HGS Çöktü

Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,206
Reaksiyon puanı
10,327
Puanları
293
Hızlı eziyet




Otoyol ve köprü geçişlerinde trafik akışını hızlandırmak için iki yıl önce uygulanmaya başlanan HGS’de sorunların ardı arkası kesilmiyor. Okuma hatası yüzünden binlerce sürücüyü mağdur eden sistem, 1,75 TL olan geçiş ücretini 165 TL olarak yansıttı. HGS, sürücülerden geçmediği yol için de ücret aldı

Hızlı Geçiş Sistemi’ndeki arızaların faturasını sürücüler ödüyor. İki yıldır sürekli olarak hata veren HGS sistemi isyan ettirdi. Sistem son olarak okuma hatası yüzünden binlerce lira ceza kesmeye başladı. Sürücüler geçmediği yol için ücret ödemek zorunda kaldı. Ceza alan sürücülere ise tebligat ulaşmadığı gibi, bilgi de verilmiyor. Sürücülerin aradığı müşteri hizmetleri hattı çalışmıyor. İnternet sitesi üzerinden yazılan mesajlar ise sistem tarafından geri çevriliyor.

11 KATI ÜCRET KESİLDİ

HGS sisteminin mağdur ettiği sürücülerden Fahri Erata, geçiş ücreti için 1,75 TL ödemesi gerekirken sistemdeki aksaklıklar yüzünden 165 TL ödemek zorunda kaldı. Erata’ya kesilen ceza içinde en uzak mesafe olan Ankara - Çamlıca arası bedel yansıtıldı. Erata, “İş için kullandığım Samandıra -Çamlıca güzergahının geçiş ücreti olan 1,75 TL için bakiyemiz yeterliyken, HGS etiketimde 10 TL bakiye olduğunu düşünürsek, Ankara-Çamlıca ücreti olan 15 TL yeterli olmuyor. Samandıra - Çamlıca güzergahı için yapılan geçişlerde 165 TL ceza ödüyorum bu da yaklaşık 11 kat ceza anlamına geliyor” dedi.

HGS OKUMADI CEZA GELDİ
Seda Gamze K.’ya ise etiketin okunmamasından kaynaklı ceza tebligatı geldi. Ceza ile ilgili olarak bilgi almak için aradığı müşteri hizmetleri yanıt vermedi. Gamze K. “4441117 numaralı hat ya hiç açılmıyor ya da hatlarımızda yoğunluk ilerleyen saatlerde tekrar arayın diyor. 20 sefer sürekli aynı telesekreter aynı şeyi söylüyor. Ya gerçekten çok yoğun ya da kimse bakmıyor” diye konuştu

GEÇMEDİĞİ YOLUN PARASI İSTENDİ
Atakan B.’den ise kullanmadığı otoyolun ücreti istendi. Durumu HGS üzerinden yaptığı sorgulamadan fark eden sürücü Atakan B, “Aracıma FSM’den kaçak geçiş yapmışım hesapta ama tabi ki böyle bir şey yok ben o tarihte ve o saatte oradan geçmedim; bu olay başıma 4’ncü kez geliyor" ifadelerini kullandı.


Dilekçe yazdım cevap yok!


HGS sisteminde bir diğer arıza ise bakiye olmasına rağmen kaçak geçiş yapıldı diye ceza kesilmesi. Sürücülerin en çok bu durumdan şikayetçi. Sürücülerden Harun P.: “HGS geçişlerimde HGS kartımda bakiye olduğu halde kaçak geçiş olarak görülen bir çok geçişim olmuş ve HGS’den geçerken 1,35 ve 4,40 geçiş ücretleri olan gişelerde tek seferde 13,50-15,00 keserek hesabımdaki bakiyeyi bitirmiş olup diğer geçişlerimi de kaçak duruma düşürdü. Olayın üzerine gittim dilekçe yazdım 'en kısa sürede dönülecek' denildi ama ne bir mail ne de bir telefon geldi ” diye konuştu.


KaynaK
 

-Hewal-

Dekan
Katılım
27 Haziran 2008
Mesajlar
5,206
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
Toplu taşıma kullanın demenin farklı bir yolumu acaba.
 

IuTKuI

Profesör
Katılım
20 Aralık 2011
Mesajlar
1,622
Reaksiyon puanı
4
Puanları
218
Geçtiğimiz haftalar da böyle bir durum söz konusuydu üstüne insanların bu tip kötü olaylar başlarına geldiğinde, karşılarında muhattap olacak birisini bulamıyorlar. İşte şaka gibi olan budur. Yazılım hatası olan bir olay sonrası, dilekçe veren, arayan, kuruma giden insan yanıtsız bırakılıyor. Ne demek şimdi bu.

14.000 tl kesildi, hadi öde!
 

uma350

Profesör
Katılım
15 Ocak 2010
Mesajlar
4,411
Reaksiyon puanı
70
Puanları
0
Nasıl olabiliyor böyle bir şey hayret. Hiç mi testini yapmıyorlar uygulamaya koymadan önce..
 

Lazzz

Rektör
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
293
Bizde hgs yerine ogs ye girince 80 tl ceza yazdı insafsizlar inşallah arada kaynar o da silinir haahhahqh olmadı ogs masrafı çıkacak birde :D
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,206
Reaksiyon puanı
10,327
Puanları
293
geçmiş aylarda bir girişten dolayı 1.80 tl. yerine 7.25 tl. kesmişti. o günlerde "şikayet et" diye buton vardı, durumu yazdım gönderdim. bi kaç gün sonra e-mail adresime gelen mesajlarında "inceleme yapıldığı, yanlış yükleme olduğu tespit edilip fazlalığın geriye iade edildiği" bildirilmişti... aynı hata geçtiğimiz günlerde de tekerrür edince yine yazmak istedim; lakin bu defa şikayet butonunu bulamadım bir daha. kaldırmışlardı yani... aslında bunları tüketici hakları hakem heyetine şikayet etmek gerekiyor ya, bizde de bunlarla uğraşacak zaman yok maalesef.
 

uma350

Profesör
Katılım
15 Ocak 2010
Mesajlar
4,411
Reaksiyon puanı
70
Puanları
0
geçmiş aylarda bir girişten dolayı 1.80 tl. yerine 7.25 tl. kesmişti. o günlerde "şikayet et" diye buton vardı, durumu yazdım gönderdim. bi kaç gün sonra e-mail adresime gelen mesajlarında "inceleme yapıldığı, yanlış yükleme olduğu tespit edilip fazlalığın geriye iade edildiği" bildirilmişti... aynı hata geçtiğimiz günlerde de tekerrür edince yine yazmak istedim; lakin bu defa şikayet butonunu bulamadım bir daha. kaldırmışlardı yani... aslında bunları tüketici hakları hakem heyetine şikayet etmek gerekiyor ya, bizde de bunlarla uğraşacak zaman yok maalesef.

Hocam haklısınız aslında böyle ufak meblağlar için uğraşmak istemiyor, akışına bırakıyoruz hep.
Lakin sonuçta haksızlık bu. Üzerine gitmek lazım. Bugün bize yarın başkasına.
Yazık günah. Haksız kazanç bu. Eğer birşeyler yanlış çalışıyorsa bunu ortaya koymak gerekir. En azından birşeyler yapmış oluruz elimizden geldiğince.
Hoş gerçi dünyada her taraf haksızlık, sahtekarlık hangi biriyle uğraşacaksın ama..
Hatamız varsa affola üstad :)
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,206
Reaksiyon puanı
10,327
Puanları
293
Hatamız varsa affola üstad :)

estağfirullah, çok haklısınız... ne ki benim gibi beş vakit bir camiye bağlı biri için uğraşmak hakkaten çok zor. bunun için emekli olacağım günleri bekliyorum. Yüce Mevlam kısmet ederse o gün işim gücüm bu olacak, ertelemek zorunda kaldığım bu gibi şeylerin cümlesinin hesabını sormak en büyük dileğimdir inşaallah. :)
 
Üst