İmam hatiplileri deizme yönelten sorular.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Tubicaliskan

Asistan
Katılım
27 Haziran 2016
Mesajlar
414
Reaksiyon puanı
127
Puanları
43
Konum
Gotham
Şimdi şu yukarıdaki yazılan icraatları yapmak için mükemmel bir kudret, mükemmel bir ilim gerekmez mi?

Diğerine safaya deyip de bir şiir ile tanrının varlığını ispatlayanlar [emoji1]

Ben de sonsuz güçlü bir ineğin evreni yarattığına inanıyorum. O bütün milim, nanometrelik ölçümleri o inek yapıyor.

En büyük sorun, müslümanların sözde kusursuz evrendeki kusursuzlukları Allah’ a bağlaması. Halbuki ortada bunların Allah tarafından yapıldığına dair bir kanıt da yok [emoji1] ya başka bir tanrı ise?


Üstteki başka bir arkadaşa ithafen,
Kardeşim, kafirler öcü değildir. Kendimden örnek vermek isterim. 2 sene önceye kadar buradaki çoğu kişiden daha tutkulu bir şekilde bağlıydım. Bir insan niye sonsuz merhametli bir tanrıdan yüz çevirsin ki durduk yere?

Empati yapmayı bilmeyen, bütün kafirleri sanki din düşmanı canavar gibi hayal eden beyni makarnaya dönmüş şahsiyetler yüzünden bu karşıtlık. Açık açık söylüyorum: ‘Benim düşmanlığım dine değil, kendini bir dine inandığı için ahlaki ermiş olarak gören kişilere’

İnekte bu icraatleri yapabilecek bir ilim ve kudret olduğunu ispat edemezsen inekten daha geri olduğunu gösterirsin

Ben normal inek demedim. Ruhani güçleri olan, sizinkisi gibi hissedilmeyen ve görülmeyen bir inek.
Cidden ispat edemezsem beni öyle göreceğine dair tehdit mi ediyorsun? Son birkaç mesajında nefret kusmaya başladığına göre gerçek yüzünü göstermeye başlamışsın. Olmayan bir şeye inandığından senin şizofreni ve kafadan çatlak olduğuna inanıyorum ben de.

Ben sizi tehdit etmedim mantıklı birşey söyledim. Siz çok sanatlı bir mobilya görseniz elbette bir marangozun olduğuna inanırsınız. Bu kainatta da mevcudat var ve çok sanatlı ve yeniden yeniye vücuda geliyor elbette ya diyeceksin ki kendi kendine oluyor veyahut tabiat yapıyor veya sebepler bir araya geliyor yapıyor. Veya bir dördüncü yol olan kainat cinsinden olmayan kainattadaki hiçbirşey ona benzemeyen nihayetsiz ilmi kudreti olan birisi yapıyor. Eğer evvelki üç yolun imkansız olduğu ispat edilse bilbedahe dördüncü yol sabit olur

Son soruma cevap veremeyip kendini ele verdiğin için sağol. Aynı şeyleri tekrar ettiğine göre başka söyleyecek şeyin kalmadı.
Önceki 3 yolun imkansız olduğu ispat edilemediğini söyleyeyim.
 

fragger

Müdavim
Müdavim
Katılım
21 Ekim 2016
Mesajlar
9,543
Reaksiyon puanı
3,061
Puanları
293
Arkadaşlar, din muhabbeti siyaset gibidir. Girdikçe çıkamazsın çünkü herkes kendi bildiğini savunur. Bu konu çok derindir kimseyi bir şeye inandırmak zorunda değilsiniz ve kimin neye inandığı kimseyi ilgilendirmez. Seviyeli bir şekilde tartışmaya devam edebilirsiniz fakat konu kişisel,dinsel,dilsen ve ırksal bir hakaret boyutuna girmesin.
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Daha yukarıdaki suallere gelirsek hepsi Allah’ı yeterince tanımamaktan ileri gelen sualler. Bir insan padişahı yeterince tanımazsa her yaptığı icraate şüphe ile yaklaşır. Mesela şöyle bir padişah tanısan ki: çok şefkatli, çok adaletli hiç abes bir iş yapmaz ila ahir.. sonra onun hükmettiği yerde hiç aklının almadığı çok abes, adalete uymayan, merhametsiz bir hadise görsen o çok iyi tanıdığın padişaha bunu yakıştırırmısın.
Aynen öyle yukarıdakı 21 sualin içeriğine bakarsan dediğimi anlarsın. Mesela denilmiş ki “Allah bizim cennete veya cehenneme gireceğimizi biliyorsa neden bizi imtihan ediyor” eğer Allah’ın hiç hikmetsiz iş yapmıyacağını anlasa yani Hakîm ismini kainatta müşahede etse bu abes işi nasıl Allah’a yakıştırır. Bu yeterli bir ölçü diğer sorularda hepsi aynı içerikte

Allah’ ın vardır bir bildiği, o yüzden yapmıştır. Veyahut her işte bir hikmet vardır mantığı.
Ancak bu emin olun o kadar geçerli değil. Mantık kurallarını dahil herşeyi yaratan Allah, böyle bir hikmetin, böyle bir yanlış anlaşılmanın olmadığı bir evren tabii ki yaratabilirdi.
Basit bir örnek vereyim.
Elinde bir kanser ilacı var. Fakat tedavi sırasında çok fazla acı veriyor. Ve bir de oğlun var. Sen ona acı çektirerek tabii ki iyiliğini istiyorsun. Fakat şöyle bi durum var. Onu kanser olmadan da yaratabilirdin!
Sınav mınav demeden önce, ‘neden sınav oluyoruz yahu’ sorusunu da sorayım.

İlk başta bir yaratıcının var olup olmadığına bakmak lazım. Sonra imtihan vs. gibi konulara gelinir. Bir harf katipsiz olmaz, bir iğne ustasız olmazken nasıl bu muhteşem kainat sahipsiz olacağını iddia ediyorsunuz. Sonra sizin o hastalık dediğiniz şeylere sebep olan mikroplar bile ne kadar sanatlı ve intizamlı varlıklar

Hop, ben ateistim demedim. Konuyu cevap bulamayınca islamdan niye tanrının yokluğuna getirdiniz? Onları sonra başka bir konuda konuşacağız. Aynı soruyu tekrar soruyorum:
Madem evren bu kadar kusursuz, bir tanrı var pekala. Peki Allah olduğuna niye bu kadar eminsin?

Çünkü bu kadar intizamlı ve kusursuz bir kainat başka bir şekilde izah edilemez. İnsanlar var olduğundan beri bu meseleyi çözmek için uğraştıkları malum. En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur. Allah’ın varlığı ve birliği o kadar bedihidir ki hiç şüphe edilmemek gerektir. Çünkü bir sanat varsa sanatkarın varlığını icap ettirir bir kitap varsa katibin olmasını gerektirir bir tasarruf ve idare görünüyorsa bir mutasarrıfı ve idareciyi gerektirir. Ve bu işler intizamlıysa onu yapanın bilbedahe bir olduğunu gösterir. Malumdur ki müteaddid eller bir işe karışsa elbette o iş karışacak.
 

fragger

Müdavim
Müdavim
Katılım
21 Ekim 2016
Mesajlar
9,543
Reaksiyon puanı
3,061
Puanları
293
Çünkü bu kadar intizamlı ve kusursuz bir kainat başka bir şekilde izah edilemez. İnsanlar var olduğundan beri bu meseleyi çözmek için uğraştıkları malum. En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur. Allah’ın varlığı ve birliği o kadar bedihidir ki hiç şüphe edilmemek gerektir. Çünkü bir sanat varsa sanatkarın varlığını icap ettirir bir kitap varsa katibin olmasını gerektirir bir tasarruf ve idare görünüyorsa bir mutasarrıfı ve idareciyi gerektirir. Ve bu işler intizamlıysa onu yapanın bilbedahe bir olduğunu gösterir. Malumdur ki müteaddid eller bir işe karışsa elbette o iş karışacak.

Sanki gerçekten allahın yaratmadığı kanıtlansa inanacaksınız :p Hala kuranı kerimde yer alan bilgilere inanmayacak mısın?
 

Tubicaliskan

Asistan
Katılım
27 Haziran 2016
Mesajlar
414
Reaksiyon puanı
127
Puanları
43
Konum
Gotham
Daha yukarıdaki suallere gelirsek hepsi Allah’ı yeterince tanımamaktan ileri gelen sualler. Bir insan padişahı yeterince tanımazsa her yaptığı icraate şüphe ile yaklaşır. Mesela şöyle bir padişah tanısan ki: çok şefkatli, çok adaletli hiç abes bir iş yapmaz ila ahir.. sonra onun hükmettiği yerde hiç aklının almadığı çok abes, adalete uymayan, merhametsiz bir hadise görsen o çok iyi tanıdığın padişaha bunu yakıştırırmısın.
Aynen öyle yukarıdakı 21 sualin içeriğine bakarsan dediğimi anlarsın. Mesela denilmiş ki “Allah bizim cennete veya cehenneme gireceğimizi biliyorsa neden bizi imtihan ediyor” eğer Allah’ın hiç hikmetsiz iş yapmıyacağını anlasa yani Hakîm ismini kainatta müşahede etse bu abes işi nasıl Allah’a yakıştırır. Bu yeterli bir ölçü diğer sorularda hepsi aynı içerikte

Allah’ ın vardır bir bildiği, o yüzden yapmıştır. Veyahut her işte bir hikmet vardır mantığı.
Ancak bu emin olun o kadar geçerli değil. Mantık kurallarını dahil herşeyi yaratan Allah, böyle bir hikmetin, böyle bir yanlış anlaşılmanın olmadığı bir evren tabii ki yaratabilirdi.
Basit bir örnek vereyim.
Elinde bir kanser ilacı var. Fakat tedavi sırasında çok fazla acı veriyor. Ve bir de oğlun var. Sen ona acı çektirerek tabii ki iyiliğini istiyorsun. Fakat şöyle bi durum var. Onu kanser olmadan da yaratabilirdin!
Sınav mınav demeden önce, ‘neden sınav oluyoruz yahu’ sorusunu da sorayım.

İlk başta bir yaratıcının var olup olmadığına bakmak lazım. Sonra imtihan vs. gibi konulara gelinir. Bir harf katipsiz olmaz, bir iğne ustasız olmazken nasıl bu muhteşem kainat sahipsiz olacağını iddia ediyorsunuz. Sonra sizin o hastalık dediğiniz şeylere sebep olan mikroplar bile ne kadar sanatlı ve intizamlı varlıklar

Hop, ben ateistim demedim. Konuyu cevap bulamayınca islamdan niye tanrının yokluğuna getirdiniz? Onları sonra başka bir konuda konuşacağız. Aynı soruyu tekrar soruyorum:
Madem evren bu kadar kusursuz, bir tanrı var pekala. Peki Allah olduğuna niye bu kadar eminsin?

Çünkü bu kadar intizamlı ve kusursuz bir kainat başka bir şekilde izah edilemez. İnsanlar var olduğundan beri bu meseleyi çözmek için uğraştıkları malum. En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur. Allah’ın varlığı ve birliği o kadar bedihidir ki hiç şüphe edilmemek gerektir. Çünkü bir sanat varsa sanatkarın varlığını icap ettirir bir kitap varsa katibin olmasını gerektirir bir tasarruf ve idare görünüyorsa bir mutasarrıfı ve idareciyi gerektirir. Ve bu işler intizamlıysa onu yapanın bilbedahe bir olduğunu gösterir. Malumdur ki müteaddid eller bir işe karışsa elbette o iş karışacak.
“En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur.”
Dediklerinin arasında farklı olan tek bu kısım var.
Peki kaç tane din gördün, kitabını okudun? Buradaki arkadaşın kuranda gördüğü terslikleri cevaplamaya yeltendin mi? İş kusursuz demeye gelince tıkır tıkır mesaj yazıyorsun fakat.

Yok arkadaş, ben yanlış yapıyorum. Kusursuz kelimesini sürekli tekrar etmekten başka bir şey yapmayanlara cevap yazmayacağım.
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Şimdi şu yukarıdaki yazılan icraatları yapmak için mükemmel bir kudret, mükemmel bir ilim gerekmez mi?

Diğerine safaya deyip de bir şiir ile tanrının varlığını ispatlayanlar [emoji1]

Ben de sonsuz güçlü bir ineğin evreni yarattığına inanıyorum. O bütün milim, nanometrelik ölçümleri o inek yapıyor.

En büyük sorun, müslümanların sözde kusursuz evrendeki kusursuzlukları Allah’ a bağlaması. Halbuki ortada bunların Allah tarafından yapıldığına dair bir kanıt da yok [emoji1] ya başka bir tanrı ise?


Üstteki başka bir arkadaşa ithafen,
Kardeşim, kafirler öcü değildir. Kendimden örnek vermek isterim. 2 sene önceye kadar buradaki çoğu kişiden daha tutkulu bir şekilde bağlıydım. Bir insan niye sonsuz merhametli bir tanrıdan yüz çevirsin ki durduk yere?

Empati yapmayı bilmeyen, bütün kafirleri sanki din düşmanı canavar gibi hayal eden beyni makarnaya dönmüş şahsiyetler yüzünden bu karşıtlık. Açık açık söylüyorum: ‘Benim düşmanlığım dine değil, kendini bir dine inandığı için ahlaki ermiş olarak gören kişilere’

İnekte bu icraatleri yapabilecek bir ilim ve kudret olduğunu ispat edemezsen inekten daha geri olduğunu gösterirsin

Ben normal inek demedim. Ruhani güçleri olan, sizinkisi gibi hissedilmeyen ve görülmeyen bir inek.
Cidden ispat edemezsem beni öyle göreceğine dair tehdit mi ediyorsun? Son birkaç mesajında nefret kusmaya başladığına göre gerçek yüzünü göstermeye başlamışsın. Olmayan bir şeye inandığından senin şizofreni ve kafadan çatlak olduğuna inanıyorum ben de.

Ben sizi tehdit etmedim mantıklı birşey söyledim. Siz çok sanatlı bir mobilya görseniz elbette bir marangozun olduğuna inanırsınız. Bu kainatta da mevcudat var ve çok sanatlı ve yeniden yeniye vücuda geliyor elbette ya diyeceksin ki kendi kendine oluyor veyahut tabiat yapıyor veya sebepler bir araya geliyor yapıyor. Veya bir dördüncü yol olan kainat cinsinden olmayan kainattadaki hiçbirşey ona benzemeyen nihayetsiz ilmi kudreti olan birisi yapıyor. Eğer evvelki üç yolun imkansız olduğu ispat edilse bilbedahe dördüncü yol sabit olur

Son soruma cevap veremeyip kendini ele verdiğin için sağol. Aynı şeyleri tekrar ettiğine göre başka söyleyecek şeyin kalmadı.
Önceki 3 yolun imkansız olduğu ispat edilemediğini söyleyeyim.

Eğer samimi isen tek tek ispat edeyim. Ama sırf kendi sözünü haklı çıkarmak için konuşacaksan kalsın.
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Daha yukarıdaki suallere gelirsek hepsi Allah’ı yeterince tanımamaktan ileri gelen sualler. Bir insan padişahı yeterince tanımazsa her yaptığı icraate şüphe ile yaklaşır. Mesela şöyle bir padişah tanısan ki: çok şefkatli, çok adaletli hiç abes bir iş yapmaz ila ahir.. sonra onun hükmettiği yerde hiç aklının almadığı çok abes, adalete uymayan, merhametsiz bir hadise görsen o çok iyi tanıdığın padişaha bunu yakıştırırmısın.
Aynen öyle yukarıdakı 21 sualin içeriğine bakarsan dediğimi anlarsın. Mesela denilmiş ki “Allah bizim cennete veya cehenneme gireceğimizi biliyorsa neden bizi imtihan ediyor” eğer Allah’ın hiç hikmetsiz iş yapmıyacağını anlasa yani Hakîm ismini kainatta müşahede etse bu abes işi nasıl Allah’a yakıştırır. Bu yeterli bir ölçü diğer sorularda hepsi aynı içerikte

Allah’ ın vardır bir bildiği, o yüzden yapmıştır. Veyahut her işte bir hikmet vardır mantığı.
Ancak bu emin olun o kadar geçerli değil. Mantık kurallarını dahil herşeyi yaratan Allah, böyle bir hikmetin, böyle bir yanlış anlaşılmanın olmadığı bir evren tabii ki yaratabilirdi.
Basit bir örnek vereyim.
Elinde bir kanser ilacı var. Fakat tedavi sırasında çok fazla acı veriyor. Ve bir de oğlun var. Sen ona acı çektirerek tabii ki iyiliğini istiyorsun. Fakat şöyle bi durum var. Onu kanser olmadan da yaratabilirdin!
Sınav mınav demeden önce, ‘neden sınav oluyoruz yahu’ sorusunu da sorayım.

İlk başta bir yaratıcının var olup olmadığına bakmak lazım. Sonra imtihan vs. gibi konulara gelinir. Bir harf katipsiz olmaz, bir iğne ustasız olmazken nasıl bu muhteşem kainat sahipsiz olacağını iddia ediyorsunuz. Sonra sizin o hastalık dediğiniz şeylere sebep olan mikroplar bile ne kadar sanatlı ve intizamlı varlıklar

Hop, ben ateistim demedim. Konuyu cevap bulamayınca islamdan niye tanrının yokluğuna getirdiniz? Onları sonra başka bir konuda konuşacağız. Aynı soruyu tekrar soruyorum:
Madem evren bu kadar kusursuz, bir tanrı var pekala. Peki Allah olduğuna niye bu kadar eminsin?

Çünkü bu kadar intizamlı ve kusursuz bir kainat başka bir şekilde izah edilemez. İnsanlar var olduğundan beri bu meseleyi çözmek için uğraştıkları malum. En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur. Allah’ın varlığı ve birliği o kadar bedihidir ki hiç şüphe edilmemek gerektir. Çünkü bir sanat varsa sanatkarın varlığını icap ettirir bir kitap varsa katibin olmasını gerektirir bir tasarruf ve idare görünüyorsa bir mutasarrıfı ve idareciyi gerektirir. Ve bu işler intizamlıysa onu yapanın bilbedahe bir olduğunu gösterir. Malumdur ki müteaddid eller bir işe karışsa elbette o iş karışacak.
“En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur.”
Dediklerinin arasında farklı olan tek bu kısım var.
Peki kaç tane din gördün, kitabını okudun? Buradaki arkadaşın kuranda gördüğü terslikleri cevaplamaya yeltendin mi? İş kusursuz demeye gelince tıkır tıkır mesaj yazıyorsun fakat.

Yok arkadaş, ben yanlış yapıyorum. Kusursuz kelimesini sürekli tekrar etmekten başka bir şey yapmayanlara cevap yazmayacağım.

Kardeşim en başından beri söylediğim gibi bu işi anlayabilmek için bir temel lazım. Hendese nasıl bir ilimse tıp nasılki bir ilimse bu da bir ilim. Bunu bütün meseleyi yanlış anlayıp yanlış değerlendirme sonucu bir takım ithamlar yapan bir adama cevap olarak elbette anlatmayacağım. Ayrıca biz bütün semavi kitaplara ve suhuflara iman ediyoruz
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Daha yukarıdaki suallere gelirsek hepsi Allah’ı yeterince tanımamaktan ileri gelen sualler. Bir insan padişahı yeterince tanımazsa her yaptığı icraate şüphe ile yaklaşır. Mesela şöyle bir padişah tanısan ki: çok şefkatli, çok adaletli hiç abes bir iş yapmaz ila ahir.. sonra onun hükmettiği yerde hiç aklının almadığı çok abes, adalete uymayan, merhametsiz bir hadise görsen o çok iyi tanıdığın padişaha bunu yakıştırırmısın.
Aynen öyle yukarıdakı 21 sualin içeriğine bakarsan dediğimi anlarsın. Mesela denilmiş ki “Allah bizim cennete veya cehenneme gireceğimizi biliyorsa neden bizi imtihan ediyor” eğer Allah’ın hiç hikmetsiz iş yapmıyacağını anlasa yani Hakîm ismini kainatta müşahede etse bu abes işi nasıl Allah’a yakıştırır. Bu yeterli bir ölçü diğer sorularda hepsi aynı içerikte

Allah’ ın vardır bir bildiği, o yüzden yapmıştır. Veyahut her işte bir hikmet vardır mantığı.
Ancak bu emin olun o kadar geçerli değil. Mantık kurallarını dahil herşeyi yaratan Allah, böyle bir hikmetin, böyle bir yanlış anlaşılmanın olmadığı bir evren tabii ki yaratabilirdi.
Basit bir örnek vereyim.
Elinde bir kanser ilacı var. Fakat tedavi sırasında çok fazla acı veriyor. Ve bir de oğlun var. Sen ona acı çektirerek tabii ki iyiliğini istiyorsun. Fakat şöyle bi durum var. Onu kanser olmadan da yaratabilirdin!
Sınav mınav demeden önce, ‘neden sınav oluyoruz yahu’ sorusunu da sorayım.

İlk başta bir yaratıcının var olup olmadığına bakmak lazım. Sonra imtihan vs. gibi konulara gelinir. Bir harf katipsiz olmaz, bir iğne ustasız olmazken nasıl bu muhteşem kainat sahipsiz olacağını iddia ediyorsunuz. Sonra sizin o hastalık dediğiniz şeylere sebep olan mikroplar bile ne kadar sanatlı ve intizamlı varlıklar

Hop, ben ateistim demedim. Konuyu cevap bulamayınca islamdan niye tanrının yokluğuna getirdiniz? Onları sonra başka bir konuda konuşacağız. Aynı soruyu tekrar soruyorum:
Madem evren bu kadar kusursuz, bir tanrı var pekala. Peki Allah olduğuna niye bu kadar eminsin?

Çünkü bu kadar intizamlı ve kusursuz bir kainat başka bir şekilde izah edilemez. İnsanlar var olduğundan beri bu meseleyi çözmek için uğraştıkları malum. En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur. Allah’ın varlığı ve birliği o kadar bedihidir ki hiç şüphe edilmemek gerektir. Çünkü bir sanat varsa sanatkarın varlığını icap ettirir bir kitap varsa katibin olmasını gerektirir bir tasarruf ve idare görünüyorsa bir mutasarrıfı ve idareciyi gerektirir. Ve bu işler intizamlıysa onu yapanın bilbedahe bir olduğunu gösterir. Malumdur ki müteaddid eller bir işe karışsa elbette o iş karışacak.
“En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur.”
Dediklerinin arasında farklı olan tek bu kısım var.
Peki kaç tane din gördün, kitabını okudun? Buradaki arkadaşın kuranda gördüğü terslikleri cevaplamaya yeltendin mi? İş kusursuz demeye gelince tıkır tıkır mesaj yazıyorsun fakat.

Yok arkadaş, ben yanlış yapıyorum. Kusursuz kelimesini sürekli tekrar etmekten başka bir şey yapmayanlara cevap yazmayacağım.

Kardeşim en başından beri söylediğim gibi bu işi anlayabilmek için bir temel lazım. Hendese nasıl bir ilimse tıp nasılki bir ilimse bu da bir ilim. Bunu bütün meseleyi yanlış anlayıp yanlış değerlendirme sonucu bir takım ithamlar yapan bir adama cevap olarak elbette anlatmayacağım. Ayrıca biz bütün semavi kitaplara ve suhuflara iman ediyoruz

Sen bana kafana yatmayan ne varsa sor ben inşallah cevap vermeye çalışayım. Ama şuna dikkat etmek lazım mücadele ve münakaşa tarzında olmamalı. Müzakere nev’inden olmalı
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Mesela kainattaki musibetlere meşakkatlere şu temsil ile bakabiliriz;
Meselâ: Gayet zengin, nihayet derecede san'atkâr ve çok san'atlarda mahir bir zât; âsâr-ı san'atını, hem kıymetdar servetini göstermek için âdi bir miskin adamı, modellik vazifesini gördürmek için, bir ücrete mukabil bir saatte murassa', musanna' yaptığı gömleği giydirir, onun üstünde işler ve vaziyetler verir, tebdil eder. Hem her nevi san'atını göstermek için keser, değiştirir, uzaltır, kısaltır. Acaba şu ücretli miskin adam o zâta dese: "Bana zahmet veriyorsun. Eğilip kalkmakla vaziyet veriyorsun, beni güzelleştiren bu gömleği kesip kısaltmakla güzelliğimi bozuyorsun" demeğe hak kazanabilir mi? "Merhametsizlik, insafsızlık ettin" diyebilir mi? İşte onun gibi Sâni'-i Zülcelal, Fâtır-ı Bîmisal; zîhayata göz, kulak, akıl, kalb gibi havâs ve letaif ile murassa' olarak giydirdiği vücud gömleğini esma-i hüsnanın nakışlarını göstermek için çok hâlât içinde çevirir, çok vaziyetlerde değiştirir. Elemler, musibetler nev'inde olan keyfiyat; bazı esmasının ahkâmını göstermek için lemaat-ı hikmet içinde bazı şuaat-ı rahmet ve o şuaat-ı rahmet içinde latif güzellikler vardır. RN-Sözler/472
 

Tubicaliskan

Asistan
Katılım
27 Haziran 2016
Mesajlar
414
Reaksiyon puanı
127
Puanları
43
Konum
Gotham
Daha yukarıdaki suallere gelirsek hepsi Allah’ı yeterince tanımamaktan ileri gelen sualler. Bir insan padişahı yeterince tanımazsa her yaptığı icraate şüphe ile yaklaşır. Mesela şöyle bir padişah tanısan ki: çok şefkatli, çok adaletli hiç abes bir iş yapmaz ila ahir.. sonra onun hükmettiği yerde hiç aklının almadığı çok abes, adalete uymayan, merhametsiz bir hadise görsen o çok iyi tanıdığın padişaha bunu yakıştırırmısın.
Aynen öyle yukarıdakı 21 sualin içeriğine bakarsan dediğimi anlarsın. Mesela denilmiş ki “Allah bizim cennete veya cehenneme gireceğimizi biliyorsa neden bizi imtihan ediyor” eğer Allah’ın hiç hikmetsiz iş yapmıyacağını anlasa yani Hakîm ismini kainatta müşahede etse bu abes işi nasıl Allah’a yakıştırır. Bu yeterli bir ölçü diğer sorularda hepsi aynı içerikte

Allah’ ın vardır bir bildiği, o yüzden yapmıştır. Veyahut her işte bir hikmet vardır mantığı.
Ancak bu emin olun o kadar geçerli değil. Mantık kurallarını dahil herşeyi yaratan Allah, böyle bir hikmetin, böyle bir yanlış anlaşılmanın olmadığı bir evren tabii ki yaratabilirdi.
Basit bir örnek vereyim.
Elinde bir kanser ilacı var. Fakat tedavi sırasında çok fazla acı veriyor. Ve bir de oğlun var. Sen ona acı çektirerek tabii ki iyiliğini istiyorsun. Fakat şöyle bi durum var. Onu kanser olmadan da yaratabilirdin!
Sınav mınav demeden önce, ‘neden sınav oluyoruz yahu’ sorusunu da sorayım.

İlk başta bir yaratıcının var olup olmadığına bakmak lazım. Sonra imtihan vs. gibi konulara gelinir. Bir harf katipsiz olmaz, bir iğne ustasız olmazken nasıl bu muhteşem kainat sahipsiz olacağını iddia ediyorsunuz. Sonra sizin o hastalık dediğiniz şeylere sebep olan mikroplar bile ne kadar sanatlı ve intizamlı varlıklar

Hop, ben ateistim demedim. Konuyu cevap bulamayınca islamdan niye tanrının yokluğuna getirdiniz? Onları sonra başka bir konuda konuşacağız. Aynı soruyu tekrar soruyorum:
Madem evren bu kadar kusursuz, bir tanrı var pekala. Peki Allah olduğuna niye bu kadar eminsin?

Çünkü bu kadar intizamlı ve kusursuz bir kainat başka bir şekilde izah edilemez. İnsanlar var olduğundan beri bu meseleyi çözmek için uğraştıkları malum. En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur. Allah’ın varlığı ve birliği o kadar bedihidir ki hiç şüphe edilmemek gerektir. Çünkü bir sanat varsa sanatkarın varlığını icap ettirir bir kitap varsa katibin olmasını gerektirir bir tasarruf ve idare görünüyorsa bir mutasarrıfı ve idareciyi gerektirir. Ve bu işler intizamlıysa onu yapanın bilbedahe bir olduğunu gösterir. Malumdur ki müteaddid eller bir işe karışsa elbette o iş karışacak.
“En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur.”
Dediklerinin arasında farklı olan tek bu kısım var.
Peki kaç tane din gördün, kitabını okudun? Buradaki arkadaşın kuranda gördüğü terslikleri cevaplamaya yeltendin mi? İş kusursuz demeye gelince tıkır tıkır mesaj yazıyorsun fakat.

Yok arkadaş, ben yanlış yapıyorum. Kusursuz kelimesini sürekli tekrar etmekten başka bir şey yapmayanlara cevap yazmayacağım.

Kardeşim en başından beri söylediğim gibi bu işi anlayabilmek için bir temel lazım. Hendese nasıl bir ilimse tıp nasılki bir ilimse bu da bir ilim. Bunu bütün meseleyi yanlış anlayıp yanlış değerlendirme sonucu bir takım ithamlar yapan bir adama cevap olarak elbette anlatmayacağım. Ayrıca biz bütün semavi kitaplara ve suhuflara iman ediyoruz

Ortada inanmak için kavranılması gereken büyük bir bilgi olduğuna inanıyorsun.
Bu kitap hani anlaşılsın diye gönderilmişti be hasan. Kuran okumamış yurdum müslümanlarının hepsi körü körüne inanan kimseler oluyor dediklerine göre. Acaba onların inanmasını sağlayan, benim bilmediğim neler var?
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Çocukların imtihan olmadan cennete gitmeleri meselesi ise;

“Kur’an-ı Hakîm’de وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ sırrı ve meali şudur ki: Mü’minlerin kabl-el büluğ vefat eden evlâdları, Cennet’te ebedî, sevimli, Cennet’e lâyık bir surette daimî çocuk kalacaklarını.. ve Cennet’e giden peder ve vâlidelerinin kucaklarında ebedî medar-ı sürurları olacaklarını.. ve çocuk sevmek ve evlâd okşamak gibi en latif bir zevki, ebeveynine temine medar olacaklarını.. ve herbir lezzetli şey’in Cennet’te bulunduğunu.. “Cennet tenasül yeri olmadığından, evlâd muhabbeti ve okşaması olmadığı”nı diyenlerin hükümleri hakikat olmadığını.. hem dünyada on senelik kısa bir zamanda teellümatla karışık evlâd sevmesine ve okşamasına bedel safi, elemsiz milyonlar sene ebedî evlâd sevmesini ve okşamasını kazanmak, ehl-i imanın en büyük bir medar-ı saadeti olduğunu şu âyet-i kerime وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ cümlesiyle işaret ediyor ve müjde veriyor.”

Alıntı Şuradan
Mektubat
Bediüzzaman Said Nursi

Yukarıda da anlaşılacağı üzere çocuklar imtihan olup kazanmış biri gibi mükafat almıyor. Ebedi olarak cennette çocuk olarak kalacaklar. Hem anne babası ehl-i cennet ise ebediyen evlat sevme zevkini Allah bu şekilde ihsan ediyor.
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Daha yukarıdaki suallere gelirsek hepsi Allah’ı yeterince tanımamaktan ileri gelen sualler. Bir insan padişahı yeterince tanımazsa her yaptığı icraate şüphe ile yaklaşır. Mesela şöyle bir padişah tanısan ki: çok şefkatli, çok adaletli hiç abes bir iş yapmaz ila ahir.. sonra onun hükmettiği yerde hiç aklının almadığı çok abes, adalete uymayan, merhametsiz bir hadise görsen o çok iyi tanıdığın padişaha bunu yakıştırırmısın.
Aynen öyle yukarıdakı 21 sualin içeriğine bakarsan dediğimi anlarsın. Mesela denilmiş ki “Allah bizim cennete veya cehenneme gireceğimizi biliyorsa neden bizi imtihan ediyor” eğer Allah’ın hiç hikmetsiz iş yapmıyacağını anlasa yani Hakîm ismini kainatta müşahede etse bu abes işi nasıl Allah’a yakıştırır. Bu yeterli bir ölçü diğer sorularda hepsi aynı içerikte

Allah’ ın vardır bir bildiği, o yüzden yapmıştır. Veyahut her işte bir hikmet vardır mantığı.
Ancak bu emin olun o kadar geçerli değil. Mantık kurallarını dahil herşeyi yaratan Allah, böyle bir hikmetin, böyle bir yanlış anlaşılmanın olmadığı bir evren tabii ki yaratabilirdi.
Basit bir örnek vereyim.
Elinde bir kanser ilacı var. Fakat tedavi sırasında çok fazla acı veriyor. Ve bir de oğlun var. Sen ona acı çektirerek tabii ki iyiliğini istiyorsun. Fakat şöyle bi durum var. Onu kanser olmadan da yaratabilirdin!
Sınav mınav demeden önce, ‘neden sınav oluyoruz yahu’ sorusunu da sorayım.

İlk başta bir yaratıcının var olup olmadığına bakmak lazım. Sonra imtihan vs. gibi konulara gelinir. Bir harf katipsiz olmaz, bir iğne ustasız olmazken nasıl bu muhteşem kainat sahipsiz olacağını iddia ediyorsunuz. Sonra sizin o hastalık dediğiniz şeylere sebep olan mikroplar bile ne kadar sanatlı ve intizamlı varlıklar

Hop, ben ateistim demedim. Konuyu cevap bulamayınca islamdan niye tanrının yokluğuna getirdiniz? Onları sonra başka bir konuda konuşacağız. Aynı soruyu tekrar soruyorum:
Madem evren bu kadar kusursuz, bir tanrı var pekala. Peki Allah olduğuna niye bu kadar eminsin?

Çünkü bu kadar intizamlı ve kusursuz bir kainat başka bir şekilde izah edilemez. İnsanlar var olduğundan beri bu meseleyi çözmek için uğraştıkları malum. En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur. Allah’ın varlığı ve birliği o kadar bedihidir ki hiç şüphe edilmemek gerektir. Çünkü bir sanat varsa sanatkarın varlığını icap ettirir bir kitap varsa katibin olmasını gerektirir bir tasarruf ve idare görünüyorsa bir mutasarrıfı ve idareciyi gerektirir. Ve bu işler intizamlıysa onu yapanın bilbedahe bir olduğunu gösterir. Malumdur ki müteaddid eller bir işe karışsa elbette o iş karışacak.
“En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur.”
Dediklerinin arasında farklı olan tek bu kısım var.
Peki kaç tane din gördün, kitabını okudun? Buradaki arkadaşın kuranda gördüğü terslikleri cevaplamaya yeltendin mi? İş kusursuz demeye gelince tıkır tıkır mesaj yazıyorsun fakat.

Yok arkadaş, ben yanlış yapıyorum. Kusursuz kelimesini sürekli tekrar etmekten başka bir şey yapmayanlara cevap yazmayacağım.

Kardeşim en başından beri söylediğim gibi bu işi anlayabilmek için bir temel lazım. Hendese nasıl bir ilimse tıp nasılki bir ilimse bu da bir ilim. Bunu bütün meseleyi yanlış anlayıp yanlış değerlendirme sonucu bir takım ithamlar yapan bir adama cevap olarak elbette anlatmayacağım. Ayrıca biz bütün semavi kitaplara ve suhuflara iman ediyoruz

Ortada inanmak için kavranılması gereken büyük bir bilgi olduğuna inanıyorsun.
Bu kitap hani anlaşılsın diye gönderilmişti be hasan. Kuran okumamış yurdum müslümanlarının hepsi körü körüne inanan kimseler oluyor dediklerine göre. Acaba onların inanmasını sağlayan, benim bilmediğim neler var?

Mesela matematik bir ilimdir. Fakat birçok ilim dalı matematikten tezahür etmiştir. Mesela sen mimar veya mühendis olmak için matematiğin o dalına müracaat edersin. Direk matematik ilmine bakıp öğrenmiyorsun. Aynen öylede Kur’an’ı Hakim bütün insanlara, bütün zamanlara gönderilmiş bir kitaptır. Elbette esas meseleleri çok açık olmak ile beraber her asrın her insan grubunun hissesi olmak lazımdır. İstersen Kur’an’ın tarifini yapan biryer var yazayım;
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
“Kur’an nedir? Tarifi nasıldır?
Elcevab: (Ondokuzuncu Söz’de beyan edildiği ve sair sözlerde isbat edildiği gibi) Kur’an, şu kitab-ı kebir-i kâinatın bir tercüme-i ezeliyesi.. ve âyât-i tekviniyeyi okuyan mütenevvi dillerinin tercüman-ı ebedîsi.. ve şu âlem-i gayb ve şehadet kitabının müfessiri… Ve zeminde ve gökte gizli esma-i İlahiyenin manevî hazinelerinin keşşafı.. ve sutur-u hâdisatın altında muzmer hakaikın miftahı.. ve âlem-i şehadette âlem-i gaybın lisanı.. ve şu âlem-i şehadet perdesi arkasında olan âlem-i gayb cihetinden gelen iltifatat-ı ebediye-i Rahmaniye ve hitabat-ı ezeliye-i Sübhaniyenin hazinesi.. ve şu İslâmiyet âlem-i manevîsinin güneşi, temeli, hendesesi.. ve avalim-i uhreviyenin mukaddes haritası… Ve zât ve sıfât ve esma ve şuun-u İlahiyenin kavl-i şârihi, tefsir-i vâzıhı, bürhan-ı katı’ı, tercüman-ı satı’ı… Ve şu âlem-i insaniyetin mürebbisi.. ve insaniyet-i kübra olan İslâmiyetin mâ ve ziyası.. ve nev’-i beşerin hikmet-i hakikiyesi.. ve insaniyeti saadete sevkeden hakikî mürşidi ve hâdîsi… ve insana hem bir kitab-ı şeriat, hem bir kitab-ı dua, hem bir kitab-ı hikmet, hem bir kitab-ı ubudiyet, hem bir kitab-ı emir ve davet, hem bir kitab-ı zikir, “hem bir kitab-ı fikir, hem bütün insanın bütün hacat-ı maneviyesine merci’ olacak çok kitabları tazammun eden tek, câmi’ bir Kitab-ı Mukaddes’tir. Hem bütün evliya ve sıddıkîn ve urefa ve muhakkikînin muhtelif meşreblerine ve ayrı ayrı mesleklerine, her birindeki meşrebin mezâkına lâyık ve o meşrebi tenvir edecek ve herbir mesleğin mesâkına muvafık ve onu tasvir edecek birer risale ibraz eden mukaddes bir kütübhane hükmünde bir Kitab-ı Semavî’dir.”

Alıntı Şuradan
Sözler
Bediüzzaman Said Nursi
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
“Kur’an nedir? Tarifi nasıldır?
Elcevab: (Ondokuzuncu Söz’de beyan edildiği ve sair sözlerde isbat edildiği gibi) Kur’an, şu kitab-ı kebir-i kâinatın bir tercüme-i ezeliyesi.. ve âyât-i tekviniyeyi okuyan mütenevvi dillerinin tercüman-ı ebedîsi.. ve şu âlem-i gayb ve şehadet kitabının müfessiri… Ve zeminde ve gökte gizli esma-i İlahiyenin manevî hazinelerinin keşşafı.. ve sutur-u hâdisatın altında muzmer hakaikın miftahı.. ve âlem-i şehadette âlem-i gaybın lisanı.. ve şu âlem-i şehadet perdesi arkasında olan âlem-i gayb cihetinden gelen iltifatat-ı ebediye-i Rahmaniye ve hitabat-ı ezeliye-i Sübhaniyenin hazinesi.. ve şu İslâmiyet âlem-i manevîsinin güneşi, temeli, hendesesi.. ve avalim-i uhreviyenin mukaddes haritası… Ve zât ve sıfât ve esma ve şuun-u İlahiyenin kavl-i şârihi, tefsir-i vâzıhı, bürhan-ı katı’ı, tercüman-ı satı’ı… Ve şu âlem-i insaniyetin mürebbisi.. ve insaniyet-i kübra olan İslâmiyetin mâ ve ziyası.. ve nev’-i beşerin hikmet-i hakikiyesi.. ve insaniyeti saadete sevkeden hakikî mürşidi ve hâdîsi… ve insana hem bir kitab-ı şeriat, hem bir kitab-ı dua, hem bir kitab-ı hikmet, hem bir kitab-ı ubudiyet, hem bir kitab-ı emir ve davet, hem bir kitab-ı zikir, “hem bir kitab-ı fikir, hem bütün insanın bütün hacat-ı maneviyesine merci’ olacak çok kitabları tazammun eden tek, câmi’ bir Kitab-ı Mukaddes’tir. Hem bütün evliya ve sıddıkîn ve urefa ve muhakkikînin muhtelif meşreblerine ve ayrı ayrı mesleklerine, her birindeki meşrebin mezâkına lâyık ve o meşrebi tenvir edecek ve herbir mesleğin mesâkına muvafık ve onu tasvir edecek birer risale ibraz eden mukaddes bir kütübhane hükmünde bir Kitab-ı Semavî’dir.”

Alıntı Şuradan
Sözler
Bediüzzaman Said Nursi

“İkinci cüz’ ve tetimme-i tarif: Kur’an, arş-ı a’zamdan, ism-i a’zamdan, her ismin mertebe-i a’zamından geldiği için, (Onikinci Söz’de beyan ve isbat edildiği gibi) Kur’an, bütün âlemlerin Rabbi itibariyle Allah’ın kelâmıdır. Hem bütün mevcudatın İlahı ünvanıyla Allah’ın fermanıdır. Hem bütün Semavat ve Arzın Hâlıkı namına bir hitabdır. Hem rububiyet-i mutlaka cihetinde bir mükâlemedir. Hem saltanat-ı âmme-i Sübhaniye hesabına bir hutbe-i ezeliyedir. Hem rahmet-i vasia-i muhita nokta-i nazarında bir defter-i iltifatat-ı Rahmaniyedir. Hem uluhiyetin azamet-i haşmeti haysiyetiyle, başlarında bazan şifre bulunan bir muhabere mecmuasıdır. Hem ism-i a’zamın muhitinden nüzul ile arş-ı a’zamın bütün muhatına bakan ve teftiş eden hikmetfeşan bir Kitab-ı Mukaddes’tir. Ve şu sırdandır ki, “Kelâmullah” ünvanı kemal-i liyakatla Kur’ana verilmiş ve daima da veriliyor. Kur’andan sonra sair enbiyanın kütüb ve suhufları derecesi gelir. Sair nihayetsiz Kelimat-ı İlahiyenin ise bir kısmı dahi has bir itibarla, cüz’î bir ünvan ile, hususî bir tecelli ile, cüz’î bir isim ile ve has bir rububiyet ile ve mahsus bir saltanat ile ve hususî bir rahmet ile zahir olan ilhamat suretinde bir mükâlemedir. Melek ve beşer ve hayvanatın ilhamları, külliyet ve hususiyet itibariyle çok muhteliftir.”

Alıntı Şuradan
Sözler
Bediüzzaman Said Nursi
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
“Kur’an nedir? Tarifi nasıldır?
Elcevab: (Ondokuzuncu Söz’de beyan edildiği ve sair sözlerde isbat edildiği gibi) Kur’an, şu kitab-ı kebir-i kâinatın bir tercüme-i ezeliyesi.. ve âyât-i tekviniyeyi okuyan mütenevvi dillerinin tercüman-ı ebedîsi.. ve şu âlem-i gayb ve şehadet kitabının müfessiri… Ve zeminde ve gökte gizli esma-i İlahiyenin manevî hazinelerinin keşşafı.. ve sutur-u hâdisatın altında muzmer hakaikın miftahı.. ve âlem-i şehadette âlem-i gaybın lisanı.. ve şu âlem-i şehadet perdesi arkasında olan âlem-i gayb cihetinden gelen iltifatat-ı ebediye-i Rahmaniye ve hitabat-ı ezeliye-i Sübhaniyenin hazinesi.. ve şu İslâmiyet âlem-i manevîsinin güneşi, temeli, hendesesi.. ve avalim-i uhreviyenin mukaddes haritası… Ve zât ve sıfât ve esma ve şuun-u İlahiyenin kavl-i şârihi, tefsir-i vâzıhı, bürhan-ı katı’ı, tercüman-ı satı’ı… Ve şu âlem-i insaniyetin mürebbisi.. ve insaniyet-i kübra olan İslâmiyetin mâ ve ziyası.. ve nev’-i beşerin hikmet-i hakikiyesi.. ve insaniyeti saadete sevkeden hakikî mürşidi ve hâdîsi… ve insana hem bir kitab-ı şeriat, hem bir kitab-ı dua, hem bir kitab-ı hikmet, hem bir kitab-ı ubudiyet, hem bir kitab-ı emir ve davet, hem bir kitab-ı zikir, “hem bir kitab-ı fikir, hem bütün insanın bütün hacat-ı maneviyesine merci’ olacak çok kitabları tazammun eden tek, câmi’ bir Kitab-ı Mukaddes’tir. Hem bütün evliya ve sıddıkîn ve urefa ve muhakkikînin muhtelif meşreblerine ve ayrı ayrı mesleklerine, her birindeki meşrebin mezâkına lâyık ve o meşrebi tenvir edecek ve herbir mesleğin mesâkına muvafık ve onu tasvir edecek birer risale ibraz eden mukaddes bir kütübhane hükmünde bir Kitab-ı Semavî’dir.”

Alıntı Şuradan
Sözler
Bediüzzaman Said Nursi

“İkinci cüz’ ve tetimme-i tarif: Kur’an, arş-ı a’zamdan, ism-i a’zamdan, her ismin mertebe-i a’zamından geldiği için, (Onikinci Söz’de beyan ve isbat edildiği gibi) Kur’an, bütün âlemlerin Rabbi itibariyle Allah’ın kelâmıdır. Hem bütün mevcudatın İlahı ünvanıyla Allah’ın fermanıdır. Hem bütün Semavat ve Arzın Hâlıkı namına bir hitabdır. Hem rububiyet-i mutlaka cihetinde bir mükâlemedir. Hem saltanat-ı âmme-i Sübhaniye hesabına bir hutbe-i ezeliyedir. Hem rahmet-i vasia-i muhita nokta-i nazarında bir defter-i iltifatat-ı Rahmaniyedir. Hem uluhiyetin azamet-i haşmeti haysiyetiyle, başlarında bazan şifre bulunan bir muhabere mecmuasıdır. Hem ism-i a’zamın muhitinden nüzul ile arş-ı a’zamın bütün muhatına bakan ve teftiş eden hikmetfeşan bir Kitab-ı Mukaddes’tir. Ve şu sırdandır ki, “Kelâmullah” ünvanı kemal-i liyakatla Kur’ana verilmiş ve daima da veriliyor. Kur’andan sonra sair enbiyanın kütüb ve suhufları derecesi gelir. Sair nihayetsiz Kelimat-ı İlahiyenin ise bir kısmı dahi has bir itibarla, cüz’î bir ünvan ile, hususî bir tecelli ile, cüz’î bir isim ile ve has bir rububiyet ile ve mahsus bir saltanat ile ve hususî bir rahmet ile zahir olan ilhamat suretinde bir mükâlemedir. Melek ve beşer ve hayvanatın ilhamları, külliyet ve hususiyet itibariyle çok muhteliftir.”

Alıntı Şuradan
Sözler
Bediüzzaman Said Nursi

“Üçüncü Cüz’: Kur’an, asırları muhtelif bütün enbiyanın kütüblerini ve meşrebleri muhtelif bütün evliyanın risalelerini ve meslekleri muhtelif bütün asfiyanın eserlerini icmalen tazammun eden ve cihat-ı sittesi parlak ve evham u şübehatın zulümatından musaffa ve nokta-i istinadı, bilyakîn vahy-i semavî ve kelâm-ı ezelî.. ve hedefi ve gayesi, bilmüşahede saadet-i ebediye.. içi, bilbedahe hâlis hidayet.. üstü, bizzarure envâr-ı iman.. altı, biilmelyakîn delil ve bürhan.. sağı, bittecrübe teslim-i kalb ve vicdan.. solu, biaynelyakîn teshir-i akıl ve iz’an… Meyvesi, bihakkalyakîn rahmet-i Rahman ve dâr-ı cinan… Makamı ve revacı, bilhads-is sadık makbul-ü melek ve ins ü cânn bir Kitab-ı Semavî’dir.
Kur’anın tarifine dair üç cüz’ündeki sıfatların herbiri başka yerlerde kat’î isbat edilmiş veya isbat edilecektir. Davamız mücerred değil, her birisi bürhan-ı kat’î ile müberhendir.”

Alıntı Şuradan
Sözler
Bediüzzaman Said Nursi
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Daha yukarıdaki suallere gelirsek hepsi Allah’ı yeterince tanımamaktan ileri gelen sualler. Bir insan padişahı yeterince tanımazsa her yaptığı icraate şüphe ile yaklaşır. Mesela şöyle bir padişah tanısan ki: çok şefkatli, çok adaletli hiç abes bir iş yapmaz ila ahir.. sonra onun hükmettiği yerde hiç aklının almadığı çok abes, adalete uymayan, merhametsiz bir hadise görsen o çok iyi tanıdığın padişaha bunu yakıştırırmısın.
Aynen öyle yukarıdakı 21 sualin içeriğine bakarsan dediğimi anlarsın. Mesela denilmiş ki “Allah bizim cennete veya cehenneme gireceğimizi biliyorsa neden bizi imtihan ediyor” eğer Allah’ın hiç hikmetsiz iş yapmıyacağını anlasa yani Hakîm ismini kainatta müşahede etse bu abes işi nasıl Allah’a yakıştırır. Bu yeterli bir ölçü diğer sorularda hepsi aynı içerikte

Allah’ ın vardır bir bildiği, o yüzden yapmıştır. Veyahut her işte bir hikmet vardır mantığı.
Ancak bu emin olun o kadar geçerli değil. Mantık kurallarını dahil herşeyi yaratan Allah, böyle bir hikmetin, böyle bir yanlış anlaşılmanın olmadığı bir evren tabii ki yaratabilirdi.
Basit bir örnek vereyim.
Elinde bir kanser ilacı var. Fakat tedavi sırasında çok fazla acı veriyor. Ve bir de oğlun var. Sen ona acı çektirerek tabii ki iyiliğini istiyorsun. Fakat şöyle bi durum var. Onu kanser olmadan da yaratabilirdin!
Sınav mınav demeden önce, ‘neden sınav oluyoruz yahu’ sorusunu da sorayım.

İlk başta bir yaratıcının var olup olmadığına bakmak lazım. Sonra imtihan vs. gibi konulara gelinir. Bir harf katipsiz olmaz, bir iğne ustasız olmazken nasıl bu muhteşem kainat sahipsiz olacağını iddia ediyorsunuz. Sonra sizin o hastalık dediğiniz şeylere sebep olan mikroplar bile ne kadar sanatlı ve intizamlı varlıklar

Hop, ben ateistim demedim. Konuyu cevap bulamayınca islamdan niye tanrının yokluğuna getirdiniz? Onları sonra başka bir konuda konuşacağız. Aynı soruyu tekrar soruyorum:
Madem evren bu kadar kusursuz, bir tanrı var pekala. Peki Allah olduğuna niye bu kadar eminsin?

Çünkü bu kadar intizamlı ve kusursuz bir kainat başka bir şekilde izah edilemez. İnsanlar var olduğundan beri bu meseleyi çözmek için uğraştıkları malum. En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur. Allah’ın varlığı ve birliği o kadar bedihidir ki hiç şüphe edilmemek gerektir. Çünkü bir sanat varsa sanatkarın varlığını icap ettirir bir kitap varsa katibin olmasını gerektirir bir tasarruf ve idare görünüyorsa bir mutasarrıfı ve idareciyi gerektirir. Ve bu işler intizamlıysa onu yapanın bilbedahe bir olduğunu gösterir. Malumdur ki müteaddid eller bir işe karışsa elbette o iş karışacak.
“En güzel izahatı semavi dinler ve onun en başında da Kur’an’ı Hakim yapmıştır. Birçok insan izah ve ispatlarına hayranlıkla bakıp tabi olmuştur.”
Dediklerinin arasında farklı olan tek bu kısım var.
Peki kaç tane din gördün, kitabını okudun? Buradaki arkadaşın kuranda gördüğü terslikleri cevaplamaya yeltendin mi? İş kusursuz demeye gelince tıkır tıkır mesaj yazıyorsun fakat.

Yok arkadaş, ben yanlış yapıyorum. Kusursuz kelimesini sürekli tekrar etmekten başka bir şey yapmayanlara cevap yazmayacağım.

Kardeşim en başından beri söylediğim gibi bu işi anlayabilmek için bir temel lazım. Hendese nasıl bir ilimse tıp nasılki bir ilimse bu da bir ilim. Bunu bütün meseleyi yanlış anlayıp yanlış değerlendirme sonucu bir takım ithamlar yapan bir adama cevap olarak elbette anlatmayacağım. Ayrıca biz bütün semavi kitaplara ve suhuflara iman ediyoruz

Ortada inanmak için kavranılması gereken büyük bir bilgi olduğuna inanıyorsun.
Bu kitap hani anlaşılsın diye gönderilmişti be hasan. Kuran okumamış yurdum müslümanlarının hepsi körü körüne inanan kimseler oluyor dediklerine göre. Acaba onların inanmasını sağlayan, benim bilmediğim neler var?

Mesela matematik bir ilimdir. Fakat birçok ilim dalı matematikten tezahür etmiştir. Mesela sen mimar veya mühendis olmak için matematiğin o dalına müracaat edersin. Direk matematik ilmine bakıp öğrenmiyorsun. Aynen öylede Kur’an’ı Hakim bütün insanlara, bütün zamanlara gönderilmiş bir kitaptır. Elbette esas meseleleri çok açık olmak ile beraber her asrın her insan grubunun hissesi olmak lazımdır. İstersen Kur’an’ın tarifini yapan biryer var yazayım;

Kardeş bunları oku anlayabilirsen Kur’an’ın ne olduğu hakkında sana bir fikir verir. Eğer anlayamazsan ve anlamak istersen yazarsın
 

F1kan

Profesör
Katılım
14 Ekim 2016
Mesajlar
3,771
Reaksiyon puanı
1,882
Puanları
293
Yaş
29
Videodaki adam baştan sona inananları ahmak yerine koymuş. Ve yaratıcıyı bir insan şeklinde resmetmiş
Hocam belki sana göre alay etti ama başkasına göre normal bir şey dedi. Neden tek taraflı bakıyorsunuz ?
Birine hakaret etmek Kuranın hangi ayetinde var ?
Sonra sizin o hastalık dediğiniz şeylere sebep olan mikroplar bile ne kadar sanatlı ve intizamlı varlıklar

Üzgünüm burda artık bazı şeyleri söylemem gerekli.
''stephen hawking'' diyor ki Zeki bir insan 300 dolara tüm insanlığı tehtit edebilecek bir virüs ortaya atabilir, o yüzden uzaya çıkıp koloni kurmalıyız.

Sizin anladığınız sanat ve intizam bu mu hocam ? Yada kulaktan dolma basma kalıp fikirlerle mi konuşuyorsunuz ?
 

fragger

Müdavim
Müdavim
Katılım
21 Ekim 2016
Mesajlar
9,543
Reaksiyon puanı
3,061
Puanları
293
Hocam belki sana göre alay etti ama başkasına göre normal bir şey dedi. Neden tek taraflı bakıyorsunuz ?
Birine hakaret etmek Kuranın hangi ayetinde var ?


Üzgünüm burda artık bazı şeyleri söylemem gerekli.
''stephen hawking'' diyor ki Zeki bir insan 300 dolara tüm insanlığı tehtit edebilecek bir virüs ortaya atabilir, o yüzden uzaya çıkıp koloni kurmalıyız.

Sizin anladığınız sanat ve intizam bu mu hocam ? Yada kulaktan dolma basma kalıp fikirlerle mi konuşuyorsunuz ?

Stephen Hawking de kim yaaahu? Kâfir'in dediklerini ne takıyorsunuz?????? Boşversene :p
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Videodaki adam baştan sona inananları ahmak yerine koymuş. Ve yaratıcıyı bir insan şeklinde resmetmiş
Hocam belki sana göre alay etti ama başkasına göre normal bir şey dedi. Neden tek taraflı bakıyorsunuz ?
Birine hakaret etmek Kuranın hangi ayetinde var ?
Sonra sizin o hastalık dediğiniz şeylere sebep olan mikroplar bile ne kadar sanatlı ve intizamlı varlıklar

Üzgünüm burda artık bazı şeyleri söylemem gerekli.
''stephen hawking'' diyor ki Zeki bir insan 300 dolara tüm insanlığı tehtit edebilecek bir virüs ortaya atabilir, o yüzden uzaya çıkıp koloni kurmalıyız.

Sizin anladığınız sanat ve intizam bu mu hocam ? Yada kulaktan dolma basma kalıp fikirlerle mi konuşuyorsunuz ?

O virüsün gözünü takıp iç organlarını insanlar tanzim edebiliyorsa dediğin doğrudur
 

Halktan Biri

Dekan
Emektar
Katılım
30 Ekim 2016
Mesajlar
9,401
Reaksiyon puanı
9,165
Puanları
293
Bana yaratıcının var olduğunu ispatlar mısın?
Ufacık bir kalemin bile bir üreticisi varsa, bir resim tablosunun bile sanatçısı varsa bunca evrenin ve içindekileri yoktan var eden birisinin de var olduğunu söyleyebiliriz.
 

M3ric

Asistan
Katılım
17 Mart 2009
Mesajlar
132
Reaksiyon puanı
109
Puanları
43
Kuran kusursuz diyen arkadaslara sesleniyorum. O kadar ayet yazdim bir kisi aciklamaya girismedi. Kendini peygamber ilan eden said'in aciklamalarini kurana baglamaya calisiyorlar. Adam zaten kendini peygamber ilan etmis, bu senin dininde olmasi imkansiz bir sey. Muhammed bin Abdullah'in son peygamber olmasi tezi curuyor said'in dediklerini kabul edersen. Onun kitaplarini da en cok kullananlar malum teror orgutu cikti ustelik. Ornek verecekseniz kuranin kendinden ornek verin. Ben bir kac ornek yazdim kimse su nedenle bunlar yanlis demedi. Ustelik pek cok yerde kafirler esektir, yanmalik odundur vb onlarca hakaret var. Bu yaklasimla mi insanlari davet ediyorsunuz?
 
Son düzenleme:

F1kan

Profesör
Katılım
14 Ekim 2016
Mesajlar
3,771
Reaksiyon puanı
1,882
Puanları
293
Yaş
29
Kuran kusursuz diyen arkadaslara sesleniyorum. O kadar ayet yazdim bir kisi aciklamaya girismedi. Kendini peygamber ilan eden said'in aciklamalarini kurana baglamaya calisiyorlar. Adam zaten kendini peygamber ilan etmis, bu senin dininde olmasi imkansiz bir sey. Muhammed bin Abdullah'in son peygamber olmasi tezi curuyor said'in dediklerini kabul edersen. Onun kitaplarini da en cok kullananlar malum teror orgutu cikti ustelik. Ornek verecekseniz kuranin kendinden ornek verin. Ben bir kac ornek yazdim kimse su nedenle bunlar yanlis demedi. Ustelik pek cok yerde kafirler esektir, yanmalik odundur vb onlarca hakaret var. Bu yaklasimla mi insanlari davet ediyorsunuz?

Sorgularsan suçlusundur.
Kafirsindir.
Hatta ve hatta Fetöcusundur bu ülkede.
Çünkü bunun adı Milli İradedir :)
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Kuran kusursuz diyen arkadaslara sesleniyorum. O kadar ayet yazdim bir kisi aciklamaya girismedi. Kendini peygamber ilan eden said'in aciklamalarini kurana baglamaya calisiyorlar. Adam zaten kendini peygamber ilan etmis, bu senin dininde olmasi imkansiz bir sey. Muhammed bin Abdullah'in son peygamber olmasi tezi curuyor said'in dediklerini kabul edersen. Onun kitaplarini da en cok kullananlar malum teror orgutu cikti ustelik. Ornek verecekseniz kuranin kendinden ornek verin. Ben bir kac ornek yazdim kimse su nedenle bunlar yanlis demedi. Ustelik pek cok yerde kafirler esektir, yanmalik odundur vb onlarca hakaret var. Bu yaklasimla mi insanlari davet ediyorsunuz?

Senin o asılsız ittihamlarını sana iade eder ve bu konunun içeriğinin dışına çıktığını gördüğümden konuyu terk ediyorum
 

M3ric

Asistan
Katılım
17 Mart 2009
Mesajlar
132
Reaksiyon puanı
109
Puanları
43
Asilsiz itham dedigini said in sozleri ile ispatlayabilirim. Konu disina cikmak diyorsun da ben aslina donelim konuyu kuran uzerinden konusalim diyorum sen kafayi siyirmis deli saide bagliyorsun. Sonra konu disina ciktik diyorsun. E cikma konu disina oyle ise, asil kaynak kuran ise oradan gidelim. Elalelmin delisi ile ne ugrasacagiz? Kuranin anlasilmak icin saide ihtiyaci varsa vay halimize zaten. Tutarli ol azicik. Bunu zamaninda butun nur kulliyatini okumus biri olarak soyluyorum. Adam kendini iki Muhammed ancak bir Said eder olarak tanimliyor. Sen once hangi dinden olduguna karar ver. Oradan devam edelim. Sadece musluman olanlar degil diger dinden insanlar varsa onlara da kendi dinlerindeki tutarsizliklari soyleyebilirim. Amacim sadece islami yermek degil. Tum dinler gecersizdir diyorum ben.
 
Son düzenleme:

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Asilsiz itham dedigini said in sozleri ile ispatlayabilirim. Konu disina cikmak diyorsun da ben aslina donelim konuyu kuran uzerinden konusalim diyorum sen kafayi siyirmis deli saide bagliyorsun. Sonra konu disina ciktik diyorsun. E cikma konu disina oyle ise, asil kaynak kuran ise oradan gidelim. Elalelmin delisi ile ne ugrasacagiz? Kuranin anlasilmak icin saide ihtiyaci varsa vay halimize zaten. Tutarli ol azicik. Bunu zamaninda butun nur kulliyatini okumus biri olarak soyluyorum. Adam kendini iki Muhammed ancak bir Said eder olarak tanimliyor. Sen once hangi dinden olduguna karar ver. Oradan devam edelim. Sadece musluman olanlar degil diger dinden insanlar varsa onlara da kendi dinlerindeki tutarsizliklari soyleyebilirim. Amacim sadece islami yermek degil. Tum dinler gecersizdir diyorum ben.

O kadar meseleden bunu çıkardı isen bravo sana. Peki şöyle gidelim o zaman bütün dinler geçersiz olduğunu söylüyorsa bunu ispat et. Ama ehil olmadığın sırf ayetin zahir manalarına bakıp yorumunu katarak değil. Mesela ben diyorum ki;

“Şu kâinatın sahib ve mutasarrıfı elbette bilerek yapıyor ve hikmetle tasarruf ediyor ve her tarafı görerek tedvir ediyor ve her şey’i bilerek, görerek terbiye ediyor ve herşeyde görünen hikmetleri, gayeleri, faideleri irade ederek tedvir ediyor. Madem yapan bilir; elbette bilen konuşur. Madem konuşacak, elbette zîşuur ve zîfikir ve konuşmasını bilenlerle konuşacak. Madem zîfikirle konuşacak, elbette zîşuurun içinde en cem’iyetli ve şuuru küllî olan insan nev’i ile konuşacaktır. Madem insan nev’i ile konuşacak, elbette insanlar içinde kabil-i hitab ve mükemmel insan olanlarla konuşacak. Madem en mükemmel ve istidadı en yüksek ve ahlâkı ulvî ve nev’-i beşere mukteda olacak olanlarla konuşacaktır; elbette dost ve düşmanın ittifakıyla, en yüksek istidadda ve en âlî ahlâkta ve nev’-i beşerin humsu ona iktida etmiş ve nısf-ı Arz onun hükm-ü manevîsi altına girmiş ve istikbal onun getirdiği nurun ziyasıyla bin üçyüz sene ışıklanmış

ve beşerin nuranî kısmı ve ehl-i imanı, mütemadiyen günde beş defa onunla tecdid-i biat edip, ona dua-yı rahmet ve saadet edip, ona medih ve muhabbet etmiş olan Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâm ile konuşacak ve konuşmuş ve Resul yapacak ve yapmış ve sair nev’-i beşere rehber yapacak ve yapmıştır.”

Sen de şu şekilde bunu çürütebilirsin hayır bu kainatı yapan ilahın hiçbir gayesi yoktur onun için hiçbir şekilde insanlarla iletişime geçmemiştir deyip bütün insanlık aleminde gelip peygamberlik dava eden bütün herbirini çürüterek...
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Asilsiz itham dedigini said in sozleri ile ispatlayabilirim. Konu disina cikmak diyorsun da ben aslina donelim konuyu kuran uzerinden konusalim diyorum sen kafayi siyirmis deli saide bagliyorsun. Sonra konu disina ciktik diyorsun. E cikma konu disina oyle ise, asil kaynak kuran ise oradan gidelim. Elalelmin delisi ile ne ugrasacagiz? Kuranin anlasilmak icin saide ihtiyaci varsa vay halimize zaten. Tutarli ol azicik. Bunu zamaninda butun nur kulliyatini okumus biri olarak soyluyorum. Adam kendini iki Muhammed ancak bir Said eder olarak tanimliyor. Sen once hangi dinden olduguna karar ver. Oradan devam edelim. Sadece musluman olanlar degil diger dinden insanlar varsa onlara da kendi dinlerindeki tutarsizliklari soyleyebilirim. Amacim sadece islami yermek degil. Tum dinler gecersizdir diyorum ben.

O kadar meseleden bunu çıkardı isen bravo sana. Peki şöyle gidelim o zaman bütün dinler geçersiz olduğunu söylüyorsa bunu ispat et. Ama ehil olmadığın sırf ayetin zahir manalarına bakıp yorumunu katarak değil. Mesela ben diyorum ki;

“Şu kâinatın sahib ve mutasarrıfı elbette bilerek yapıyor ve hikmetle tasarruf ediyor ve her tarafı görerek tedvir ediyor ve her şey’i bilerek, görerek terbiye ediyor ve herşeyde görünen hikmetleri, gayeleri, faideleri irade ederek tedvir ediyor. Madem yapan bilir; elbette bilen konuşur. Madem konuşacak, elbette zîşuur ve zîfikir ve konuşmasını bilenlerle konuşacak. Madem zîfikirle konuşacak, elbette zîşuurun içinde en cem’iyetli ve şuuru küllî olan insan nev’i ile konuşacaktır. Madem insan nev’i ile konuşacak, elbette insanlar içinde kabil-i hitab ve mükemmel insan olanlarla konuşacak. Madem en mükemmel ve istidadı en yüksek ve ahlâkı ulvî ve nev’-i beşere mukteda olacak olanlarla konuşacaktır; elbette dost ve düşmanın ittifakıyla, en yüksek istidadda ve en âlî ahlâkta ve nev’-i beşerin humsu ona iktida etmiş ve nısf-ı Arz onun hükm-ü manevîsi altına girmiş ve istikbal onun getirdiği nurun ziyasıyla bin üçyüz sene ışıklanmış

ve beşerin nuranî kısmı ve ehl-i imanı, mütemadiyen günde beş defa onunla tecdid-i biat edip, ona dua-yı rahmet ve saadet edip, ona medih ve muhabbet etmiş olan Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâm ile konuşacak ve konuşmuş ve Resul yapacak ve yapmış ve sair nev’-i beşere rehber yapacak ve yapmıştır.”

Sen de şu şekilde bunu çürütebilirsin hayır bu kainatı yapan ilahın hiçbir gayesi yoktur onun için hiçbir şekilde insanlarla iletişime geçmemiştir deyip bütün insanlık aleminde gelip peygamberlik dava eden bütün herbirini çürüterek...

Birde sana şunu söyleyeyim dinleri kabul etmeyen adamın peygamberi, Allah’ı, ahireti, melekleri,kaderi de kabul etmesi mümkün değildir.
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Hepsi birbirine zincirlenmiştir. Hepsiberaber birbirinden ayrılması imkansız bir bütündür. Çünkü o onu iktiza ediyor oda ötekini öteki ötekini. Ya hepsine iman vardır veya hiçbirisine
 

Halktan Biri

Dekan
Emektar
Katılım
30 Ekim 2016
Mesajlar
9,401
Reaksiyon puanı
9,165
Puanları
293
İşin komik bir yanı bir tarafa şunu bir izle



Farklı bir bakış açısı.
Hocam dinin sadece bu ve bunun gibi kişilerden ibaret olduğunu sanmayın. Birkaç kişiyi örnek göstererek bu din yanlıştır demek çok da doğru değildir.

Dinini çok iyi bir şekilde yaşayan insanların olduğunu düşünüyorum. Bu ister Yahudi, ister Müslüman ister Hristiyan olsun dinine göre yaşayanların olduğuna inanıyorum.

Sırf Müslüman'ım dediği ya da kendini Müslüman gibi gösterip her türlü kötülüğü yapanlar yüzünden İslamiyet'in yanlış bir din olarak gösterilmesi her kesin hemen görebileceği bir şey değildir. Bu konularda çok dikkatli olmak gerekir. Nitekim bu dediğimin tarihte birçok örneği vardır.
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
44
Konum
İstanbul
Hepsi birbirine zincirlenmiştir. Hepsiberaber birbirinden ayrılması imkansız bir bütündür. Çünkü o onu iktiza ediyor oda ötekini öteki ötekini. Ya hepsine iman vardır veya hiçbirisine

Birde şunu dikkate almakta fayda var. Ben zahirde seninle konuşuyor gibi görünsem de seninle muhatab değilim. Çünkü Kabil-i hitap değilsin. Ben forumun diğer üyeleri ile konuşuyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst