İade Ve Değişim Hakkı

Bu konuyu okuyanlar

Gehrmann

Öğrenci
Katılım
15 Mart 2020
Mesajlar
27
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
25
Iyi günler bikaç gün önce aldığım asus marka monitörümde 2 tane ölü piksel çıktı bu yüzden aldığım yeri arayıp iade talep ettim fakat ürün açıldığı için iade almayacaklarını garantiye yollamamı söylediler. Servise göndersem ne yapabilirler ölü piksele? Ve bir şekilde iade etme şansım yok mu veya değişim?Hepsiburada'dan aldım.
 

AlperShal

Profesör
Katılım
14 Ekim 2018
Mesajlar
2,724
Reaksiyon puanı
2,554
Puanları
113
Iyi günler bikaç gün önce aldığım asus marka monitörümde 2 tane ölü piksel çıktı bu yüzden aldığım yeri arayıp iade talep ettim fakat ürün açıldığı için iade almayacaklarını garantiye yollamamı söylediler. Servise göndersem ne yapabilirler ölü piksele? Ve bir şekilde iade etme şansım yok mu veya değişim?
Paneli değiştirir garanti, ve ya direkt sıfır ürün verir. Ölü pikseli bırakmazlar. Müşteri memnuniyeti olarak çok yanlış bir davranış olur.
 

Hym

Öğrenci
Katılım
16 Nisan 2020
Mesajlar
63
Reaksiyon puanı
28
Puanları
18
Yaş
26
Açılmamış ürünün sorunlu olup olmadığı nasıl anlaşılabilinir ki.Çok saçma bir kural.

Edit:Bu arada daha 2 günlük üründe alabiliyosan değişiklik iste yoksa yepyeni ürünün tamir görmesi hoş bir durum değil.
 

Gehrmann

Öğrenci
Katılım
15 Mart 2020
Mesajlar
27
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
25
Açılmamış ürünün sorunlu olup olmadığı nasıl anlaşılabilinir ki.Çok saçma bir kural.

Edit:Bu arada daha 2 günlük üründe alabiliyosan değişiklik iste yoksa yepyeni ürünün tamir görmesi hoş bir durum değil.
Servise vericem işte değişim yaptırmaya çalışıcam bakalım
 

Guaqroz

Asistan
Katılım
2 Temmuz 2018
Mesajlar
421
Reaksiyon puanı
168
Puanları
43
Yaş
20
Iyi günler bikaç gün önce aldığım asus marka monitörümde 2 tane ölü piksel çıktı bu yüzden aldığım yeri arayıp iade talep ettim fakat ürün açıldığı için iade almayacaklarını garantiye yollamamı söylediler. Servise göndersem ne yapabilirler ölü piksele? Ve bir şekilde iade etme şansım yok mu veya değişim?Hepsiburada'dan aldım.
senin yapman gereken tek şey iade veya değişim talep etmek eğer 14 gün geçmediyse cayma hakkı diye bir olay var diye biliyorum sen bi sıkıştır hepsiburadayı (taksitli aldıysan caya hakkı 7 gün oluyor)
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
Hepsiburada derken muhtemelen orada satış yapan bir satıcıdan aldınız. Yönetmeliğe göre internet üzerinden yapılan satışlarda ürün elinizde ulaştıktan itibaren 14 gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden iade edebilirsiniz. Taksitli olup olmamasına göre değişen bir süre değildir bu.

Dolayısıyla ürün açılmış da olsa, iade edebilirsiniz. İade almamakta ısrar eden herhangi bir satıcıyı (Hepsiburada dahil) Tüketici Hakem Heyetine bir dilekçe ile bildiğiniz takdirde iadeniz onaylanacaktır ve paranızı geri alırsınız. Hala da iadeyi onaylamayan satıcıyı icraya verebilir ve zorla da olsa alabilirsiniz.

Dilekçeyi yazarken ürünün ayıplı olduğunu, ölü piksel bulunduğunu belirtmenize gerek yok, sadece cayma hakkımı kullanmak istedim firma kabul etmedi demeniz yeterli.

Bununla birlikte; ölü piksel konusu maalesef satıcılar/bayiler açısından çok can sıkıcı bir konu. Çünkü öçlü pikseli kullanıcı doğal olarak sahiplenmez, neden parasını verip aldığı üründe böyle bir hata olmasını kabul etsin? Üretici ve distribütörler de tüketici mevzuatıyla muhatap olmak zorunda kalmadıkları için kendilerini korumaya almak adına uluslararası elektrik elektronik mühendisleri odasına bir ölü piksel standardı yayınlattılar. Aynı bölgede 3'ten, başka bölgede 5'ten fazla ölü piksel olmadığı müddetçe ürünün "ayıpsız" olduğuna dair. Bu nedenle örneğin 2 tane ölü pikseli olan bir monitörü servise gönderdiğinizde, "standartlara göre bu bir kusur değil" deyip hiçbir işlem yapmadan geri gönderiyorlar.

Bu durumda alıcı eğer ürünü aldığından itibaren 14 gün geçmemişse "cayma hakkı" kapsamında ürünü sorgusuz sualsiz iade edebiliyor; ancak satıcı ise distribütöre veya üreticiye iade edemiyor. Böylece o ürün satıcının elinde patlıyor. Ancak onu ölü pikselli olarak zararına satıp elinden çıkarabilir.

Eğer 14 gün geçmişse, bu durumda tüketici 6 ay içinde ayıplı çıkan ürün olduğunu beyan edip yine iade isteme hakkına sahiptir. Satıcıların çoğu, ürün kendisine patlayacağı için bu tür iadelerden olabildiğinde kaçınmaya çalışıyorlar. Tüketici böyle bir durumda da Hakem Heyeti'ne başvurup ayıplı ürünün iadesi kabul edilmedi diyebilir. Hakem Heyetleri'ndeki bilirkişilerin aslında bilmez-anlamaz kişi oldukları düşünüldüğünde ne karar verileceğini önceden kestirmek çok zor.

Çünkü bazı bilirkişiler az önce belirttiğim ölü piksel standardını dikkate alarak "ürün ayıplı değil" diye olumsuz karar veriyor. Bazı bilirkişiler ise tek bir ölü piksel de olsa standardı bilmedikleri veya önemsemedikleri için iadeye karar veriyor. Bu durumda bir ihtimal tüketiciye patlıyor ama çoğu zaman satıcıya patlıyor. İşin özü, üreticinin hatalı malı yüzünden üretici suya sabuna dokunmazken haklı olan tüketici ve mağdur olan satıcı kavgaya tutuşuyor ve çoğunlukla satıcı kaybediyor.

Bazı ürünler bu durumdan istisnadır, üreticiler bazen güvendikleri ürüne özellikle "ölü piksel garantisi" yazarlar; bu tür ürünlerin tek ölü piksel çıksa bile değiştirilebileceği veya iade alınabileceği anlamına gelir. Ölü piksel garantisi olmayan ürünler ise servisin o anki inisiyatifine kalmıştır; bazen kabul etseler de çoğunlukla iade/değişim talepleri reddedilir.
 

Guaqroz

Asistan
Katılım
2 Temmuz 2018
Mesajlar
421
Reaksiyon puanı
168
Puanları
43
Yaş
20
Hepsiburada derken muhtemelen orada satış yapan bir satıcıdan aldınız. Yönetmeliğe göre internet üzerinden yapılan satışlarda ürün elinizde ulaştıktan itibaren 14 gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden iade edebilirsiniz. Taksitli olup olmamasına göre değişen bir süre değildir bu.

Dolayısıyla ürün açılmış da olsa, iade edebilirsiniz. İade almamakta ısrar eden herhangi bir satıcıyı (Hepsiburada dahil) Tüketici Hakem Heyetine bir dilekçe ile bildiğiniz takdirde iadeniz onaylanacaktır ve paranızı geri alırsınız. Hala da iadeyi onaylamayan satıcıyı icraya verebilir ve zorla da olsa alabilirsiniz.

Dilekçeyi yazarken ürünün ayıplı olduğunu, ölü piksel bulunduğunu belirtmenize gerek yok, sadece cayma hakkımı kullanmak istedim firma kabul etmedi demeniz yeterli.

Bununla birlikte; ölü piksel konusu maalesef satıcılar/bayiler açısından çok can sıkıcı bir konu. Çünkü öçlü pikseli kullanıcı doğal olarak sahiplenmez, neden parasını verip aldığı üründe böyle bir hata olmasını kabul etsin? Üretici ve distribütörler de tüketici mevzuatıyla muhatap olmak zorunda kalmadıkları için kendilerini korumaya almak adına uluslararası elektrik elektronik mühendisleri odasına bir ölü piksel standardı yayınlattılar. Aynı bölgede 3'ten, başka bölgede 5'ten fazla ölü piksel olmadığı müddetçe ürünün "ayıpsız" olduğuna dair. Bu nedenle örneğin 2 tane ölü pikseli olan bir monitörü servise gönderdiğinizde, "standartlara göre bu bir kusur değil" deyip hiçbir işlem yapmadan geri gönderiyorlar.

Bu durumda alıcı eğer ürünü aldığından itibaren 14 gün geçmemişse "cayma hakkı" kapsamında ürünü sorgusuz sualsiz iade edebiliyor; ancak satıcı ise distribütöre veya üreticiye iade edemiyor. Böylece o ürün satıcının elinde patlıyor. Ancak onu ölü pikselli olarak zararına satıp elinden çıkarabilir.

Eğer 14 gün geçmişse, bu durumda tüketici 6 ay içinde ayıplı çıkan ürün olduğunu beyan edip yine iade isteme hakkına sahiptir. Satıcıların çoğu, ürün kendisine patlayacağı için bu tür iadelerden olabildiğinde kaçınmaya çalışıyorlar. Tüketici böyle bir durumda da Hakem Heyeti'ne başvurup ayıplı ürünün iadesi kabul edilmedi diyebilir. Hakem Heyetleri'ndeki bilirkişilerin aslında bilmez-anlamaz kişi oldukları düşünüldüğünde ne karar verileceğini önceden kestirmek çok zor.

Çünkü bazı bilirkişiler az önce belirttiğim ölü piksel standardını dikkate alarak "ürün ayıplı değil" diye olumsuz karar veriyor. Bazı bilirkişiler ise tek bir ölü piksel de olsa standardı bilmedikleri veya önemsemedikleri için iadeye karar veriyor. Bu durumda bir ihtimal tüketiciye patlıyor ama çoğu zaman satıcıya patlıyor. İşin özü, üreticinin hatalı malı yüzünden üretici suya sabuna dokunmazken haklı olan tüketici ve mağdur olan satıcı kavgaya tutuşuyor ve çoğunlukla satıcı kaybediyor.

Bazı ürünler bu durumdan istisnadır, üreticiler bazen güvendikleri ürüne özellikle "ölü piksel garantisi" yazarlar; bu tür ürünlerin tek ölü piksel çıksa bile değiştirilebileceği veya iade alınabileceği anlamına gelir. Ölü piksel garantisi olmayan ürünler ise servisin o anki inisiyatifine kalmıştır; bazen kabul etseler de çoğunlukla iade/değişim talepleri reddedilir.

bu kaynağa göre taksitli alışverişlerde 7 gün diyor ama bilmiyorum kaynak biraz eski
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63

bu kaynağa göre taksitli alışverişlerde 7 gün diyor ama bilmiyorum kaynak biraz eski

Zannediyorum oradaki bilgilerin tamamını okumadınız. 7 günlük süre, internetten değil, "mağazadan" yapılan taksitli satışlar içindir ve mağazadan taksitli derken de kredi kartının taksitlendirilmesi durumunda değil, mağazanın kendi imkanlarıyla elden taksit yapması durumunda geçerlidir. (Senet vb.) Bunun dışındaki tüm durumlarda cayma süresi 14 gündür. Şunu da belirtmekte fayda var; mağazadan elden taksit yapılması durumlarda cayma hakkı vardır ancak peşin satışlarda fiziki bir mağazadan elden ürün alımlarında cayma hakkı yoktur. Kredi kartının taksitlendirilmiş olması da peşin sayılmaktadır; yani cayma hakkı yoktur.

İnternet üzerinden yapılan satışlar zaten tamamıyla ayrı değerlendirilir; ki bunlara mevzuatımızda "mesafeli satışlar" denir; yani satıcı ve tüketici arasında mesafe var, bir araya gelmeden gerçekleştirilmiş bir satış. İnternet, telefon, radyo, televizyon vb üzerinden yapılan satışlar.

Kendiniz de direkt Resmi Gazete üzerinde 6502 nolu Tüketicinin Korunması Hakkın Kanun'dan ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nden "Cayma Hakkı" bölümlerinde 14 gün süre tanındığını görebilirsiniz. Ayrıca pazarlamacıların ev ev dolaşarak yaptıkları satış türü olan "kapıdan satış" dediğimiz satışlarda da yine 14 günlük cayma süresi vardır. Onu da İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşmeler Yönetmeliği'nde görebilirsiniz.

Bu arada 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'da bu süre 7 gündü, 2013 yılında 6502 Sayılı yasa kabul edilerek süre 14 güne çıkarıldı ve 4077 sayılı yasa yürürlükten kaldırıldı.
 
Son düzenleme:

Guaqroz

Asistan
Katılım
2 Temmuz 2018
Mesajlar
421
Reaksiyon puanı
168
Puanları
43
Yaş
20
Zannediyorum oradaki bilgilerin tamamını okumadınız. 7 günlük süre, internetten değil, "mağazadan" yapılan taksitli satışlar içindir ve mağazadan taksitli derken de kredi kartının taksitlendirilmesi durumunda değil, mağazanın kendi imkanlarıyla elden taksit yapması durumunda geçerlidir. (Senet vb.) Bunun dışındaki tüm durumlarda cayma süresi 14 gündür. Şunu da belirtmekte fayda var; mağazadan elden taksit yapılması durumlarda cayma hakkı vardır ancak peşin satışlarda fiziki bir mağazadan elden ürün alımlarında cayma hakkı yoktur. Kredi kartının taksitlendirilmiş olması da peşin sayılmaktadır; yani cayma hakkı yoktur.

İnternet üzerinden yapılan satışlar zaten tamamıyla ayrı değerlendirilir; ki bunlara mevzuatımızda "mesafeli satışlar" denir; yani satıcı ve tüketici arasında mesafe var, bir araya gelmeden gerçekleştirilmiş bir satış. İnternet, telefon, radyo, televizyon vb üzerinden yapılan satışlar.

Kendiniz de direkt Resmi Gazete üzerinde 6502 nolu Tüketicinin Korunması Hakkın Kanun'dan ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nden "Cayma Hakkı" bölümlerinde 14 gün süre tanındığını görebilirsiniz. Ayrıca pazarlamacıların ev ev dolaşarak yaptıkları satış türü olan "kapıdan satış" dediğimiz satışlarda da yine 14 günlük cayma süresi vardır. Onu da İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşmeler Yönetmeliği'nde görebilirsiniz.

Bu arada 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'da bu süre 7 gündü, 2013 yılında 6502 Sayılı yasa kabul edilerek süre 14 güne çıkarıldı ve 4077 sayılı yasa yürürlükten kaldırıldı.
Doğrudur
 

Gehrmann

Öğrenci
Katılım
15 Mart 2020
Mesajlar
27
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
25
Hepsiburada derken muhtemelen orada satış yapan bir satıcıdan aldınız. Yönetmeliğe göre internet üzerinden yapılan satışlarda ürün elinizde ulaştıktan itibaren 14 gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden iade edebilirsiniz. Taksitli olup olmamasına göre değişen bir süre değildir bu.

Dolayısıyla ürün açılmış da olsa, iade edebilirsiniz. İade almamakta ısrar eden herhangi bir satıcıyı (Hepsiburada dahil) Tüketici Hakem Heyetine bir dilekçe ile bildiğiniz takdirde iadeniz onaylanacaktır ve paranızı geri alırsınız. Hala da iadeyi onaylamayan satıcıyı icraya verebilir ve zorla da olsa alabilirsiniz.

Dilekçeyi yazarken ürünün ayıplı olduğunu, ölü piksel bulunduğunu belirtmenize gerek yok, sadece cayma hakkımı kullanmak istedim firma kabul etmedi demeniz yeterli.

Bununla birlikte; ölü piksel konusu maalesef satıcılar/bayiler açısından çok can sıkıcı bir konu. Çünkü öçlü pikseli kullanıcı doğal olarak sahiplenmez, neden parasını verip aldığı üründe böyle bir hata olmasını kabul etsin? Üretici ve distribütörler de tüketici mevzuatıyla muhatap olmak zorunda kalmadıkları için kendilerini korumaya almak adına uluslararası elektrik elektronik mühendisleri odasına bir ölü piksel standardı yayınlattılar. Aynı bölgede 3'ten, başka bölgede 5'ten fazla ölü piksel olmadığı müddetçe ürünün "ayıpsız" olduğuna dair. Bu nedenle örneğin 2 tane ölü pikseli olan bir monitörü servise gönderdiğinizde, "standartlara göre bu bir kusur değil" deyip hiçbir işlem yapmadan geri gönderiyorlar.

Bu durumda alıcı eğer ürünü aldığından itibaren 14 gün geçmemişse "cayma hakkı" kapsamında ürünü sorgusuz sualsiz iade edebiliyor; ancak satıcı ise distribütöre veya üreticiye iade edemiyor. Böylece o ürün satıcının elinde patlıyor. Ancak onu ölü pikselli olarak zararına satıp elinden çıkarabilir.

Eğer 14 gün geçmişse, bu durumda tüketici 6 ay içinde ayıplı çıkan ürün olduğunu beyan edip yine iade isteme hakkına sahiptir. Satıcıların çoğu, ürün kendisine patlayacağı için bu tür iadelerden olabildiğinde kaçınmaya çalışıyorlar. Tüketici böyle bir durumda da Hakem Heyeti'ne başvurup ayıplı ürünün iadesi kabul edilmedi diyebilir. Hakem Heyetleri'ndeki bilirkişilerin aslında bilmez-anlamaz kişi oldukları düşünüldüğünde ne karar verileceğini önceden kestirmek çok zor.

Çünkü bazı bilirkişiler az önce belirttiğim ölü piksel standardını dikkate alarak "ürün ayıplı değil" diye olumsuz karar veriyor. Bazı bilirkişiler ise tek bir ölü piksel de olsa standardı bilmedikleri veya önemsemedikleri için iadeye karar veriyor. Bu durumda bir ihtimal tüketiciye patlıyor ama çoğu zaman satıcıya patlıyor. İşin özü, üreticinin hatalı malı yüzünden üretici suya sabuna dokunmazken haklı olan tüketici ve mağdur olan satıcı kavgaya tutuşuyor ve çoğunlukla satıcı kaybediyor.

Bazı ürünler bu durumdan istisnadır, üreticiler bazen güvendikleri ürüne özellikle "ölü piksel garantisi" yazarlar; bu tür ürünlerin tek ölü piksel çıksa bile değiştirilebileceği veya iade alınabileceği anlamına gelir. Ölü piksel garantisi olmayan ürünler ise servisin o anki inisiyatifine kalmıştır; bazen kabul etseler de çoğunlukla iade/değişim talepleri reddedilir.
14 gün olmadı daha. Bidaha görüştüm hepsiburada ile ve servise gönderip tutanak almanız gerek diyor o şekilde duruma göre iade alabiliriz dediler. 2 tane ölü piksel için gerekli tutanağı verirler mi ki acaba?
 

HarunBey

Asistan
Katılım
15 Ağustos 2020
Mesajlar
483
Reaksiyon puanı
324
Puanları
63
Yaş
24
Yorumları okumadan harekete geçmemelisiniz bir daha
 

Guaqroz

Asistan
Katılım
2 Temmuz 2018
Mesajlar
421
Reaksiyon puanı
168
Puanları
43
Yaş
20
14 gün olmadı daha. Bidaha görüştüm hepsiburada ile ve servise gönderip tutanak almanız gerek diyor o şekilde duruma göre iade alabiliriz dediler. 2 tane ölü piksel için gerekli tutanağı verirler mi ki acaba?
1 ölüpiksele bile değişim yapması lazım
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
14 gün olmadı daha. Bidaha görüştüm hepsiburada ile ve servise gönderip tutanak almanız gerek diyor o şekilde duruma göre iade alabiliriz dediler. 2 tane ölü piksel için gerekli tutanağı verirler mi ki acaba?

Arz ettiğim gibi, 14 gün içerisinde iade etmek için ürünün arızalı olması gerekmez, "ben arızalı değilse de sağlamsa da iade etmek istiyorum" diyebilirsiniz. Herhangi bir sebep bile belirtmenize gerek yok, almaktan vazgeçtim demeniz de yeterlidir. Hatta özellikle böyle söyleyin; yani arızalı olduğu için değil, cayma hakkınızı kullanmak istediğiniz için iade etmek istediğinizi belirtin.

Eğer almamakta ısrar ederlerse, belirttiğim gibi E-Devlet üzerinden Hakem Heyetine başvurabilirsiniz. Tavsiyem Hakem Heyeti'ne başvuru sırasında da arızalı olduğundan bahsetmeyin, konu uzar ve yanlış karar çıkabilir. Sadece "cayma hakkımı kullanmak istiyorum" deyin.

Buraya küçük bir not da düşeyim; bazı kişiler bu şekilde hakkını aramazlarken, bazı kişiler de cayma hakkını sihirli bir değnek zannedip kırdığı, çizdiği, ambalajını attığı ürünleri de iade edebileceğini zannediyor. Oysa bunlar cayma hakkı kapsamına girmez. Sadece "görmek ve nasıl çalıştığını anlamak için normal kullanım" olarak kullanabilir ve memnun kalmadığınız takdirde size geldiği gibi paketleyip geri gönderebilirsiniz.

Yorumları okumadan harekete geçmemelisiniz bir daha

Yorumların bir kısmı çok yanıltıcı olur. Tüketicilerin yorumlardan doğru kararlar çıkarabildiklerini zannetmiyorum. Bazen alışveriş yaparken yorumlara bakıyorum ve çok saçma/hatalı yorumlar görüyorum. Örneğin "çok pahalı bu fiyata alınmaz" gibi bir yorumla ürüne bir yıldız vermek yersiz. Ya da "firma çok iyi ama kargo çok geç geldiği için düşük puan veriyorum" vb..

1 ölüpiksele bile değişim yapması lazım

Yukarıda arz ettiğim gibi, ölü piksel konusunda belirsizlikler mevcut. Her ne kadar Hakem Heyeti ve mahkeme kararlarında olumlu sonuçlar olsa da; olumsuz sonuçlar da mevcuttur.
 

Son mesajlar

Üst