Allah'ın yapamayacağı şey var mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan MtHan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MtHan

Profesör
Katılım
3 Şubat 2008
Mesajlar
1,432
Reaksiyon puanı
14
Puanları
0
Size Allah'ın yapamayacağı(yaratamayacağı vs değil) bir şey var mı? Şimdi yine bir tartışmadır sürüp gidecek, ama yinede bu konuyu açmakla doğru bir şey yaptığımı düşünüyorum. Yine birileri yuhalayacaklar, hakaretler edecekler veya destekleyecekler, bilemiyorum, ama bence Allah'ın yapamayacağı bir şey var! Bunu uzun süre önce babam söylemişti bana ve bazı kişilerle paylaştığında babamı haklı bulmuşlardı. Neyse şimdi Allah'ın neyi yapamayacağını yazıyorum...

Bilirsiniz... İnsanlar Allah'ın kuludur. Günahta işlese sevapta işlese, cennete de gitse cehenneme de gitse insan yine bir kuludur Allah'ın. Ben diyorum ki Allah insanları kulluktan çıkaramaz. Çünkü 2 satır yukarıdakilere dayanarak insanın kulluktan çıkarılamayacağını söylüyorum. Örnek vermek gerekirse: hayvanın bir ruhu, aklı vs yoktur ve ölünce her hangi bir yere gidemez(manevi olarak). İnsan da kulluktan çıkarsa öldüğü zaman gidecek yeri olamayacağına göre(göreceli olabilir) Allah insanlarını kulluktan çıkaramaz. Sizce?

Not: Hakaret edecek veya "saçmalıyorsun.." vs gibi mesajlar yazmaya niyetiniz varsa yazmayın. Tabi ki olumlu, olumsuz cevabınızı yazabilirsiniz. Birde nasıl biri olduğumu bilmeden de inancım hakkında bilmediğiniz şeylerden konuşmayın..
 

tuskilidi

Profesör
Katılım
31 Aralık 2006
Mesajlar
1,401
Reaksiyon puanı
17
Puanları
218
Düz mantık kurularak varılan bir sonuç.

Allah hepimizi kul olarak yaratmıştır ama Allah'ın var olabilmesi için kullara ihtiyacı yoktur. Bu bakımdan ihtiyac duymadığı bir varlığı ortadan kaldırması da gayet mümkündür.
 

MtHan

Profesör
Katılım
3 Şubat 2008
Mesajlar
1,432
Reaksiyon puanı
14
Puanları
0
Evet sen diyorsunki yok edebilir, ama ben kulluktan çıkaramaz diyorum. Düşün yaşıyorsun, ama Allah'ın kulu değilsin. Ölünce ne olacaksın? O zaman dünyada bir hayvan veya bitki gibi yaşamış oluyorsun.
 

DaY_WalkeR

Profesör
Katılım
4 Ağustos 2007
Mesajlar
2,775
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
Size Allah'ın yapamayacağı(yaratamayacağı vs değil) bir şey var mı? Şimdi yine bir tartışmadır sürüp gidecek, ama yinede bu konuyu açmakla doğru bir şey yaptığımı düşünüyorum. Yine birileri yuhalayacaklar, hakaretler edecekler veya destekleyecekler, bilemiyorum, ama bence Allah'ın yapamayacağı bir şey var! Bunu uzun süre önce babam söylemişti bana ve bazı kişilerle paylaştığında babamı haklı bulmuşlardı. Neyse şimdi Allah'ın neyi yapamayacağını yazıyorum...

Bilirsiniz... İnsanlar Allah'ın kuludur. Günahta işlese sevapta işlese, cennete de gitse cehenneme de gitse insan yine bir kuludur Allah'ın. Ben diyorum ki Allah insanları kulluktan çıkaramaz. Çünkü 2 satır yukarıdakilere dayanarak insanın kulluktan çıkarılamayacağını söylüyorum. Örnek vermek gerekirse: hayvanın bir ruhu, aklı vs yoktur ve ölünce her hangi bir yere gidemez(manevi olarak). İnsan da kulluktan çıkarsa öldüğü zaman gidecek yeri olamayacağına göre(göreceli olabilir) Allah insanlarını kulluktan çıkaramaz. Sizce?

Not: Hakaret edecek veya "saçmalıyorsun.." vs gibi mesajlar yazmaya niyetiniz varsa yazmayın. Tabi ki olumlu, olumsuz cevabınızı yazabilirsiniz. Birde nasıl biri olduğumu bilmeden de inancım hakkında bilmediğiniz şeylerden konuşmayın..

Allah'ın yapamayacağı şey yoktur. Ne dilerse o olur. Ama söylediğin konuya gelince Yapamaz değil Yapmaz. Kulluktan çıkma gibi bir durum olmaz. Tüm insanlar Allah'ın kuludur ama bazıları bunun farkına varmaz veya olmadık dinlere inanırlar. İnancımıza,ibadetimize göre Ahirette cezalandırılır yahut mükafatlandırılırız.
 

tuskilidi

Profesör
Katılım
31 Aralık 2006
Mesajlar
1,401
Reaksiyon puanı
17
Puanları
218
Evet dediğin doğru. Eğer insanın Allah'a kulluk etme gibi bir görevi olmazsa hayvan veya bitki gibi Allah'a karşı hesap vermek zorunda olmayan varlıklar gibi yaşamış olur.

Benim demek istediğim Allah'ın var olabilmesi için insanların ona kulluk etmesi gerekmez. İnsanı yaratan ve insana kulluk görevini veren de Allah'tır ve Allah'ın insanın yapmak zorunda olduğu kulluk görevine de ihtiyacı yoktur. Kulluk insanın iradesine bırakılmış bişeydir. İsteyen yapar isteyen yapmaz. Durum böyleyken yani Allah'ın insanın kulluk yapmasına ihtiyacı yokken neden insanı kulluktan çıkaramasın ki?

Biyolojik olarak insanı yaratan ve ona kulluk görevi veren Yaratıcı istediği takdirde o varlığı, yine kendisinin biyolojik olarak yarattığı ve kulluk görevi vermediği hayvan veya bitkiyle aynı seviye getirmesin?
 

Tanshaydar

Doçent
Katılım
19 Mart 2008
Mesajlar
700
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Arkadaşım, bu da yine "Allah kaldıramayacağı taşı yaratabilir mi?" sorusu gibi bir paradokstur. Paradokslar ile ne yapılmaya çalışıldığını da çok iyi biliyorum ;)

Açıklayayım. İnsan kul olarak yaratılmıştır. Kulluktan çıkarma demek, insanlıktan çıkarılma demektir. Yani insan = kul ;) Eşitliğin bir tarafı değişirse diğer tarafı da değişir, böyle olunca da, senin bir ruhun, ibadet etme yükümlülüğün, öldükten sonra yargılanman, cennet veya cehenneme gitmen gibi durumlar da otomatikman ortadan kalkar.

Yani kulluktan çıkardığı anda insanlıkla alâkalı her şey ortadan kalkmış olur ;)

Umarım açıklayıcı olmuştur.
 

MtHan

Profesör
Katılım
3 Şubat 2008
Mesajlar
1,432
Reaksiyon puanı
14
Puanları
0
Evet dediğin doğru. Eğer insanın Allah'a kulluk etme gibi bir görevi olmazsa hayvan veya bitki gibi Allah'a karşı hesap vermek zorunda olmayan varlıklar gibi yaşamış olur.

Benim demek istediğim Allah'ın var olabilmesi için insanların ona kulluk etmesi gerekmez. İnsanı yaratan ve insana kulluk görevini veren de Allah'tır ve Allah'ın insanın yapmak zorunda olduğu kulluk görevine de ihtiyacı yoktur. Kulluk insanın iradesine bırakılmış bişeydir. İsteyen yapar isteyen yapmaz. Durum böyleyken yani Allah'ın insanın kulluk yapmasına ihtiyacı yokken neden insanı kulluktan çıkaramasın ki?

Biyolojik olarak insanı yaratan ve ona kulluk görevi veren Yaratıcı istediği takdirde o varlığı, yine kendisinin biyolojik olarak yarattığı ve kulluk görevi vermediği hayvan veya bitkiyle aynı seviye getirmesin?


İlk paragrafta hak veriyorsun, 2. paragrafta çelişkili bir yazı var. Son paragrafa gelecek olursak, düşün... Sen ya da ben kul değilim, ama ruhum var ve diğer insanlar gibi normalim. Sevap işlesem boşa işlerim, günah işlesem boşa işlerim, tecavüzüydü, hırsızlığıydı her birini yaparım, ama ölünce her hangi bir korkum olmaz ahiret tarafından. Sence böyle bir şey mümkün mü?
 

kizilotesi

Öğrenci
Katılım
10 Şubat 2008
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
sen ve baban fizik kuralı uygulamaya çalışmışsınız aslında başarmışsınızda:) fizik komikliktir. Bazen gerçeği yansıtmaz senin sorduğun soruda fizik kuramında bazeni içeriyor yani fake asılsız. Allah İnsanları ve cinleri yalnızca ona ibadet ve itaat etmesi için yarattı. Eğer birini kulluktan çıkaracaksa, senin ve babanın düşüncesine göre nereye gideceğine açık ne vet bir cevap vereyim. Örnek: Allah kulluktan ( çıkaramaz değil) çıkarmaz! ama kullar kulluktan çıkar!

Seni cıvık bir balçıktan yaratıp, sonra burada yazı yazmana musade eden, o yüce yaradan nasıl olurda kulluktan çıkaramaz! sence bu mümkün mü?

Not: Gökyüzünden aşığaya doğru inen kozmik ışıklar, gecenin başlamasıyla Güneş ışığını kırarlar. Kırılan bu ışıklar insan vucuduna girip beynin harekete geçmesini sağlarlar. Sen bu kozmik ışıklardan uzakta kalma....
 
Son düzenleme:

MtHan

Profesör
Katılım
3 Şubat 2008
Mesajlar
1,432
Reaksiyon puanı
14
Puanları
0
Vaybe bende beyin nasıl çalışır diye hayıflanıyordum. Heralde bu ışınları vücut depoluyor olmalı ki geceleyin bile beyin çalışıyor. Merak etme kozmik ışıklardan uzakta kalmam.
 

DaY_WalkeR

Profesör
Katılım
4 Ağustos 2007
Mesajlar
2,775
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
kizilotesi'nin değindiği konu doğrudur.

bknz MtHan...

Kerahet vakti sabah güneşin doğuşu ile ikindi namazı sonrasında güneşin batışına yakın olan zaman dilimleridir. Bu vakitlerde uyumak Bahar ve Sonbaharda uyuyan çiftçi gibi sahibinin maddi ve manevi kazançlardan mahrumiyetini gerektirir. Sabah namazı biçim için bir bahar mevsimidir.
Sevap Tohumunu hazırlama, ikindi sonrası ise sonbahar yani sabah attığımız tohumların hasat mevsimidir. Ayrıca dünya ile güneş arasındaki kozmik etkileşim iken, o saatlerde uyuyanlar kendi tecrübeleri ile de bunun faydadan
ziyade zarar getirdiğini bilirler.
 
Son düzenleme:

berckai

Profesör
Katılım
17 Mayıs 2008
Mesajlar
2,394
Reaksiyon puanı
9
Puanları
0
Allah'ın mükafatı seni kul olarak yaratmasıdır.Felsefi olarak bunu düşünürsek Allah kendinden büyük taş yaratabilir mi gibi bir paradoks soru bu .İşin tasavvufi boyutuyla yaklaşırsak Allah insanı niçin yarattığı sorusuna Allah bilinmek istiyor, peki insanın etrafındakileri niye yarattı sorusuna Allah şükretmenizi yani kulluk görevinizi yerine getirmenizi istiyor diye cevap verilir.Bu da paradoks bir soru cevabı ne evet ne de hayır.

En önemlisi Ziya Paşa'nın sözü

İdrâk-i maâlî bu küçük akla gerekmez
Zîrâ bu terâzû o kadar sıkleti çekmez

sanırım boş işlerle günaha baki olmak hıyar tarlasında cacık için meze olmaktır.
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,901
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
İnsanoğlu kibirlidir. İslam öncesi Arap cahilleri de "tamam bizi Allah yarattı ama bizi kendi başımıza bıraksın, istediğimizi yapalım" diyorlardı. MtHan, bu bulduğunuzu düşündüğünüz "Allah'ın yapamayacağı şey"den bir sürü üretebilirsin; yani "evet evet Allah'ın yapamayacağı bir şey buldum" demek için çok erken davranmışsın.

Örneğin Allah beni kendisine ait olmayan bir yere götüremez. Öyle mi? Ya da Allah, kendinden bir tane daha yaratamaz. Ya da Allah aynı anda hem maymun hem de karınca olan bir yaratık yaratamaz, ya da ya da ya da.. Bence benim bulduklarım senin bulduğundan daha ilginç. :) Üstelik bunlar sadece şimdi ürettiklerim.

Bir kimse, aynı zamanda hem canlı hem de ölü olabilir mi? Bir kimse aynı zamanda hem maymun hem fil olabilir mi? "Olur mu canım öyle şey" diyeceksin sanıyorum; çünkü mantıken hatalı çıkarımlar bunlar. Şu rivayeti (gerçektir, dileyen kaynağını sorabilir) dinlemelisin:

İmamın biri arkadaşlarıyla otururken, bir müslüman imama bir soru sordu: "Allah, yumurtayı büyütmeden, dünyayı da küçültmeden, dünyayı yumurtaya sığdırabilir mi"? İmam şöyle dedi: "Bu mantıken hatalı bir sorudur, bir elma iki armut daha kaç karpuz eder gibi". Adam gitti, bir süre sonra bir ateist geldi aynı soruyu sordu. İmam dedi ki: "Şu tepenin üstüne çıktığında ne görüyorsun?" Adam dedi: "dağları, ovaları, ağaçları..", imam da şöyle dedi: "Senin gözünün merceği ne kadardır? Bir mercimek kadar. Allah bir mercimek boyundaki gözüne dünyayı sığdırmış, yumurtaya mı sığdıramayacak?".

Düzenleme: Rivayetin devamını yazmayı unutmuşum afedersiniz. Bu iki duruma karşılık imamın arkadaşı şaşkınlıkla "iki adama iki farklı cevap verdin nedir bunun sebebi" diye sorduğunda onun da aldığı cevap şu oldu: "ikisine de kendi aklının alabileceği şekilde cevap verdim".
 
Son düzenleme:

anarchst

Profesör
Katılım
16 Nisan 2008
Mesajlar
1,653
Reaksiyon puanı
4
Puanları
216
hayvanların ruhlarının olmadığını düşündüren nedir? yada onlar ölünce hiç bi yere gidemiyeceklerini düşündüren? lütfen diğer tarafa gidip gezmiş görmüş gelmiş gibi davranmayın.
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,901
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
hayvanların ruhlarının olmadığını düşündüren nedir? yada onlar ölünce hiç bi yere gidemiyeceklerini düşündüren? lütfen diğer tarafa gidip gezmiş görmüş gelmiş gibi davranmayın.

Evet buraya değinmeyi unutmuşum, çok doğru tespit. Hayvanların da ruhları vardır, akılları kamil değildir. Yoksa onların da bir aklı vardır. Öldüklerinde de yok olmazlar.
 

MtHan

Profesör
Katılım
3 Şubat 2008
Mesajlar
1,432
Reaksiyon puanı
14
Puanları
0
Nerden Bİliyorsunuz? Bununla ilgili bir bilgi var mı?
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,901
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Elbette var, Adem (as) döneminde hayvanların davranışlarından tut, Süleyman (as)'ın onlarla konuşmasına gel.. Hayvanların durumuna ilişkin epey hadis de vardır ayrıca.

Bir de diğer yazdıklarımız konusunda bir şey söylemek istersen biz dinlemek isteriz.
 

kizilotesi

Öğrenci
Katılım
10 Şubat 2008
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Kozmik : ) arkadaşıma birşey daha hatırlatmak istiyorum. HER CANLI ÖLÜMÜ TATACAKTIR. bu sana birşeyi hatırlatmıyormu ? hayvanların ruhları ile ilgileniyorsan bu söz firavundan önce söylenmiştir.! Tarihin zayıf, din bilgin zayıf, Tarih zayıf, Kültür zayıf. "ÖDP" gibi bir kuruluşların arasında bulundunmu? emevi zihniyeti taşıyorsun.

Not: hatada ısrar etmek ahmaklıktır. Söz: Abdullah bin avrasi
 

Micuvan

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
3 Mayıs 2007
Mesajlar
5,371
Reaksiyon puanı
57
Puanları
1,228
Yaş
37
Seni farklı bi evrende farklı bi yaratık yapar veya kul adı altında geçmeyen bi yerde sana can verir herşey mümkün ne isterse yapar :) biz babamızdan böyle ögrendik :D
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,901
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Konu hortlamasın bence, en kısa şekilde özetlersek;

Bir çocuğun olsun, 25 yıl sonra o çocuğu kendi evlatlığından çıkarabilir misin? Sadece evlatlıktan reddedersin, fakat bu onun hala senin çocuğun olduğu sonucuna bir etkide bulunmaz. Bu bir "yapamama" veya "imkansızlık" durumu değildir, çünkü senin çocuğun her zaman senin çocuğundur. Dolayısıyla istenen şey "yapılması imkansız" bir şey değildir, "istenmesi akılsız" bir şeydir. Yani birisine "üç armutla iki karpuzun kaç tane elma yapacağını hesaplayamazsın" diyerek onun yapamayacağı bir şey söylemiş olmazsınız, kendi akılsızlığınızı göstermiş olursunuz sadece.

İşte Allah da bu şekilde kullarını kendi kulluğundan çıkarabilir mi sorusu, bir baba kendi çocuğunu evlatlıktan çıkarabilir mi sorusu gibidir. Nasıl ki senin yaptığın çocuk her zaman senindir, O'nun yarattıkları da her zaman O'nun kuludur. Ben çocuk yaptım ama benim çocuğum değil demek, yapılabilirliği tartışılabilir bir şey değildir. O halde Allah kulunun kulluğunu kabul etmese dahi o Allah'ın kuludur, sadece kulluğu güzel yapamamıştır.
 

ersen64

Asistan
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
161
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Değerli Arkadaşlar,
Kuran da Allah kendini tavsif ederken, Faalün Lima Yürid tabiri var...Bu Allahın İradesinin mutlak olduğunu istediği olur, istemediği olmaz anlamına gelmektedir.... Dolayısıyla Allahın iradesini kısıtlamaya çalışmak işi küfrü işmam eder...Ve o kişi tarafından Allahın tanınmadığı anlamı çıkar....
 

ATmaCA53

Profesör
Katılım
21 Nisan 2009
Mesajlar
3,993
Reaksiyon puanı
35
Puanları
0
konuyu açan arkadaşı tebrik ediyorum, aslında bu gibi sorular sorulmalıdır kafanızda varsa bir soru işareti bizimle paylaşmanız gerekir aslında kimse çekinmezsin konuyu açan arkadaş gibi cesaretli olsun kavga birbirimize hakaret etmeden dinlemek ve anlamak lazım.
 
Üst