Haber Mart Ayında Küresel Uygulamalar丨AI popülaritesini sürdürdü ve yazı asistanı uygulaması yeni denemelerde bulundu

Bu konuyu okuyanlar

AlpKutay

Öğrenci
Katılım
13 Mayıs 2022
Mesajlar
26
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
1682604747105.png

App Intelligence ve diğer modülleri ile, SocialPeta Mart 2023'te reklam, gelir ve indirme açısından küresel mobil uygulamaların (oyun dışı) ilk 20'sini hazırlamış, bu sayede mobil uygulama sektöründeki kişilere küresel mobil pazarın değişen trendlerini daha iyi anlamalarında yardımcı olmayı hedeflemiştir.

Mart ayındaki küresel mobil uygulamaların genel performansına bakacak olursak:

● Dil bilgisi denetleyici bir uygulama olan [Grammarly], yeni AI ürününün lansmanı için reklam çalışmalarını artırdı;

● Ramazan ayı, Arapça VOD hizmeti [Shahid] için indirme ve gelir artışını etkiledi;

● 2023 FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası başladığında, [F1TV] gelirini ikiye katladı ve gelirinin çoğu Hindistan'dan geldi;

● Proxy sunucuları [Q proxy] ve [FlyProxy] reklam çalışmalarını artırdı ve büyük ölçüde artan indirmeler elde etti


Reklama Göre En İyi 20 Uygulama

1682604782001.png

Yazı düzeltme aracı olan [Grammarly], Mart ayında reklamlarda %96 MoM artış bildirdi. Uygulama, temelinde dil bilgisi, yazım, noktalama, kelime seçimi ve stil hatalarını tespit eden bir yazım ve dil bilgisi denetleyicisidir.

Ağustos 2019'da piyasaya sürülen [Grammarly], en iyi İngilizce yazı asistanı uygulaması olarak kabul edilmektedir. Mart ortasında, uygulamanın ana şirketi, bağlamları, tercihlerinizi ve hedeflerinizi göz önünde bulunduran ve üretken bir AI olan [GrammarlyGo]'nun lansmanını duyurdu. Artan reklam çalışmaları, yeni ürünün lansmanına olan bir hazırlıktı. SocialPeta'nın Reklamveren Analizi'ne göre, uygulamanın Mart ayındaki reklam verileri şu şekilde:

● Kanada, ABD, Avustralya ve İngiltere'de reklam yaptı, dört bölgede reklamların yüzdeleri nispeten dengeliydi;

● Reklamları tıbbi, kelime, board game ve yarış alanlarında yayımlandı, her biri yaklaşık %19'luk bir paya sahipti;

● Reklam metinlerinde en sık kullanılan kelimeler "ücretsiz", "hata" ve "raporlar" idi;

● Daha iyi reklam etkileri sunan reklamlar genellikle iş yerinde yazıya odaklandı. Örneğin, bir e-postadaki yazım hatalarının kontrol edilmesi ve ardından uygulamanın birçok durumda sorunlarla nasıl başa çıkabileceğini göstermesi.

1682604816565.png

Süre: 31 Gün, Tahmini Etkileşim: 1.7 Milyon
Ekim 2022'de piyasaya sürülen cep telefonu temizleme aracı [Phone Doctor], Mart ayında reklamlarda %44 MoM artışı bildirdi. Uygulama, dosyaları temizlemenin yanı sıra, [WhatsApp] üzerinde sohbet etme sırasında oluşan devasa gereksiz dosyaları güvenle temizleyebileceğini de özellikle belirtti. SocialPeta'nın Reklamveren Analizi'ne göre, uygulamanın Mart reklam verileri şu şekilde:

● Reklamcılığı, Güneydoğu Asya, Kuzey Amerika ve Orta Doğu'daki birçok ülkeyi kapsamaktadır ve her ülke %1,4 ila %1,9 arasında değişen bir yüzdeye sahiptir. Açıkçası uygulama hala hedef pazarlarını arıyor denilebilir;

● Reklamları ağırlıklı olarak “tools” medyasında yayımlandı ve yaklaşık %21'lik bir paya sahipti; ardından bulmaca ve yiyecek & içecek medyası gelmekte, her biri yaklaşık %12'lik bir paya sahip olmaktaydı;

● FB Haber Akışı, ana reklam platformuydu ve yaklaşık %40'lık bir paya sahipti, ardından Instagram, Audience Network ve Messenger, her biri yaklaşık %20'lik bir paya sahipti;

● Son zamanlarda, [Monster Job Search]’ün daha etkili reklamları şu iki gruba ayrıldı: biri genellikle telefonları temizleyen 2D animasyonlu bir gösteriydi; diğeri ise AI görüntü dönüşümü, video sohbeti ve fotoğraf düzenleme gibi farklı yeteneklerini göstermeye yönelikti.

