Rehber Kanal Istanbulu Tartışalım

Katılım
11 Mayıs 2021
Mesajlar
1,298
Reaksiyon puanı
1,766
Puanları
293
Kanal istanbula bilinçsizce saldıranlar beni çileden çıkaracak artık. Geçen gün bir canlı yayın izledim sohbet de
1 "Kanal istanbul yapıldıktan sonra bir deprem olursa istanbulun ada haline gelen kısmı Türkiye den kopacak karadenizde süzülecek"

2 "Kanal istanbul yapılırsa bir deprem olduğunda sular taşacak istanbul suyun altında kalacak" gibi saçma yorumlar okudum

Sonra RTE nın yaptığı köprü temel atma töreninin üstüne herkes bu konuda video attı iyice gündeme geldi tekrardan
En son da şu fotoğrafı gördüm...
(ya nedense iktidar tarafına din tüccarı vs diyenler hep dini alet ediyor bu işlere)

Ve bu 3 şey için de ironi yapmışlar demeyin yorumları yazan hesapları biliyorum sıkı muhalifler her fırsatta Erdoğana söven tiplerden

Bu fotoğrafı paylaşan şahıs da aynı şekilde bildiğin kronik.

İstedim ki yapılmasın diyenler neden bunu diyor gelin bi açıklayın KONUYU BAŞKA YERLERE ÇEKMEDEN tartışın

Önce ben başliyim. Kanal istanbul yerine fabrika açsınlar ülke den yabancı şirketlerin birçoğunu (yani ticari anlaşma yapılan ülkelerin şirketleri hariç) atsınlar ihracata geçelim üretelim vs deseler tamam da utanmasalar kanal istanbul uzaylı istilasına sebep olacak fln diyecekler
(tekrar söylüyorum konuyu başka yerlere saptırmadan tartışın)
Screenshot_2021-06-27-20-54-18-88.jpg

Mesaj otomatik birleştirildi:

@OzkanK. Reis seni de etiketliyim dedim ?sensiz olmaz bu konular
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Mayıs 2021
Mesajlar
1,298
Reaksiyon puanı
1,766
Puanları
293

İzle kararını ver ben yapılmasından yanayım. Yapılmalı.
Reis ben zaten yapılması taraftarıyım da gelsinler ellerinde doğru düzgün şeyler varsa tartışalım kim kimi ikna edecek
(ama girdiğim her tartışmada bahsettiğim gibi saçma sebepler harici bir sebep söyleyemeden siz iflah olmaz koyunlar vs demeye başlıyorlar :D
Ama olsun bir umut tartışalım)
 

hakancalis

Müdavim
Müdavim
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,246
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
953
Puanları
293
Paylaştığın fotoğraf mizah sayfalarında geziyor orada yazanın mizah olduğunu anlamayacak kadar acizsiniz ayrıca 1.maddeyi açıklıyayım orada denilmek istenen büyük bir deprem olması durumunda insanların yakınlarının yanına ambulans,itfaiye gibi ekiplerin mecburen köprüyü kullanmak zorunda kalması bunun da aşırı trafiğe yol açarak işleri zorlaştırması 2.dediğinin ise gerçeklik payı olduğunu düşünmüyorum bir örnek atarsan yorumlarım şimdi gelelim diğer sebeplere;

1.Ormanlık alanların yok edilmesi
Kanal İstanbul'un civarında ki ağaçların kesilmesi ile yaklaşık 3000 hektarlık ormanlık alan yok olacak

2.Bir avantajı olmaması
İstanbul boğazının uzunluğu: 29,9 km
Kanal İstanbulun ise 45 km genişlik ve derinlik gibi kavramlara bakıldığında ise yine İstanbul Boğazı daha avantajlı gözülüyor.Hangi kaptan güvenli ve ucuz bir şekilde geçmek varken tonla para verip daracık yapay kanaldan geçer.

3.Nüfus artışı
Resmi olarak 15 milyondan fazla nüfusu olan İstanbula kanalın yanına yerleşim alanı yapılmasıyla birlikte nüfusu daha da artacak.

4.Hafriyat
Araştırmalara göre Kanal İstanbulun yapımına başlanması itibariyle günde 10.000 hafriyat kamyonu yollarda olacak.

5.Gemi Trafiği Bahanesi
Açıklamalara göre kanalın amacı İstanbul Boğazı'nın trafiğini rahatlatmak ancak yapılan araştırmalara göre boğazdan geçişler git gide azalıyor bu da grafiği
1624820823379.png


Maliyet,tarihi alanların yok edilmesi,susuzluk,montrö gibi daha birçok sebep sayılabilir
 

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,149
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
293
iki adım öteye gidebilmek için can çekişiyoz trafik, kalabalık, beton, havasızlık 20 milyon insan bunun üstüne kanal istanbulda gelince uzun vaadede istanbul çekilmez bir yer olur. Türkiyenin çözmesi gereken o kadar çok sorun varki hatta çok temel sorunlar daha onlar dururken böyle bir şeye hiç gerek yok. Birde bu ekonomik belirsizlikte böyle çok maliyetli projeler ülkeyi (halkı) dahada fakirleştirecek.
 

OzkanK.

