Acronis ile imaj geri yüklerken sorun yaşıyorum

Bu konuyu okuyanlar

refikilhan

Freedom of meetups, no obligations
Cezalı
Katılım
22 Ekim 2009
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
38
Puanları
28
Arkadaşlar, yıllardır yedek alırken acronis true image kullanırım, normal yedek almaktan daha pratik bir program ama bir süredir bu aldığım imajı geri yüklerken bir günde bazı sorunlar yaşamaya başladım.
Örneğin geri yüklerken uzun süre beklemeye başladı, aşağıdaki ekran görüntüsündeki gibi geri yüklemek istediğim yedek dışında diğer aldığım yedeklerde farklı sürücülerdeki dahil görünmeye başladı, çok garip bir durum,
Acaba bios ayarlarında mı bir sorun var ve nasıl normale getirebilirim, yardımcı olursanız çok sevinirim.

Anakartım : ASUS Z170-Pro Gaming Intel 1151 Soket DDR4 3400MHz(O.C.) USB.3.1
 

Ekli dosyalar

  • 20190707.jpg
    20190707.jpg
    72.3 KB · Görüntüleme: 470

Akkara

Dekan
Emektar
Katılım
3 Şubat 2018
Mesajlar
8,003
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
9,356
Puanları
113
Merhaba
geri yüklerken uzun süre beklemeye başladı
Windows ve Acronis True Image yazılımlarının güncel olduğundan emin olun.

Acronis True Image'yi çalıştırmadan önce herhangi bir disk yazılımı, sistem iyileştirme yazılımı aktif olarak çalışıyorsa, bu programları sonlandırın veya kapatın.

yıllardır yedek alırken acronis true image kullanırım
Windows sisteminizde Acronis yazılımı kullanımı dışında genel olarak herhangi bir performans sorunu, yavaşlık, donma-kilitleme, geç açılma veya program yükleme/kaldırmada herhangi bir hata yaşıyor musunuz? Eğer söz konusu ise aşağıdaki işlemleri gerçekleştirin:

HD Tune v2.55 ile health (disk sağlığını), error scan (bad sector), benchmark (okuma-yazma hızlarını) kontrol edin.
HD Tune website

(Acronis True Image destek sayfalarında da şu önerilmiş)
Diskin tamamen işlevsel olduğundan ve bozuk kesimler veya dosya sistemi hataları içermediğinden emin olmak için diskinizi Check Disk Tool ile test edin.
https://support.microsoft.com/tr-tr...er-tool-to-repair-missing-or-corrupted-system
geri yüklemek istediğim yedek dışında diğer aldığım yedeklerde farklı sürücülerdeki dahil görünmeye başladı
Bu yedekler aynı sürücüde mi yoksa bir harici sürücü üzerinde mi?
 

refikilhan

Freedom of meetups, no obligations
Cezalı
Katılım
22 Ekim 2009
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
38
Puanları
28
Nazik yanıtınız için teşekkürler, inanın sizi tanıdığıma çok seviniyorum, siz süper bir insansınız,
Ben yedekleri, ne olur ne olmaz diye hem Harici diskte hemde D: sürücüsünde depoluyorum, ama yedek geri yüklerken ikisindeki birden görünüyor, bu durum bir günde başladı, önceleri böyle bir şey yoktu, yedek alırken de ağır alıyor ama diğer yedekler orada görünmüyor, fakat geri yüklerken hem uzun zaman bekletiyor, hemde benim seçtiğim den başka tüm sürücülerdeki yedekleri sıralıyor.
Format attım, değişmedi, belki güncellemeler bu hale getirdi diye düşünerek windows 10 pro. 1703 versiyonunu kurdum ama sorun yine değişmedi.
Donanımımı aşağıya yazıyorum, C: sürücüsünde ssd kullanıyorum bunda sorun var mı nasıl kontrol ederim bilmiyorum.
Saygılarımla...

