3. havalimanı temeli atılıyor !!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mr_rain

Guru
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,961
Reaksiyon puanı
454
Puanları
7,263
PhtQR_1402146321_0848.jpg


Başbakan Erdoğan, dünyaya damga vuran 3. havalimanı projesinin temel atma törenine katılıyor.

İstanbul'a yapılacak dünyanın en büyük havalimanının temeli, Başbakan Recep TayyipErdoğan'ın katıldığı törenle atılıyor.
Başbakan Erdoğan, saat 16:30'da tören alanına geldi. Erdoğan birazdan bir konuşma yapacak.


İŞTE YAPILACAK HAVALİMANIN ÖZELLİKLERİ
3. Havalimanı 2018'de tamamlandığında 150 milyon yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak ve 10 milyar 247 milyon euroya mal olacak.
Bugün temeli atılacak Yap-İşlet-Devret modeliyle ihalesi gerçekleştirilen üçüncü havalimanı tamamlandığında yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak.
İnşaatında kullanılacak demir çelik miktarının 350 bin tona, alüminyum malzemenin 10 bin tona, camın ise 415 bin metrekareye ulaşması beklenen proje, 4 etapta tamamlanacak.
Yeni havalimanı tamamlandığında 165 yolcu köprüsü, terminaller arasındaki ulaşımın raylı sistemle yapıldığı 4 ayrı terminal binası, 3 teknik blok ve hava trafik kontrol kulesi, 8 kontrol kulesi, her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun müstakil 6 pist, 16 taksi yolu, 500 uçak park kapasiteli toplam 6,5 milyon metrekare büyüklüğünde apron, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminali, devlet konuk evi, yaklaşık 70 bin araç kapasiteli açık ve kapalı otopark, havacılık tıp merkezi, oteller, itfaiye ve garaj merkezi, ibadethaneler, kongre merkezi, güç santralleri, arıtma ve çöp bertaraf tesisleri gibi yardımcı tesislerden oluşacak.
Yapım maliyetinin 10 milyar 247 milyon euro olması öngörülen havalimanının 2018 sonunda tamamlanması hedefleniyor.
İstanbul'a yapılacak üçüncü havalimanı ihalesinde 25 yıllık kira bedeli için en yüksek teklifi, 22 milyar 152 milyon avro artı KDV ile Limak-Kolin-Cengiz-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu vermişti.

http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekonomisi/haber/1166558-3-havalimani-projesi-temel-atma-toreni
 

enable

Profesör
Katılım
4 Ağustos 2009
Mesajlar
1,090
Reaksiyon puanı
9
Puanları
218
Demek ki yapılmayacak bir şey yok, önemli olan nihai hedefler. Kolay değil yaklaşık aktif 35 Milyar lira yatırım altına girmek.
 

Aretios

Profesör
Katılım
13 Kasım 2009
Mesajlar
3,815
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
bu ne arkadaş dünyanın en buyugu olacaz diye en rezılını yapmasınlarda....

bırde daha yapmadan degerı bellı olmadan hemen kıralamaya cıkmıslar 25 yıllıgına bole bısı yok yahu ....
 

Ali TEMEL

Profesör
Katılım
17 Kasım 2006
Mesajlar
4,654
Reaksiyon puanı
92
Puanları
228
Rabbim Vatana, Millete tüm insanlığa hayırlara vesile etsin İnşallah. Bu memlekette sırf siyasi görüşü yüzünden yapılan hayırlı çalışmalara karşı çıkan insanlara da Allah akıl fikir versin...
 

Lee Tai

Profesör
Katılım
16 Temmuz 2013
Mesajlar
1,539
Reaksiyon puanı
2
Puanları
216
Bu devretme olayı nedir neden devrediyo ? Açıklayabilicek var mı ?
 

execute

Asistan
Katılım
15 Şubat 2011
Mesajlar
469
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Hey gidi hey .ok kokan otogarlardan dünya zirvesine oynamak. Hemde havaalanı katagorisinde.
 

Lee Tai

Profesör
Katılım
16 Temmuz 2013
Mesajlar
1,539
Reaksiyon puanı
2
Puanları
216
Basit cevap vermeyin. Kiralama nedeni nedir ? Masrafları mı çıkarmaya çalışılıyo ? Buda oldu ozaman taşeron firma. Devlet işletse , kendi bünyesine eleman alsa devlet kurumu olarak iş kapısı olsa. Ya bu Yap-İşlet-Devret olayındaki amaç ne ?
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
istanbulun RESMİ rakamlara göre nufusu 15 Milyon
gelecek 10 yıl içinde 20 milyonu bulması muhtemel,
Şu anda nusufusun su ihitiyacını max. 1 yıl -TAKVİYELERLE- karşılayabiliyorken....

Muhtemel depremde şehirde sahra hasthanesi ve çadırkent kuracak yer kalmamışken, uzakta olsa da kurulması mümkün olan yerleride imara açarak....

Şu anda bile insanı delirten çileden çıkaran milyonlarca SAAT iş gücü kaybına yol açan trafik çilesi yeni havaalanıyla artacak trafik...
HAYIRLI uğurlu olsun

*ha unutmadan yapacak firmalar batarsa -ki bizde çok muhtemel- devlet kendi cebinden -yok yok bizim cebimizden - ödemeyi şimdiden taahhüt etti.
Yani bu havaalanı yarım kalmaz kesin yapılır.
 

cengaver51

Dekan
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
5,119
Reaksiyon puanı
169
Puanları
1,243
Basit cevap vermeyin. Kiralama nedeni nedir ? Masrafları mı çıkarmaya çalışılıyo ? Buda oldu ozaman taşeron firma. Devlet işletse , kendi bünyesine eleman alsa devlet kurumu olarak iş kapısı olsa. Ya bu Yap-İşlet-Devret olayındaki amaç ne ?

zaten taseronlukla aynı sayılır bu sistem bıraz dolanbaclı sadece bir çeşit özeliştirme modeli bu devletin teknolojisi ve parası yetmıyorsa ihaleye cıkarıp kazanan fırma veya fırmaların ana parasını cıkarır ve belli süre kar elde ettikden sonra devlete devreder özal zamanında cıkan yasaydı sanırım bu peşkes cekmeye kadar gıder aaslındaaa devleti kazıklamanın bir yontemı işin gerceği
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
yağmurlara veda edin çölistanbul... gölgede 70 derece rekoruna hazırlanın...
 

seckyn

Profesör
Katılım
21 Nisan 2010
Mesajlar
2,939
Reaksiyon puanı
18
Puanları
218
Basit cevap vermeyin. Kiralama nedeni nedir ? Masrafları mı çıkarmaya çalışılıyo ? Buda oldu ozaman taşeron firma. Devlet işletse , kendi bünyesine eleman alsa devlet kurumu olarak iş kapısı olsa. Ya bu Yap-İşlet-Devret olayındaki amaç ne ?
Amaç kısa vadede kar elde etmek hava limanı 10 milyara mal olacak sen onu 25 yıllığına 22 milyara kiralıyorsun yani karın 12 milyar ve net kar. Eğer devlet yapıp işletirse bu parayı kaç yılda çıkarabilecek gibi dertleri olmuyor. Devlette çalışanlarıda biliyoruz :D Herkes devleti yatış kapısı olarak gördüğünden devlet kurumları işlemez hale geldi :DDEvlete yatacak almanın bir anlamı yok bence :D
 

Lee Tai

Profesör
Katılım
16 Temmuz 2013
Mesajlar
1,539
Reaksiyon puanı
2
Puanları
216
Kartal Belediye binası gitmiştim ilk defa. 4 tane kadın 1 tanesi genç diğerleri menapoz eşiğinde. Nüfus bölümüne gitmiştim sanırım toplanmışlar yanyana sohbet ediyolar , gün yapıyolar. Bitanesi çocuğunu getirmiş oturtmuş bilgisayara oyun oynuyo. Ben şahsen doktorların ( ölüm olayları hariç ) ve öğretmenlerin boşa dayak yediğini düşünmüyorum. Devlet kurumu çalışanları iyi bi sopayı hakediyo
 

basbeLası

Dekan
Katılım
31 Ekim 2009
Mesajlar
6,697
Reaksiyon puanı
47
Puanları
228
Sadece Almanlar çıldırsa, bizim turklerden de çıldıran çok :)

Aynen. Zaten içimizde ki haninler dışarıdan beter.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Almanlar hazmedemiyor :)

Alman basını: Biz düşünürken Erdoğan yapıyor Alman Basın Ajansı (DPA) Türkiye'nin 2023 vizyon projeleri ve Erdoğan'ı yazdı.


Haber şöyle;

Türkiye Cumhuriyeti 100'üncü kuruluş yıl dönümü olan 2023 yılında dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmayı hedefliyor. Bu amaca ulaşmak için Başbakan Erdoğan İstanbul'da dev altyapı projelerini başlatıyor.

ERDOĞAN HAYALLERİNİ GERÇEKLEŞTİRİYOR

Daha hızlı daha yüksek daha büyük… Türkiye Cumhuriyeti 100'üncü kuruluş yıl dönümü olan 2023 yılında dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmayı hedefliyor. Bu amaca ulaşmak için Başbakan Erdoğan İstanbul'da dev altyapı projelerini başlatıyor. Projelerin en heyecan verici olanı milyonluk metropolün kuzeyine yapılması planlanan havalimanı. Bu havalimanının dünyanın en büyük havalimanlarından biri olması planlanıyor. Berlin hâlen yeni bir havalimanının hayalini kurarken İstanbul'da somut adımlar atılıyor. Erdoğan, tıpkı diğer mega projelerinde olduğu gibi, bu projeyi de kendi meselesi olarak görüyor. Erdoğan elbette cumartesi günkü temel atma törenine bekleniyor.

Bu havalimanında yılda 150 milyon
yolcunun ağırlanması bekleniyor. Karşılaştıracak olursak Almanya'daki Frankfurt havalimanında geçen yıl 58 milyon yolcu ağırlandı. Hükûmete yakın basın kuruluşlarında, yapılması planlanan havalimanının dünyanın en büyük havalimanı olacağına ilişkin haberler yayımlandı. Çıkan haberlere göre havalimanı 2018 yılının sonunda tamamlanacak.

İstanbul'daki yeni havalimanının inşası ve işletmesi ile ilgili geçen yılki ihaleyi 22 milyar avrodan daha yüksek bir teklif sunan Türk firmalarından oluşan bir konsorsiyum
kazandı. Havalimanının Türkiye'nin en büyük uçak şirketi olan Türk Hava Yollarının Türkiye'deki merkezi olarak hizmet etmesi planlanıyor. Diğer taraftan Türk Hava Yollarının rakibi olan Lufthansa şirketinin yüzde 49'u devlete ait ve Lufthansa da hızlı bir tempoda filosunu ve güzergâh ağını hızla genişletmeye başladı.

Türk Hava Yollarının büyüme isteği Türkiye’nin
ekonomi alanındaki çabasını da gösteriyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan bu ayın başında Anadolu Ajansına verdiği bir demeçte, "Dünya'yı geçtik, havada rakip tanımıyoruz." dedi. Elvan, Türkiye’nin 2002 yılında sadece 60 yurt dışı varış noktasına uçtuğunu bugün ise bu rakamın 234'ü bulduğunu vurguladı.


Kaynak
 

mr_rain

Guru
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,961
Reaksiyon puanı
454
Puanları
7,263
Devlet kuruş ödemeden havalimanını yapıyor, 25 yıl işletilecek ve de kira ödeyecekler. Bundan karlı iş olmaz herhalde..
 

Berk9405

Asistan
Katılım
7 Ağustos 2013
Mesajlar
215
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Havalimanı iyi proje ama abarttiklari gibi bizi super guc falan yapmaz. Sanayi devi almanya bi havalimanı yaptık diye neden bizden korksun. Sen bir tane yaparsin o 3 tane yapar.
 

ALPARS

Profesör
Katılım
2 Ağustos 2011
Mesajlar
3,883
Reaksiyon puanı
8
Puanları
218
Almanya'nın 2006'dan beri yapımını sürdürdüğü Brandenburg Havalimanı'nı bir araştırın.
Öyle kolay değil dök çimentoyu al sana pist.

Stratejik konum avantajıyla İnşallah havacılık sektöründe lider konuma geliriz.
 

Lee Tai

Profesör
Katılım
16 Temmuz 2013
Mesajlar
1,539
Reaksiyon puanı
2
Puanları
216
Havalimanı iyi proje ama abarttiklari gibi bizi super guc falan yapmaz. Sanayi devi almanya bi havalimanı yaptık diye neden bizden korksun. Sen bir tane yaparsin o 3 tane yapar.

Yapması önemli değil. Konum olarak üstünlüğümüz var. Uluslararası bakım çok kârlı çıkıcaz. Amaçda bu zaten.
 

enable

Profesör
Katılım
4 Ağustos 2009
Mesajlar
1,090
Reaksiyon puanı
9
Puanları
218
Havalimanı iyi proje ama abarttiklari gibi bizi super guc falan yapmaz. Sanayi devi almanya bi havalimanı yaptık diye neden bizden korksun. Sen bir tane yaparsin o 3 tane yapar.

Kardeşim hani ilkokuldan beri bize öğretilen bir şey var, "Türkiye Stratejik olarak çok iyi bir konuda" diye. İşte ilk defa bu stratejik konumu kavrayan ve kullanan bir devletle karşı karşıyalar. Bu telaş ondan.
Haa dediğin gibi abarttıkları gibi süper güç yapmaz ancak on basamak birden çıkartır. Şuan ki Atatürk Havalimanı bile 2013'te 50 milyon yolcu taşıdı. ki bunun bide kargo taşımacılığı var. Onun için evet Almanya bizden korksun ki endişeleri de yersiz değil. 3 tane değil 10 tanede yapsalar uçaklar eğer fazladan 200, 300 mil fazladan gitmektense İstanbul taşıma aktarımı için her kıtaya müsayit konumda.
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,200
Reaksiyon puanı
10,315
Puanları
293
yok yok, günahlarını almayalım, bizim "ırlandalılar"ın da hoşuna gidiyor aslında... da,
ne ki, yapanların kimliği kimyalarını bozuyor arkadaşlarımızın! :D
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,200
Reaksiyon puanı
10,315
Puanları
293
Türkiye'ye 'havadan' 45 milyar Euro geliyor!

turkiyeye_havadan_45_milyar_euro_geliyor_1402205090_7614.jpg



Devlet, bu dev yatırımdan, tek kuruş harcamadan 25 yılda 45 milyar Euro kazanacak.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın temelini attığı üçüncü havalimanı, dünya sivil havacılık tarihinin en iddialı projelerinden biri. “Dünyanın en büyük havalimanını İstanbul’a yapacağız” demek başlı başına bir iddia taşıyor. Peki, bu kadar büyük bir havalimanı gerçekten ihtiyaç mı, yoksa Yeni Türkiye’nin gücünü gösterecek bir sembol mü?

3. Havalimanı projesinin büyüklüğü hakkında fikir sahibi olmak için rakamlara bakmak yeterli. Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi 3. havalimanı için yapıldı.
Projeyi, 25 yıl işletme karşılığı, 22 milyar 152 milyon Euro + Yüzde 18 KDV bedeli ile "Limak - Kolin - Cengiz - Mapa - Kalyon" Ortak Girişimi üstlendi. İhaleyi kazanan korsorsiyum, 10 milyar Euro tutarındaki yatırımı da kendisi yapacak.

Doğrudan 150 bin kişiye, yan sektörlerle birlikte 1 milyon kişiye sağlanacak istihdamın kazandıracakları hesaba dahil değil.

Projenin bütün etapları tamamlandığında birbirinden bağımsız 6 pist, 4 terminal binası ve yılda 150 milyon yolcu kapasitesi ile 3. Havalimanı dünyanın en büyüğü olacak.

ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI NEDEN İHTİYAÇ?
Peki bu büyüklükte bir havalimanına neden ihtiyaç var? Bu soruya verilen cevaplar, küresel hava trafiğinde değişen rotayı işaret ediyor. Yeni rota, İstanbul’u gösteriyor. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, İstanbul’un uluslararası sivil hava trafiğindeki konumuna dikkat çekiyor:

Hamdi Topçu / THY Yönetim Kurulu Başkanı:
10 saatlik uçuşla doğuda Çin’e, batıda Amerika kıtasına, güneyde Afrika kıtasının ucuna, kuzeyde Rusya’ya ve İskandinav ülkelerine ulaşıyorsunuz. İstanbul’dan 4 saatlik uçuşla nüfusu 1 milyarı bulan 35 ülkeye ulaşmak mümkün. Dünya sivil havacılığının da doğuya kayması ile ülkemiz uluslararası havacılığın merkezi konumuna gelmiş durumda.”

THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu'ya göre İstanbul'un bu rolü gelecekte daha da güçlenecek. Ama Atatürk Havalimanı ihtiyaca cevap veremeyecek.

Hamdi Topçu / THY Yönetim Kurulu Başkanı:
Atatürk Havalimanı şu anda tüm slotlarını bitirmiş durumda. Kapasitesini doldurdu. Gelecek yıllarda Türkiye’nin büyümesini, Türk Hava Yolları’nın uçak siparişlerini dikkate alırsak, Atatürk Havalimanı sadece bize tahsis edilse bile ihtiyacı karşılayamayacak.”

Hamdi Topçu, uluslararası hava yolu şirketlerinin, kapasite yetmediğinden İstanbul’a sefer düzenleyemediğini, bunun Türkiye için kayıp olduğunu söylüyor, 3. Havalimanının geç kalmış bir yatırım olduğunu belirtiyor.

İSTANBUL’UN ÖNÜNDEKİ BÜYÜK FIRSAT
İstanbul’un küresel hava trafiğinin merkezi konumuma gelmesi, global ticaretteki eksen kaymasının doğul bir sonucu. İstanbul, yeni üretim merkezleri Çin, Hindistan ve Ortaasya ile sıcak paranın merkezi Ortadoğu’nun kavşak noktasında. Bu gerçeği gören uluslararası şirketler yönetim merkezlerini İstanbul’a taşıyor ya da İstanbul’da ofis açıyor. Bu tablonun ortaya çıkmasında, THY’nin dünyada en fazla noktaya uçuş düzenleyen havayolu şirketi olmasının payı büyük. 100 ülkede 240 noktaya uçan THY, uçuş ağı bakımından dünya birincisi.

İstanbul’un uluslararası sivil hava trafiğindeki “merkez” konumu, pek çok noktaya en kısa yoldan transfer imkanı sağlıyor. Bu durum, sadece yolcu için geçerli değil. Doğu ile Batı arasında katlanarak artan yük taşımacılığı için de hızlı ve düşük maliyetli ulaştırma kanallarına ihtiyaç var. Üçüncü havalimanı işte bu ihtiyaçlara cevap vermek üzere projelendirildi. Faaliyete geçtiğinde, Frankfurt ve Londra Havalimanlarının 30-40 yıldır elinde bulundurduğu avantajın İstanbul’a kayacağını görmek müneccimlik olmasa gerek.

Sabah Gazetesi Ekonomi Müdürü Şeref Oğuz, dünya ticaretinde değişen dengenin İstanbul’a sunduğu fırsata dikkat çekiyor:

Şeref Oğuz / Sabah Gazetesi Ekonomi Müdürü:

“Türkiye eğer 2013’te dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olacaksa İstanbul’un da bu büyüklüğe denk bir gelişme göstermesi gerekiyor. Çünkü günümüzde rekabet ülkelerle sınırlı değil, kentler de yarış halinde. Üçüncü havalimanı İstanbul’a bu yarışta büyük ajantaj sağlayacak. Dünyada 45 bin uçak var. Havadaki 15 bin uçaktan 5’te biri İstanbul üzerinden geçecek. Bu müthiş bir şey!”

Atatürk Havalimanı günlük 1.200 civarında iniş-kalkışla kapasitesinin sınırına geldi. Havadaki 15 bin uçağın 5’te birinin İstanbul’a inecek olması, günde 3 bin uçak trafiği anlamına geliyor ki bu da kapasitenin 3 katına çıkması demek.

Üçüncü havalimanı ile hedeflenen yılda 150 milyon yolcu sayısının neye karşılık geldiğini anlamak için dünyanın en büyük havalimanlarındaki yolcu sayısına bakmakta fayda var: 2013 yılı verilerine göre; Atlanta 94 milyon, Pekin 83 milyon, Londra 72 milyon, Dubai 66 milyon, Paris 62 milyon, Frankfurt 58 milyon, Atatürk Havalimanı 51 milyon. (http://www.havayolu101.com/2013/06/09/dunyanin-en-buyuk-ilk-30-havalimani/)

Üçüncü havalimanı projesine bugünün verileri ile bakıldığında gereğinden büyük ve iddialı görünebilir. Ancak Sabah Gazetesi Ekonomi Müdürü Şeref Oğuz, böyle büyük yatırımların gelecek vizyonu ile değerlendirilmesi gerektiğini belirtiyor:

Şeref Oğuz / Sabah Gazetesi Ekonomi Müdürü:
“Bir insan treni kaçırdığında başka bir tren gelir ve onu alır. Ama bir ülke treni kaçırdığında başka bir ülke gelir ve o fırsatı elinden alır. Dubai burnumuzun dibinde ve kendini geleceğe hazırlıyor.”

Eskiden arabaların arkasında “Tek rakibi Türk Hava Yolları” yazısına sık rastlanırdı. Bu elbette bir fanteziydi. Ama görünür bir gelecekte dünyanın en büyük havalimanlarının, uçakların üzerine yazmasalar da “Tek rakibimiz THY, tek rakibimiz İstanbul” diyeceklerini söylemek, hiç de fantezi değil.


KaynaK
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
palavra... kanalistanbul'un akciğerlerini yokeden birilerini zengin etme projesi... o kadar insan niye karşı çıkıyor sanıyorsunuz...
 

Lee Tai

Profesör
Katılım
16 Temmuz 2013
Mesajlar
1,539
Reaksiyon puanı
2
Puanları
216
Bu tür şeyleri yapabiliyosak '' Geliştiğimizin '' göstergesidir

- - - Mesaj Güncellendi - - -

O değil de ülke şantiye sahasına döndü :)
 

Buğra Y.

Profesör
Katılım
6 Şubat 2013
Mesajlar
1,397
Reaksiyon puanı
36
Puanları
228
Almanlar demiş ya "Biz düşündük, Türkler yaptı" diye. Gerçi bu yenilgiyi kabullenme değil, daha çok gelirler üstümüze ama bu round bizim :)
 

Berk9405

Asistan
Katılım
7 Ağustos 2013
Mesajlar
215
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Is havalimanı yapmayla olsaydı almanya butun ülkeyi havalimanıyla donatirdi. Zira adamlarda bu ekonomik güç fazlasıyla var. Ama mesele o değil. Mesele havalimanına inen uçaklarin senin tarafından üretilmesinde. Uçaklari kendin ürettiğin zaman gerçek super güç olursun iste.
 

SARKAT

Profesör
Katılım
8 Mayıs 2008
Mesajlar
3,778
Reaksiyon puanı
68
Puanları
228
Hayırlı uğurlu olsun.

ÇED raprouna göre gölün suyu Karadeniz'e boşaltılıyormuş. Bu ekolojik dengeye zarar verir.

Buda inşallah Avrupanın en büyük tabiat katliamı olmaz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst