Rehber Coil Whine (bobin vızıltısı) sorunu olan donanımı iade etmek

Bu konuyu okuyanlar

AREryilmaz

Öğrenci
Katılım
29 Aralık 2023
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
33
Pek çoğumuz onbinlerce lira verdiği ekran kartlarının, anakartların, hatta bazen monitörlerin bile CWını dinliyoruz. Değişimler, iadeler reddediliyor. Sizlere donanımın parasını seve seve nasıl geri alacağınızı tarif edeceğim.



Öncelikle arıza ve ayıp arasındaki farkı anlamanız gerekli. Sonra bir de gizli ayıp var. Arıza malı satın aldıktan sonra malı kullanımınıza bağlı olarak ortaya çıkan herhangi bir bozukluk veya işllev kaybıdır, yani basitçe tanımladım tabii ki hukuken bundan daha geniş bir tanımı var. Ayıp ise malın üretiminden kaynaklanan bir noksandır. Malı alır almaz ortaya çıkanına ayıp, sonradan çıkanına gizli ayıp denir. CW farklı vakalarda farklı değerlendirilebilecek olsa bile ya ayıp ya da gizli ayıp sınıfına girer çünkü duyduğunuz sesin kaynağı üreticisi tarafından reçine içerisine düzgün şekilde gömülmemiş indüktörlerdir. Donanım üreticisi bu AYIPLI indüktörleri alıp kontrol etmeden donanıma koyduğu için sizin aldığınız donanım AYIPLI donanım haline gelir.



Hemen konu hakkındaki hükümlere bakalım:

6502
MADDE 8- (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır. (2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir. (3) Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi veya montajının satıcı tarafından veya onun sorumluluğu altında gerçekleştirildiği durumlarda gereği gibi monte edilmemesi sözleşmeye aykırı ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının tüketici tarafından yapılmasının öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya eksiklik nedeniyle montaj hatalı yapılmışsa, sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur.
Tüketicinin seçimlik hakları MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici; a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

Gelelim dilekçeye:
basvuru.jpg

Dilekçemde emsal karar vermişim ya, işte o emsal kararı ve aynı formatta benim dilekçeme çıkan kararı dilekçenize ekleyeceksiniz. Yani diyeceksiniz ki "emsal olarak Mezitli İlçe Tüketici Hakem Heyeti XXXXXXXX Numaralı kararı ve İzmir Karabağlar .... XXXXXXX bumaralı kararı mevcuttur".


Bu iş 3 ay falan sürer.

Sonrasında netice şu:
karar.jpg


(Karar numarası resmin en başında bu arada)

Ha itiraz edebilirler mi? Evet. Ama etmezler çünkü mahkeme de sizi haklı bulacak, siz beş kuruş para ödemezken onlar bir de mahkemeye harç, avukata para falan ödeyecek, bunun neticesinde de aynı tek bir ölü pikselin bile ayıp sayılmasıyla alakalı karar gibi bir hakem heyeti değil mahkeme kararı çıkmış olacak ve itiraz edebilmeleri için epey yüksek mahkemelere gitmeleri gerekecek. Yıllar önce "üç ölü pikselden aşağı değiştirmem" diye ısrar eden firmanın ısrarı şu an bizleri ölü piksel rezaletinden koruyor. Dolayısıyla itiraz etmeyecekler. Ha ederlerse sizin için süreç uzar ama sizden sonra daha da hiçbir firma CW varsa iade/değişim yapmam diyemez.

Eğer konuyu doğru anlıyorsam garanti süresi bittikten sonra malın devlet tarafından belirlenmiş kullanım ömrü içerisindeyken (mesela beyaz eşya için 10 yıl bu) tam olarak bu şekilde paranızı iade alabilirsiniz. Hatta bu durumda eski bir kartı olan bir arkadaş varsa lütfen denesin, sonucunu da bizlerle paylaşsın.

İsimleri ve ticari unvanları kapattım ama ihtiyacınız olan şey zaten karar numarası.
 

Son mesajlar

Üst