Anakart :ASUS Z170-Pro Gaming Intel 1151 Soket DDR4 3400MHz(O.C.) USB.3.1

Ekran kartı :Asus NVIDIA GeForce GTX 960 GDDR5 4GB 128 bit

İşlemci :Intel(R) Core(TM) i5-6600K CPU @ 3.50GHz

RAM :Kingston HyperX 8 GB DDR4-2666(1333 MHz)

HD :Samsung SSD 850 EVO 250GB (250 GB, SATA-III)

Monitör :ASUS 23.8" VZ249Q Full HD 5ms 75Hz FreeSync HDMI+DP IPS Gaming Monitör
 

Akkara

Dekan
Emektar
Katılım
3 Şubat 2018
Mesajlar
8,003
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
9,356
Puanları
113
Merhaba;
Yedeklerin alındığı sürücülerde (D, F) yeterli alan mevcut mu? Kullanılmayan veya ihtiyaç duyulmayan yedekler varsa da onları kaldıralım.
C: sürücüsünde ssd kullanıyorum bunda sorun var mı nasıl kontrol ederim bilmiyorum.
Aygıt yöneticisi üzerinden disk sürücünüzü güncelleme yapın.

Samsung Magician sisteminizde yüklü mü, bilmiyorum; uygulama üzerinden firmware yazımının güncelliğini kontrol edin (update) yapın, performance benchmarks'larını kontrol edin?

windows 10 pro. 1703 versiyonunu kurdum ama sorun yine değişmedi
Peki şu an hangi Windows sürümündesiniz? Diğer yedekleri farklı sistemlerde iken mi aldınız?

yedek alırken de ağır alıyor ama diğer yedekler orada görünmüyor, fakat geri yüklerken hem uzun zaman bekletiyor, hemde benim seçtiğim den başka tüm sürücülerdeki yedekleri sıralıyor.
Acaba bios ayarlarında mı bir sorun var ve nasıl normale getirebilirim.
BIOS ile ilgili bir durum olduğunu sanmıyorum.
Eğer sistem kurulumu yaptıktan sonra, eski imajları kullanmaya çalışıyorsanız, yedeklerin görünürlüğü ile ilgili sorunu bu açıklayabilir.

(Not: Fırsat buldukça foruma bakabiliyorum, bu nedenle cevaplarım geç geliyor.)
 

refikilhan

Freedom of meetups, no obligations
Cezalı
Katılım
22 Ekim 2009
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
38
Puanları
28
Değerli dostum, bana verdiğin cevabın erken veya geç olması hiç önemli değil, senin iyi niyetinden en ufak bir şüphem yok.
Sorularına gelince:
Yedeklerin alındığı sürücülerde boş alan fazlası ile var, harici yedek 2 Tb. D: sürücüsü 500 Gb ve şu anda 299 Gb boş alan var.
Samsung Magician sisteminizde yüklü mü, bilmiyorum; uygulama üzerinden firmware yazımının güncelliğini kontrol edin (update) yapın, performance benchmarks'larını kontrol edin? diyorsunuz ama bunlar var mı nasıl kontrol edilir bilmiyorum, gerçi sorun bir günde başladı, eğer sorun bunlarda olsaydı ne oldu da birden değişti, ben sorun virüs bulaşması olabilir mi diye format attım olmadı, versiyon değiştirdim sonuç yine ayni.
Şu an Windows 10 pro. 1809 sürümündeyim, sorun 1903 sürümünde iken başlamıştı,
Eğer sistem kurulumu yaptıktan sonra, eski imajları kullanmaya çalışıyorsanız, yedeklerin görünürlüğü ile ilgili sorunu bu açıklayabilir. diyorsun, ben acronis true imageyi uzun yıllardır kullanıyorum, hatta bilgisayarda bir sorun oluyor, sistemi sıfırdan giriyorum daha hiçbir program yüklemeden yedeğe geri dönebiliyorum.
Bu arada şunu da söylemek istiyorum, acronis ile yedeği geri yüklerken Usb flash bellekle değil de Cd ile geri yüklersem verdiğim ekran görüntüsünde olduğu gibi bir çok yedek birden değil sadece seçtiğim yedek geliyor ama ağırlık yine ayni.
 

Akkara

Dekan
Emektar
Katılım
3 Şubat 2018
Mesajlar
8,003
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
9,356
Puanları
113
diyorsunuz ama bunlar var mı nasıl kontrol edilir bilmiyorum, gerçi sorun bir günde başladı, eğer sorun bunlarda olsaydı ne oldu da birden değişti, ben sorun virüs bulaşması olabilir mi diye format attım olmadı, versiyon değiştirdim sonuç yine ayni.
Şu an Windows 10 pro. 1809 sürümündeyim, sorun 1903 sürümünde iken başlamıştı,

Soruna ilişkin herhangi bir hata olsa, ona göre bir yorum getirmek ve çözüm üretmek daha kolay olabilirdi. :)
Acronis forumlarında Windows 10 Pro sürüm 1903 Acronis kullanıcıları (Sandbox özellik tabanlı olarak) Windows güncelleştirmelerinde sorun yaşıyormuş. Ancak Sandbox özelliği kapalı konuma getirilerek Windows Update gerçeleştirilebiliyormuş. Forum moderetörü de bir konuda "Acronis True Image'in gelecek sürümlerinde Windows Sandbox'ı desteklemeyi planlıyoruz" diye bir ileti göndermiş. Yaşadığın sorun bununla bağlantılı bir şey de olabilir. Yalnız Acronis, C dışındaki sürücülere ne şekilde müdahale ediyor bilmiyorum.


Önerim şu:

Samsung SSD'ni Aygıt yöneticisi üzerinden güncelle. Şu şekilde devam edeceksiniz.






Güncelleme varsa yükleyin, yoksa Windows Update üzerinden de sürücü güncelliğini kontrol edin.





Samsung Magician'ı sistemine yükle, uygulama üzerinden firmware yazımının güncelliğini kontrol et (update) yap, performance benchmarks'larını (disk sağlığını) kontrol et (bu önemli), bir sorun var mı kontrol edin. Bu işlem; Acronis ile yedek alma ve geri yükleme işlemindeki ağırlık acaba disk sağlık durumundan mı kaynaklı, ona bakmak için.

Acronis True Image'in geçmiş bir sürümünü eski bilgisayarımda (Windows Embedded 8.1 Industry Pro ve Windows 10 1803 Home) yaklaşık iki sene kadar kullanmıştım, program arayüzünü tam hatırlamıyorum ama programın basit bir arayüzü vardı, ki zaten kullanımı da kolay biliyorsundur. (Sistemimde Acronis yüklü olsa, işlemlerin yapılışını anlatan görseller de paylaşırdım; firmware update işlemi, Windows Update kadar kolay diyebilirim.)
 

refikilhan

Freedom of meetups, no obligations
Cezalı
Katılım
22 Ekim 2009
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
38
Puanları
28
Soruna ilişkin herhangi bir hata olsa, ona göre bir yorum getirmek ve çözüm üretmek daha kolay olabilirdi. :)
Acronis forumlarında Windows 10 Pro sürüm 1903 Acronis kullanıcıları (Sandbox özellik tabanlı olarak) Windows güncelleştirmelerinde sorun yaşıyormuş. Ancak Sandbox özelliği kapalı konuma getirilerek Windows Update gerçeleştirilebiliyormuş. Forum moderetörü de bir konuda "Acronis True Image'in gelecek sürümlerinde Windows Sandbox'ı desteklemeyi planlıyoruz" diye bir ileti göndermiş. Yaşadığın sorun bununla bağlantılı bir şey de olabilir. Yalnız Acronis, C dışındaki sürücülere ne şekilde müdahale ediyor bilmiyorum.


Önerim şu:

Samsung SSD'ni Aygıt yöneticisi üzerinden güncelle. Şu şekilde devam edeceksiniz.






Güncelleme varsa yükleyin, yoksa Windows Update üzerinden de sürücü güncelliğini kontrol edin.





Samsung Magician'ı sistemine yükle, uygulama üzerinden firmware yazımının güncelliğini kontrol et (update) yap, performance benchmarks'larını (disk sağlığını) kontrol et (bu önemli), bir sorun var mı kontrol edin. Bu işlem; Acronis ile yedek alma ve geri yükleme işlemindeki ağırlık acaba disk sağlık durumundan mı kaynaklı, ona bakmak için.

Acronis True Image'in geçmiş bir sürümünü eski bilgisayarımda (Windows Embedded 8.1 Industry Pro ve Windows 10 1803 Home) yaklaşık iki sene kadar kullanmıştım, program arayüzünü tam hatırlamıyorum ama programın basit bir arayüzü vardı, ki zaten kullanımı da kolay biliyorsundur. (Sistemimde Acronis yüklü olsa, işlemlerin yapılışını anlatan görseller de paylaşırdım; firmware update işlemi, Windows Update kadar kolay diyebilirim.)