Müdavim
Müdavim
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
10,697
Reaksiyon puanı
13,064
Puanları
4,958
Ben Kanal İstanbul'un yapılması tarafındayım. Hem bir RANT projesi olması hemde o bölgeleri cazibe bölgesi yapması bakımından ülkeye katkısı olacağı kanısındayım. Ayrıca Möntro boğazlar sözleşmesinin bizim için büyük bir zafer flan olmadığı kanısındayım. Kısa vadede olmasa bile ilerleyen yıllarda gerekirse Çanakkaleye de bir tane kanal açmak ile tehtit edip Rusya'ya karşı koz olarak bile kullanılabilir.

Ayrıca bir işe CHP ve HDP karşı çıkıyorsa o iş ülke için faydalı demektir.

Özal'ın şu sözü geliyor Kanal İstanbul için alakasız bahaneler üreten muhalefeti gördükçe: ( Yok depremi tetikler yok karadeniz Marmayaya dolar her yer kirlenir balıklar ölür hiç ağaç kalmaz tatlı su biter gibi yalanlarını duydukça. ( Koskoca boğaz var yüzbinlerce yıldır karadeniz marmaraya akıyor zaten :D Hİç bir şey olmamış 20m derinliğinde kanal akınca bunlar olacak sanıyorlar. )

Özal, “Ben bir icraat yapacağım zaman sol kafaların yazdıklarına bakarım. Eğer hiç sesleri çıkmıyorsa o projeyi yapmam, rafa kaldırırım. Yarısının sesi çıkmıyor, yarısının sesi çıkıyorsa o projeyi yeniler, öyle yaparım. Eğer bütün solcular projeyi engellemek için yaygara yapıyorsa hiç kimseyi dinlemem, o projeyi aynen yapar ve bitiririm. Çünkü o proje memleket için hayırlara vesiledir.
 

hakancalis

Müdavim
Müdavim
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,246
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
953
Puanları
293
Ben Kanal İstanbul'un yapılması tarafındayım. Hem bir RANT projesi olması hemde o bölgeleri cazibe bölgesi yapması bakımından ülkeye katkısı olacağı kanısındayım. Ayrıca Möntro boğazlar sözleşmesinin bizim için büyük bir zafer flan olmadığı kanısındayım. Kısa vadede olmasa bile ilerleyen yıllarda gerekirse Çanakkaleye de bir tane kanal açmak ile tehtit edip Rusya'ya karşı koz olarak bile kullanılabilir.

Ayrıca bir işe CHP ve HDP karşı çıkıyorsa o iş ülke için faydalı demektir.

Özal'ın şu sözü geliyor Kanal İstanbul için alakasız bahaneler üreten muhalefeti gördükçe: ( Yok depremi tetikler yok karadeniz Marmayaya dolar her yer kirlenir balıklar ölür hiç ağaç kalmaz tatlı su biter gibi yalanlarını duydukça. ( Koskoca boğaz var yüzbinlerce yıldır karadeniz marmaraya akıyor zaten :D Hİç bir şey olmamış 20m derinliğinde kanal akınca bunlar olacak sanıyorlar. )

Özal, “Ben bir icraat yapacağım zaman sol kafaların yazdıklarına bakarım. Eğer hiç sesleri çıkmıyorsa o projeyi yapmam, rafa kaldırırım. Yarısının sesi çıkmıyor, yarısının sesi çıkıyorsa o projeyi yeniler, öyle yaparım. Eğer bütün solcular projeyi engellemek için yaygara yapıyorsa hiç kimseyi dinlemem, o projeyi aynen yapar ve bitiririm. Çünkü o proje memleket için hayırlara vesiledir.
Siz bu kafayla hiçbir yere varamazsınız biz size sebeplerini sunuyoruz siz CHP yapmayın diyorsa yapalım kafasındasınız yok HDP'ymiş felan bunların Kanal İstanbulla alakası yok ne zaman başınız sıkışsa HDP ye sarılıyorunuz kapansa tutunacak dalınız kalmayacak.Adam gibi çıkıp deseniz ki Kanal İstanbul yapılmalı sizin sunduğunuz sebeplerin ise şurası yanlış anlayacağım ama yok.
 

OzkanK.

Müdavim
Müdavim
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
10,697
Reaksiyon puanı
13,064
Puanları
4,958
Rantla konut sektörüyle ülkenin gelişebileceğini sanman güzelmiş ama üzücü. :D

Ülkeye katkı sağlar dedim gelişir demedim ! Element uydurmayın lütfen.

Yapılan her şeye karşı çıkarak herşeyi yıkarak kaldırarak ülkenin gelişeceğini mi sanıyon ! Son 20 yıldır muhalefetin karşı çıkmadığı 1 tane proje söyle TAMAM HAKLISIN DİYECEM...

Nükller santrallerden tut barajlara köprülerden tut yeni havalimanına karşı çıkmadıkları bir tane proje söyle !
 

hakancalis

Müdavim
Müdavim
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,246
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
953
Puanları
293
Ülkeye katkı sağlar dedim gelişir demedim ! Element uydurmayın lütfen.

Yapılan her şeye karşı çıkarak herşeyi yıkarak kaldırarak ülkenin gelişeceğini mi sanıyon ! Son 20 yıldır muhalefetin karşı çıkmadığı 1 tane proje söyle TAMAM HAKLISIN DİYECEM...

Nükller santrallerden tut barajlara köprülerden tut yeni havalimanına karşı çıkmadıkları bir tane proje söyle !
Bak yine aynı şeyi yapıyorsun diğerlerini boş ver tamam hadi hepsinde muhalefet haksız olsun sen konuyla ilgilen konu sahibi de yazmış kocaman KONUYU BAŞKA YERLERE ÇEKMEDEN diye.
 

