182... Alooooo!

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
‘Alo 182 Hastane Randevu Alma Hattı’nın sürekli meşgul çalan, açılmayan, düşmeyen telefonlarıyla ilgili şikâyetler, sistem 1 Temmuz’dan itibaren Aile Sağlığı Merkezleri için de uygulamaya konulunca iyice arttı. Hasta ve hasta yakınları, isyanlarda...

20741516.jpg

spacer.gif


HASTANELER, ağız ve diş sağlığı merkezlerine başvurmak için ‘Alo 182 Hastane Randevu Alma Hattı’nı arayanların sürekli meşgul çalan, açılmayan, düşmeyen telefonlar ve haftalar sonraya verilen randevular nedeniyle şikâyetleri, aynı sistem 1 Temmuz’dan itibaren Aile Sağlığı Merkezleri için de uygulamaya konulunca çığrından çıktı.

Aile hekimleri, “Sistem oturana kadar randevusuz gelenlere de yardımcı oluyoruz” deseler de, Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde konuştuğumuz hasta ve hasta yakınları, randevu sisteminin hiçbir kolaylık sağlamadığı görüşünde.

ECZANEDEN RANDEVU

Telefonla randevu almaya çalışanlar uzun süre bekletildiklerini, randevuların da çoğunlukla 2-3 ay sonraya verildiğini, hastaneye geldiklerinde ise yine sıra numarası alarak saatlerce beklemek zorunda kaldıklarını söylüyorlar. Muayene sonrası yapılacak işlemler için yine 2-3 ay sonrasına randevu verilmesini eleştiriyorlar. Ayrıca, randevu hattının ücretlendirilmesi konusunda bilgilerinin olmadığını söylüyorlar. 4 çocuk annesi Fatma Emerce, yaşadıklarını şöyle anlattı: “182 hattından randevu alınamıyor. Evde internet olmadığı için eczaneye gidip yerime randevu almasını istedim. Her seferinde böyle yapamam ki. En küçük çocuğum 35 günlük. Kalça çıkığı ultrasonu çektirmem lazım. 20 gün önce 7. ayın 15’ine randevu verdiler. Hâlâ bekliyoruz. Aile hekimlerine önceden randevusuz gittiğimizde numara alıp önümüzdeki kişileri bekliyorduk. Çok kolay oluyordu.”

GÜNDE EN ÇOK 48 HASTA

Aile Sağlığı Merkezleri için de uygulanmaya başlanan 182 randevu hattı sisteminin yansımalarını, İstanbul Kocamustafapaşa’da bulunan İmrahor ASM doktorları Nuri Mehmet Gülnar ve Aygen Varyemez Kaytan’a da sorduk. Gülnar, “Sistem 1 Temmuz’dan itibaren uygulanmaya başlandı. Aile hekimliği bilgi sistemi de yeni düzenlemelere göre entegre edildi. Günde ortalama; minimum 32, maksimum 48 hasta sağlık merkezinde kabul edilebiliyor” diyor. Kaytan ise, “Yaşlı hastaların telefon ya da internetle randevu sistemine alışması çok zor. Aile hekimleri olarak aileden biri olduk artık. O yüzden sistem oturana kadar randevusuz gelen hastalara da yardım ediyoruz. Geri çevirmiyoruz” şeklinde konuştu.

Günde 250 bin randevu

HASTA ve hasta yakınlarının sorunlarını ilettiğiniz sağlık bakanlığı Hastane Randevu Merkezi Uygulaması Koordinatörü Dr. Gül Kerman ise şu açıklamaları yaptı: “Randevu sistemi uygulaması başarılı şekilde yürütülmektedir. Günde ortalama 250 bin randevu verilmekte ve yüzde 80’i gerçekleşmektedir. Anketlerimizde memnuniyet oranı yüzde 97’dir. Randevu Merkezi üzerinden en erken 1, en geç 15 günlük süreçte randevu oluşturulabilmektedir. Sistem üzerinden zaten 15 gün sonrasına randevu verilememektedir. Bundan dolayı 2-3 ay sonrasına randevu verilmesi mümkün değildir. Şikâyetlerle ilgili Bakanlığımız kapasite artırımı için gerekli çalışmaları yapmaktadır.”

BİLGİ

ALO 182’yi aramanın ücreti, hem sabit hatlardan hem de cep telefonlarından sabit bir telefon hattını aramakla eşdeğer ve dakikası şehir içi veya şehirlerarası görüşme kapsamında ortalama 10 kuruş. Web ve mobil uygulamalar üzerinden randevu alımı ücretsiz.

Hürriyet
 

thetech

Öğrenci
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
91
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Aile hekimleri, “Sistem oturana kadar randevusuz gelenlere de yardımcı oluyoruz” deseler de, Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde konuştuğumuz hasta ve hasta yakınları, randevu sisteminin hiçbir kolaylık sağlamadığı görüşünde.

(1)

ECZANEDEN RANDEVU
...
Aile hekimlerine önceden randevusuz gittiğimizde numara alıp önümüzdeki kişileri bekliyorduk. Çok kolay oluyordu.”

(2)

GÜNDE EN ÇOK 48 HASTA

Aile Sağlığı Merkezleri için de uygulanmaya başlanan 182 randevu hattı sisteminin yansımalarını, İstanbul Kocamustafapaşa’da bulunan İmrahor ASM doktorları Nuri Mehmet Gülnar ve Aygen Varyemez Kaytan’a da sorduk. Gülnar, “Sistem 1 Temmuz’dan itibaren uygulanmaya başlandı. Aile hekimliği bilgi sistemi de yeni düzenlemelere göre entegre edildi. Günde ortalama; minimum 32, maksimum 48 hasta sağlık merkezinde kabul edilebiliyor” diyor. Kaytan ise, “Yaşlı hastaların telefon ya da internetle randevu sistemine alışması çok zor. Aile hekimleri olarak aileden biri olduk artık. O yüzden sistem oturana kadar randevusuz gelen hastalara da yardım ediyoruz. Geri çevirmiyoruz” şeklinde konuştu.

(3)

Günde 250 bin randevu

HASTA ve hasta yakınlarının sorunlarını ilettiğiniz sağlık bakanlığı Hastane Randevu Merkezi Uygulaması Koordinatörü Dr. Gül Kerman ise şu açıklamaları yaptı: “Randevu sistemi uygulaması başarılı şekilde yürütülmektedir. Günde ortalama 250 bin randevu verilmekte ve yüzde 80’i gerçekleşmektedir. Anketlerimizde memnuniyet oranı yüzde 97’dir. Randevu Merkezi üzerinden en erken 1, en geç 15 günlük süreçte randevu oluşturulabilmektedir. Sistem üzerinden zaten 15 gün sonrasına randevu verilememektedir. Bundan dolayı 2-3 ay sonrasına randevu verilmesi mümkün değildir. Şikâyetlerle ilgili Bakanlığımız kapasite artırımı için gerekli çalışmaları yapmaktadır.”

(4)

(1) MRS yoğun bölgelerde aile hekimlerine ulaşımı kolaylaştırmak için uygulamaya konmuş bir sistemdir. Randevu sistemine geçilmesiyle birlikte sadece aile hekimlerine randevulu gelebilirler diye bir olay yoktur. Sadece desteklemek amaçlıdır. Yani aile hekimleri gene gelen hastalara normal ayaktan muayene yapılacaktır. Sistemin oturması birşey ifade etmeyecektir. Günde 100-130 hastaya bakan aile hekimi sadece randevulu çalışacağını bildirse günde maksimum 48 hastaya bakar ki bu durumda hasta isyanları ortaya çıkar. 1. basamak sağlık kuruluşlarında sadece randevulu hastaya bakmak imkansız.

(2) ASM lerde halen hasta kabul sistemi (bireysel,kiosk vs.) kullanılmaktadır ve gene sıra beklenerek muayene olunmaktadır. Sadece randevu alan hasta varsa öncelik o zaman dilimi için randevulu hastanındır. Yani halen çok kolay.

(3) Hastaların aile hekimlerinden randevu alabilmeleri için ilgili aile hekiminin bir çalışma cetveli oluşturup bunu MRS sistemine göndermesi gerekmektedir. Bu hekimin ne zaman randevulu ne zaman randevusuz çalışacağını ifade etmektedir.
Aile hekiminin uygun ortalama tedavi süresi 10 dk. dır. Günde 8 saat çalışan bir aile hekimi tam gün randevulu hasta kabul ederse maksimum 48, minimum 8 hastaya bakması gerekir ki şu anda hiçbir aile hekimi tam gün randevulu çalışmamaktadır. Şu anda aile hekimi randevulu gelen hastayla randevulu çalışma saati içerisinde gelen hastaya ne şekilde muayene ederim derdindedir. İşte bu yüzden kimseyi mağdur etmemek için tamgün randevulu çalşan yoktur.

MRS sisteminin çalışma mantığı.

- Aile hekimi haftalık minimum 40 saat çalışmalıdır. (Sisteme çalışma cetveli gönderirken minimum 40 saat istemekte)
- Haftalık randevulu muayene zamanı minimum ayaktan muayenenin yarısı kadar olmalıdır. Kapalı durumlarda (hizmet verilemeyeceği) ayaktan tedavi süresinden kapalı zaman çıkartılır ve kalan zaman ikiye bölünür. Bu durumda her hekim ortalama günün yarısını mecburi randevulu yapsa ve kapalı hiçbir zamanı olmasa günde 4 saatten maksimum 24, minimum 4 hastaya randevulu bakması lazım.

http://www.thsk.gov.tr/tr/index.php...ndevu-sistemi-aile-hekimi-calisma-cetveli-tan

Yukardaki linkten daha net anlaşılacağı gibi detaylandırırsak "Hekim Çalışma Saati" aksiyon kodu randevulu zamanı, "Ayaktan Muayene" aksiyon kodu randevusuz zamanı göstermektedir. Hekim istediği zamanı randevulu, istediği zamanı randevusuz gösterebilir. Tamamen hekimin insiyatifinde olduğu gibi sadece günde belirli bir bölümü mecburi randevulu gösterme zorunluluğu vardır. Zaten kimse tam gün randevulu çalışacaksın, randevusuz gelene bakmayacaksın demiyor ki. Bu yüzden geri çevirme imkanı olamaz.


(4) Bilgilendirme aynen doğrudur (Aile hekimleri MRS için). 30 günlük çalışma cetveli oluşturulmasına rağmen en fazla 15 gün sonrasına randevu alınabilir. Bu durum MHRS içinde geçerlidir. Uzmanlık alanlarıyla birlikte yan dallara randevu alınacağı zaman gene 15 gün içerisinde randevu alınabilmketedir. Çok yoğun polikliniklerde 15 gün içinde randevu bulunabilmesi zor olabilir, ancak bu durumda da her gün en fazla 15 gün sonrasına randevu açılmaktadır.

Linkler :

http://www.thsk.gov.tr/tr/index.php/duyurular/642-ailehekimleri-randevu-cetveli

http://www.thsk.gov.tr/tr/index.php...ndevu-sistemi-aile-hekimi-calisma-cetveli-tan




Detaylı bilgilendirme istenirse yapılabilir :)
 

engin_er

Asistan
Katılım
7 Mayıs 2007
Mesajlar
469
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
182 aşırı kazık fiyatlandırmasınıda unutmayalım
 

Naaa

Profesör
Katılım
15 Mart 2008
Mesajlar
2,220
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
randevu alma sistemi hemde hastane için ! neden ücretli olur ki ??? bu 1 !
neden aşırı kazık olur bu da iki !

ya adam zaten hasta olmuş hastaneden randevu almaya çalışıyor... şimdi bişey derdim de neyse..
 

IuTKuI

Profesör
Katılım
20 Aralık 2011
Mesajlar
1,622
Reaksiyon puanı
4
Puanları
218
Bence 182 veya online olarak randevu alma hizmetinin olması çok daha iyi oldu.
Önceleri onun dıdısının dıdısı gelip amca oğlu burada çalışıyor diyip ön sıralara geçiyordu ya, şimdi o amca oğlu onlara siteyi söylüyor.
 

engin_er

Asistan
Katılım
7 Mayıs 2007
Mesajlar
469
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
bir randevu almas üresi ortalama 4 -5 dakika ve yaklaşık 4-5 tl

http://www.sendika.org/2012/09/alo-182de-ucretlendirme-sistemi/
Ancak Alo 182 MHRS Çağrı Merkezi’ni arayarak canlı operatörle görüşme yapan vatandaşlar, bu hizmet karşılığında yaklaşık 4 liralık bir ücretlendirmeyle karşılaştı.

http://www.bilgisayarbilisim.net/ekonomik-gelismeler-f7/alo-182-ucretlendirme-t84544.html

http://www.bilgisayarbilisim.net/do...ode=view&sid=507d9b325fb917f603a90d4329eea30b
 

Koca Adam

Profesör
Katılım
15 Kasım 2011
Mesajlar
4,114
Reaksiyon puanı
13
Puanları
218
Bir randevuyu 4-5 dakika ortalama alan vatandaşın zeka seviyesinden şüphe etmemek mümkün değil... yada hastalık hastasıdır
 
Üst