Değerli dostum, ben senden bir ricada bulunsam. TeamViewer ile senin boş bir gününde (benim acelem yok ) ne yapılabilir nasıl yapılır bir bakıvermen mümkün mü ?
Mesaj otomatik birleştirildi:

C: sürücüsünü güncellemek istedim "Cihazınız için zaten en iyi sürücüler zaten yüklü" dedi ara dedim kapattığım güncellemeleri açmam gerektiği için vazgeçtim.
Windows 10 pro 1903 sürümü önceki sürümleri aratır olduğundan, acronis sorunundan sonra tekrar 1809 sürümüne dönüp güncellemeleri kapatmıştım.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Pardon yaşlılık işte sonradan aklıma geldi, kusura bakma dostum, bunda yeniden başlatmak gerekli olduğu için sanırım uzaktan yardım mümkün değil,
 
Son düzenleme:

Akkara

Dekan
Emektar
Katılım
3 Şubat 2018
Mesajlar
8,003
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
9,356
Puanları
113
Windows 10 pro 1903 sürümü önceki sürümleri aratır olduğundan, acronis sorunundan sonra tekrar 1809 sürümüne dönüp güncellemeleri kapatmıştım.
Sürüm 1809 için güncelleştirmeleri alın bence. Tabii öncesinde (ne olur ne olmaz) bir Sistem geri yükleme noktası oluşturun.
Windows 10 sürüm 1903 sürüm yükseltmesini almak zorunda değilsiniz. indir ve yükle yapmadıkça, yeni sürüme geçiş olmaz.



Acronis True Image yazılımınız güncel değilse, onu da güncelleyin. Kolay gelsin.
 

refikilhan

Freedom of meetups, no obligations
Cezalı
Katılım
22 Ekim 2009
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
38
Puanları
28
Teşekkürler dostum, iyi ki varsın, iyi ki seni tanımışım.
Saygılarımla...
 

Akkara

Dekan
Emektar
Katılım
3 Şubat 2018
Mesajlar
8,003
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
9,356
Puanları
113
Teşekkürler dostum, iyi ki varsın, iyi ki seni tanımışım.
Saygılarımla...
Rica ederim, ne demek, faydalı olabildiysem. Forumların esas amacı da bu değil mi, bilgiyi paylaşmak;
saygı, sevgi çerçevesi içinde yapılabiliyorsa ne mutlu. Selamlar, iyi forumlar.
 

rise

Dekan
Emektar
Katılım
12 Ocak 2009
Mesajlar
9,893
Reaksiyon puanı
3,247
Puanları
113
@refikilhan ,
Konuyu okuduğum kadarı ile, iki disk kullanıyorsunuz. SSD olmayan diskin okuma / yazma hızı ile sağlamlık derecesi çok önemli. Hepimiz biliyoruz ki, kullanılan sistemin hızı, bozuk veya düşük hızdaki donanım ile eşdeğerdir.

Not: @refikilhan , nezaketiniz ve karşılıklı diyalog içerisindeki saygı/sevgi anlayışınız için sizi kutluyorum. Sizler de iyi ki varsınız :)
 

refikilhan

Freedom of meetups, no obligations
Cezalı
Katılım
22 Ekim 2009
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
38
Puanları
28
Teşekkürler dostum, sözünü ettiğin seagate 500 Gb sıfır disk, 1 ay önce satın almıştım , onda sorun olacağını sanmıyorum, fakat iyi ki hatırlattın, yarın onuda bir denesem iyi olacak.
 

refikilhan

Freedom of meetups, no obligations
Cezalı
Katılım
22 Ekim 2009
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
38
Puanları
28
@refikilhan ,
Konuyu okuduğum kadarı ile, iki disk kullanıyorsunuz. SSD olmayan diskin okuma / yazma hızı ile sağlamlık derecesi çok önemli. Hepimiz biliyoruz ki, kullanılan sistemin hızı, bozuk veya düşük hızdaki donanım ile eşdeğerdir.

