- Katılım
- 13 Haziran 2008
- Mesajlar
- 17,955
- Reaksiyon puanı
- 351
- Puanları
- 83
Çipli Kimlik Başvurusu - Randevusu - İstenilen Belgeler
Randevu Nasıl Alınır? - Yeni Nüfus Cüzdanı Randevu Alma - Yeni Kimlik Kartı - Ne Zaman Dağıtılacak? - Nereden, Nasıl Alınır? - Fiyatı/Ücreti Nedir?
Çipli kimlik kartlarına başvurular, 2 Ocak 2017 itibarıyla tüm illerde alınmaya başlanacak.
İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden alınan bilgiye göre, çipli kimlik kartları için vatandaşlar, pilot olarak belirlenen Kırıkkale, Trabzon, Rize, Artvin, Erzurum, Erzincan, Adıyaman, Aksaray, Burdur, Uşak ve Yalova'nın ardından 2 Ocak 2017 itibariyle diğer illerden de başvuruda bulunabilecek.
Başvuru işlemlerine ilk kez 14 Mart 2016 tarihinde pilot il Kırıkkale'de başlanan çipli kimlik kartlarına 11 pilot ilde bugüne kadar yaklaşık 260 bin kişi başvuruda bulundu.
Kimlik kartlarının 3-4 yıl içerisinde tüm vatandaşlara dağıtılması hedefleniyor.
Başvuru işlemleri
Başvuruda nüfus müdürlüğü personelince başvuru sahibinin T.C. Kimlik Numarası sorgulanarak kimlik bilgileri ve en son aldığı nüfus cüzdanı veya kimlik kartı bilgisi kontrol edilecek.
İlk defa kimlik kartı başvurusunda;
nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı, askeri kimlik kartı veya basın kartı gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı belgelerden birisi ile son 6 ay içinde çekilmiş ve ICAO standartlarına uygun biyometrik bir adet fotoğraf istenecek.
Başvuru sırasında kişinin biyometrik verileri, parmak izi, parmak damar izi, el ayası damar izi olarak hem sağ hem de sol el için alınacak. Kişinin biyometrik verisinin alınamadığı durumlarda ise nedeni sisteme kaydedilecek.
On beş yaşını tamamlamış olan kişiler başvurularını şahsen yapabilecek. On beş yaşını tamamlamamış çocukların kimlik kartlarında fotoğraf yer almayacak. Ancak başvuran tarafından talep edilmesi halinde her yaş grubundaki çocukların fotoğrafı kimlik kartlarına basılabilecek.
Kimlik kartı başvuruları, "
" internet sitesinden, "Alo 199" çağrı merkezinden randevu alınarak veya randevusuz ilçe nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere gidilerek yapılabilecek. Nüfus müdürlüklerine gelemeyecek durumda olan vatandaşların başvuruları "Gezici Kayıt Terminalleri" ile alınacak.
Kimlik kartı ile vatandaşlar, kamu hizmetlerine güvenli bir şekilde elektronik ortamda kolay erişim sağlayacak. Böylelikle vatandaşlar, gerek kamu gerekse özel teşebbüs hizmetlerinden daha hızlı bir şekilde yararlanacak.
Mevcut nüfus cüzdanlarının yerine kullanılacak polikarbon materyalden oluşan yeni kimlik kartları, 10 yıl boyunca kullanılacak. AA
Yeni çipli kimlikler Aralık ayından itibaren dağıtılmaya başlanacak!
ESKİ kimlikler tarih olurken, yeni kimlikler aralık ayından itibaren cüzdanlardaki yerini almaya başlayacak. Türkiye genelinde üç yılda çipli kimliği olmayan kalmayacak. Yeni kartlarla ilgili merak edilen sorular ve yanıtları şöyle:
NASIL ALACAĞIM?: Kartların dağıtımı randevu sistemiyle yapılacak. Kişi, davet edildiği gün ve saatte, son 6 ay içerisinde çektirilmiş 2 adet biyometrik fotoğrafıyla müracaat edecek. Kartlar 10-15 dakikalık bir sürede teslim edilecek.
MALİYETİ NE KADAR?: Kartlar, henüz netlik kazanmamakla birlikte vatandaşa 18 TLlik bir ücret karşılığında verilecek.
ÖZELLİKLERİ NE?: Akıllı kimlik kartları ile vatandaşlar vize istemeyen ülkelere gidebilecek. Akıllı kartlarda, vatandaşların banka hesap numaralarının, ehliyet, maaş ve sağlık bilgilerinin olduğu şifreli bir çip yer alacak. Kimliklerin üzerinde 1 GBye kadar veri depolanabilecek.