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,149
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
293
Ülkeye katkı sağlar dedim gelişir demedim ! Element uydurmayın lütfen.

Yapılan her şeye karşı çıkarak herşeyi yıkarak kaldırarak ülkenin gelişeceğini mi sanıyon ! Son 20 yıldır muhalefetin karşı çıkmadığı 1 tane proje söyle TAMAM HAKLISIN DİYECEM...

Nükller santrallerden tut barajlara köprülerden tut yeni havalimanına karşı çıkmadıkları bir tane proje söyle !

Bir gram katkı sağlamaz yıllarca konut yapıldı durdu bak ne haldeyiz. Ülkeye katkı sağlar demekle ülkeyi geliştirir demek arasında fark varmış gibi birde üsteliyon :D Muhalefetin bu projelere karşı çıktığı ana nokta yandaşlara yüksek maliyet ile yaptırılması. Yapma demiyor şeffaf herkese açık yap dünyadan herkes gelsin teklif versin diyor her şeyi cengize vermeyin diyor. Ama anlayana. anlamayanaa napsan boş.
 

OzkanK.

Müdavim
Müdavim
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
10,697
Reaksiyon puanı
13,064
Puanları
4,958
Siz bu kafayla hiçbir yere varamazsınız biz size sebeplerini sunuyoruz siz CHP yapmayın diyorsa yapalım kafasındasınız yok HDP'ymiş felan bunların Kanal İstanbulla alakası yok ne zaman başınız sıkışsa HDP ye sarılıyorunuz kapansa tutunacak dalınız kalmayacak.Adam gibi çıkıp deseniz ki Kanal İstanbul yapılmalı sizin sunduğunuz sebeplerin ise şurası yanlış anlayacağım ama yok.

Sunduğu bahaneler mantıklı gelmiyor muhalefetin.

Yok depremi tetikler diyor. Yok İstanbulun suyu biter diyor. ( Oradaki sular İstanbul'un sadece yüzde 2 sini sağlıyor ve onların yerine 3 tane yeni baraj yapılacka deniyor. )
Yok orada bir tatlı su tuzlanacak diyorlar o su yukarıda tuzlanma ihtimali yok çıkıyor flan. Muhalefetin sunduğu tezlerin hepsi boş. SİYASİ RANT peşinde muhalefet yaptırmayacaz diye inata bindirip.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Muhalefetin bu projelere karşı çıktığı ana nokta yandaşlara yüksek maliyet ile yaptırılması. Yapma demiyor şeffaf herkese açık yap dünyadan herkes gelsin teklif versin diyo

Hiç te öyle bir şey dediği yok. Takip etmiyorsun bilmiyon tabi.
Hepine proje bazlı başta karşı çıkıyor sonra önleyemeyeceğini anlayınca yok şöyle yapsalar biz karşı çıkmazdıka geliyor muhabbet oda tutmayınca biz aslında projeyi destekliyoz yandaşa verilmesine karşıyız diyorlar en son her şey olup halk beğenip memnun kalınca. Aynen aynen biz istedikte oldu zaten güzel proje ama keşke adı Atatürk olsaydı deyip noktalıyorlar...
Mesaj otomatik birleştirildi:

Siz bu kafayla hiçbir yere varamazsınız biz size sebeplerini sunuyoruz siz CHP yapmayın diyorsa yapalım kafasındasınız yok HDP'ymiş felan bunların Kanal İstanbulla alakası yok ne zaman başınız sıkışsa HDP ye sarılıyorunuz kapansa tutunacak dalınız kalmayacak.Adam gibi çıkıp deseniz ki Kanal İstanbul yapılmalı sizin sunduğunuz sebeplerin ise şurası yanlış anlayacağım ama yok.

Yaa ben zaten kanal yapılsın diyorum daha ne diyem ! Üstüne CHP'nin söylemlerini referans almayın diyom üstte yazdığım gibi yok depremi tetikler yok marmara biter yok balıklar biter yok tatlı su kalmaz gibi yalan yanlış bilgiler hep. Üstüne zaten OTOMATİKMAN NE DENİRSE ne YAPILIRSA karşı çıkmaya programlamış kendini muhalefet diyom. Üstüne 1 tane destekledikleri helal olsun faydalı dedikleri proje var mı diyorum 2002 den YOK SENDE BİLİYON ! AKP döneminde yapılıyorsa kafadan yanlıştır mantığı.

Üstüne Boğaza ilk Kanal Açma fikri zamanında Ecevit döneminde akla gelmiş onlarda sıcak bakıyorlardı eskiden anca ama konu Erdoğan olunca o yapıyor olunca KAFADAN KARŞI oluyorlar. Kazara buradan bir ekonomi düzelir turizime ve yatırıma katısı olur bir şey olur AKP 2023 tede gitmez diye korkuyorlar
 
Son düzenleme:

CtrlEnter

Doçent
Cezalı
Katılım
24 Aralık 2011
Mesajlar
946
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
886
Puanları
93
Güzergâhın yarısı zaten dere.. Yarısı da dağ taş orman.. Aynı dereyi kanal yapınca trafik artmaz. İnsanlar yeni güzergâha doğru yerleşmeye başlayınca merkezin kalabalığını hafifletir..
Büyük gemiler boğaza göre daha düz olan kanalı tercih edecektir. Bizim beleş dururken ücretli otoyolları tercih ettiğimiz gibi. Bu da daha fazla paracık demektir.. ???
 

hakancalis

Müdavim
Müdavim
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,246
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
953
Puanları
293
Güzergâhın yarısı zaten dere.. Yarısı da dağ taş orman.. Aynı dereyi kanal yapınca trafik artmaz. İnsanlar yeni güzergâha doğru yerleşmeye başlayınca merkezin kalabalığını hafifletir..
Büyük gemiler boğaza göre daha düz olan kanalı tercih edecektir. Bizim beleş dururken ücretli otoyolları tercih ettiğimiz gibi. Bu da daha fazla paracık demektir.. ???
Sen kanalın etrafına insanların yerleşebileceğini mi sanıyorsun? Yarısı Katara parsellendi bile hadi onlar olmasa milyonluk evlerde kim oturabilecek
 

CtrlEnter

Doçent
Cezalı
Katılım
24 Aralık 2011
Mesajlar
946
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
886
Puanları
93
Sen kanalın etrafına insanların yerleşebileceğini mi sanıyorsun? Yarısı Katara parsellendi bile hadi onlar olmasa milyonluk evlerde kim oturabilecek
Katarlı alıyor da Dubaili almıyor mu?? Sonradan bir Katar düşmanlığı türedi..
Eskiden en zenginler Yahudi ve Ermeni asıllıydı, şimdi de petrolcü Arap asıllılar.. Sana bana bırakırlar mı.. Millet arazisini paranın yüzü sıcaktır deyip satıyor, işletmeyi bilmiyor ki..
 

MoMentS

Asistan
Katılım
21 Eylül 2019
Mesajlar
228
Reaksiyon puanı
127
Puanları
43
Yaş
29
Paylaştığın fotoğraf mizah sayfalarında geziyor orada yazanın mizah olduğunu anlamayacak kadar acizsiniz ayrıca 1.maddeyi açıklıyayım orada denilmek istenen büyük bir deprem olması durumunda insanların yakınlarının yanına ambulans,itfaiye gibi ekiplerin mecburen köprüyü kullanmak zorunda kalması bunun da aşırı trafiğe yol açarak işleri zorlaştırması 2.dediğinin ise gerçeklik payı olduğunu düşünmüyorum bir örnek atarsan yorumlarım şimdi gelelim diğer sebeplere;

1.Ormanlık alanların yok edilmesi
Kanal İstanbul'un civarında ki ağaçların kesilmesi ile yaklaşık 3000 hektarlık ormanlık alan yok olacak

2.Bir avantajı olmaması
İstanbul boğazının uzunluğu: 29,9 km
Kanal İstanbulun ise 45 km genişlik ve derinlik gibi kavramlara bakıldığında ise yine İstanbul Boğazı daha avantajlı gözülüyor.Hangi kaptan güvenli ve ucuz bir şekilde geçmek varken tonla para verip daracık yapay kanaldan geçer.

3.Nüfus artışı
Resmi olarak 15 milyondan fazla nüfusu olan İstanbula kanalın yanına yerleşim alanı yapılmasıyla birlikte nüfusu daha da artacak.

4.Hafriyat
Araştırmalara göre Kanal İstanbulun yapımına başlanması itibariyle günde 10.000 hafriyat kamyonu yollarda olacak.

5.Gemi Trafiği Bahanesi
Açıklamalara göre kanalın amacı İstanbul Boğazı'nın trafiğini rahatlatmak ancak yapılan araştırmalara göre boğazdan geçişler git gide azalıyor bu da grafiği
Ekli dosyayı görüntüle 157374

Maliyet,tarihi alanların yok edilmesi,susuzluk,montrö gibi daha birçok sebep sayılabilir
Çoğunlukla boş yazmışsın ama ben yine de belirteyim sana.

1- 3. köprü yapılırken de aynı şeyi söylediniz. Şimdi büyük araçlar, tırlar oradan geçiyor. Kalan 2 köprü eskisine göre daha rahat. Avrasya Tünelini saymıyorum.

2- İstanbul Boğazı’nda su yolu ulaşımını riske eden keskin dönüşler, kuvvetli akıntılar ve transit gemi trafiği ile dik kesişen kent içi deniz trafiği mevcuttur. Boğaz’ın her iki yakasında yüzbinlerce sakin yaşamaktadır. Boğaziçi gün içinde milyonlarca İstanbullu için ticaret, yaşam ve geçiş yeridir. Boğaz, geçen gemi trafiğinin oluşturduğu riskler açısından her geçen yıl daha tehlikeli hale gelmektedir. 100 yıl öncesinde 3-4 bin olan yıllık gemi geçiş sayısı artmış ve bugün 45-50 bine ulaşmıştır. Seyir emniyetinin arttırılması için uygulanan tek yönlü trafik organizasyonu nedeniyle büyük gemiler için Boğaz’da ortalama bekleme süresi, beklemeye takılan her gemi için yaklaşık 14,5 saattir. Bekleme süresi bazen gemi trafiğine ve hava şartlarına bazende yaşanacak bir kaza veya arızaya bağlı olarak 3-4 günü,hatta haftayı bulabilmektedir. proje_amaci5.jpg

3-Her zaman her yerde nüfus artacak. İstanbul herkesin hakkı. İyi ki diyorsun. Nüfusa bir çözüm olacak, bir gelecek olacak İstanbul için.