Not: @refikilhan , nezaketiniz ve karşılıklı diyalog içerisindeki saygı/sevgi anlayışınız için sizi kutluyorum. Sizler de iyi ki varsınız :)
Denedim dostum, değişen hiçbir şey olmadı, denemediğim tek şey kaldı, dahili ve harici tüm sürücüleri virüs ihtimali ile taratacağım ama oda olmaz ise artık kaderime razı olup, sanırım bu şekilde devam edeceğim,
 

refikilhan

Freedom of meetups, no obligations
Cezalı
Katılım
22 Ekim 2009
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
38
Puanları
28
Arkadaşlar, ben bu gün başka bir şey denemek istiyorum, C: sürücüm SSD, ben bunu devre dışı bırakıp, depo olarak kullandığım D: veya E: sürücülerinden birini boşaltıp bunlardan birine sistemi kurmayı deneyeceğim, bakalım yine ayni sorun yaşanacak mı ?
Sonucu burada sizlere yazacağım.
 

refikilhan

Freedom of meetups, no obligations
Cezalı
Katılım
22 Ekim 2009
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
38
Puanları
28
Arkadaşlar, sanırım yine yanlış bir şey yaptım, 500 Gb seagate dahili hdd yi C: sürücüsü olarak sistem yüklemek için biçimlendirdim yani boşalttım, ve bu 500 Gb lık sürücüye sistemi yeniden kurdum, ssd sürücüsünü kasadan çıkardım, Acronis ile tekrar önceki yedeği geri yüklemeyi denedim ve gördüm ki değişen hiç bir şey yok, ayni sorun devam ediyor,
Tekrar ssd sürücüyü kasaya taktım fakat bu defa 500 Gb lık sürücü nün 2 ye bölündüğünü gördüm, fakat birleştiremedim, birleşmesi için, içinde bulunan sistemin silinmesi gerekiyordu, silmeyede izin vermedi, olmadı, bu defa yeniden format atmayı denedim, belki bunu yaparken tüm sürücüleri silebilirim veya biçimlendirebilirim düşüncesindeydim, ama tüm sürücülerin içini boşaltabildiğim halde sözünü ettiğim 500 Gb lık sürücüde buna izi vermedi. Bilgisayar>Yönet>Disk yönetimini kullanarak genişletmeyi denedim oda olmadı, hata verdi.
Sonuç olarak, ben artık kaderime razı odum ama bu sürücüyü nasıl normale dönebilirim. bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.
 

refikilhan

Freedom of meetups, no obligations
Cezalı
Katılım
22 Ekim 2009
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
38
Puanları
28
Sürücü sorunumu çözdüm, teşekkürler
 

rise

Dekan
Emektar
Katılım
12 Ocak 2009
Mesajlar
9,893
Reaksiyon puanı
3,247
Puanları
113
Sisteme bağlı dizinler veya bağlantıları olan disklerin/disk bölümlerinin silinmesi zordur.

En kolay yollardan biri, Windows USB/DVD ile sistemi başlatıp diskler ekranına ulaştığımızda istediğimiz bölümü biçimlendirmektir.

Diğer bir yol da sistemi Linux USB/DVD ile başlatıp Linux dağıtımlarının çoğunda bulunan GPARTED uygulamasını kullanmaktır.
 

refikilhan

Freedom of meetups, no obligations
Cezalı
Katılım
22 Ekim 2009
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
38
Puanları
28
Sisteme bağlı dizinler veya bağlantıları olan disklerin/disk bölümlerinin silinmesi zordur.

En kolay yollardan biri, Windows USB/DVD ile sistemi başlatıp diskler ekranına ulaştığımızda istediğimiz bölümü biçimlendirmektir.

Diğer bir yol da sistemi Linux USB/DVD ile başlatıp Linux dağıtımlarının çoğunda bulunan GPARTED uygulamasını kullanmaktır.

Bir çok usul denedim dostum, olmadı en sonunda format atarken siliniyor veya biçimlendirilebiliyor ya onu denemek istedim oda olmadı, sonunda komut istemi kullanarak yaptım bu defa oldu :)
 

rise

Dekan
Emektar
Katılım
12 Ocak 2009
Mesajlar
9,893
Reaksiyon puanı
3,247
Puanları
113
Çözüldüğüne sevindim. Gparted uygulamasını ihtiyaç olduğunda kullanmak üzere düşünebilirsin.
 

Son mesajlar

Üst