TAMAMI NE ZAMAN DAĞITILACAK? Kartların tüm vatandaşlara dağıtımı 3 yılı bulacak. Her yıl 25-30 milyon aralığında akıllı kimlik kartı dağıtılacak.
NERELERDE KULLANILACAK?: Kart dışında hiçbir belge taşımak zorunda kalınmayacak. Sahtecilikten kaynaklanan mağduriyetler önlenecek. E-devlet kapsamında sunulan hizmetlere, internetin bulunduğu her yerden bu kartla ulaşılabilecek. E-imza olarak kullanılabilecek. Polikarbonlu, temaslı ve temassız çip içeren kartlar, gelişmiş güvenlik öğeleri barındıracak.
PİLOT BÖLGE OLARAK BOLUDA UYGULANMIŞTI
Biyometrik kimliklerin uygulanmasına 2007de pilot bölge olarak belirlenen Boluda başlanmıştı. 14 bin vatandaşa dağıtılan kimlik kartları ile kart okuyucuların test çalışmaları yapılmıştı.
HaberTürk
***
TEK KART DÖNEMİ
* Kimliğin içinde kişinin parmak, avuç içi ve damar izi gibi tanımlayıcı unsurlar bulunuyor.
* Kimlik kartı üzerindeki çip ile, vatandaşa verilecek hizmetin özelliğine göre görsel ve elektronik, farklı güvenlik yöntemleri ile kimlik doğrulama yapılabiliyor.
* Her kartın içinde kişiye özel sertifikalar yer alacak, bu çerçevede hem şifre istenebilecek, hem de kişinin parmak, damar ve avuç izi üzerinden biyometrik doğrulama yapılabilecek.
* Kimlik kartı sahibinden başka birinin eline geçse dahi kullanılamayacak, anında bloke edilebilecek.
* Vatandaşa ait nüfus bilgileri kartın üzerindeki yongaya güvenli bir şekilde kaydedilecek.
* Öncelikli olarak eczane, aile hekimliği, otomasyon sistemli hastaneler ve sağlık ocaklarında kullanılacak.
* Kartta, biri görsel, diğeri elektronik olmak üzere iki farklı bilgi tutma ortamı bulunuyor. (Bunlardan birincisinde; kart sahibine ait fotoğraf ve T.C. kimlik numarası, adı, soyadı ve doğum yerinin yer aldığı nüfus bilgileri, ikincisin de ise kart sahibine ait nüfus bilgilerinin elektronik olarak tutulduğu yonga bulunacak.
* Kimlik kartı ile vatandaş farklı belge, kart taşımak durumunda kalmadan kimlik doğrulaması yapılabilecek.
* E-Devlet kapsamında sunulan hizmetlere, internetin bulunduğu her yerden kimlik kartı ile erişilebilecek.
* E-imza olarak kullanılabilecek. Kamu hizmetlerinden yararlanan kişilerin hak sahipliği kolay ve güvenli yapılacak. Yetersiz kişi doğrulamasından kaynaklanan usulsüzlük ve yolsuzluklar asgariye inecek.
ÖZELLİKLERİ
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün TÜBİTAKa hazırlattığı Akıllı Kimlik Kartı olarak da isimlendirilen yeni kimlik kartları, kolay taşınabilir, taklit, tahrif ve sahteciliğe imkan vermeyen, biyometrik unsurlar da içeren, kredi kartı boyutlarında tasarlandı. Üzerinde 1 GBye kadar veri depolanabilecek olan yeni kimlik kartlarında banka hesap numaraları, ehliyet, maaş ve sağlık bilgilerinin olduğu şifreli bir çip de yer alacak. Hastaneler, okullar, bankalar, GSM operatörleri, emniyet işlemleri ve noterlerde kullanılması da öngürülen yeni kimlik kartları sayesinde birçok işlemde vatandaşa kolaylık sağlayacak. Sahte ya da çalıntı kimlikle hat çıkarma riski sona erecek. Kimlik kartı sahibinden başka birinin eline geçse dahi kullanılamayacak, anında bloke edilebilecek.
İHA
2017 ÇİPLİ KİMLİK KARTI MERAK EDİLENLER
Sıkça Sorulan Sorular
KİMLİK KARTI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Kimlik kartı başvurusu yurt içinde, Genel Müdürlük web portalı üzerinden ya da Çağrı Merkezi aracılığıyla randevu alınarak veya randevusuz olarak nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılır.
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER NELERDİR?
İlk defa kimlik kartı başvurusu; nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı, askeri kimlik kartı, basın kartı veya muhtarlıkça düzenlenmiş talep belgesi gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı belge ve bir adet son altı ay içerisinde çekilmiş biyometrik fotoğraf ile yapılır.
