Unity - Edit Collider - Yazılım vs.

Katılım
24 Kasım 2016
Mesajlar
131
Reaksiyon puanı
30
Puanları
28
Herkese selamlar,

Sıfırdan bir 2D oyun yapmayı öğreniyorum -öğrenmeye çalışıyorum- (takıldığım yerleri artık forumlara vs. yazarım :D) ve şurada takıldım :


2D bir cismin (örneğin kocaman bir yuvarlak) oyun içerisinde bir cisim olduğunu tanımlamak için nesneye "BOX COLLIDER 2D" uyguluyorum. Buraya kadar normal, fakat olay şurada patlak veriyor, "BOX COLLIDER 2D" nin altındaki "Edit Collider" kısmından nesnenin gerçek alanını (yani nesneyi görünüşüyle örtüştürmeye çalışmak, fiziksel kenarlarını belirlemek) belirlemeye çalıştığımda yalnızca dörtgen şekillerde bir alan belirleyebiliyorum, dolayısıyla oyundaki yuvarlak fiziksel olarak bir kare olmuş oluyor (görünüşü yuvarlak olsa da "GÖRÜNMEYEN" köşelere sahip). Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşımız varsa çok sevinirim.

Ayrıca Unity'de 2D oyun yapabilmek için benim gibi sıfırdan öğrenmeye çalışan bir kişiye hangi yazılımı önerirsiniz? Sanıyorum seçeneklerim:

1. Javascript
2. #C Script
3. Boo Script

İlgilenen herkese ÇOOOK teşekkür ederim <3
 

EmreGndmr

Doçent
Katılım
14 Haziran 2019
Mesajlar
885
Reaksiyon puanı
686
Puanları
93
Yaş
20
Şu an üstünkörü bir yardım yapıyor olacağım ancak yuvarlak 2d cisimlere ait farklı bir collider var. Senin kullandığın adı üstünde"box" collider'i. Hafızam beni yanıltmıyorsa aynı şekilde "circle collider 2d" tarzında bir colliderdaha olmalı

2. Olarak Unity kullanıyorsan tabiki C# vazgeçilmez ve zorunlu bir seçenektir ?. İyi çalışmalar!
 

differentturk

Profesör
Katılım
21 Aralık 2020
Mesajlar
2,665
Reaksiyon puanı
3,059
Puanları
293
Herkese selamlar,

Sıfırdan bir 2D oyun yapmayı öğreniyorum -öğrenmeye çalışıyorum- (takıldığım yerleri artık forumlara vs. yazarım :D) ve şurada takıldım :


2D bir cismin (örneğin kocaman bir yuvarlak) oyun içerisinde bir cisim olduğunu tanımlamak için nesneye "BOX COLLIDER 2D" uyguluyorum. Buraya kadar normal, fakat olay şurada patlak veriyor, "BOX COLLIDER 2D" nin altındaki "Edit Collider" kısmından nesnenin gerçek alanını (yani nesneyi görünüşüyle örtüştürmeye çalışmak, fiziksel kenarlarını belirlemek) belirlemeye çalıştığımda yalnızca dörtgen şekillerde bir alan belirleyebiliyorum, dolayısıyla oyundaki yuvarlak fiziksel olarak bir kare olmuş oluyor (görünüşü yuvarlak olsa da "GÖRÜNMEYEN" köşelere sahip). Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşımız varsa çok sevinirim.

Ayrıca Unity'de 2D oyun yapabilmek için benim gibi sıfırdan öğrenmeye çalışan bir kişiye hangi yazılımı önerirsiniz? Sanıyorum seçeneklerim:

1. Javascript
2. #C Script
3. Boo Script

İlgilenen herkese ÇOOOK teşekkür ederim <3
Box collider değil de başka bir collider olduğunu hatırlıyorum. Onu seçmeniz gerekir. (Kaliteli bir asset kullanıyorsanız performans düşebilir)

Unity de kullanabileceğiniz tek dil unity kütüphaneleri ile birlikte olacak şekilde c#.
 
Katılım
24 Kasım 2016
Mesajlar
131
Reaksiyon puanı
30
Puanları
28
Şu an üstünkörü bir yardım yapıyor olacağım ancak yuvarlak 2d cisimlere ait farklı bir collider var. Senin kullandığın adı üstünde"box" collider'i. Hafızam beni yanıltmıyorsa aynı şekilde "circle collider 2d" tarzında bir colliderdaha olmalı

2. Olarak Unity kullanıyorsan tabiki C# vazgeçilmez ve zorunlu bir seçenektir ?. İyi çalışmalar!
Box collider değil de başka bir collider olduğunu hatırlıyorum. Onu seçmeniz gerekir. (Kaliteli bir asset kullanıyorsanız performans düşebilir)

Unity de kullanabileceğiniz tek dil unity kütüphaneleri ile birlikte olacak şekilde c#.
Hmm. Peki kalemvâri bir şey ile çizebileceğim collider var mı? Ne box ne circle, kendi şeklimi yaratabileceğim bir "kalem" collideri.
 
Katılım
24 Kasım 2016
Mesajlar
131
Reaksiyon puanı
30
Puanları
28
Şu an üstünkörü bir yardım yapıyor olacağım ancak yuvarlak 2d cisimlere ait farklı bir collider var. Senin kullandığın adı üstünde"box" collider'i. Hafızam beni yanıltmıyorsa aynı şekilde "circle collider 2d" tarzında bir colliderdaha olmalı

2. Olarak Unity kullanıyorsan tabiki C# vazgeçilmez ve zorunlu bir seçenektir ?. İyi çalışmalar!
Kanka sanada teşekkür, ayrıca yazim dedim :)
 
Üst