Yardım Ürün değişimi için nasıl bir yol izlenmeli?

Tolga2777

Öğrenci
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
74
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
23
Merhaba iyi günler. Ben 15 Nisan'da vatan bilgisayar üzerinden HP marka laptopu teknik servise gönderdim. 22 Nisan'da da servise ulaştı. Teknik servisi aradığımda parça beklendiğini 3 Haziran'da geleceğini söylediler. Ama yasal olarak 20 iş günü içerisinde tamir etmeleri gerekiyordu. Yani 16 Mayıs tarihinde süreleri doluyor. Bundan sonra da benim iade veya değişim hakkım doğuyor.
Peki bunun için teknik servise mi, HP'ye mi, yoksa vatana mı mail atmam gerekiyor?
Bir de benim laptop dahili gpu'lu AMD işlemcili. Bu sayede basit oyunları oynatabiliyor. Değişimde AMD işlemcili yoktu muadili olan Intel işlemci ile değişeceğiz derlerse nasıl bir yol izlemeliyim? Teşekkür ederim herkese.
 

Fakehero

366. Gün
Katkıda Bulunan
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,418
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
5,460
Puanları
1,708
Yaş
35
Pazar günleri iş günü olarak sayılmadığından, 20 iş günü bu günleri kapsamaz. Ayrıca servisler Cumartesi günüde kapalı olduğundan, bu günüde iş günü kapsamında saymazlar. Servis itiraz ederse çalışma günlerini anlatan iş kanununu paylaşarak itiraz edebilirsiniz. İade veya değişim hakkı için satın aldığınız yere başvurmanız gerekiyor. Vatan ise HP servisine sizin başvurunuzu iletecek. Servis iade veya değişim kararı verirse, Vatan aynı ürün stoklarında varsa yenisini size gönderir. Yoksa size para iadesi yapacağını söyler. Eğer siz para iadesini kabul ederseniz,para hesabınıza geçer. Lakin iade edilen tutar, ürünü satın aldığınızdaki tutar olacaktır ve bu tutar aynı ürünü farklı bir yerden almak istediğinizde, alacağınız ürün tutarının altında kalacaktır. Bu durumda para iadesini kabul etmeyip, tüketici haklarına göre ürünün misli ile değişimini talep edebilirsiniz. Vatan ise stokta aynı ürün olmadığı için, imkan olmadığını belirtip misli ile değiştiremeyecek ve bu hakkınızı Tüketici Hakem Heyetine başvurarak talep edeceksiniz.
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanınücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
 

Tolga2777

Öğrenci
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
74
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
23
Pazar günleri iş günü olarak sayılmadığından, 20 iş günü bu günleri kapsamaz. Ayrıca servisler Cumartesi günüde kapalı olduğundan, bu günüde iş günü kapsamında saymazlar. Servis itiraz ederse çalışma günlerini anlatan iş kanununu paylaşarak itiraz edebilirsiniz. İade veya değişim hakkı için satın aldığınız yere başvurmanız gerekiyor. Vatan ise HP servisine sizin başvurunuzu iletecek. Servis iade veya değişim kararı verirse, Vatan aynı ürün stoklarında varsa yenisini size gönderir. Yoksa size para iadesi yapacağını söyler. Eğer siz para iadesini kabul ederseniz,para hesabınıza geçer. Lakin iade edilen tutar, ürünü satın aldığınızdaki tutar olacaktır ve bu tutar aynı ürünü farklı bir yerden almak istediğinizde, alacağınız ürün tutarının altında kalacaktır. Bu durumda para iadesini kabul etmeyip, tüketici haklarına göre ürünün misli ile değişimini talep edebilirsiniz. Vatan ise stokta aynı ürün olmadığı için, imkan olmadığını belirtip misli ile değiştiremeyecek ve bu hakkınızı Tüketici Hakem Heyetine başvurarak talep edeceksiniz.
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanınücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Cumartesi günleri de iş günü sayılmakta.
 

Nilda35

Öğrenci
Katılım
20 Şubat 2024
Mesajlar
19
Reaksiyon puanı
12
Puanları
3
Yaş
22
Firmalardan bu tarz hakları almak inanılmaz zor isterseniz dava açık deyip geçiyorlar
 

Fakehero

366. Gün
Katkıda Bulunan
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,418
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
5,460
Puanları
1,708
Yaş
35
Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Cumartesi günleri de iş günü sayılmakta.
Zaten mesajımda iş kanununu paylaşarak itiraz edebilirsiniz demekle Cumartesi günlerinin de iş günü kapsamına girdiğini üstü kapalı belirttim. Servislerin çoğunun Cumartesi günü de kapalı olmasından dolayı bunu iş günü olarak saymadıklarını, siz itiraz ettiğinizde ise size karşı itiraz yaparlarsa, iş kanununu kendileri ile paylaşabileceğinizi söylemek istedim.
 

Görkem Say

Guru
Katkıda Bulunan
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
25,964
Çözümler
8
Reaksiyon puanı
25,307
Puanları
8,958
Parça bekleniyorsa o 20 iş günü değişiyor diye biliyorum. Eğer Intel muadili ile değişim önerirlerse kabul edin derim fazladan M.2 soketi var Victus özelinde.
 

