine sahip olup 22.500 ft irtifaya çıkabilmekte ve 20 saat havada kalabilmektedir. (DTN)

vestel-karayel.jpg


Karayel-S - Vestel Savunma

Karayel sisteminin silahlı versiyonu olup ilk uçuşunu 2016 yılında gerçekleştirmiştir. Kanatlarında 6okg kg faydalı yük taşıyabilmektedir. (İbrahim Sünnetci)

MAM-L, MAM-C, Bozok mühimmatları ile silahlandırılması mümkündür. (SU)

vestel-karayel-s.jpg


Karayel SU - Vestel Savunma

Karayel İHA'nın geliştirilmiş (silahlı, uzun menzil) versiyonu olup ilk defa İdef 2017 fuarında sergilenmiştir. Kanatlarında taşıyabildiği faydalı yük miktarı 12okg’a çıkarılmıştır. 4x MAM-L, Bozok veya 8x MAM-C taşıyabilmektedir. (İbrahim Sünnetci)

13 m kanat açıklığına, 6,5 m uzunluğa, 630 kg kalkış ağırlığına, gövde üstünde 50 kg FLIR ve kanatlarında 120kg faydalı yük taşıma kapasitesine sahiptir. Görev süresi ve irtifa açısından ise, silahsız olarak 20 saat havada kalabilmekte; 60kg kanat yüküyle 12 saat, 120 kg kanat yüküyle 8 saat havada kalabilmekte ve 18.000 feet irtifada görev icra edebilmektedir. (miguyan)

vestel-karayel-su.jpg
 
Son düzenleme:
Üst