1682604846488.png


Süre: 109 Gün, Tahmini Etkileşim: 1.7 Milyon
Gelire Göre En İyi 20 Uygulama
1682604891622.png

Gelir açısından en üstteki uygulamalarda neredeyse hiç değişiklik olmadı. Gelir tablosunda olmayan, ancak gelirlerinde nispeten yüksek artış bildiren uygulamalara göz atalım:

App Store

● Ramazan boyunca insanların eğlenceye olan talebi arttıkça, Arapça VOD hizmeti [Shahid] Mart ayında indirmelerde %64 MoM artış bildirdi, bu da gelirinde %51'lik bir artışa yol açarak uygulamayı küresel olarak App Store'da en çok kazandıran 36. uygulama haline getirdi.

Picture1.jpg

Aile konum paylaşım uygulaması [Life360], Mart ayında %27 MoM gelir artışı bildirdi. Uygulama, aile üyeleri arasında gerçek zamanlı konum paylaşımı sağlamakta ve kullanıcıların grup sohbetleri oluşturmasına olanak tanımaktadır. Gelirinin çoğu ABD'den geldi ve %60'ını oluşturdu.

Google Play

● 2023 FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası Mart ayı başlarında başladı ve resmi yayın uygulaması [F1TV]'ye çok dikkat çekti, bu da uygulamanın gelirinde %208 MoM artışa doğrudan yol açtı. Gelirinin çoğu, %55 bir oran ile Hindistan'dan geldi.

1682605007460.png

● [Strava], bir sosyal medya ve fitness takip uygulaması, Google Play'deki küresel gelir tablosunda %69 MoM gelir artışı kaydetti ve 45. sırada yer aldı. Gelirinin çoğu Hindistan, Brezilya ve Endonezya tarafından sağlandı ve sırasıyla %21, %15 ve %9'luk paylara sahipti.


İndirmeye Göre En İyi 20 Uygulama
1682605171791.png

Ayrıca, indirmelerde nispeten yüksek artış bildiren ancak indirme sıralamasında ilk 20 uygulama arasında olmayan uygulamalara da göz atalım:

App Store

● Amazon tarafından küresel olarak yayınlanan bir video stream uygulaması olan [Amazon Prime Video], App Store'daki küresel indirme tablosunda 40. sırada yer aldı ve indirmeleri MoM bazında %41 arttı. İndirmelerin çoğu %31’lik bir pay ile ABD'den geldi, ardından Japonya %23'lük payıyla izledi.

Picture2.jpg

● Mart ayı başlarında, Brezilya Bankası "geri ödeme" seçenekleri sundu, bu da Brezilya hükümetinin dijital hizmet platformu olan [gov.br]'de rekor düzeyde görüntülemelere yol açtı. [gov.br]'nin Mart ayında indirmeleri MoM %57 artarak, App Store'daki küresel indirme tablosunda 56. sırada yer aldı.

Google Play

● Kasım 2022'de yayınlanan [FlyProxy], web sitelerinin engelini kaldırmaya, Wi-Fi güvenliği ve gizlilik korumasına yönelik bir uygulamadır. Uygulamanın indirmeleri Mart ayında MoM %110 arttı ve indirmelerin %76'sı Hindistan'dan geldi. Mart ayında Android'de 28 bin tekilleştirilmiş reklam ile bu yüksek indirme artışı hiç de şaşırtıcı değildi.

● [Q proxy], PRIME DIGITAL tarafından Şubat 2023'te yayınlanan bir web hızlandırıcı uygulamasıdır. Uygulamanın indirmeleri Mart ayında MoM %1195 arttı. İndirmelerin çoğu %58’lik bir pay ile Hindistan'dan geldi, ardından Pakistan %24'lük payıyla izledi.
 

Son mesajlar

Üst