![]()
bu kim??????????
Kaynak:80′lerin Kadınları | Öteki SinemaTürk seks filmlerinin yıldız oyuncuları aşağı yukarı bellidir. 70′lerin bu lanetli sinemasının pornocu olarak hatırlanan ve aslında çok azı öyle olan başta gelen oyuncuları; Arzu Okay, Zerrin Egeliler, Melek Görgün, Feri Cansel, Mine Mutlu, Elif Pektaş, Necla Fide, Figen Han, Dilber Ay, Zafir Seba, Zerrin Doğan, Alev Altın, Meltem Doğan, Meltem Işık gibi isimlerdir.
12 Eylül sabahı uzunca sürecek sıkı bir yönetime merhaba diyen Türk sineması ve halkı için bu isimler bir gecede emekli edilivermiş ve çoğu bir daha sinema yapma şansına kavuşamamışlardır. 80′ler Türk sinemasına hem nicelik hem de nitelik açısından çok şey katabilmiş yıllar değildir. 70′lerin erotikçi tayfası Yeşilçamdan dönmemek üzere kovulduğunda yapımcı, yönetmen ekibi suya sabuna değmemek adına oldukça abuk şehirli insan ve bunalımları konusuna kilitlenip kalmıştı. Gerçekten acınası bir dönem olduğunu düşünüyorum çünkü; siyasal taşlama yapamadığınız gibi seks filmi de çekemiyordunuz ve karşınızda 70′ler boyunca entellektüel kibirlerini kusamamış bazı yönetmenler dikiliyordu. Bu dönemde Atıf Yılmaz gibi yetenekli yönetmenler, Ahh Belinda, Arkadaşım Şeytan, Şahmaran gibi sosyal ve fantastik filmler çekerek ilginç işlere imza attılar ama dönem seyircisinin nabzını tutmaktan uzak filmlerdi ve ancak yıllar sonra kıymetlenen yapımlar olarak hatırlandılar.
Öte yandan halk tarafından büyük heyecanla karşılanan video* teknolojisi sinemayı ciddi olarak tehdit ediyordu . Talebe bağlı olarak bu medya üzerinde patlayan Arabesk filmleri furyası bir süre sonra sinemalara da sıçradı. 70′lerin komik karakterlerinden Cilalı İbonun bile arabeskci bir küçük cırtlağa eşlik ettiği zavallı işler hep bu yıllarda çekildi. 70′ler de seks furyası yağmurundan kaçmak adına sinemadan uzaklaşan Münir Özkul gibi büyük isimler bu defa Arabesk furyası dolusuna tutuldular. 70′lerden gelen gelenekle 2 film birden göstermeye alışmış sinema salonları için hemen, Küçük emrah klonlarının iç karartan filmlerinin peşinden oynatılacak için seks dozu düşük ama cinsel iması yüksek filmler yapılmaya başlandı. Ama eski oyunculardan faydalanmak artık mümkün değildi ve dönemin güzellik yarışmalarından ya da Erkek dergilerine poz verenlerinden yaratılan yeni seks imajları arka arkaya Yeşilçama giriş yaptılar. Hülya Avşar, Serpil Çakmaklı, Ahu Tuğba, Banu Alkan, Harika Avcı, Sevtap Parman, Yaprak Özdemiroğlu, Oya Aydoğan, Bahar Öztan, Güngör Bayrak gibi 80′ler seks kadınlarına sinemaların yeniden dolması umuduyla peşpeşe filmler çektirildi. (Atilla Özdemiroğlunun kızı Yaprak Özdemiroğlunun asıl amacı iyi filmler yapmak ve oyunculuğuna sınır koymamaktır ama Yeşilçamı ve yapımcılarını iyi tanımaması yüzünden o da 80′ler cinsel ikonlarından biri olarak akıllarda yer etmiştir.)
Çıplaklığa koyulan sınırla yeni kadınların, eskilerden farkının altı çiziliyor ve bu filmlerde seks asla bir eylem haline dönüşmüyordu. Filmler genellikle tatil yörelerinde çekiliyor, böylelikle bikini çıplaklığının savunması baştan yapılmış oluyor ve bir nevi hem tatil yapalım hem film çekelim endişesi güdülüyordu. Ortada çok da gösterilebilecek şey yoktu zaten; filmler bir iki göğüs dekoltesi ve ayak bileği montajı ile şömine önü sevişme sahnesi, bazı Nuri Alço tecavüzleri ki bunların çoğu iffetini korumaya kararlı kız tarafından makas ya da çatal saplanması ile sona erer ve bolca bikinili plajda koşma, havuzda sekme sahnesinden ibaretti. yeni kadınlar asla kendi rızaları ile yatağa girmiyor en fazla patronları tarafından bitmek bilmezcesine röntgenleniyorlardı. (Hülya avşar Sekreter)
70′ler filmlerinin kimlik belirleyicilerinden olan 5 Dakikada Beşiktaş Hasan Almaz Basan Alır Fırçana Bayıldım Boyacı gibi yaratıcı film isimlerinden de hepten vazgeçilmiş en orijinal sayılabilecek olanı Bu İkiliye Dikkat* olan sıkıcı isim ve afişlere sahip filmler çekilmekteydi. 80′lerin filmlerinin oyuncu olarak değil ama film olarak pek hatırlanamıyor olmasının güçlü sebeplerinden biri de budur. Aslında 80′ler kadınları epey düzgün fiziklerine rağmen yine de eski ablaları ile boy ölçüşemiyor, bir salonda her tarafı çizik içinde bir Arzu Okay ya da Zerrin Egeliler filmi ile kapışmak zorunda kaldıklarında gişeden başları öne eğik ayrılıyorlardı. Evet acı ama gerçek; 10 yıl önce çekilmiş her karesi ezberlenmiş bir 70′ler erotiği bu filmlerin hepsine argo tabirle ayarı veriyordu. Bu durumun farkına varan 2 Film Birden sinemaları sıkıyönetimin gevşediği 80′lerin ikinci yarısında eski erotikleri göstermeye devam ettiler. Böylesi hem daha ucuz oluyor hem de seyreden açısından daha tatminkar! sonuçlar veriyordu. Tabi Seks Furyası kadınlarının 80′ler seyircisi tarafından da mimlenmesi bu lanetten asla kurtulamamalarına ve o dönemde film çevirmiş isimlerin hepten izini kaybettirmek istemesine yol açtı.
Yine de günümüze gelindiğinde 80′ler sinemasının da hatırda kalanları çoktur. Bir kere memleketin açık ara en iyi sinema filmi Muhsin Bey bu döneme ait bir filmdir. Seksi kadınlar açısından bakıldığında ise Banu Alkan ve Serpil Çakmaklı Bu İkiliye Dikkat çağrısını boşa çıkarmayıp dönemin en çok hatırlanan cinsel ikonları olmuştur. Elbette ve özgün fikrime göre bu hatırda kalırlık biraz da Banu Alkanın Arzu Okaya, Serpil Çakmaklının ise Zerrin Egelilere gönderdiği fiziksel ve mimiksel referanslar ile alakalıdır. 70′ler boyunca izbe salonlarda bu kadınlara aşık olan seyirci 80′lerde de onlara en çok benzeyenleri seyretmekten zevk almış ve en azından isim olarak diğerlerinden ayırmıştır.