• Tesla, Türkiye’de! Şimdi ne olacak?

    Elon Musk'ın sahibi olduğu Tesla, web sitesindeki şarj istasyonları sayfasını düzenleyerek Türkiye'de 10 farklı şehirde şarj istasyonu konumu ekledi.

100. yılda Türk savaş uçağı geliyor!

Bu konuyu okuyanlar

ersamet55

Öğrenci
Katılım
25 Mayıs 2012
Mesajlar
18
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Herkez savaş yapılır yapılamaz tartışmasına girmiş. Bi de..
Savaş uçağı yapılana kadar yolcu uçağı yapılsaydı.
Bence 2 projenin ülkeye getirilerini ve götürülerini düşünmek lazım..
Sonuçta Ekonomik yönden halen ayaklamak üzereyiz bu tür yüksek bütçeli ar-ge ile getirisi büyük projeler olabilirdi.
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
2
Puanları
38
Ülkemizde newspaper denilen kağıt haber bültenleri Television denen kutularda görüntülü ve internet denilen ağdada online newsler çıkmaktadır.
O eski güvercinli haberleşme devri sona erdi dumanlada telgraf devri bile bitti
Kendinizi mutlaka hem upgrade hemde update ediniz ve günü değil anı yakalayınız
tübitakın ilgili projelerinde çalışanlar gönüllü olarak intihar ettirildi planlar daha uygulamaya geçmeden yunanistana devredildi istersen onlarca sayfa dava tutanaklarını atalım ne dersiniz iddianame kabul edildiğinden yayın yasağıda yok
Ama sizlerin sdn de bulunmaları sizler için büyük şans günlük haber ve gelişmeleri takip ettiğiniz gibi aynı zamanda teknik olarakta gelişiyorsunuz
Bir günü bir gününe müsavi[eşit]olan zarardadır

Kusura bakma ben hiçbir medyaya güvenmiyorum. Bilgiyi yerinden almaya çalışıyorum. TUSAŞ ile ilgili de yeterli derecede bilgiye sahibim. Stajımı orada yaptığım için hangi projelerin gündemde olduğunu biliyorum.
Diğer komplo olaylarla siz kendi senaryolarınızı yazmaya devam edin.
 

hamza5806

Profesör
Katılım
17 Ağustos 2012
Mesajlar
3,671
Reaksiyon puanı
22
Puanları
38
geç bile kalındı illa 2023ümü beklicez en iyisi tarih vermek yerine bitirilebilecek en kısa zamanda bitirmek
 

RocKhan

Doçent
Katılım
4 Mayıs 2009
Mesajlar
977
Reaksiyon puanı
15
Puanları
18
Saygı duyuyorum TUSAŞ'a.

Gel bunu da cevapla: Uçak motoru yapabiliyor muyuz?

Bir soru daha: Bizim hangi elektronik seyrüsefer sistemlerimiz var ve nerede kullanıyoruz. Hadi kullandık biz ihraç edebildik mi.

eğer bunlarda "Evet aha kaynak" dersen ben de susarım...

Aselsan ürünleri Türkiye dışında 45 ülkede kullanılıyor.

http://www.aselsan.com.tr/content.aspx?mid=375&oid=419
http://www.aselsan.com.tr/content.aspx?mid=375&oid=544
http://www.aselsan.com.tr/content.aspx?mid=375&oid=573
http://www.aselsan.com.tr/content.aspx?mid=375&oid=543
http://www.aselsan.com.tr/content.aspx?mid=375&oid=542

http://www.milscint.com/haberdetay.asp?haberid=706&hid=3

http://www.sasad.org.tr/aselsan__2012_yili_ihracat_onur_listesinde_yerini_aldi.html
 

acabuco4

Profesör
Katılım
26 Ekim 2008
Mesajlar
4,007
Reaksiyon puanı
23
Puanları
38
"Uçağımız" diyebildiğinize göre bütün parçaların yerli imkanlarla yerli üreticiler tarafından üretileceğini anlıyorum.10 yıl içinde motor ve aviyonikler dahil bütün parçalar üretilip deneme uçuşu yapılırsa müthiş bir başarı öyküsü olur ama motoru Rolls'den ya da Pratt Whitney'den alıp biz uçak yaptık diye karşımıza dikilirlerse daha şimdiden "UÇAĞIMIZ" diye savunulan şeye kimse itimat etmez en başta da bu hamasetçiler. Ortada yine bir ürün olur elbet işe da yarar belki ama yerli uçak ya da milli bilmem ne olmaz o.


Anka da da aynı olay uygulandı, motoru Türkiye yapmadı diye biliyorum ama bu yapım aşamasını çok uzatacağı için ithal motorla tamamladılar çalışmayı ardından Türk yapımı bir motoru entegre edicekler.

Sıfırdan başlanmış işler bunlar, bir anda her şeyin olmasını beklemeyin. Sabır.

Ayrıca şunuda söylüyüm anlattığın gibi kolay olsa bu iha ları Dünyada yapan üç ülke olmazdı.
 

olympuskiller

Profesör
Katılım
23 Mart 2008
Mesajlar
1,474
Reaksiyon puanı
5
Puanları
38
Anka da da aynı olay uygulandı, motoru Türkiye yapmadı diye biliyorum ama bu yapım aşamasını çok uzatacağı için ithal motorla tamamladılar çalışmayı ardından Türk yapımı bir motoru entegre edicekler.

Sıfırdan başlanmış işler bunlar, bir anda her şeyin olmasını beklemeyin. Sabır.


Ayrıca şunuda söylüyüm anlattığın gibi kolay olsa bu iha ları Dünyada yapan üç ülke olmazdı.
Kardeş şaka yapıyorsun galiba benim bu yazdıklarımdan sonra bana sabır dilemişsin sen bence konuyla ilgili yazdığım önceki mesajı da oku ya da bütün mesajları oku konudaki
 

MasterFather

Profesör
Katılım
10 Aralık 2006
Mesajlar
4,294
Reaksiyon puanı
57
Puanları
48
hep sonlarında ecek,acak eki var.hiç oldu bitti faaliyette ürettik.gibi cümleler yok.
 

7.43

Dekan
Katılım
11 Haziran 2008
Mesajlar
8,970
Reaksiyon puanı
327
Puanları
83
Atatürk'ün izinden gidebilseydik şimdi yeni uçağımızdaki teknik özellikleri okuyor olurduk.
 

acabuco4

Profesör
Katılım
26 Ekim 2008
Mesajlar
4,007
Reaksiyon puanı
23
Puanları
38
Kardeş şaka yapıyorsun galiba benim bu yazdıklarımdan sonra bana sabır dilemişsin sen bence konuyla ilgili yazdığım önceki mesajı da oku ya da bütün mesajları oku konudaki

Arkadaşım ilk mesajında bi planlama sürecinden bahsetmişsin, bende diyorumki sana bizim uçağımızın da seri üretimi ve final sürümü 2030 lu yıllarda hazır olacak, 2023 de prototip hazır edilip test uçuşu gerçekleşicek, bunuda söylerken bilgi eksikliğini gidermek amacındaydım.

Lakin %100 milli olması önemli konusuna değinmişsin, o aşamayıda açıklıyorum anka ve milli savaş uçağında motor yerli olmayan en önemli parça gibi göze çarpıyor, fakat süreç yavaşlamasın diye atılmış adımlar bunlar. Yerli yapım motorlarda aynı anda dizayn aşamasında olup ilerleyen zamanlarda hazır edildiklerinde üretimleri yapılacak.
 

LSBD

Öğrenci
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
56
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Ülke adına çok iyi gelişmeler bunlar.
Fakat ardının kesilmemesi gerekiyor.
Her dakika içerisinde gelişen Dünya düzenine uygun adım atmak için bir takım değişiklikler ve yenilikler yapmak şart ve yapmaliyiz.
 

ashabulyemin

Profesör
Katılım
6 Aralık 2008
Mesajlar
3,389
Reaksiyon puanı
19
Puanları
0
Kusura bakma ben hiçbir medyaya güvenmiyorum. Bilgiyi yerinden almaya çalışıyorum. TUSAŞ ile ilgili de yeterli derecede bilgiye sahibim. Stajımı orada yaptığım için hangi projelerin gündemde olduğunu biliyorum.
Diğer komplo olaylarla siz kendi senaryolarınızı yazmaya devam edin.
Cevabınızı siz gençlerin hala iyi niyetlerinizi koruduğunuzdan bahisle hayretle karşılıyorum ne yazıkki doğru ve planlar buyük bir k. pazarlama ağı ile elde edilmiş bunun davasıda ayrı sürüyor
 

astegon

Profesör
Katılım
31 Ocak 2011
Mesajlar
2,992
Reaksiyon puanı
1,365
Puanları
113

Ben 45 ülke göremedim.

Ayrıca bu tür sistemlerin olduğunu biliyorum ama bu tür sistemlerin kullanıldığı ülkeler ilginç olmuş. Daha competitive ülkeler olsa o zaman derim ki "Hah helal olsun"

Elbette yadsınamaz bir başarı. Takdir ediyorum Aselsan'ı.

Ancak bu kadar potansiyel varken neden hala dışarıdan alıyoruz bazı şeyleri?
 

ikspi

Profesör
Katılım
11 Temmuz 2009
Mesajlar
1,113
Reaksiyon puanı
27
Puanları
48
Şimdiye kadar yapmadığımız yetsin artık... Kendi uçağımızı ve içindeki yazılımı geliştirmek bizim için çok önemli. Sadece ihtiyaç için değil, ihracat için de önemli.
 

Bowen32

Doçent
Katılım
15 Kasım 2012
Mesajlar
770
Reaksiyon puanı
3
Puanları
16
uçak yaparız da oda ayda 1 tane olursa şükredelim
 

thekillingroad

Profesör
Katılım
10 Eylül 2012
Mesajlar
1,510
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
"Uçağımız" diyebildiğinize göre bütün parçaların yerli imkanlarla yerli üreticiler tarafından üretileceğini anlıyorum.10 yıl içinde motor ve aviyonikler dahil bütün parçalar üretilip deneme uçuşu yapılırsa müthiş bir başarı öyküsü olur ama motoru Rolls'den ya da Pratt Whitney'den alıp biz uçak yaptık diye karşımıza dikilirlerse daha şimdiden "UÇAĞIMIZ" diye savunulan şeye kimse itimat etmez en başta da bu hamasetçiler. Ortada yine bir ürün olur elbet işe da yarar belki ama yerli uçak ya da milli bilmem ne olmaz o.

Abi dur, motoru Rolls'dan alıp aviyoniklerin %80'ini üretebilirsen montajı mühendisliği burada yapabilirsen ona da süper derim. :)
Savaş uçağı bu. Bizim millet birileri yapcez dediği zaman yapılabilecek bir şey zannediyor. :)
 

RocKhan

Doçent
Katılım
4 Mayıs 2009
Mesajlar
977
Reaksiyon puanı
15
Puanları
18
Ben 45 ülke göremedim.

Ayrıca bu tür sistemlerin olduğunu biliyorum ama bu tür sistemlerin kullanıldığı ülkeler ilginç olmuş. Daha competitive ülkeler olsa o zaman derim ki "Hah helal olsun"

Elbette yadsınamaz bir başarı. Takdir ediyorum Aselsan'ı.

Ancak bu kadar potansiyel varken neden hala dışarıdan alıyoruz bazı şeyleri?

Zaten o sayı 39'du, en son Birleşik Arap Emirliklerinde yapılan 2013 IDEX Savunma sanayi fuarında o sayı 45 e çıktı.
O rakamı başka bir linkde okumuştum, kaynağı şu an bulamadım, fakat 39 olduğuna dair ilgili kaynak bizzat Aselsan Genel Müdürüdür.

Güney Afrika'da büro açtıklarını anlatan Ergeneman, ''39 ülkeye ihracat yapmış olan ASELSAN, artık tüm müşterileri nezdinde bir teknoloji merkezi olarak kabul görüyor. Biz artık Türkiye'nin firması olmaktan çıkıp, Türkiye'nin ilgi duyduğu bölgelerin firması olma fazına geçtik. Şu anda adımızın dünyada kabul gördüğünü, bir marka olduğunu sevinçle görmekteyiz. Yavaş yavaş dünyaya yayılan, global bir savunma ve elektronik firması olma yolunda ilerliyoruz'' dedi.

http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2012/06/28/aselsan-ataga-gecti

Ayrıca son sorunuza cevap olarak şunu söyleyebiliriz, bence de bir çok şey kendi ülkemiz içinde yapılmalı fakat dışarıdan hiçbir şey almayalım gibi bir şey de düşünmemek lazım, Süper Güç dediğimiz Amerika bile kendi yaptığı Tank'a Almanyadan Namlu satın alıp takıyor. Keza F35 uçağı malum, tek başına yapmıyor. Kendini dünyaya süper göstermek için Belgesellerinde dünyanın en iyi tankı Abrams diyor ama gidip o tanka Alman Leopard Tankında kullanılan Namluyu taktığını orada söylemiyor.

Yapamaz mı? Elbette yapar ama istediği namlu veya başka birşey, hazır üretim bandında çıkmış hali varken ve bunları bir an önce mevcut sistemlerine adapte etmek istiyorsa gidip dışarıdan alıyor, Amerika bir çok şeyi kendi yaptığı gibi aldığı şeyler sayesinde de dünyada en fazla dış ülkelere borcu olan ülkedir. Ha dışardan almasa kendi yapmaya kalksa ne olur? En başta zaman kaybeder, sıfırdan üretim bandı hazırlamak, o iş için ayrıca eleman, mekan, vergi, testler vb şeyler için harcanan zaman az bir zaman değildir, yukarı da bir mesajda olympuskiller nickli arkadaşın söylediği şey doğrudur, şu anda kendi klansmanında, dünyanın en gelişmiş uçağı dediğimiz uçak olan F22'nin yapımı 80li yıllarda başlamıştır ve 2003'de ancak bitmiş ve ilk uçaklar teslim edilmiştir.

Adamlar sıfırdan uğraşmak yerine önce müttefiklerine bakıyor, istediği ürün hazırda varsa oradan alıyor, mesela bir çok cruise benzeri füzeler de Avrupa kaynaklıdır, yanlış hatırlamıyorsam Norveç'den de gemi savar füzeleri alıyordu.

Burada kilit nokta şu, her ihtiyacımız olanı yapabilecek gibi, o teknolojilere sahip olalım ama hazır yapılmış veya daha iyisi yapılmış bir şey varsa onu da almaktan vazgeçmeyelim, bir yandan da daha iyisini yapabilecek gibi çalışalım. Rusyaya Domates ihraç etmekle bu ülke kalkınmaz, Savunma sanayi ve Elektronik alanında daha çok yol katetmemiz lazım.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Bahsettiğim linki de buldum, 45 ülkeye ihracat konusu Aselsanın kendi 2012 faaliyet Raporunda geçiyor.
Belgeyi buradan indirebilirsiniz.

2012 yılı ASELSAN’ın dünya savunma
sektöründe ilk 50 arasında yer alma
hedefine doğru emin adımlarla ilerlediği
bir yıl olmuştur. Bugüne kadar 45 ülkeye
ihracat yapan ASELSAN’ın, 2012’de yurt
dışı pazarlarda 205 milyon ABD Doları
yeni sözleşme ve sipariş almış olması bu
anlamda önemli bir başarıdır.

http://www.aselsan.com.tr/Content.aspx?mid=119&oid=972
 

thekillingroad

Profesör
Katılım
10 Eylül 2012
Mesajlar
1,510
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
Ya şu garabet F35'in adını anmayın nolur sinirlerim zıplıyor yahu..
 

thepolice2

Doçent
Katılım
8 Ocak 2011
Mesajlar
875
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Uçak varda onu kullanacak pilot yok. Ya istifa etmiş ya tutuklanmış!
 

astegon

Profesör
Katılım
31 Ocak 2011
Mesajlar
2,992
Reaksiyon puanı
1,365
Puanları
113
Zaten o sayı 39'du, en son Birleşik Arap Emirliklerinde yapılan 2013 IDEX Savunma sanayi fuarında o sayı 45 e çıktı.
O rakamı başka bir linkde okumuştum, kaynağı şu an bulamadım, fakat 39 olduğuna dair ilgili kaynak bizzat Aselsan Genel Müdürüdür.

Güney Afrika'da büro açtıklarını anlatan Ergeneman, ''39 ülkeye ihracat yapmış olan ASELSAN, artık tüm müşterileri nezdinde bir teknoloji merkezi olarak kabul görüyor. Biz artık Türkiye'nin firması olmaktan çıkıp, Türkiye'nin ilgi duyduğu bölgelerin firması olma fazına geçtik. Şu anda adımızın dünyada kabul gördüğünü, bir marka olduğunu sevinçle görmekteyiz. Yavaş yavaş dünyaya yayılan, global bir savunma ve elektronik firması olma yolunda ilerliyoruz'' dedi.

http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2012/06/28/aselsan-ataga-gecti

Ayrıca son sorunuza cevap olarak şunu söyleyebiliriz, bence de bir çok şey kendi ülkemiz içinde yapılmalı fakat dışarıdan hiçbir şey almayalım gibi bir şey de düşünmemek lazım, Süper Güç dediğimiz Amerika bile kendi yaptığı Tank'a Almanyadan Namlu satın alıp takıyor. Keza F35 uçağı malum, tek başına yapmıyor. Kendini dünyaya süper göstermek için Belgesellerinde dünyanın en iyi tankı Abrams diyor ama gidip o tanka Alman Leopard Tankında kullanılan Namluyu taktığını orada söylemiyor.

Yapamaz mı? Elbette yapar ama istediği namlu veya başka birşey, hazır üretim bandında çıkmış hali varken ve bunları bir an önce mevcut sistemlerine adapte etmek istiyorsa gidip dışarıdan alıyor, Amerika bir çok şeyi kendi yaptığı gibi aldığı şeyler sayesinde de dünyada en fazla dış ülkelere borcu olan ülkedir. Ha dışardan almasa kendi yapmaya kalksa ne olur? En başta zaman kaybeder, sıfırdan üretim bandı hazırlamak, o iş için ayrıca eleman, mekan, vergi, testler vb şeyler için harcanan zaman az bir zaman değildir, yukarı da bir mesajda olympuskiller nickli arkadaşın söylediği şey doğrudur, şu anda kendi klansmanında, dünyanın en gelişmiş uçağı dediğimiz uçak olan F22'nin yapımı 80li yıllarda başlamıştır ve 2003'de ancak bitmiş ve ilk uçaklar teslim edilmiştir.

Adamlar sıfırdan uğraşmak yerine önce müttefiklerine bakıyor, istediği ürün hazırda varsa oradan alıyor, mesela bir çok cruise benzeri füzeler de Avrupa kaynaklıdır, yanlış hatırlamıyorsam Norveç'den de gemi savar füzeleri alıyordu.

Burada kilit nokta şu, her ihtiyacımız olanı yapabilecek gibi, o teknolojilere sahip olalım ama hazır yapılmış veya daha iyisi yapılmış bir şey varsa onu da almaktan vazgeçmeyelim, bir yandan da daha iyisini yapabilecek gibi çalışalım. Rusyaya Domates ihraç etmekle bu ülke kalkınmaz, Savunma sanayi ve Elektronik alanında daha çok yol katetmemiz lazım.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Bahsettiğim linki de buldum, 45 ülkeye ihracat konusu Aselsanın kendi 2012 faaliyet Raporunda geçiyor.
Belgeyi buradan indirebilirsiniz.

2012 yılı ASELSAN’ın dünya savunma
sektöründe ilk 50 arasında yer alma
hedefine doğru emin adımlarla ilerlediği
bir yıl olmuştur. Bugüne kadar 45 ülkeye
ihracat yapan ASELSAN’ın, 2012’de yurt
dışı pazarlarda 205 milyon ABD Doları
yeni sözleşme ve sipariş almış olması bu
anlamda önemli bir başarıdır.

http://www.aselsan.com.tr/Content.aspx?mid=119&oid=972

Açıklayıcı ve doyurucu bilgiler için teşekkürler. Size katılıyorum. Daha çok yolumuz var.
 

olympuskiller

Profesör
Katılım
23 Mart 2008
Mesajlar
1,474
Reaksiyon puanı
5
Puanları
38
Abi dur, motoru Rolls'dan alıp aviyoniklerin %80'ini üretebilirsen montajı mühendisliği burada yapabilirsen ona da süper derim. :)
Savaş uçağı bu. Bizim millet birileri yapcez dediği zaman yapılabilecek bir şey zannediyor. :)

Doğru söylüyorsun, bizler de isteriz yapılsın ama dediğim gibi belli bir süreç lazım belki de bizim tahmin ettiğimizden daha iyi gidiyor bu yapım süreci inşallah yanılan ben olurum sorun değil o.

Arkadaşlar F35'den bahsetmişler bizim ülkemizin de dahil olduğu bir grup ülke(ABD ,Kanada.Avustralya gibi) tarafından alınmak isteniliyor yıllardır.Sürekli bütçe arttırımına gidildi ek olarak çıkartılan 4 milyar dolarlık fatura, uçuş kodlarının bize verilmek istenmemesi, uçaktaki ciddi mühendislik hataları bu projenin askıya alınmasına kadar giden bir sonuç doğurdu, tarihimizde yediğimiz en büyük kazıklardan birisi olmaya adaydı .

Bugüne kadar F 35 için toplamda 315 milyon dolar ödeme yapılmış, toplam 100 uçak için istenilen toplam fatura bedeli 16 milyar ABD doları.Türkiye bütçesinin 200 milyar dolar civarı olduğu düşünülürse tablonun vahimliği daha da anlaşılır hale geliyor sanırım.Belki de duyuni umumiye'den sonra en çok sömürüldüğümüz nokta olacaktı.Şimdilik askıya alınmış durumda.
 
Üst