Marmaray Gebze Halkalı tren hattı ücretsiz mi olacak ?

Bu konuyu okuyanlar

umiteker

Asistan
Katılım
28 Aralık 2018
Mesajlar
137
Reaksiyon puanı
37
Puanları
28
Yaş
35
Marmaray ücretsiz mi olacak? İstanbul’da yaşayanların aka bir heyecanla beklediği Gebze Halkalı Marmaray şimendifer hattı bugün açılıyor. Bu hat ile ulaşım süresi kısalacak. Açılış töreninde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan konuşuyor. Peki Marmaray ücretsiz mi olacak? Gebze Halkalı ücretsiz mi? Merak edilen detaylar haberimizde…



Seferlerin ücretsiz olacağı ile ilgili herhangi bir izah yapılmadı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Gebze-Halkalı Banliyö şimendifer Hattı’nın açılış töreninde konuştu.

Erdoğan’ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:

“Gebze-Halkalı banliyö şimendifer hattının ülkemize, şehrimize hayırlı olmasını diliyorum. Eskiden 185 dakikada kat edilebilen ara iken 115 dakikaya inerek İstanbullulara 1 saat 10 dakika kazandıracak. Hizmet başka, laf öbür bir şey. CHP’lilerin böyle bir derdi var mı? İstanbul’un trafik yoğunluğu en çok olan hat günde 1 milyon 700 bin yolcu taşıyacak. Normalde 100 bin araçla taşınabilecek yolcuyu bu hat ulaştıracak. 10 ilçe bu hattı doğrudan kullanma imkanına sahip olacak. Marmaray’la beraber 43 istasyondan oluşan bu hat öbür hatlara entegrasyonuyla da İstanbul trafiğinde mühim rahatlamaya yol açacak. Bu hatta çalışacak 440 vagondan 300’ünün ülkemizde üretilmiş olmasıyla da iftihar ediyoruz.

“8,5 MİLYAR LİRA HARCANDI”

Yaklaşık 8,5 milyar lira harcanan hattın şehrimize kazandırılmasında emeği geçen herkesi kutlama ediyorum. Bu hatla beraber İstanbul’un 170 km olan raylı sistem uzunluğu 233 kilometreye çıkıyor.

Bana iftira attı MAN adası diye bir şey. 2,5 milyon. Yargı bunu onayladığı anda gelen parayı Mehmetçik Vakfı’na vereceğim. Bundan sonra yolculuğumuz böyle gidecek. Sen yalan söyledikçe biz de paraları alacağız. Sandık kurmuşlar, CHP’li milletvekilleri garibime 5’er bin lira maaşlarından veriyorlarmış. Yalan söyleme de böyle bir duruma düşme.

“BURASI DEMİR İPEKYOLUNUN İSTANBUL ETABI”

Bugün hizmete açtığımız bu hattın bir öbür özelliği Londra’dan Pekin’e uzanacak demir ipekyolunun İstanbul etabını burası oluşturuyor. Bu hatla beraber Yüksek Hızlı Trenlerimiz Halkalı’ya kadar devam edecek.

Kentsel dönüşüm olayı var. Kartal’da yaşanan olayı bir kenara koymak olası mü? Biz buradan bir öğüt almayacak mıyız? Buradan hareketle kentsel dönüşüm projelerini hayata geçirelim. Biz gönüllülük esasına göre kira bedellerini ödeyeceğiz. İnşaatları yatay mimariyle yapacağız. Biz kaçak yapılan çarpık yapılaşmayla insanın sıkıntı içinde yaşamasını istemiyoruz.”

MARMARAY HATTI TARİHÇESİ

Mustafa Kemal, Küçükçekmece, Menekşe, Florya, Yeşilköy, Yeşilyurt, Ataköy, Bakırköy, Yenimahalle, Zeytinburnu, Kazlıçeşme, Yenikapı ve Sirkeci’den oluşuyor. Bu aşamada Marmaray ile Anadolu Yakası’na geçen hat Üsküdar, Söğütlüçeşme, Feneryolu, Göztepe, Erenköy, Suadiye, Bostancı, Küçükyalı, İdealtepe, Ülker Plajı, Maltepe, Cevizli, Atalar, Başak, Kartal, Yunus, Pendik, Kaynarca, Tersane, Güzelyalı, Aydıntepe, İçmeler, Tuzla, Çayırova, Fatih, Osmangazi, Darıca ve Gebze’de sona eriyor.

MARMARAY TARİHÇESİ

Projenin ilk olarak 1860 yılında Sultan Abdülmecid tarafından dile getirildiğini hatırlatan Yıldırım, Marmaray’da en somut adımın 1892 yılında atıldığını ve Sultan 2. Abdülhamit Han’ın bu tarihte proje çizdirdiğini söyledi. Fransızların çizdiği projenin bugünkü Marmaray ile aynı olmadığını belirten Yıldırım, 1979 yılında hükümette Marmaray’ın konuşulduğunu ama hiçbir adım atılmadığını anlatım etti. 1987 yılında dönemin Başbakanı Turgut Özal’ın Amerikalı firmalara ön fizibilite yaptırıp proje hazırlattığını aktaran Yıldırım, “Yaşanan olaylar malum orada da tekrar bir ilerleme sağlanamıyor. Tüp geçit yapma projesi var ama Marmaray adı yok ortada. Abdülhamit döneminde ise Tünel-i Bahri diye adı geçiyor yani “Deniz Tüneli”. Özal’dan sonra koalisyon hükümeti 1997’de Özal döneminde yapılan projeyi raftan indiriyor. Projeyle ilgili kredi arayışına çıkılıyor. Kredi arayışında Amerikalılara bakılıyor, Avrupa ülkelerine bakılıyor, Japonya’ya gidiliyor. Japonya o zamana kadar bu tüp geçit düşüncesinde raylı sistem pek öngörmüyor. Japonlar diyor ki, “eğer siz bunu raylı geçiş yani araçların değil, trenlerin geçeceği proje olarak düşünürseniz biz buna çok müsait şartlarda uzun vadeli kredi verebiliriz”. Bu projenin kredi çerçeve anlaşması tekrar koalisyon hükümeti döneminde Hazine’yle, Japon JBIC yani İhracat Kredi Kuruluşu, şimdiki adıyla JICA tarafından imzalanıyor. Bu anlaşmaya istinaden tekrar koalisyon hükümeti zamanında bir müşavirlik ihalesi yapılıyor. Müşavirlik anlaşması yapılıyor ama ortada proje yok. 2000 yılında müşavirlik ihalesi yapılıyor, müşavirlik ihalesi yapıldıktan sonra şartnameler, sözleşme, taslakları, fizibiliteler, ana projeleri falan hazırlanıyor onlarla ihale dosyası hazırlanıyor, ihale için ilana çıkılıyor. İhale safhasında da biz göreve geldik. İhaleyi yaptık, sonuçlandırdık bir Japon, iki Türk firması üç ortaklı bir konsorsiyum kazandı. Zaten üç öneri vardı. Kredinin şartı mutlaka katılımcılardan bir Japon olmasıydı. Neticede bunun kazanan firmayı belirledik sözleşmeyi imzaladık. 2004’ün 9 Mayıs’ında da esas attık fiilen proje başladı” dedi.

Ayrılık Çeşmesi’den Kazlıçeşme’ye kadar olan Marmaray bölümünün 14 kilometre olduğunu dile getiren Bakan Yıldırım, denizin dibindeki bölümün ise 1.4 kilometre olduğunu açıkladı. Bu kısımda uç uca birleştirilmiş 11 tüpün bulunduğunu kaydeden Yıldırım, “Denizin dibi TBM (Tunnel Boring Machine) diye tabir edilen tünel delme makinesi ile delindi. Daha sonra tüpler tek tek denizin dibine indirildi. Tüpler yerleştikten sonra üzerine kaya dolgular yapıyoruz, sonra bunun üzerine de tekrar dolgu yapıp kapatıyoruz. Denizin dibine indiğiniz vakit hiçbir şey görmüyoruz. Denizin dibine dalgıç inse baksa bir şey göremez. Denizin dibi her yerde nasılsa Marmaray’ın geçtiği yerde de aynı.” diye konuştu.

Marmaray’ın noksan yapıldığı iddialarını cevaplayan Bakan Yıldırım, Gebze’den başlayan Marmaray’ın Halkalı’ya kadar uzandığının altını çizdi. 76 kilometrelik projenin detaylarıyla ilgili bilgi veren Yıldırım, “Marmaray noksan diyorlar ya Marmaray nasıl noksan olur? Marmaray Japonların finanse ettiği bir projedir. Dolayısıyla Marmaray, Ayrılık Çeşmesi ile Kazlıçeşme arasında yapılan 13.6 kilometre uzunluğundaki hattır, batırma tünelle banliyö hattıdır ikisinin toplamıdır. öbür kısımlar ise banliyö hatlarının yenilenmesi, artık bir de hızlı şimendifer için 3. hat eklenmesi var, burası çok önemli. Biz Gebze’den Halkalı’ya kadar olan banliyö hatlarını Avrupa Yatırım Bankası’ndan aldığımız kredi ile yeniliyoruz” ifadelerini kullandı.

KONTROL MERKEZİ HER OLAYI KAYIT ALTINA ALIYOR

“Marmaray vagonları içinde, trenler içerisinde ne yaparsanız yapın bunların hepsi denetim merkezinde gözüküyor. Biz hiçbir vatandaşımızın kasıtlı olarak imdat kolunu çekeceğini düşünmüyoruz.” diyen Yıldırım, bu çeşit olayların merak, ihmal ve dalgınlıktan olabileceğini kaydetti.

Yıldırım konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bir trende 50 adet acil vaziyet fren kolu var. Tekrar bir trende 50 adet acil vaziyet kapı açma kolu var. Her istasyonda da her bir peronda 8 adet acil vaziyet butonu var. Yani istasyonlarda 8, trenlerde 50-100 yekün 108. Bunlar ne olacak? Herhangi bir fevkalade bir beklenmedik bir vaziyet olursa vatandaşlar buna asılacaklar tüm trenler duracak. Şimdi bu durunca arkasından 5 şimendifer art arkaya çalışıyor onlarda duruyor ne oluyor sistem aynen dama taşı gibi sistem bozuluyor domino etkisi yapıyor. Emniyet için durduruyor yani keyfi durdurmuyor. Diyemez ki, yahu bu dalgınlıkla basmıştır basıp gidelim. Emniyet her şeyin önünde gelir. Yahu efendim bu yalancı alarmdır abes ver bir şey olmaz. Gerçekten bir şey olursa yani bu durumda abartacak bir şeyde yok. Ne oldu? 30 Ekim’de iki defa bu acil vaziyet kollarına müdahale edilmiş, 2 Kasım’da 4 defa, 3 Kasım’da 2 defa, yekün 8 kez şimendifer acil vaziyet fren kolu çekilmiş. Yani bu dikkatsizlikten olabilir, meraktan olabilir veya işte yahu bakalım bunu çekelim çalışıyor mu diye düşünülebilir. Ama çok da zayıf bir ihtimalde kasıtlı bir vaka olması, ona da hiç imkansız demiyorum ama onu düşünmek bile istemiyorum niye kasıt yapsın, bir sürü insanı mağdur ediyor. Marmaray fos çıktı, işte olacağı buydu gibi bir yaygaraya lüzum yok, bu işletmecilikte her vakit olabilir.”

MARMARAY’A 5,5 MİLYAR LİRA HARCANDI

Marmaray’a harcanan nakit ile ilgili bilgi veren Yıldırım, “Marmaray’a 5,5 milyar lira harcama yapıldı. Bu 5,5 milyarın içinde ne var? Müşavirlik artı araçlarda var. Şimdi 5,5 milyar TL’nin tamamı ödenmedi. Ödenen kısım 4,5 milyar TL; daha 1 milyarını ödememişiz içeride tutmuşuz. Firmaya ‘Bir çalış, bitir görelim ondan sonra paranı verelim’ diye 1 milyarı içeride tutmuşuz. Şimdi bunun içinde ne var? Demiştim ya müşavirlik ihalesi yapıldı o var, yaklaşık 250 milyon lira. Bir de 440 adet şimendifer var. 5,5 milyar TL veya 2-2,5 milyar dolar. Yani araçları bundan düşersek, müşavirliği düşersek Marmaray’da asıl eder ortaya çıkıyor. Hiç pahalı değil, öyle bir şey yok. Adamlar nakit kazanamadık diye ağlıyorlar şimdi pahalı diye bir şey yok. Bir defa bu dünyada bu kadar derinde denizin altında daldırma tüplerle siyah tünellerinin bulunduğu öbür proje yok, yani en zor proje.”

PROJE İSTANBULUN TARİHİNİ DEĞİŞTİRDİ

Marmaray yapım süresi ile ilgili bilgi veren Yıldırım, “Bu projenin temelini 2004’ün Mayıs’ında attık. Biz normalde 2009’da teslim alacaktık. Ama gel gör ki, her istasyon bir tarih hazinesi. Kazılar İstanbul’un tarihini değiştirdi 2500 sene geriye çekti. 6 bin yıllıktı İstanbul’un bilinen tarihi 8500 yıla çıktı. Yani Taş Devri’nden tutun efendim Erken Bizans, Bizans, Osmanlı günümüze kadar 35 bin adet arkeolojik obje bulundu. 13 adet batık tekne çıkarıldı. Bunların bir kısmını Yenikapı İstasyonu’nda sergiledik.

Kaynak : Marmaray Gebze Halkalı ücretsiz mi? Bedava mı olacak? Ne zamana kadar?
 

grezimonk

Müdavim
Katılım
10 Mayıs 2012
Mesajlar
1,999
Reaksiyon puanı
261
Puanları
83
yuh halkı beleşçi gibi gösterip dalga geçmek için mi yazıyorsunuz?
 

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
Şu işine gelmedi mi trol murol yakıştırmaları da tek bildikleri şey :D İyiki onu öğrenmişler... Halbuki gerçekleri, insani duygu ve vicdanla korkmadan yazabilen azdır ama sandıkları gibi korkak da değiliz! Biz işimize bakarız, gerisi önemsiz tırı vırı :p
 

zambaklar

Asistan
Katılım
11 Ağustos 2018
Mesajlar
122
Reaksiyon puanı
45
Puanları
28
Yaş
65
Şu işine gelmedi mi trol murol yakıştırmaları da tek bildikleri şey :D İyiki onu öğrenmişler... Halbuki gerçekleri, insani duygu ve vicdanla korkmadan yazabilen azdır ama sandıkları gibi korkak da değiliz! Biz işimize bakarız, gerisi önemsiz tırı vırı :p

Çaresizlik diyelim :D
 

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
Mevzu bütçe meselesi değil, iş yapma meselesi. İzmir'e ne bütçe verirsen ver, BOK kokmaya mahkumdur çünkü anladın mı şizofren :)
Sonunda şizofrenlere hakaret olmasa ben de beğenirdim :) Zira siyaset yasak deniliyor ama onlara serbestmiş gibi istediklerini yazabiliyolar...
 

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
Daha yeni bir konuda başörtülü kardeşlerimize açıkça hakaret edildiği halde ne mesaj silinmiş ne de bir uyarı verilmiş... :(
 

POH

Asistan
Katılım
24 Ağustos 2016
Mesajlar
307
Reaksiyon puanı
78
Puanları
28
Ücretsiz mi ? :)
Halkı sömürü olarak gören bir güruh var :)
 

|Ⓢєччαh|

Müdavim
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,323
Puanları
113
Muhtemelen seçimler bitene kadar ücretsiz olabilir. Keşke Ramazan sonuna kadar ücretsiz olsaydı ama bu çok zor.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
sosyalist ülkelerde toplu taşıma ücretsiz olur toplu taşıma araçlarında ki reklamlar gereken kaynağı sağlar tabi cukkacılar olmasa...
 

lutfuhoca

Asistan
Katılım
5 Mart 2012
Mesajlar
284
Reaksiyon puanı
45
Puanları
28
ilk ay ücretsiz olabilir de süreklilik için umutsuzum maalesef
 

Son mesajlar

Üst