İtopya.com ve UPS Kargo ile yaşadığım sorun

Bu konuyu okuyanlar

coolnext4

Öğrenci
Katılım
7 Nisan 2021
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
27
Merhabalar itopya.com ve UPS kargo ile çok kötü bir tecrübe yaşadım ve her mecrada bu sorunumu paylaşarak çözüm arıyorum.

Olay şöyle 29 Mart 2021 tarihinde itopya.com’dan Trust Cilax 2.1 ses sistemini sipariş ettim. 2 Nisan 2021 tarihinde ürün elime ulaştı. Kargonun geç gelmesi problem değil yoğunlardır vs diyerek pek takmadım ki bu konuda herkes şikayetçi neyse. Ürün ile hafta sonu zaman geçirme fırsatım oldu üründe herhangi bir hasar bulunmuyordu. Müzik filan dinlerken her şey normal fakat gece şunu farkettim subwoofer’dan cızırtı geliyor. Bilgisayar ile olan bütün bağlantıları sökmeme ve sesi kapatmama rağmen halen subwoofer’dan cızırtı geliyordu ve bu çok rahatsız edici bir şey.

Düşük seste bir diyalog dinlerken bile subwoofer’ın cızırtısını duyabiliyordum. Dediğim gibi bilgisayara bağlı olmasa bile bir cızırtı mevcuttu. Ben de itopya.com ile irtibata geçip 5 Nisan 2021 tarihinde ürünü iade etmek istedim. Yani şu meşhur yasadan fayladanmak istedim 14 gün içinde koşulsuz iade. UPS Kargo’yu eve çağırdım ve aynen paketleyip itopya.com’a gönderdim.

6 Nisan 2021 tarihinde itopya.com’dan beni aradılar ürünü test ettiklerini, vidaların gevşek olduğu için cızırtı yaptığı ve artık cızırtı yapmadığı söylediler. Yüksek sesle müzik dinleyerek test etmişler fakat ben onlara sorunun kaynağını anlatan bir not bırakmıştım kargonun içine, zaten onlar benden istemişti bu notu.

Yüksek sesle müzik dinlemediğim için zaten duyabiliyorum cızırtıyı sorun da bu işte. O kadar illet bir sorun ki çok dikkat edilmesi gerek anlaşılması için.

Ben de sorunun o şekilde çözülemeyeceği söyledim ve garantiye yollanmasını söyledim fakat itopya.com çalışanı UPS kargonun ürüne taşıma esnasında hasar verdiği söyledi. Bu şekilde garanti kabul etmeyebilirmiş. Sonraki süreç için benim tutanak tutturmam gerektiği söylediler ve WhatsApp'dan hasar gören kısımların fotoğraflarını attılar.

Eee peki ne oldu? Arızalı olan ürünün hata tespitini itopya.com yapamadı, UPS Kargo ürünümü taşırken zarar verdi ve itopya.com kargoyu kontrol etmeden kabul etti. Üstelik şimdi beni UPS ile baş başa bırakmaya çalışıyor.

Ürünüm arızalı ve hasar görmüş oldu aynı zamanda garantiye de yollayamıyorum çünkü ürümün artık hasar görmüş durumda. Şimdi UPS ile ürünü geri yolluyorlar bana ve tutanak tutturmam gerektiğini söylüyorlar.

Ben paramı nasıl geri alabilirim, neler yapmam lazım? Benim müşteri olarak bir hatam var mı?


Ne yapacağımı şaşırdım herkes birbirine topu atıyor olan müşteriye oluyor.


Yardım ederseniz sevinirim. Sağlıklı günler.
 

utkuversus

Rektör
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,634
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,189
Puanları
113
Yaş
20
İtopya'dan alışveriş yapmayın deyince de bana kızıyorlar sonra güvenilir diye. Al sana güvenilir firma.

Türkiye Cumhuriyeti topraklarında mecbur kalmadıkça alışveriş yapacağım son sitedir kendileri.
 

coolnext4

Öğrenci
Katılım
7 Nisan 2021
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
27
Son gelişmeler şöyle. Kargoyu bugün almadan, direk iade ettim. Beklemedeyim. Aynı zamanda dün THH'ne başvurdum.
 

yentibaba

Asistan
Katılım
19 Şubat 2012
Mesajlar
118
Reaksiyon puanı
121
Puanları
43
Bu iş biraz şans işi sanki. yada bir ürün normalden daha göze çarpıcı bir indirim almış ise onda bazı küçük kusurlar olma ihtimali mevcut. pek dikkat çekmeyen üretim hataları yani. Ben 3 hafta önce bizdehesaplicom'dan FSP HYDRO K 500W psu aldım inanılmaz şekilde bobin zırıltısı yapıyordu. çalışmasında problem yoktu ancak bu bir kusur. ekran kartlarında da denk gelmekte bilenleriniz bilir. sonuçta insan rahatsız oluyor iade ettim farklı yerden aynı modeli aldım sıfır kusur. Ben bu işten şu tecrübeyi edindim; bir şey piyasa fiyatından daha aşağıya tek bir yerde satılıyorsa uzak durmakta fayda var :persevere:

Keşke ürünü sana ulaştığı gibi yasal cayma hakkı sürecinde iade etseymişsin. İki arada bi derede git gel yaptırmak hem sancılı hem de süreci uzatan bir iş. 15 gün içerisinde bi boş zamanında iadeni gerçekleştirseydin keşke
 
Son düzenleme:

coolnext4

Öğrenci
Katılım
7 Nisan 2021
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
27
Bu iş biraz şans işi sanki. yada bir ürün normalden daha göze çarpıcı bir indirim almış ise onda bazı küçük kusurlar olma ihtimali mevcut. pek dikkat çekmeyen üretim hataları yani. Ben 3 hafta önce bizdehesaplicom'dan FSP HYDRO K 500W psu aldım inanılmaz şekilde bobin zırıltısı yapıyordu. çalışmasında problem yoktu ancak bu bir kusur. ekran kartlarında da denk gelmekte bilenleriniz bilir. sonuçta insan rahatsız oluyor iade ettim farklı yerden aynı modeli aldım sıfır kusur. Ben bu işten şu tecrübeyi edindim; bir şey piyasa fiyatından daha aşağıya tek bir yerde satılıyorsa uzak durmakta fayda var :persevere:

Keşke ürünü sana ulaştığı gibi yasal cayma hakkı sürecinde iade etseymişsin. İki arada bi derede git gel yaptırmak hem sancılı hem de süreci uzatan bir iş. 15 gün içerisinde bi boş zamanında iadeni gerçekleştirseydin keşke
Aslında direk iade sürecini başlattım. Hiçbir geçikme olmadan. ürün geçtiğimiz hafta cuma günü(2 Nisan 2021) elime ulaştı yukarda yazdığım gibi cumartesi,pazar kullandım baktım olmuyor cızırtı var pazartesi ilk iş iade sürecini başlattım.

Dediğim gibi sağlam kutuda ürün yolluyorum kırık bir şekilde bana geri yollanıyor ee bende haliyle kabul etmedim kargoyu ve aynen iade. Şimdi THH ile hakkımı arıyorum.
 

coolnext4

Öğrenci
Katılım
7 Nisan 2021
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
27
şikayetvar.com'da yapmış olduğum şikayet üzerine en son böyle bir yanıt geldi itopya.com'dan.

Müşteri hizmetlerimiz ile görüşme sağladığınız tespit edilmiştir. Detaylı bilgi tarafınıza iletilmiştir üretici firmanın kontrol etmesi gerektiğini ve yapılacak iş akışı aktarılmış süreci kabul etmeyip ürünü istediğiniz görüşmeleriniz yer almaktadır. Yapılan şikayetinizde tüm işleyiş kontrol edilmekte olup onay vermediğiniz işlem sağlanmamıştır. Saygılarımızla


Burada telefon görüşmesini çarptırarak aktarıyor. Şöyle detaylandırayım ben iade etmek için gönderdim bunu fakat bana telefonla geri dönüş yapıldığında direk ürünün arızası ile ilgili konuşmaya başladılar ve görüşmenin akışı o şekilde devam etti.

itopya yetkilisi: Vidaları sıktık yüksek sesle müzik dinledik sorunu düzelttik.
ben: Hayır öyle düzelemez bu cızırtı müzik dinlemezken bile var hatta bilgisayara bile bağlamadan bir cızırtı geliyor diyorum.

Bu arada garanti bahsi geçiyor ve bende soruyorum peki garanti ye yollasak ne olur gibisinden aslında yola iade diye başlamıştım ama bu ihtimali de soruyorum ve işte o anda

itopya yetkilisi: "hatırlattığınız iyi oldu Alper Bey ürün bize gelirken zarar görmüş garanti bunu kabul etmeyebilir" tam olarak bu cümleyi kuruyor ve üstüne bunun için tutanak tuturmanız lazım diyince.

ben: tamam o zaman ürünü bana geri yollayın ne yapayım gibisinden diyorum çünkü ne yapıcağımı bilemiyorum itopya yetkilisi tutanağın benim tarafından tutturman gerektiği iddia ediyor,ben de detayları bilmediğimden o anda tamam diyorum.

Ve telefonu kapatıyorum. Bu görüşme whatsapp'dan hasar görmüş resimleri attıkları anda yapılıyor zaten. İlk ve tek görüşmemim şu ana kadar itopya.com ile bu.

Sonra araştırıyorum ve öğreniyorum ki benim tutanak tutturmam vs gerekmiyor basitçe cayma hakkımı kullanmak istiyorum ve tabii ki de ürünü kabul etmiyorum. THH'ne başvuruyorum. Elimde zaten ürünü paketlemeden önceki halinin videosu var onu şikayetvar.com'a attım biraz önce.

Benim burda bir hatam var mı ? Cayma hakkım halen geçerli sayılmaz mı ?

Herkese sağlıklı günler.

İade için ürünü paketlerken çekmiş olduğum video. Kayıt Tarihi: 05.04.2021

şikayetvar.com linki
 

coolnext4

Öğrenci
Katılım
7 Nisan 2021
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
27
İtopya.com iade işlemini yaptı sorunu çözdüler ama uzun bir süreç oldu tabii ki, ilgilenen herkese teşekkür ederim.

Sevgiler,saygılar.
 
Üst