Access te mümkün müdür acaba?

corman70

Öğrenci
Katılım
24 Ağustos 2009
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Selamlar arkadaşlar,

access te birsistem kurmaya çalışıyorum. sorunum şu:

amaç: personel bilgileri içinde otomatik hesaplama oluşturma
nasıl: personel bilgileri ve maaşı bir tabloda(işe başladığında bu tablonun formu dolduruluyor). personel maaş ve avans ödemeleri bir tabloda(ödeme yapıldığı zaman giriş yapılıyor bu tabloya). personel maaş ve hakediş hesaplama ayrı tabloda (burada personel ödeme bilgileri birleşiyor ve avansı düşüp kalan bakiyeyi bize söylüyor). ayrıca yardımcı olması açısından personel sorgu oluşturdum. burada da personel ismi ve maaşı otomatik alıyor.
sorun: son oluşturmuş olduğum sorgudan personel maaş ve hakediş hesaplama formu üretmek için bu formda kişi ismini açılır yaptım ve kişi ismini listeden seçtiğimde maaşının otomatik gelmesini ve diğer hesaplamalarda ordaki verinin kullanılmasını istiyorum. örnek olarak ali 1200tl alıyor. aliyi kişi listesinde seçtiğimde maaşı altında belirsin ve benim belirlediğim günlük alanında da =[MAAS]/30 gibi bir formülle günlük tutarına ulaşayım.

bu mümkün müdür? bana yardımcı olabilecek bir arkadaş var mıdır acaba?
 

eSa

Dekan
Katılım
5 Kasım 2011
Mesajlar
9,782
Reaksiyon puanı
352
Puanları
263
Accessi tek başına personel devam ve takip işlemleri için kullanmak yetersiz kalır. Siz visual basic vb. bir ortamda uygulamanızı geliştirip accessi yalnızca veri depolama amacı ile kullanmanız daha yerinde olur.

Sorunuza gelince, form yerine sorgu kullanmanız daha uygun gibi

select adsoy,maas, maas/30 as gunluk from personeltablo

seklinde listeleyebilirsiniz.
 
Üst