3D Oyun Yapımı

THacker

Öğrenci
Katılım
18 Ağustos 2014
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar, ben bu konuyu "Oyun yapmak için neler gereklidir" ,"Ne bilmem lazım","Hangi programlar gereklidir", "Ne kadar para kazanırim" vb. Sorular için acmadım. Merak ettiğim şey şu nasıl bir yol izlemeliyim? Bu arada ben C ve C++ i orta seviye C ve C++ biliyorum , İleri seviye Java ve C# biliyorum , unity 3d biliyorum , 3Ds Max ve CAD biliyorum. Ve yazdıklarım tamamen gerçektir.
 

rozabay

Dekan
Katılım
4 Nisan 2009
Mesajlar
7,113
Reaksiyon puanı
34
Puanları
1,228
Merhaba arkadaşlar, ben bu konuyu "Oyun yapmak için neler gereklidir" ,"Ne bilmem lazım","Hangi programlar gereklidir", "Ne kadar para kazanırim" vb. Sorular için almadım. Merak ettiğim şey şu nasıl bir yil izlemeliyim? Bu arada ben C ve C++ i orta seviye C ve C++ biliyorum , İleri seviye Java ve C# biliyorum , unity 3d biliyorum , 3Ds Max ve CAD biliyorum. Ve yazdıklarım tamamen gerçektir.

Gerekenleri bildiğini söylüyorsun zaten.
Öncelikle boş bir kağıt ve kalem al. Hayal et. Senaryo, dünya, karakter, npc, ağaçlar, dağlar, mekanlar...

Hayalindekini kağıda yaz. Kağıttakini ise oyun motoruna aktar. Basit yada orta seviye bir 3D oyununu unity ile rahatça yapabilirsin. Programlama dili olarak en fazla kaynak C# üzerinedir. Aslında maya bilsen daha iyi olurdu. Ama 3Ds Max te işini görür. Geri kalan bilgine ve hayal gücüne kalmış.
 

THacker

Öğrenci
Katılım
18 Ağustos 2014
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Öncelikle yorumunuz için teşekkürler. Fakat ben hazır oyun motoru kullanmak pek istemiyorum, senaryoyu ise neredeyse hazırladım. Kısaca ben sadece motoru nasıl yapabilirim.
 

rozabay

Dekan
Katılım
4 Nisan 2009
Mesajlar
7,113
Reaksiyon puanı
34
Puanları
1,228
Öncelikle yorumunuz için teşekkürler. Fakat ben hazır oyun motoru kullanmak pek istemiyorum, senaryoyu ise neredeyse hazırladım. Kısaca ben sadece motoru nasıl yapabilirim.

O zaman pek yapabileceğini sanmıyorum. Çok ciddi ekip ile, şirket çatısı altında, yıllar süren zamandan sonra az buçuk birşeyler çıkıyor ortaya.
 

THacker

Öğrenci
Katılım
18 Ağustos 2014
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Aydinlattiginiz için teşekkür ederim. Bana hangi motoru önerirsiniz ?
 

THacker

Öğrenci
Katılım
18 Ağustos 2014
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Uzayda geçecek bir oyun. İlk başta sadece uzayda geliştirmeyi düşünüyorum (Darkorbit gibi fakat fragmanlarindakini aynı zamanda offline olanını) sonra ise Battlestar Galactica online + Star Wars a benzetmeye çalışıyorum fakat ilk olarak darkorbitin 3d versiyonu gibi olmasini planlıyorum. Sonra ise hem online hem de offline olarak düzenleneceğim.
 

rozabay

Dekan
Katılım
4 Nisan 2009
Mesajlar
7,113
Reaksiyon puanı
34
Puanları
1,228
Uzayda geçecek bir oyun. İlk başta sadece uzayda geliştirmeyi düşünüyorum (Darkorbit gibi fakat fragmanlarindakini aynı zamanda offline olanını) sonra ise Battlestar Galactica online + Star Wars a benzetmeye çalışıyorum fakat ilk olarak darkorbitin 3d versiyonu gibi olmasini planlıyorum. Sonra ise hem online hem de offline olarak düzenleneceğim.

Single player olarak düşünürseniz ve grafik render kalitesi bakımından önem vermezseniz Unity ile yapabilirsiniz. Eğer maddi durumunuz varsa 1500$ ile pro sürümüne geçebilirsiniz. O kadar para vermem derseniz aylık ücrette verebilirsiniz. Ancak uzun vadeli projelerde daha pahalıya gelir. Bunun haricinde bir ücret ödemezsiniz. Asset Storu beya geniştir hemen hemen her türlü örnek vardır.

Onun haricinde UDK3 (4 ü henüz denemedim) tavsiye ederim. Ancak alıştırmalar, dersler çok kısıtlı. Başlangıç için çok uygun değil. UDK3 fiyatlarına ve lisans bedellerine ayrıntılı bakmanız lazım. En son belirli bir meblaya kadar komisyon almıyorlardı. Daha sonra %30 komisyon alıyorlardı.
 

THacker

Öğrenci
Katılım
18 Ağustos 2014
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Tamam o zaman Unity kullanacağım bilgilendirdiginiz için teşekkürler. Peki online kısmını nasıl yapabilirim.
 

rozabay

Dekan
Katılım
4 Nisan 2009
Mesajlar
7,113
Reaksiyon puanı
34
Puanları
1,228
Tamam o zaman Unity kullanacağım bilgilendirdiginiz için teşekkürler. Peki online kısmını nasıl yapabilirim.

Genel tavsiye, önce single player olarak bitirin. Daha sonra multiplayer kısmını düşünürsünüz :)
Multiplayer olarak aktarabilmek için önce tek kişilik oynanışın hazır olması lazım.
 

THacker

Öğrenci
Katılım
18 Ağustos 2014
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Fakat oyunu bittirdim diyelim online kısmı nasıl yapabilirim gerekli olan şeyler nedir?
 

rozabay

Dekan
Katılım
4 Nisan 2009
Mesajlar
7,113
Reaksiyon puanı
34
Puanları
1,228
Fakat oyunu bittirdim diyelim online kısmı nasıl yapabilirim gerekli olan şeyler nedir?

Oyunu C# ile yapmanı tavsiye ederim. C# biliyorsan multiplayer için başka bir şeye ihtiyacın yok. Network u kendin yazacaksın. Bağlantıları ve senkronizasyonları kendin yapacaksın. Tabi burada multiplayer türü nasıl olacağını belirlemen lazım. Photon gibi basit bir hizmet yeterli olur mu ? Yoksa p2p mi düşünüyorsun ? Yoksa Online gibi tek bir sunucu üzerinden mi düşünüyorsun ? Yoksa Community sunucular üzerinden mi olacak ?
 

THacker

Öğrenci
Katılım
18 Ağustos 2014
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bi kaç tane online server (tr,en,de,fr,it gibi) fakat ben bildiğim dillerin hepsinin sadece offline olarak biliyorum yani sadece online kısmı nasıl yapacağım belirsiz. Izleyeceğim yol nasıl olmalı?
 

rozabay

Dekan
Katılım
4 Nisan 2009
Mesajlar
7,113
Reaksiyon puanı
34
Puanları
1,228
Bi kaç tane online server (tr,en,de,fr,it gibi) fakat ben bildiğim dillerin hepsinin sadece offline olarak biliyorum yani sadece online kısmı nasıl yapacağım belirsiz. Izleyeceğim yol nasıl olmalı?

Mantığını söyliyeyim. teferruat yazılarak anlatılmaz. Bir tane oyun sunucularını listeleyen sunucun olacak. Buna Master Server deniyor. Oyun sunucularına Server diyelim. Oyunculara ise Client. Server, Master Server a ip adresini, doluluk oranını, Sunucu adı gibi basit bilgileri yollar. Client ise Master Server üzerinden Server a bağlantı sağlayarak multiplayer erişiminie girer.

Yol bu şekilde.
 

THacker

Öğrenci
Katılım
18 Ağustos 2014
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Teşekkürler. Ihtiyacım oldukça size bu konudan ya da özelden yazarım. Oyuna 2 gün içinde başlayacağım umarim alpha testlerini okul açılmadan bitiririm :D
 

rozabay

Dekan
Katılım
4 Nisan 2009
Mesajlar
7,113
Reaksiyon puanı
34
Puanları
1,228

Sana genel mantığını söyliyeyim en azından mantığını öğrenirsin. Öncelikle mmo oyunlarının çalışması için;
1- Oyunun sunucu dosyaları windows server için yazılmış ise (exe ve dll dosyaları mevcutsa) windows işletim sistemli sunucu kiralaman lazım. Bazı oyunun dosyaları windows için yazıslsada linux server üzerinde wine katmanı ile de çalıştırabilir.
2- Oyunun yazıldığı veri tabanı türü ne ise (genelde mssql oluyor) ilgili veri tabanını sunucuna kurman.
3- Sunucuna IIS yada apachie kurarak oyunun üye giriş, kayıt gibi işlemlerin yapılacağı web sitesini açman. Kurulum sırasında kullandığın veri tabanı bilgilerini girerek veri tabanı ile web sitesinin bağlantısını yaparsın.
4- Gerekli yapılandırmayı admin panelinden yada oyun içinden (oyun yönetimi neye göre yazılmışsa) yaparsın ve sunucuyu başlatırsın.

Oyuncuların tarafına dönelim.
1- Madde 3 te hazırladığın sitene üye olurlar ve clienti yani oyunun kurulacağı dosyayı indirirler.
2- Oyun girişinde üyelik bilgileri ile giriş yaparlar. Bu bilgileri Madde 4 te hazırladığın ve kurduğun veri tabanında saklanır.
3- Oyuncu oyunda yapacağı herşey yine aynı veri tabanına kaydedilir. Bu yüzden veri tabanı hayati öneme sahiptir.

Bu yazdıklarım genel olarak mmo oyunlarının çalışma prensibidir.

Yazdıklarıma ek olarak daha önce mmo prensibi ile alakalı ufak bir yazı yazmıştım. Belki buda işine yarar.
 

THacker

Öğrenci
Katılım
18 Ağustos 2014
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Konunun nerede olduğunu yazarsanız sevinirim
 
Üst