Tolga2777

Öğrenci
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
74
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
23
Parça bekleniyorsa o 20 iş günü değişiyor diye biliyorum. Eğer Intel muadili ile değişim önerirlerse kabul edin derim fazladan M.2 soketi var Victus özelinde.
Teknik servise sorduğumda 20 iş günleri olduğunu doğruladı ama
 

lordare

Profesör
Moderatör
Katılım
4 Eylül 2012
Mesajlar
3,170
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
1,910
Puanları
358
Bu konuda PC'yi doğrudan siz verdiyseniz muhatabınız yetkili servis, eğer Vatan aracılığıyla verdiyseniz muhatabınız aracı firmadır.
Parça bekleniyorsa 20 iş günü bira daha uzayabiliyordu. Servis konusunda çok sıkıntı yaşarsanız tüketici haklarına gidersiniz 6 ayda sorun çözülür.
 

Tolga2777

Öğrenci
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
74
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
23
Pazar günleri iş günü olarak sayılmadığından, 20 iş günü bu günleri kapsamaz. Ayrıca servisler Cumartesi günüde kapalı olduğundan, bu günüde iş günü kapsamında saymazlar. Servis itiraz ederse çalışma günlerini anlatan iş kanununu paylaşarak itiraz edebilirsiniz. İade veya değişim hakkı için satın aldığınız yere başvurmanız gerekiyor. Vatan ise HP servisine sizin başvurunuzu iletecek. Servis iade veya değişim kararı verirse, Vatan aynı ürün stoklarında varsa yenisini size gönderir. Yoksa size para iadesi yapacağını söyler. Eğer siz para iadesini kabul ederseniz,para hesabınıza geçer. Lakin iade edilen tutar, ürünü satın aldığınızdaki tutar olacaktır ve bu tutar aynı ürünü farklı bir yerden almak istediğinizde, alacağınız ürün tutarının altında kalacaktır. Bu durumda para iadesini kabul etmeyip, tüketici haklarına göre ürünün misli ile değişimini talep edebilirsiniz. Vatan ise stokta aynı ürün olmadığı için, imkan olmadığını belirtip misli ile değiştiremeyecek ve bu hakkınızı Tüketici Hakem Heyetine başvurarak talep edeceksiniz.
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanınücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Hocam vatanın sitesinden servis takip formundan sorgulama yaptım. Yetkili serviste hazır diyor. Bu nasıl olabilir. Sabah aradığımda hala parça bekliyoruz 3 Haziran'da gelecek diyorlardı şimdi ise hazır yazıyor. Tamir etmeden mi gönderecekler acaba süreleri dolmadan değişim talep etmemem için?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu konuda PC'yi doğrudan siz verdiyseniz muhatabınız yetkili servis, eğer Vatan aracılığıyla verdiyseniz muhatabınız aracı firmadır.
Parça bekleniyorsa 20 iş günü bira daha uzayabiliyordu. Servis konusunda çok sıkıntı yaşarsanız tüketici haklarına gidersiniz 6 ayda sorun çözülür.
Firmalardan bu tarz hakları almak inanılmaz zor isterseniz dava açık deyip geçiyorlar
Parça bekleniyorsa o 20 iş günü değişiyor diye biliyorum. Eğer Intel muadili ile değişim önerirlerse kabul edin derim fazladan M.2 soketi var Victus özelinde.
Hocalarım vatanın sitesinden servis takip formundan sorgulama yaptım. Yetkili serviste hazır diyor. Bu nasıl olabilir. Sabah aradığımda hala parça bekliyoruz 3 Haziran'da gelecek diyorlardı şimdi ise hazır yazıyor. Tamir etmeden mi gönderecekler acaba süreleri dolmadan değişim talep etmemem için?
 

lordare

Profesör
Moderatör
Katılım
4 Eylül 2012
Mesajlar
3,170
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
1,910
Puanları
358
Hocalarım vatanın sitesinden servis takip formundan sorgulama yaptım. Yetkili serviste hazır diyor. Bu nasıl olabilir. Sabah aradığımda hala parça bekliyoruz 3 Haziran'da gelecek diyorlardı şimdi ise hazır yazıyor. Tamir etmeden mi gönderecekler acaba süreleri dolmadan değişim talep etmemem için?
Vatan'ı arayıp durum hakkında bilgi aldınız mı? Yetkili servise Vatan aracılığıyla gönderildiği için bu işle onların ilgilenmesi gerekiyor.
 

Tolga2777

Öğrenci
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
74
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
23
Vatan'ı arayıp durum hakkında bilgi aldınız mı? Yetkili servise Vatan aracılığıyla gönderildiği için bu işle onların ilgilenmesi gerekiyor.
Hocam şimdi aradım. İlk önce yetkili servisi aradım. Parça 3 Haziran'da gelecekti sabah öyle söylediniz şimdi ise ürün yapıldı kargoya verildi diyorsunuz. Yapılan işlemi öğrenebilir miyim dedim. Bir bilgim yok denildi. Daha sonra vatanı aradım onlar da bilgimiz yok dediler. Yarın 20 iş günü doluyordu ve ne hikmetse bugün apar topar kargoya verilmiş ve beklenen parçanın tarihi de 3 Haziran da gelecekti
 

lordare

Profesör
Moderatör
Katılım
4 Eylül 2012
Mesajlar
3,170
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
1,910
Puanları
358
Ben mi bilecem deseydin :D
 
Üst