KİMLİK KARTI BAŞVURUSUNU KİM YAPAR?
KİMLİK KARTI BAŞVURUSUNU KİM YAPAR?
On beş yaşını tamamlamış olanların şahsen başvurması gerekmektedir.
HANGİ BİOMETRİK VERİLER ALINIR?
Kimlik kartında on beş yaşını tamamlamış kişilerin parmak izi, parmak damar izi ve el ayası damar izi biyometrik verileri alınır.
KİMLİK KARTINDA KULLANILACAK OLAN FOTOĞRAFIN ÖZELLİKLERİ NASIL OLMALIDIR?
Kimlik kartında kullanılacak fotoğrafın kişinin son halini göstermesi bakımından son altı ay içerisinde çekilmiş ve ICAO standartlarına uygun biyometrik fotoğraf olması gereklidir.
KİMLİK KARTINDA RENKLİ FOTOKOPİ FOTOĞRAF KULLANILABİLİR Mİ?
Fotokopi veya bilgisayarda çoğaltılan fotoğraflar kullanılamaz.
KİMLİK KARTINDA FOTOĞRAF BULUNDURMA YAŞI KAÇTIR?
On beş yaşını tamamlamamış çocukların kimlik kartlarında fotoğraf yer almaz. Ancak başvuran tarafından talep edilmesi halinde her yaş grubundaki çocukların kimlik kartı fotoğraflı olarak düzenlenir.
KİMLİK KARTININ BEDELİ NE KADARDIR?
2016 yılı kimlik kartı bedeli; kanunî bildirim süresi dışında doğum nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 15 TL, değiştirme nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 15 TL ve kayıp nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 30 TL’dir. Kimlik kartı bedeli başvuru sırasında tahsil edilir.
DOĞUM NEDENİYLE KİMLİK KARTI NASIL DÜZENLENİR?
Herhangi bir nüfus müdürlüğüne yapılan doğum bildirimlerinde kimlik kartı başvurusu alınır ve çocuk adına doğum nedeniyle kimlik kartı düzenlenir. Yurt içinde 30 gün, yurt dışında 60 gün içinde bildirilen doğum olaylarında veya 2828 sayılı Kanunun yetkili kıldığı kuruluş yetkililerince yapılan doğum bildirimleri sonucu düzenlenen kimlik kartlarından değerli kâğıt bedeli alınmaz.
KAYIP VEYA DEĞİŞTİRME NEDENİYLE KİMLİK KARTI NASIL DÜZENLENİR?
Kimlik kartının kaybolması veya değiştirilmesi durumunda sistemdeki fotoğraf altı ay öncesine ait değil ise ilgiliden son altı ay içerisinde çekilmiş bir adet fotoğraf istenir ve biyometrik doğrulaması yapılarak kimlik kartı başvurusu alınır.
NÜFUS CÜZDANI VE YERLEŞİM YERİ ADRESİ OLMAMASI HALİNDE KİMLİK KARTI NASIL ALINIR?
Nüfus cüzdanı ibraz edilmemesi ve yerleşim yeri adresi bulunmaması halinde, yaptırılacak soruşturma sonucuna göre başvuru alınma işlemleri yapılır.
KİMLİĞİ KANITLAYACAK BELGE İBRAZ EDEMEYEN ERGİNLERE KİMLİK KARTI NASIL DÜZENLENİR?
On sekiz yaşını tamamlayanların; kimliğini kanıtlayacak fotoğraflı resmi belge ibraz edememesi durumunda, yaptırılacak soruşturma sonucuna göre başvuru alma işlemleri yapılır.
ON BEŞ YAŞINI TAMAMLAMAYANLARIN BAŞVURUSUNU KİMLER YAPAR?
Biyometrik verisi alınmayacak çocukların kimlik kartları; ana, baba ya da vasileri, bunların bulunmaması hâlinde büyük ana, büyük baba veya ergin kardeşleri ya da çocukları yanlarında bulunduranlar veya vekâletname ibraz eden kişiler tarafından teslim alınır. Evlilik birliğinin mahkeme kararı ile son bulması hâlinde çocukların kimlik kartı veli, vasi veya Kanunun 17 nci maddesinde bildirimle yükümlü kılınan kişilere teslim edilir.
ON BEŞ YAŞINI TAMAMLAYANLARIN BAŞVURUSUNU KİMLER YAPAR?
On beş yaşını tamamlayanların şahsen başvurması gerekmektedir.
KİMLİK KARTI TESLİM EDİLİNCEYE KADAR KİMLİĞİ İSPATLAMAYA YARAYACAK HANGİ BELGE KULLANILIR?
Doğum, kayıp, mevcut kimlik kartının geçerlilik süresinin sona ermesi veya tahrifat sebebiyle kullanılamayacak durumda olması nedeniyle yapılan kimlik kartı başvurusunda yeni kart düzenleninceye kadar kişinin talebi hâlinde, herhangi bir nüfus müdürlüğünce kimliğini ispata yarayacak geçici kimlik belgesi düzenlenir.
KİMLİK KARTI BAŞVURUSU NASIL TAKİP EDİLİR?
Kimlik kartının teslim süreci web, çağrı merkezi veya e-posta yolu ile takip edilebilir.
KİMLİK KARTI NEREYE TESLİM EDİLİR?
Kimlik kartı yurt içinde kişinin başvuru sırasında bildirdiği adrese, yurt dışında kimlik kartı almak için başvuran kişiler adına düzenlenen kimlik kartları, Genel Müdürlük tarafından, dış temsilciliklerce ilgilisine teslim edilmek üzere Dışişleri Bakanlığına gönderilir.
PIN DEĞİŞTİRME VE KART KONTROL İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR?
Kart sahipleri tarafından KIOSK’larda PIN değiştirme, PIN bloke kaldırma, kişisel mesaj değiştirme ve kart kontrolü işlemleri gerçekleştirilir.
KİMLİK KARTININ GEÇERLİLİK SÜRESİ NEDİR?
Kimlik kartının geçerlilik süresi on yıldır.
GEÇERLİLİK SÜRESİ DOLMADAN KİMLİK KARTI ALINABİLİR Mİ?
Geçerlilik süresi dolmadan gerekçesi belirtilmek kaydıyla, yeniden başvuruda bulunarak ücreti karşılığında yeni kimlik kartı alınabilir. Bu durumda eski kimlik kartı iptal edilir.
KİMLİK KARTININ KAYBEDİLMESİ HALİNDE NE YAPILIR?
KİMLİK KARTININ KAYBEDİLMESİ HALİNDE NE YAPILIR?
Kimlik kartının kaybedilmesi veya çalınması durumunda çağrı merkezi veya nüfus müdürlüğüne bildirilmesi gerekmektedir. Kayıp ve çalıntı bildirimi yapıldıktan sonra kimlik kartı iptal edilecektir.
18 YAŞINDAN KÜÇÜKLERİN KİMLİK KARTLARI KİME TESLİM EDİLİR?
Biyometrik verisi alınmayacak çocukların kimlik kartları; ana, baba ya da vasileri, bunların bulunmaması hâlinde büyük ana, büyük baba veya ergin kardeşleri ya da çocukları yanlarında bulunduranlar veya vekâletname ibraz eden kişiler tarafından teslim alınır. Evlilik birliğinin mahkeme kararı ile son bulması hâlinde çocukların kimlik kartı veli, vasi veya Kanunun 17 nci maddesinde bildirimle yükümlü kılınan kişilere teslim edilir.
18 YAŞINDAN BÜYÜKLERİN KİMLİK KARTLARI KİME TESLİM EDİLİR?
İlgilinin başvuru sırasında kimlik kartını kendisi dışında alacak kişiyi yazılı muvafakatı ile belirlemesi halinde kimlik kartı belirlenen kişiye teslim edilir.
YURT İÇİNDE TESLİM ALINMAYAN KİMLİK KARTLARINA NASIL İŞLEM YAPILIR?
Yurt içinde kişinin başvuru sırasında beyan ettiği adrese teslim edilemeyen kartlar başvuru sırasında belirttiği nüfus müdürlüğüne gönderilir. Belirlenen süre içinde teslim alınmayan kimlik kartları imha edilmek üzere Genel Müdürlüğe iade edilir.
BULUNAN KİMLİK KARTLARI İÇİN NASIL BİR İŞLEM YAPILIR?
Kurumlarda unutulan veya kişiler tarafından bulunan kimlik kartları bulunulan yerin nüfus müdürlüğüne, Genel Müdürlüğe ya da dış temsilciliğe iptali amacıyla gönderilir.
TÜRK VATANDAŞLIĞINDAN ÇIKANLAR İLE İLGİLİ NASIL İŞLEM YAPILIR?
Türk vatandaşlığının kaybı halinde kimlik kartları Genel Müdürlükçe geçersiz hale getirilir.
GERÇEĞE AYKIRI BEYANLARDA NASIL İŞLEM YAPILIR?
Biyometrik verilerin karşılaştırılması sırasında gerçeğe aykırı beyanda bulundukları anlaşılanlar hakkında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
#Güncellenecek
Randevu Nasıl Alınır? - Yeni Nüfus Cüzdanı Randevu Alma - Yeni Kimlik Kartı - Ne Zaman Dağıtılacak? - Nereden, Nasıl Alınır? - Fiyatı/Ücreti Nedir?
İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden alınan bilgiye göre, çipli kimlik kartları için vatandaşlar, pilot olarak belirlenen Kırıkkale, Trabzon, Rize, Artvin, Erzurum, Erzincan, Adıyaman, Aksaray, Burdur, Uşak ve Yalova'nın ardından 2 Ocak 2017 itibariyle diğer illerden de başvuruda bulunabilecek.
Başvuru işlemlerine ilk kez 14 Mart 2016 tarihinde pilot il Kırıkkale'de başlanan çipli kimlik kartlarına 11 pilot ilde bugüne kadar yaklaşık 260 bin kişi başvuruda bulundu.
Kimlik kartlarının 3-4 yıl içerisinde tüm vatandaşlara dağıtılması hedefleniyor.
Başvuru işlemleri
Başvuruda nüfus müdürlüğü personelince başvuru sahibinin T.C. Kimlik Numarası sorgulanarak kimlik bilgileri ve en son aldığı nüfus cüzdanı veya kimlik kartı bilgisi kontrol edilecek.
İlk defa kimlik kartı başvurusunda;
nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı, askeri kimlik kartı veya basın kartı gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı belgelerden birisi ile son 6 ay içinde çekilmiş ve ICAO standartlarına uygun biyometrik bir adet fotoğraf istenecek.
Başvuru sırasında kişinin biyometrik verileri, parmak izi, parmak damar izi, el ayası damar izi olarak hem sağ hem de sol el için alınacak. Kişinin biyometrik verisinin alınamadığı durumlarda ise nedeni sisteme kaydedilecek.
On beş yaşını tamamlamış olan kişiler başvurularını şahsen yapabilecek. On beş yaşını tamamlamamış çocukların kimlik kartlarında fotoğraf yer almayacak. Ancak başvuran tarafından talep edilmesi halinde her yaş grubundaki çocukların fotoğrafı kimlik kartlarına basılabilecek.
Kimlik kartı başvuruları, "
Kod:
https://ekimlikrandevu.nvi.gov.tr
Kimlik kartı ile vatandaşlar, kamu hizmetlerine güvenli bir şekilde elektronik ortamda kolay erişim sağlayacak. Böylelikle vatandaşlar, gerek kamu gerekse özel teşebbüs hizmetlerinden daha hızlı bir şekilde yararlanacak.
Mevcut nüfus cüzdanlarının yerine kullanılacak polikarbon materyalden oluşan yeni kimlik kartları, 10 yıl boyunca kullanılacak. AA
*****
14 Mart 2016 Kırıkkale Yeni Kimlik Kartı Dağıtımı - Nasıl Randevu Alınır? Gerekli Belgeler
*****
14 Mart 2016 Kırıkkale Yeni Kimlik Kartı Dağıtımı - Nasıl Randevu Alınır? Gerekli Belgeler
*****
Yeni kimliklerin ücreti belli olduYeni çipli kimlikler Aralık ayından itibaren dağıtılmaya başlanacak!
ESKİ kimlikler tarih olurken, yeni kimlikler aralık ayından itibaren cüzdanlardaki yerini almaya başlayacak. Türkiye genelinde üç yılda çipli kimliği olmayan kalmayacak. Yeni kartlarla ilgili merak edilen sorular ve yanıtları şöyle:
NASIL ALACAĞIM?: Kartların dağıtımı randevu sistemiyle yapılacak. Kişi, davet edildiği gün ve saatte, son 6 ay içerisinde çektirilmiş 2 adet biyometrik fotoğrafıyla müracaat edecek. Kartlar 10-15 dakikalık bir sürede teslim edilecek.
MALİYETİ NE KADAR?: Kartlar, henüz netlik kazanmamakla birlikte vatandaşa 18 TLlik bir ücret karşılığında verilecek.
ÖZELLİKLERİ NE?: Akıllı kimlik kartları ile vatandaşlar vize istemeyen ülkelere gidebilecek. Akıllı kartlarda, vatandaşların banka hesap numaralarının, ehliyet, maaş ve sağlık bilgilerinin olduğu şifreli bir çip yer alacak. Kimliklerin üzerinde 1 GBye kadar veri depolanabilecek.