4-Bu bir sebep değil.

5-Azalması mümkün değil. Son yıllardaki verilere göre İstanbul Boğazı'ndaki gemiler her geçişte yaklaşık 14 saat beklemekte. Bazı şartlarda 3-4 günü bulabiliyor.

Orada tarihi bir alan yok. Susuzluk diye bir şey de yok. ‘‘Kanal İstanbul, Montrö Sözleşmesi’nin sona erdirilmesini tetikleyecek niteliktedir’’ ;)

Kanal İstanbul Projesi'nin amacı,

  • İstanbul Boğazı'nın tarihsel ve kültürel dokusunun korunması ve güvenliğinin arttırılması,
  • İstanbul Boğazı’nda öncelikle deniz trafiğinden kaynaklanan yükün azaltılması ve Boğaz güvenliğinin artırılması.
  • İstanbul Boğazı’nın trafik güvenliğinin sağlanması,
  • Seyir emniyetinin sağlanması,
  • Yeni bir uluslararası deniz trafiğine açık bir su yolunun oluşturulması
  • Olası bir İstanbul depremi dikkate alınarak, yatay mimariye dayalı depreme dayanıklı modern bir yerleşim alanı oluşturulması.
Kaynak: Kanal İstanbul

Gelecek hepimizin geleceği. İstenildiği kadar her şey değiştirilebilir. Kolaylaştırılabilir.
Hayırcılara bakmayın. Yalandan başka işleri yok. Hatta şuan gençlere bir özür borçlu muhalefet lideriniz.
 

hakancalis

Müdavim
Müdavim
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,246
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
953
Puanları
293
Sunduğu bahaneler mantıklı gelmiyor muhalefetin.

Yok depremi tetikler diyor. Yok İstanbulun suyu biter diyor. ( Oradaki sular İstanbul'un sadece yüzde 2 sini sağlıyor ve onların yerine 3 tane yeni baraj yapılacka deniyor. )
Yok orada bir tatlı su tuzlanacak diyorlar o su yukarıda tuzlanma ihtimali yok çıkıyor flan. Muhalefetin sunduğu tezlerin hepsi boş. SİYASİ RANT peşinde muhalefet yaptırmayacaz diye inata bindirip.
Mesaj otomatik birleştirildi:



Hiç te öyle bir şey dediği yok. Takip etmiyorsun bilmiyon tabi.
Hepine proje bazlı başta karşı çıkıyor sonra önleyemeyeceğini anlayınca yok şöyle yapsalar biz karşı çıkmazdıka geliyor muhabbet oda tutmayınca biz aslında projeyi destekliyoz yandaşa verilmesine karşıyız diyorlar en son her şey olup halk beğenip memnun kalınca. Aynen aynen biz istedikte oldu zaten güzel proje ama keşke adı Atatürk olsaydı deyip noktalıyorlar...
Mesaj otomatik birleştirildi:



Yaa ben zaten kanal yapılsın diyorum daha ne diyem ! Üstüne CHP'nin söylemlerini referans almayın diyom üstte yazdığım gibi yok depremi tetikler yok marmara biter yok balıklar biter yok tatlı su kalmaz gibi yalan yanlış bilgiler hep. Üstüne zaten OTOMATİKMAN NE DENİRSE ne YAPILIRSA karşı çıkmaya programlamış kendini muhalefet diyom. Üstüne 1 tane destekledikleri helal olsun faydalı dedikleri proje var mı diyorum 2002 den YOK SENDE BİLİYON ! AKP döneminde yapılıyorsa kafadan yanlıştır mantığı.

Üstüne Boğaza ilk Kanal Açma fikri zamanında Ecevit döneminde akla gelmiş onlarda sıcak bakıyorlardı eskiden anca ama konu Erdoğan olunca o yapıyor olunca KAFADAN KARŞI oluyorlar. Kazara buradan bir ekonomi düzelir turizime ve yatırıma katısı olur bir şey olur AKP 2023 tede gitmez diye korkuyorlar
Yapılacak kanalın Sazlıdere Barajını ortadan tamamen kaldıracğı ÇED raporunda açıkça belirtiliyor ayrıca İstanbulunun su ihtiyacının %29'unu karşılayan Terkos Gölünün de bir kısmı kuruyacak kalan kısmı ise kanal suyu ile birlikte tuzlanacak tuzlanma olmasa dahi hafriyat atıkları ile içilmeyecek derece de kirlenecek ayrıca Ulaştırma bakanının söylemlerine göre kanaldan yıllık 700 milyon dolar gelir elde edilecek ve projenin maliyetini çıkartması 40 yılı bulacak bu kadar maliyetli bir proje yerine İstanbul da yaklaşık 1,5 milyon konutun kentsel dönüşüm kapsamına alınabileceği söyleniyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ayrıca şimdiye kadar kaç tane proje yolcu garantili diye hazırlandı çoğuda tutmadı tazminatını yine biz ödedik.
 

Usain

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
17 Mayıs 2018
Mesajlar
9,239
Reaksiyon puanı
15,170
Puanları
2,958
Yaş
22
Ne zaman hükümetin yapması gereken şeyler, yaptığı hatalar olsa direkt muhalefet yapmış gibi gösterip ona yıkmaya çalışırlar. Yarın çok övdükleri kanal istanbul sorun çıkarmaya başlayınca da bay kemal yaptırdı derler.
Hatta şuan gençlere bir özür borçlu muhalefet lideriniz.
 
Son düzenleyen moderatör:

hakancalis

Müdavim
Müdavim
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,246
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
953
Puanları
293
Çoğunlukla boş yazmışsın ama ben yine de belirteyim sana.

1- 3. köprü yapılırken de aynı şeyi söylediniz. Şimdi büyük araçlar, tırlar oradan geçiyor. Kalan 2 köprü eskisine göre daha rahat. Avrasya Tünelini saymıyorum.

2- İstanbul Boğazı’nda su yolu ulaşımını riske eden keskin dönüşler, kuvvetli akıntılar ve transit gemi trafiği ile dik kesişen kent içi deniz trafiği mevcuttur. Boğaz’ın her iki yakasında yüzbinlerce sakin yaşamaktadır. Boğaziçi gün içinde milyonlarca İstanbullu için ticaret, yaşam ve geçiş yeridir. Boğaz, geçen gemi trafiğinin oluşturduğu riskler açısından her geçen yıl daha tehlikeli hale gelmektedir. 100 yıl öncesinde 3-4 bin olan yıllık gemi geçiş sayısı artmış ve bugün 45-50 bine ulaşmıştır. Seyir emniyetinin arttırılması için uygulanan tek yönlü trafik organizasyonu nedeniyle büyük gemiler için Boğaz’da ortalama bekleme süresi, beklemeye takılan her gemi için yaklaşık 14,5 saattir. Bekleme süresi bazen gemi trafiğine ve hava şartlarına bazende yaşanacak bir kaza veya arızaya bağlı olarak 3-4 günü,hatta haftayı bulabilmektedir.Ekli dosyayı görüntüle 157376

3-Her zaman her yerde nüfus artacak. İstanbul herkesin hakkı. İyi ki diyorsun. Nüfusa bir çözüm olacak, bir gelecek olacak İstanbul için.

4-Bu bir sebep değil.

5-Azalması mümkün değil. Son yıllardaki verilere göre İstanbul Boğazı'ndaki gemiler her geçişte yaklaşık 14 saat beklemekte. Bazı şartlarda 3-4 günü bulabiliyor.

Orada tarihi bir alan yok. Susuzluk diye bir şey de yok. ‘‘Kanal İstanbul, Montrö Sözleşmesi’nin sona erdirilmesini tetikleyecek niteliktedir’’ ;)

Kanal İstanbul Projesi'nin amacı,

  • İstanbul Boğazı'nın tarihsel ve kültürel dokusunun korunması ve güvenliğinin arttırılması,
  • İstanbul Boğazı’nda öncelikle deniz trafiğinden kaynaklanan yükün azaltılması ve Boğaz güvenliğinin artırılması.
  • İstanbul Boğazı’nın trafik güvenliğinin sağlanması,
  • Seyir emniyetinin sağlanması,
  • Yeni bir uluslararası deniz trafiğine açık bir su yolunun oluşturulması
  • Olası bir İstanbul depremi dikkate alınarak, yatay mimariye dayalı depreme dayanıklı modern bir yerleşim alanı oluşturulması.
Kaynak: Kanal İstanbul

Gelecek hepimizin geleceği. İstenildiği kadar her şey değiştirilebilir. Kolaylaştırılabilir.
Hayırcılara bakmayın. Yalandan başka işleri yok. Hatta şuan gençlere bir özür borçlu muhalefet lideriniz.
Çıkıpta 100 yıl öncesindeki gemi trafiğinimi söylüyorsun :) 100 yıl önce 1.dünya savaşının sonlarıydı neyin ticareti bu.
Buradan neden yapılmaması gerektiğini öğrenebilirsiniz.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Orada tarihi bir alan yok. Susuzluk diye bir şey de yok. ‘‘Kanal İstanbul, Montrö Sözleşmesi’nin sona erdirilmesini tetikleyecek niteliktedir’’ ;)
Ayrıca sen o zamanlarda Atatürk'ün çabasıyla zar zor imzalanan Montrö'nün sona ermesinin iyi bir şey olduğunu mu sanıyorsun?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Montrö'nün iptali durumun da İstanbul Boğazından savaş gemileri geçebilecek ve savaş durumunda bile Türkiye Boğazı kapatma yetkisini kaybetmiş olacak tarihi TRT 1 deki dizilerden öğrenince böyle oluyor.
 
Son düzenleme:

OzkanK.

Müdavim
Müdavim
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
10,697
Reaksiyon puanı
13,064
Puanları
4,958
Montrö'nün iptali durumun da İstanbul Boğazından savaş gemileri geçebilecek ve savaş durumunda bile Türkiye Boğazı kapatma yetkisini kaybetmiş olacak tarihi TRT 1 deki dizilerden öğrenince böyle oluyor.

Möntro yu çok bilen kardeşim şuan Montronun bize kattığı doğru dürüst ne var !

Her türlü gemi kafasına göre geçebiliyor savaş gemişleri geçebiliyor ne yapabiliyon ! Biz Rusya ile aramız bozuk iken bilen namluları İstanbul'a bakarak geçti Rus savaş gemileri ne yapabildin ! Silah taşıyan savaş gemisini bile durduramıyon Suriye'ye gititğini bildiğin halde.

Şuan Möntro ile biz resmen Rusya'nın ön kapısı gibi Karadeniz'de Rusyayı koruyuyoruz sadece. Üstüne kuruş para kazanmadan yüzbinlerce gemi gelip geçiyor boğazdan orayı kirletmeleri ve tehlike saçmalarıda cabası...

O günün şartlarında Atatürk'ün bile ifadesi şu şekilde:

Atatürk’ün Montrö değerlendirilmesi “Makul ama parlak değil” şeklinde ( O zamanlar Hatay meselesi ilede uğraşılıyor üstüne önceki boğazlar sözleşmesi çok katı ve bizim lehimize değil. )

Yani Atatürk'e göre de daha iyisi olabilir. Zaten Erdoğan'da en son “Daha iyisi için imkân bulana kadar Montrö’ye bağlılığımızı sürdürüyoruz” demişti.
 
Son düzenleme:

MoMentS

Asistan
Katılım
21 Eylül 2019
Mesajlar
228
Reaksiyon puanı
127
Puanları
43
Yaş
29
Bu ak gezenlerin şu özelliğini çok seviyorum. Ne zaman hükümetin yapması gereken şeyler, yaptığı hatalar olsa direkt muhalefet yapmış gibi gösterip ona yıkmaya çalışırlar. Yarın çok övdükleri kanal istanbul sorun çıkarmaya başlayınca da bay kemal yaptırdı derler.
Kendinizle karıştırmayın lütfen. Biz de sizi çok seviyoruz yoksa nasıl gülerdik? özellikle kemale.
Çıkıpta 100 yıl öncesindeki gemi trafiğinimi söylüyorsun :) 100 yıl önce 1.dünya savaşının sonlarıydı neyin ticareti bu.
Buradan neden yapılmaması gerektiğini öğrenebilirsiniz.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Ayrıca sen o zamanlarda Atatürk'ün çabasıyla zar zor imzalanan Montrö'nün sona ermesinin iyi bir şey olduğunu mu sanıyorsun?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Montrö'nün iptali durumun da İstanbul Boğazından savaş gemileri geçebilecek ve savaş durumunda bile Türkiye Boğazı kapatma yetkisini kaybetmiş olacak tarihi TRT 1 deki dizilerden öğrenince böyle oluyor.
100 yıl önceki trafik mi? Benim kaynağı okumadığın belli oluyor. En üstteki attığım videoyu da izle.
Attığın linke baktım itirazların çoğusu palavra.
 

''Wolfred1ght''

Profesör
Katılım
7 Ocak 2021
Mesajlar
2,214
Reaksiyon puanı
2,290
Puanları
293
Kanal yapılırsa ki mevcut iktidar bunun yapmak için olanca gücünü ortaya koyuyor,İstanbul boğazı gemi trafiğine kapanır.
Geçiş yapmak isteyen yeni kanaldan geçer.
Olası gemi kazalarına karşı güvenlik önemli alınır.
Bunu birde turzim'e dökerler.
Ülkeye orta ve uzun vadede getirisi olmayacaksa bunu yapacaklarını sanmam.
 
Katılım
11 Mayıs 2021
Mesajlar
1,298
Reaksiyon puanı
1,766
Puanları
293
Paylaştığın fotoğraf mizah sayfalarında geziyor orada yazanın mizah olduğunu anlamayacak kadar acizsiniz ayrıca 1.maddeyi açıklıyayım orada denilmek istenen büyük bir deprem olması durumunda insanların yakınlarının yanına ambulans,itfaiye gibi ekiplerin mecburen köprüyü kullanmak zorunda kalması bunun da aşırı trafiğe yol açarak işleri zorlaştırması 2.dediğinin ise gerçeklik payı olduğunu düşünmüyorum bir örnek atarsan yorumlarım şimdi gelelim diğer sebeplere;

1.Ormanlık alanların yok edilmesi
Kanal İstanbul'un civarında ki ağaçların kesilmesi ile yaklaşık 3000 hektarlık ormanlık alan yok olacak

2.Bir avantajı olmaması
İstanbul boğazının uzunluğu: 29,9 km
Kanal İstanbulun ise 45 km genişlik ve derinlik gibi kavramlara bakıldığında ise yine İstanbul Boğazı daha avantajlı gözülüyor.Hangi kaptan güvenli ve ucuz bir şekilde geçmek varken tonla para verip daracık yapay kanaldan geçer.

3.Nüfus artışı
Resmi olarak 15 milyondan fazla nüfusu olan İstanbula kanalın yanına yerleşim alanı yapılmasıyla birlikte nüfusu daha da artacak.

4.Hafriyat
Araştırmalara göre Kanal İstanbulun yapımına başlanması itibariyle günde 10.000 hafriyat kamyonu yollarda olacak.

5.Gemi Trafiği Bahanesi
Açıklamalara göre kanalın amacı İstanbul Boğazı'nın trafiğini rahatlatmak ancak yapılan araştırmalara göre boğazdan geçişler git gide azalıyor bu da grafiği
Ekli dosyayı görüntüle 157374

Maliyet,tarihi alanların yok edilmesi,susuzluk,montrö gibi daha birçok sebep sayılabilir
İroni falan değildi dedim ya
İlk ben de öyle zannetmiştim de sonra hesabına bakınca...
1 ve 2 belirttiğim gibi bir canlı yayında yazıldı günde bilmem kaç video ve canlı yayın izliyorum zaten nereden bulayım sana onları
Sırf sen istedin diye 1 saatlik 10 tane canlı yayını mı açıp tekrardan izliyim

Kanal istanbulla birlikte yollar da yapılıyor köprüler de
Trafik olacaksa normal yolda da olur zaten :D
Ben hiç beriyerleri kırıp yol dışına çıkan itfaye görmedim

Agam ağaç bu kentleşme oldukça kesilir
Sen onun yerine ağaç dikiliyor mu ona bakacaksın ki bakınca da hayli hayli sürekli ağaç dikiliyor

Küresel deniz ticareti büyük bir hızla artarken istanbul boğazının azalması sence normal mi
Birde kaptan neden ist boğazı varken kanaldan geçsin demişsin ya
İst boğazından geçen gemiler sırf boğazı geçmek için uzman bir gemi kiralıyor + bir süre sırada bekliyor + geminin büyüklüğüne göre sahil güvenlik ile birlikte geçiyorlar bu kadar riskli ve zor iş kaptana 100 dolar vereceğine kanala 1 dolar versin daha iyi değil mi :)

Susuzluğa gelelim
Zaten bakarsan kanal istanbul istanbul suyunun çok küçük bir kısmını etkiliyor ama aynı zamanda yapımı süren bi ton baraj var

Harfiyat vs haklısın da bence yapılmasına engel değil
 
Son düzenleyen moderatör:
Katılım
20 Temmuz 2017
Mesajlar
6,855
Reaksiyon puanı
5,171
Puanları
293
20 milyar lira ar-ge ye bilime ayrılsın. Rusya ile ipleri tamamen koparacak, kar ettirecek mi sorusunun cevabı muğlakta olan tüm uluslararası sorunlara bir yenisini daha ekleyecek bir kanala değil...
 

hakancalis

Müdavim
Müdavim
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,246
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
953
Puanları
293
Möntro yu çok bilen kardeşim şuan Montronun bize kattığı doğru dürüst ne var !

Her türlü gemi kafasına göre geçebiliyor savaş gemişleri geçebiliyor ne yapabiliyon ! Biz Rusya ile aramız bozuk iken bilen namluları İstanbul'a bakarak geçti Rus savaş gemileri ne yapabildin ! Silah taşıyan savaş gemisini bile durduramıyon Suriye'ye gititğini bildiğin halde.

Şuan Möntro ile biz resmen Rusya'nın ön kapısı gibi Karadeniz'de Rusyayı koruyuyoruz sadece. Üstüne kuruş para kazanmadan yüzbinlerce gemi gelip geçiyor boğazdan orayı kirletmeleri ve tehlike saçmalarıda cabası...

O günün şartlarında Atatürk'ün bile ifadesi şu şekilde:

Atatürk’ün Montrö değerlendirilmesi “Makul ama parlak değil” şeklinde ( O zamanlar Hatay meselesi ilede uğraşılıyor üstüne önceki boğazlar sözleşmesi çok katı ve bizim lehimize değil. )

Yani Atatürk'e göre de daha iyisi olabilir. Zaten Erdoğan'da en son “Daha iyisi için imkân bulana kadar Montrö’ye bağlılığımızı sürdürüyoruz” demişti.
Bende onu diyorum zaten Montrönün kötü yanları da var ama düzeltilmesi mümkün değil olurda yeniden imzalanmaya kalkarsa Türkiye boğazda az da olsa egemenliğini kaybedecek montröden daha iyi bir antlaşma ki olana kadar mevcut hükümet bunu yapamaz biz montröye bağlı kalmalıyız
 
Katılım
11 Mayıs 2021
Mesajlar
1,298
Reaksiyon puanı
1,766
Puanları
293
Ne zaman hükümetin yapması gereken şeyler, yaptığı hatalar olsa direkt muhalefet yapmış gibi gösterip ona yıkmaya çalışırlar. Yarın çok övdükleri kanal istanbul sorun çıkarmaya başlayınca da bay kemal yaptırdı derler.
Konuyu getirdiğiniz yere bak ya
Saptırmayın dedim de...
Bunun suçu muhalefete atmakla ne alakası var acaba
Sınavdan önce yalan bir haberi aldı paylaştı üstüne milleti gaza getirdi sonuç noldu
Sınava gireceklerin morller bozuldu katarlılar ünileri işgal edecek fln.
Bari özür dileseydin kemal basganım ayp
 

hakancalis

Müdavim
Müdavim
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,246
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
953
Puanları
293
Konuyu getirdiğiniz yere bak ya
Saptırmayın dedim de...
Bunun suçu muhalefete atmakla ne alakası var acaba
Sınavdan önce yalan bir haberi aldı paylaştı üstüne milleti gaza getirdi sonuç noldu
Sınava gireceklerin morller bozuldu katarlılar ünileri işgal edecek fln.
Bari özür dileseydin kemal basganım ayp
Araya katarı vs. sokarak konuyu dağıtan bence sensin ama sen bilirsin ?
 
Katılım
11 Mayıs 2021
Mesajlar
1,298
Reaksiyon puanı
1,766
Puanları
293
Araya katarı vs. sokarak konuyu dağıtan bence sensin ama sen bilirsin ?
Reis haklısın o kadar konuyu dağıtmayın dedim de :')

+sizin genel başkanın Türk gençlerine bir özür borcu var

-her başarısızlığınızda muhalefeti suçluyorsunuz

Ben buna nasıl cevap vermiyim
Burada muhalefet suçlanmamış ki

Sınavdan önce gençlerin moralini bozacak bir YALAN HABER paylaştı bu konuda iktidarın başarısızlığı mı var
 
Üst