mr_rain
Guru
- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,961
- Reaksiyon puanı
- 453
- Puanları
- 7,263
Wiessman, Artega, Gumpert derken Almanlar yeni bir egzotik spor otomobil markasına daha kavuştular. Adını Bavyera bölgesindeki küçük bir şehirden alan marka, bir otomotiv tasarım yarışmasında birinci olan Münih Teknik Üniversitesi öğrencileri tarafından kurulmuş.
İlk olarak 2009 Frankfurt Otomobil Fuarında bir konsept olarak sergilenen Roding Roadster, aradan geçen üç yılın sonunda nihayet Cenevre Otomobil Fuarında seri üretim haliyle sahne aldı. Keskin yüzeylerin yoğun olarak kullanıldığı karoserdeki karbon bölümler sayesinde aracın boş ağırlığı 950 kgda tutulabilmiş.
BMWden alınan ve arka aksın önünde, ortaya, enlemesine konumlandırılan 3.0 ltlik benzinli sıralı 6 silindirli turbo motor 320 HPlik gücünü 6 ileri manuel şanzıman üzerinden arka tekerleklere aktarırken, toplam ağırlığın yüzde 60ı arka aksa biniyor. Yüzde 40a kadar kilitlenebilen kilitli arka diferansiyel, performans kullanımının anahtarları arasında yer alırken, araçta opsiyonel olarak yarı slick performans lastikleri de sunuluyor.
285 km/s maksimum hız ve 3.9 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değerlerine sahip olan Roding Roadster sadece 23 adet üretilecek olmasıyla, benzer performans değerleri sunan ancak çok daha fazla bulunan Porsche veya Lotus gibi markalara egzotik bir rakip olacak.
Minimalist iç mekanda farklı koltuk seçenekleri sunulurken, ön konsolun yüksek ve eğimli yapısı artık üretilmeyen Porsche Carrera GTyi hatırlatıyor.
kaynak
İlk olarak 2009 Frankfurt Otomobil Fuarında bir konsept olarak sergilenen Roding Roadster, aradan geçen üç yılın sonunda nihayet Cenevre Otomobil Fuarında seri üretim haliyle sahne aldı. Keskin yüzeylerin yoğun olarak kullanıldığı karoserdeki karbon bölümler sayesinde aracın boş ağırlığı 950 kgda tutulabilmiş.
BMWden alınan ve arka aksın önünde, ortaya, enlemesine konumlandırılan 3.0 ltlik benzinli sıralı 6 silindirli turbo motor 320 HPlik gücünü 6 ileri manuel şanzıman üzerinden arka tekerleklere aktarırken, toplam ağırlığın yüzde 60ı arka aksa biniyor. Yüzde 40a kadar kilitlenebilen kilitli arka diferansiyel, performans kullanımının anahtarları arasında yer alırken, araçta opsiyonel olarak yarı slick performans lastikleri de sunuluyor.
285 km/s maksimum hız ve 3.9 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değerlerine sahip olan Roding Roadster sadece 23 adet üretilecek olmasıyla, benzer performans değerleri sunan ancak çok daha fazla bulunan Porsche veya Lotus gibi markalara egzotik bir rakip olacak.
Minimalist iç mekanda farklı koltuk seçenekleri sunulurken, ön konsolun yüksek ve eğimli yapısı artık üretilmeyen Porsche Carrera GTyi hatırlatıyor.








kaynak