TAMAMI NE ZAMAN DAĞITILACAK? Kartların tüm vatandaşlara dağıtımı 3 yılı bulacak. Her yıl 25-30 milyon aralığında akıllı kimlik kartı dağıtılacak.
NERELERDE KULLANILACAK?: Kart dışında hiçbir belge taşımak zorunda kalınmayacak. Sahtecilikten kaynaklanan mağduriyetler önlenecek. E-devlet kapsamında sunulan hizmetlere, internetin bulunduğu her yerden bu kartla ulaşılabilecek. E-imza olarak kullanılabilecek. Polikarbonlu, temaslı ve temassız çip içeren kartlar, gelişmiş güvenlik öğeleri barındıracak.
PİLOT BÖLGE OLARAK BOLUDA UYGULANMIŞTI
Biyometrik kimliklerin uygulanmasına 2007de pilot bölge olarak belirlenen Boluda başlanmıştı. 14 bin vatandaşa dağıtılan kimlik kartları ile kart okuyucuların test çalışmaları yapılmıştı.
HaberTürk
***
TEK KART DÖNEMİ
* Kimliğin içinde kişinin parmak, avuç içi ve damar izi gibi tanımlayıcı unsurlar bulunuyor.
* Kimlik kartı üzerindeki çip ile, vatandaşa verilecek hizmetin özelliğine göre görsel ve elektronik, farklı güvenlik yöntemleri ile kimlik doğrulama yapılabiliyor.
* Her kartın içinde kişiye özel sertifikalar yer alacak, bu çerçevede hem şifre istenebilecek, hem de kişinin parmak, damar ve avuç izi üzerinden biyometrik doğrulama yapılabilecek.
* Kimlik kartı sahibinden başka birinin eline geçse dahi kullanılamayacak, anında bloke edilebilecek.
* Vatandaşa ait nüfus bilgileri kartın üzerindeki yongaya güvenli bir şekilde kaydedilecek.
* Öncelikli olarak eczane, aile hekimliği, otomasyon sistemli hastaneler ve sağlık ocaklarında kullanılacak.
* Kartta, biri görsel, diğeri elektronik olmak üzere iki farklı bilgi tutma ortamı bulunuyor. (Bunlardan birincisinde; kart sahibine ait fotoğraf ve T.C. kimlik numarası, adı, soyadı ve doğum yerinin yer aldığı nüfus bilgileri, ikincisin de ise kart sahibine ait nüfus bilgilerinin elektronik olarak tutulduğu yonga bulunacak.
* Kimlik kartı ile vatandaş farklı belge, kart taşımak durumunda kalmadan kimlik doğrulaması yapılabilecek.
* E-Devlet kapsamında sunulan hizmetlere, internetin bulunduğu her yerden kimlik kartı ile erişilebilecek.
* E-imza olarak kullanılabilecek. Kamu hizmetlerinden yararlanan kişilerin hak sahipliği kolay ve güvenli yapılacak. Yetersiz kişi doğrulamasından kaynaklanan usulsüzlük ve yolsuzluklar asgariye inecek.
ÖZELLİKLERİ
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün TÜBİTAKa hazırlattığı Akıllı Kimlik Kartı olarak da isimlendirilen yeni kimlik kartları, kolay taşınabilir, taklit, tahrif ve sahteciliğe imkan vermeyen, biyometrik unsurlar da içeren, kredi kartı boyutlarında tasarlandı. Üzerinde 1 GBye kadar veri depolanabilecek olan yeni kimlik kartlarında banka hesap numaraları, ehliyet, maaş ve sağlık bilgilerinin olduğu şifreli bir çip de yer alacak. Hastaneler, okullar, bankalar, GSM operatörleri, emniyet işlemleri ve noterlerde kullanılması da öngürülen yeni kimlik kartları sayesinde birçok işlemde vatandaşa kolaylık sağlayacak. Sahte ya da çalıntı kimlikle hat çıkarma riski sona erecek. Kimlik kartı sahibinden başka birinin eline geçse dahi kullanılamayacak, anında bloke edilebilecek.
İHA
2017 ÇİPLİ KİMLİK KARTI MERAK EDİLENLER
Sıkça Sorulan Sorular
KİMLİK KARTI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Kimlik kartı başvurusu yurt içinde, Genel Müdürlük web portalı üzerinden ya da Çağrı Merkezi aracılığıyla randevu alınarak veya randevusuz olarak nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılır.
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER NELERDİR?
İlk defa kimlik kartı başvurusu; nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı, askeri kimlik kartı, basın kartı veya muhtarlıkça düzenlenmiş talep belgesi gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı belge ve bir adet son altı ay içerisinde çekilmiş biyometrik fotoğraf ile yapılır.
