- Katılım
- 29 Haziran 2007
- Mesajlar
- 64,457
- Reaksiyon puanı
- 530
- Puanları
- 0
Mitsubishi'nin Japonya'da 7 ayda bin 400 adetlik satış rakamı yakalayan çevreci aracı i-Miev, Türkiye'de tanıtılan ilk elektrikli otomobil oldu.
'2010 Türkiye'de Japon Yılı' kapsamında getirilen sağdan direksiyonlu elektrikli otomobili Sabancı Holding Başkanı Güler Sabancı da denedi. Araç, bir süre 'Japonya'dan teknoloji örneği' olarak sergilenecek. Temsa Global Genel Müdürü Yusuf Soner, birkaç yıl içinde elektrikli otomobillerin yaygınlaşmaya başlayacağını ve mantık olarak buna hazır hale gelinmesi gerektiğini söyledi.
Türkiye'de 200 adet elektrikli otomobil müşterisi bulunması halinde i-Miev'i ithal etmeye başlayacaklarını ifade eden Soner, "Elektrikli otomobilde 3-4 yıl sonra gerçekten bir kırılma noktası yaşanacak. B sınıfı elektrikli bir otomobilin fiyatı vergiler hariç 30 bin TL'lere inecek. Bir şarjla bin km yol almak mümkün olacak. Batarya fiyatları 20 bin Euro'dan 3 bin Euro'lara gerileyecek." dedi.
Küçük bir otomobilin atmosfere yılda 1,4 ton karbondioksit bıraktığını, oysa bu rakamın i-Miev gibi bir otomobilin elektriği için 0,4 tonla sınırlı kaldığını belirten Soner, "Türkiye'de 14 milyon civarında motorlu araç var. Bu parkın gelecekte elektrikli olması demek ülkemizin karbondioksit üretiminin yüzde 5'inin ortadan kalkması anlamına geliyor." açıklamasını yaptı. Normal ev prizlerinden 7 saatte şarj edilebilen i-Miev, tam şarj durumunda 160 kilometre yol alabiliyor. 330 voltluk prizlerde ise yarım saatte yüzde 80 şarj edilebiliyor. Araç, yılda 10 bin kilometre yol kat ettiğinde sadece 250 liralık elektrik gideri oluyor. Aracın Japonya'daki fiyatı 30 bin Euro.
ZAMAN

'2010 Türkiye'de Japon Yılı' kapsamında getirilen sağdan direksiyonlu elektrikli otomobili Sabancı Holding Başkanı Güler Sabancı da denedi. Araç, bir süre 'Japonya'dan teknoloji örneği' olarak sergilenecek. Temsa Global Genel Müdürü Yusuf Soner, birkaç yıl içinde elektrikli otomobillerin yaygınlaşmaya başlayacağını ve mantık olarak buna hazır hale gelinmesi gerektiğini söyledi.
Türkiye'de 200 adet elektrikli otomobil müşterisi bulunması halinde i-Miev'i ithal etmeye başlayacaklarını ifade eden Soner, "Elektrikli otomobilde 3-4 yıl sonra gerçekten bir kırılma noktası yaşanacak. B sınıfı elektrikli bir otomobilin fiyatı vergiler hariç 30 bin TL'lere inecek. Bir şarjla bin km yol almak mümkün olacak. Batarya fiyatları 20 bin Euro'dan 3 bin Euro'lara gerileyecek." dedi.
Küçük bir otomobilin atmosfere yılda 1,4 ton karbondioksit bıraktığını, oysa bu rakamın i-Miev gibi bir otomobilin elektriği için 0,4 tonla sınırlı kaldığını belirten Soner, "Türkiye'de 14 milyon civarında motorlu araç var. Bu parkın gelecekte elektrikli olması demek ülkemizin karbondioksit üretiminin yüzde 5'inin ortadan kalkması anlamına geliyor." açıklamasını yaptı. Normal ev prizlerinden 7 saatte şarj edilebilen i-Miev, tam şarj durumunda 160 kilometre yol alabiliyor. 330 voltluk prizlerde ise yarım saatte yüzde 80 şarj edilebiliyor. Araç, yılda 10 bin kilometre yol kat ettiğinde sadece 250 liralık elektrik gideri oluyor. Aracın Japonya'daki fiyatı 30 bin Euro.
ZAMAN