- Katılım
- 14 Nisan 2010
- Mesajlar
- 8,795
- Reaksiyon puanı
- 520
- Puanları
- 1,293
- Yaş
- 35
HABERTÜRK, Ulaştırma Bakanlığının tasarımla ilgili modellerinin ayrıntılarına ulaştı
Ulaştırma Bakanlığı, İstanbula inşa edilecek üçüncü Boğaz köprüsünde radikal bir proje için kolları sıvadı. Köprüye, trenlerin geçişi için raylı sistem eklenecek. İstanbulda inşa edilecek üçüncü Boğaz köprüsü ihalesi için geri sayım başlarken HABERTÜRK, Ulaştırma Bakanlığının tasarımla ilgili modellerinin ayrıntılarına ulaştı. Ulaştırma Bakanlığı, Boğaza inşa edilecek üçüncü köprüde, Türkiyede ilk olarak nitelendirilecek bir projeyi gündemine aldı. Köprü, karayolu taşıtları ile hızlı trenin geçişine uygun biçimde inşa edilecek. Bakanlık kaynakları, proje için iki seçenek üzerinde durulduğunu söyledi.
İşte seçenekler:
KÖPRÜ ÇİFT KATLI OLACAK: Boğaza inşa edilecek üçüncü köprü, tıpkı Japonyadaki Kansai Köprüsü gibi iki katlı olacak. Köprünün, üstünden otomobiller, altından trenler geçecek. (Japonyada Osaka ile Pasifik Okyanusu doldurularak inşa edilen Kansai Havalimanını birbirine bağlayan 4 kilometrelik köprü model olarak öne çıkıyor.)
5x2 ŞERİTLİ TEK KAT OLACAK: Köprü, tek kat olarak inşa edilecek. Otomobiller için 4x2 şeritli yol bulunacak. Hızlı tren için de gidiş-geliş hat inşa edilince rakam 5x2ye çıkacak. Ulaştırma Bakanlığı, örneklerine Avrupa ve Japonyada rastlanan bir köprü inşa edileceğini belirterek, Türkiyede ilk kez bir köprüden aynı anda hem otomobil hem demiryolu araçları geçecek dedi.
MALİYET 250-300 MİLYON DOLAR ARTIYOR
Bakanlık kaynakları, demiryolları hattının proje maliyetini, 250-300 milyon dolar düzeyinde artıracağını hesapladı. Bu durumda projenin maliyeti 6 milyar 250 milyon dolara çıkıyor. Yetkililer, köprünün iki katlı olması halinde üst katın zemin kalınlığının 3 metre, tren hattını taşıyan zeminin kalınlığının da 4 kat olacağına işaret etti. Köprü, tek kat olması halinde kalınlık 4 metre olarak öngörülüyor. Dünyanın pek çok ülkesinden yatırımcıların projeye yakın ilgi duyduğunu anlatan yetkililer, Başta Japonlar ve Çinliler olmak üzere değişik ülkelerden ilgi var. Fransızlar da İtalyanlar da proje ile ilgileniyor diye konuştu.
ASMA KÖPRÜ OLACAK
Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, proje kapsamında inşa edilecek üçüncü boğaz köprüsünün temel özelliklerine ilişkin olarak da Asma köprü olacak. 1275 metre açıklığı bulunacak. Yatırımcılara, aynen İzmit Körfez Geçiş Projesinde olduğu gibi trafik garantisi verilecek. Bu garanti devlete herhangi bir yük oluşturmayacak dedi. Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, daha önce HABERTÜRKe yaptığı açıklamada, İstanbulda üçüncü köprüye ihtiyaç olduğunu belirterek, İstanbulda yaşanan trafik ve mevcut köprülerdeki yük, bu ihtiyacı somut olarak ortaya koyuyor. Boğaziçi Köprüsü günlük 100 bin, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü 150 bin araç geçecek kapasitede planlanmış. İstanbul Boğazındaki trafik altyapımız teorik olarak 250 bin araç. Köprüler kapasitesinin yüzde 100ünden fazla trafik taşıyor demişti.
İŞTE GÜZERGÂH
- Üçüncü Boğaz köprüsünü de içine alan Kuzey Marmara Otoyol Projesi, Adapazarı-Akyazı kavşağından başlayacak, Adapazarının kuzeyinden devam edecek.
- İzmitin kuzeyinden, yeni inşa edilecek Gebze-İzmir otoyoluna bağlanacak.
- TEM otoyolunun kuzeyinden, Ömerli- Sultanbeyli bölgesine ulaşacak.
- Proje kapsamında inşa edilecek üçüncü köprüden Avrupaya geçecek. Hadımköy, Çatalca ve Silivriyi izleyecek. TEM otoyolunun 4-5 kilometre kuzeyinden devam edecek. Kınalı üzerinden Tekirdağa bağlanacak.
OLCAY AYDİLEK- GAZETE HABERTURK
Ulaştırma Bakanlığı, İstanbula inşa edilecek üçüncü Boğaz köprüsünde radikal bir proje için kolları sıvadı. Köprüye, trenlerin geçişi için raylı sistem eklenecek. İstanbulda inşa edilecek üçüncü Boğaz köprüsü ihalesi için geri sayım başlarken HABERTÜRK, Ulaştırma Bakanlığının tasarımla ilgili modellerinin ayrıntılarına ulaştı. Ulaştırma Bakanlığı, Boğaza inşa edilecek üçüncü köprüde, Türkiyede ilk olarak nitelendirilecek bir projeyi gündemine aldı. Köprü, karayolu taşıtları ile hızlı trenin geçişine uygun biçimde inşa edilecek. Bakanlık kaynakları, proje için iki seçenek üzerinde durulduğunu söyledi.
İşte seçenekler:
KÖPRÜ ÇİFT KATLI OLACAK: Boğaza inşa edilecek üçüncü köprü, tıpkı Japonyadaki Kansai Köprüsü gibi iki katlı olacak. Köprünün, üstünden otomobiller, altından trenler geçecek. (Japonyada Osaka ile Pasifik Okyanusu doldurularak inşa edilen Kansai Havalimanını birbirine bağlayan 4 kilometrelik köprü model olarak öne çıkıyor.)
5x2 ŞERİTLİ TEK KAT OLACAK: Köprü, tek kat olarak inşa edilecek. Otomobiller için 4x2 şeritli yol bulunacak. Hızlı tren için de gidiş-geliş hat inşa edilince rakam 5x2ye çıkacak. Ulaştırma Bakanlığı, örneklerine Avrupa ve Japonyada rastlanan bir köprü inşa edileceğini belirterek, Türkiyede ilk kez bir köprüden aynı anda hem otomobil hem demiryolu araçları geçecek dedi.
MALİYET 250-300 MİLYON DOLAR ARTIYOR
Bakanlık kaynakları, demiryolları hattının proje maliyetini, 250-300 milyon dolar düzeyinde artıracağını hesapladı. Bu durumda projenin maliyeti 6 milyar 250 milyon dolara çıkıyor. Yetkililer, köprünün iki katlı olması halinde üst katın zemin kalınlığının 3 metre, tren hattını taşıyan zeminin kalınlığının da 4 kat olacağına işaret etti. Köprü, tek kat olması halinde kalınlık 4 metre olarak öngörülüyor. Dünyanın pek çok ülkesinden yatırımcıların projeye yakın ilgi duyduğunu anlatan yetkililer, Başta Japonlar ve Çinliler olmak üzere değişik ülkelerden ilgi var. Fransızlar da İtalyanlar da proje ile ilgileniyor diye konuştu.
ASMA KÖPRÜ OLACAK
Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, proje kapsamında inşa edilecek üçüncü boğaz köprüsünün temel özelliklerine ilişkin olarak da Asma köprü olacak. 1275 metre açıklığı bulunacak. Yatırımcılara, aynen İzmit Körfez Geçiş Projesinde olduğu gibi trafik garantisi verilecek. Bu garanti devlete herhangi bir yük oluşturmayacak dedi. Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, daha önce HABERTÜRKe yaptığı açıklamada, İstanbulda üçüncü köprüye ihtiyaç olduğunu belirterek, İstanbulda yaşanan trafik ve mevcut köprülerdeki yük, bu ihtiyacı somut olarak ortaya koyuyor. Boğaziçi Köprüsü günlük 100 bin, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü 150 bin araç geçecek kapasitede planlanmış. İstanbul Boğazındaki trafik altyapımız teorik olarak 250 bin araç. Köprüler kapasitesinin yüzde 100ünden fazla trafik taşıyor demişti.
İŞTE GÜZERGÂH
- Üçüncü Boğaz köprüsünü de içine alan Kuzey Marmara Otoyol Projesi, Adapazarı-Akyazı kavşağından başlayacak, Adapazarının kuzeyinden devam edecek.
- İzmitin kuzeyinden, yeni inşa edilecek Gebze-İzmir otoyoluna bağlanacak.
- TEM otoyolunun kuzeyinden, Ömerli- Sultanbeyli bölgesine ulaşacak.
- Proje kapsamında inşa edilecek üçüncü köprüden Avrupaya geçecek. Hadımköy, Çatalca ve Silivriyi izleyecek. TEM otoyolunun 4-5 kilometre kuzeyinden devam edecek. Kınalı üzerinden Tekirdağa bağlanacak.
OLCAY AYDİLEK- GAZETE HABERTURK