KİMLİK KARTI BAŞVURUSUNU KİM YAPAR?
KİMLİK KARTI BAŞVURUSUNU KİM YAPAR?
On beş yaşını tamamlamış olanların şahsen başvurması gerekmektedir.
HANGİ BİOMETRİK VERİLER ALINIR?
Kimlik kartında on beş yaşını tamamlamış kişilerin parmak izi, parmak damar izi ve el ayası damar izi biyometrik verileri alınır.
KİMLİK KARTINDA KULLANILACAK OLAN FOTOĞRAFIN ÖZELLİKLERİ NASIL OLMALIDIR?
Kimlik kartında kullanılacak fotoğrafın kişinin son halini göstermesi bakımından son altı ay içerisinde çekilmiş ve ICAO standartlarına uygun biyometrik fotoğraf olması gereklidir.
KİMLİK KARTINDA RENKLİ FOTOKOPİ FOTOĞRAF KULLANILABİLİR Mİ?
Fotokopi veya bilgisayarda çoğaltılan fotoğraflar kullanılamaz.
KİMLİK KARTINDA FOTOĞRAF BULUNDURMA YAŞI KAÇTIR?
On beş yaşını tamamlamamış çocukların kimlik kartlarında fotoğraf yer almaz. Ancak başvuran tarafından talep edilmesi halinde her yaş grubundaki çocukların kimlik kartı fotoğraflı olarak düzenlenir.
KİMLİK KARTININ BEDELİ NE KADARDIR?
2016 yılı kimlik kartı bedeli; kanunî bildirim süresi dışında doğum nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 15 TL, değiştirme nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 15 TL ve kayıp nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 30 TL’dir. Kimlik kartı bedeli başvuru sırasında tahsil edilir.
DOĞUM NEDENİYLE KİMLİK KARTI NASIL DÜZENLENİR?
Herhangi bir nüfus müdürlüğüne yapılan doğum bildirimlerinde kimlik kartı başvurusu alınır ve çocuk adına doğum nedeniyle kimlik kartı düzenlenir. Yurt içinde 30 gün, yurt dışında 60 gün içinde bildirilen doğum olaylarında veya 2828 sayılı Kanunun yetkili kıldığı kuruluş yetkililerince yapılan doğum bildirimleri sonucu düzenlenen kimlik kartlarından değerli kâğıt bedeli alınmaz.
KAYIP VEYA DEĞİŞTİRME NEDENİYLE KİMLİK KARTI NASIL DÜZENLENİR?
Kimlik kartının kaybolması veya değiştirilmesi durumunda sistemdeki fotoğraf altı ay öncesine ait değil ise ilgiliden son altı ay içerisinde çekilmiş bir adet fotoğraf istenir ve biyometrik doğrulaması yapılarak kimlik kartı başvurusu alınır.
NÜFUS CÜZDANI VE YERLEŞİM YERİ ADRESİ OLMAMASI HALİNDE KİMLİK KARTI NASIL ALINIR?
Nüfus cüzdanı ibraz edilmemesi ve yerleşim yeri adresi bulunmaması halinde, yaptırılacak soruşturma sonucuna göre başvuru alınma işlemleri yapılır.
KİMLİĞİ KANITLAYACAK BELGE İBRAZ EDEMEYEN ERGİNLERE KİMLİK KARTI NASIL DÜZENLENİR?
On sekiz yaşını tamamlayanların; kimliğini kanıtlayacak fotoğraflı resmi belge ibraz edememesi durumunda, yaptırılacak soruşturma sonucuna göre başvuru alma işlemleri yapılır.
ON BEŞ YAŞINI TAMAMLAMAYANLARIN BAŞVURUSUNU KİMLER YAPAR?
Biyometrik verisi alınmayacak çocukların kimlik kartları; ana, baba ya da vasileri, bunların bulunmaması hâlinde büyük ana, büyük baba veya ergin kardeşleri ya da çocukları yanlarında bulunduranlar veya vekâletname ibraz eden kişiler tarafından teslim alınır. Evlilik birliğinin mahkeme kararı ile son bulması hâlinde çocukların kimlik kartı veli, vasi veya Kanunun 17 nci maddesinde bildirimle yükümlü kılınan kişilere teslim edilir.
ON BEŞ YAŞINI TAMAMLAYANLARIN BAŞVURUSUNU KİMLER YAPAR?
On beş yaşını tamamlayanların şahsen başvurması gerekmektedir.
KİMLİK KARTI TESLİM EDİLİNCEYE KADAR KİMLİĞİ İSPATLAMAYA YARAYACAK HANGİ BELGE KULLANILIR?
Doğum, kayıp, mevcut kimlik kartının geçerlilik süresinin sona ermesi veya tahrifat sebebiyle kullanılamayacak durumda olması nedeniyle yapılan kimlik kartı başvurusunda yeni kart düzenleninceye kadar kişinin talebi hâlinde, herhangi bir nüfus müdürlüğünce kimliğini ispata yarayacak geçici kimlik belgesi düzenlenir.
KİMLİK KARTI BAŞVURUSU NASIL TAKİP EDİLİR?
Kimlik kartının teslim süreci web, çağrı merkezi veya e-posta yolu ile takip edilebilir.
KİMLİK KARTI NEREYE TESLİM EDİLİR?
Kimlik kartı yurt içinde kişinin başvuru sırasında bildirdiği adrese, yurt dışında kimlik kartı almak için başvuran kişiler adına düzenlenen kimlik kartları, Genel Müdürlük tarafından, dış temsilciliklerce ilgilisine teslim edilmek üzere Dışişleri Bakanlığına gönderilir.
PIN DEĞİŞTİRME VE KART KONTROL İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR?
Kart sahipleri tarafından KIOSK’larda PIN değiştirme, PIN bloke kaldırma, kişisel mesaj değiştirme ve kart kontrolü işlemleri gerçekleştirilir.
KİMLİK KARTININ GEÇERLİLİK SÜRESİ NEDİR?
Kimlik kartının geçerlilik süresi on yıldır.
GEÇERLİLİK SÜRESİ DOLMADAN KİMLİK KARTI ALINABİLİR Mİ?
Geçerlilik süresi dolmadan gerekçesi belirtilmek kaydıyla, yeniden başvuruda bulunarak ücreti karşılığında yeni kimlik kartı alınabilir. Bu durumda eski kimlik kartı iptal edilir.
KİMLİK KARTININ KAYBEDİLMESİ HALİNDE NE YAPILIR?
KİMLİK KARTININ KAYBEDİLMESİ HALİNDE NE YAPILIR?
Kimlik kartının kaybedilmesi veya çalınması durumunda çağrı merkezi veya nüfus müdürlüğüne bildirilmesi gerekmektedir. Kayıp ve çalıntı bildirimi yapıldıktan sonra kimlik kartı iptal edilecektir.
18 YAŞINDAN KÜÇÜKLERİN KİMLİK KARTLARI KİME TESLİM EDİLİR?
Biyometrik verisi alınmayacak çocukların kimlik kartları; ana, baba ya da vasileri, bunların bulunmaması hâlinde büyük ana, büyük baba veya ergin kardeşleri ya da çocukları yanlarında bulunduranlar veya vekâletname ibraz eden kişiler tarafından teslim alınır. Evlilik birliğinin mahkeme kararı ile son bulması hâlinde çocukların kimlik kartı veli, vasi veya Kanunun 17 nci maddesinde bildirimle yükümlü kılınan kişilere teslim edilir.
18 YAŞINDAN BÜYÜKLERİN KİMLİK KARTLARI KİME TESLİM EDİLİR?
İlgilinin başvuru sırasında kimlik kartını kendisi dışında alacak kişiyi yazılı muvafakatı ile belirlemesi halinde kimlik kartı belirlenen kişiye teslim edilir.
YURT İÇİNDE TESLİM ALINMAYAN KİMLİK KARTLARINA NASIL İŞLEM YAPILIR?
Yurt içinde kişinin başvuru sırasında beyan ettiği adrese teslim edilemeyen kartlar başvuru sırasında belirttiği nüfus müdürlüğüne gönderilir. Belirlenen süre içinde teslim alınmayan kimlik kartları imha edilmek üzere Genel Müdürlüğe iade edilir.
BULUNAN KİMLİK KARTLARI İÇİN NASIL BİR İŞLEM YAPILIR?
Kurumlarda unutulan veya kişiler tarafından bulunan kimlik kartları bulunulan yerin nüfus müdürlüğüne, Genel Müdürlüğe ya da dış temsilciliğe iptali amacıyla gönderilir.
TÜRK VATANDAŞLIĞINDAN ÇIKANLAR İLE İLGİLİ NASIL İŞLEM YAPILIR?
Türk vatandaşlığının kaybı halinde kimlik kartları Genel Müdürlükçe geçersiz hale getirilir.
GERÇEĞE AYKIRI BEYANLARDA NASIL İŞLEM YAPILIR?
Biyometrik verilerin karşılaştırılması sırasında gerçeğe aykırı beyanda bulundukları anlaşılanlar hakkında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
#Güncellenecek
Son düzenleyen moderatör: