Cayma Bedeli Saçmalığı

atkaksoy501

Profesör
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
2,622
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
4,070
Puanları
113
Merhabalar. İyi forumlar dilerim. Yıllardır kullandığım türk telekom internetimi superonline ile değiştirmeye karar verdim. Bunun için superonline kurulumu yapılmadan önce superonline çalışanıyla beraber 31.10.20 tarihinde türk telekom müşteri hizmetlerini aradım. cayma bedelimin kaç tl olduğunu sordum ve yaklaşık 600tl olduğunu öğrendim. tamam dedim ve superonline kurulum işlemlerini başlattım. ardından 2.11.20 tarihinde superonline kurulumum tamamlandı ve aynı gün e devlet üzerinden abonelik iptal başvurusunda bulundum. bugün yani 3.11.20 tarihinde modem teslimiyle alakalı kafama takılan bir soruyu sormak amaçlı müşteri hizmetlerini aradığımda tekrardan tutarı teyit etmek amacıyla cayma bedelimin ne kadar yansıtılacağını sordum. yaklaşık 300tl civarı cevabını aldım. ufak ve güzel bir şok oldu benim için. telefonu kapattıktan yaklaşık yarım saat sonra türk telekomdan arandım iptal işlemimle ilgili. bu sefer de beni iptalden caydırmaya çalıştılar ve eğer iptal edersem yaklaşık 1100tl cayma bedeli ödeyeceğimi söylediler. bu sefer kötü ve büyük bir şok yaşadım. yine de tamam dedim ve kapattım. 10dk sonra tekrar teyit etmek ve nasıl herkes farklı tutarlar söylüyor diye sormak için tekrar aradım. bu sefer de tekrardan bana 300tl ödeyeceksiniz demesinler mi! karşımdaki hanımefendiye durumu anlattım her görüştüğümden farklı tutarlar duyduğumu söyledim. sistemde hata olabileceğini ve tekrar tekrar arayıp sormamı istedi. yaklaşık 20dk konuştum bu son görüşmemde ve bu görüşme sırasında hanımefendi benim tarifemi sorguladı ve "sizin tarifeniz ve kalan taahhüt sürenize göre 300tl gibi küçük bir tutar çıkması mümkün değil" dedi. (konuşmanın başında aynı hanımefendi de 300tl demişti) sonra kaba taslak bir hesap yaptı ve benim 3000tl civarlarında bir tutarla karşılaşabileceğimi söyledi. (bu arada taahhütüm aralık 2021 bitiyor) bu sefer oldukça büyük bir şok yaşadım ve telefonu kapatıp düşünmeye başladım. size sormak isterim ki daha önce aranızda böyle bir deneyim yaşayan oldu mu? taahhütü erken bitirip işlemleri nasıl hallettiniz? sizce böyle bir durumda şuan nasıl bir yol izlemeliyim? ( bu arada şuanlık iptal başvurumu durdurdum 3000tl ödeyeceğime her ay 100tl öder aralık 2021de cezasız iptal ederim daha mantıklı diye düşünüyorum) teşekkür ederim.
 

Craigdiizzeer

Doçent
Katılım
19 Ağustos 2020
Mesajlar
666
Reaksiyon puanı
959
Puanları
93
Yaş
25
Merhabalar. İyi forumlar dilerim. Yıllardır kullandığım türk telekom internetimi superonline ile değiştirmeye karar verdim. Bunun için superonline kurulumu yapılmadan önce superonline çalışanıyla beraber 31.10.20 tarihinde türk telekom müşteri hizmetlerini aradım. cayma bedelimin kaç tl olduğunu sordum ve yaklaşık 600tl olduğunu öğrendim. tamam dedim ve superonline kurulum işlemlerini başlattım. ardından 2.11.20 tarihinde superonline kurulumum tamamlandı ve aynı gün e devlet üzerinden abonelik iptal başvurusunda bulundum. bugün yani 3.11.20 tarihinde modem teslimiyle alakalı kafama takılan bir soruyu sormak amaçlı müşteri hizmetlerini aradığımda tekrardan tutarı teyit etmek amacıyla cayma bedelimin ne kadar yansıtılacağını sordum. yaklaşık 300tl civarı cevabını aldım. ufak ve güzel bir şok oldu benim için. telefonu kapattıktan yaklaşık yarım saat sonra türk telekomdan arandım iptal işlemimle ilgili. bu sefer de beni iptalden caydırmaya çalıştılar ve eğer iptal edersem yaklaşık 1100tl cayma bedeli ödeyeceğimi söylediler. bu sefer kötü ve büyük bir şok yaşadım. yine de tamam dedim ve kapattım. 10dk sonra tekrar teyit etmek ve nasıl herkes farklı tutarlar söylüyor diye sormak için tekrar aradım. bu sefer de tekrardan bana 300tl ödeyeceksiniz demesinler mi! karşımdaki hanımefendiye durumu anlattım her görüştüğümden farklı tutarlar duyduğumu söyledim. sistemde hata olabileceğini ve tekrar tekrar arayıp sormamı istedi. yaklaşık 20dk konuştum bu son görüşmemde ve bu görüşme sırasında hanımefendi benim tarifemi sorguladı ve "sizin tarifeniz ve kalan taahhüt sürenize göre 300tl gibi küçük bir tutar çıkması mümkün değil" dedi. (konuşmanın başında aynı hanımefendi de 300tl demişti) sonra kaba taslak bir hesap yaptı ve benim 3000tl civarlarında bir tutarla karşılaşabileceğimi söyledi. (bu arada taahhütüm aralık 2021 bitiyor) bu sefer oldukça büyük bir şok yaşadım ve telefonu kapatıp düşünmeye başladım. size sormak isterim ki daha önce aranızda böyle bir deneyim yaşayan oldu mu? taahhütü erken bitirip işlemleri nasıl hallettiniz? sizce böyle bir durumda şuan nasıl bir yol izlemeliyim? ( bu arada şuanlık iptal başvurumu durdurdum 3000tl ödeyeceğime her ay 100tl öder aralık 2021de cezasız iptal ederim daha mantıklı diye düşünüyorum) teşekkür ederim.
Tüketici hakları mahkemesine başvurun hocam. Bunlar iflah olmazlar. Zaten türk telekom dediğin vakit anladım durumunuzu
 

Yasuobilal2007

Profesör
Katılım
29 Ocak 2020
Mesajlar
1,286
Reaksiyon puanı
952
Puanları
113
Yaş
21
Merhabalar. İyi forumlar dilerim. Yıllardır kullandığım türk telekom internetimi superonline ile değiştirmeye karar verdim. Bunun için superonline kurulumu yapılmadan önce superonline çalışanıyla beraber 31.10.20 tarihinde türk telekom müşteri hizmetlerini aradım. cayma bedelimin kaç tl olduğunu sordum ve yaklaşık 600tl olduğunu öğrendim. tamam dedim ve superonline kurulum işlemlerini başlattım. ardından 2.11.20 tarihinde superonline kurulumum tamamlandı ve aynı gün e devlet üzerinden abonelik iptal başvurusunda bulundum. bugün yani 3.11.20 tarihinde modem teslimiyle alakalı kafama takılan bir soruyu sormak amaçlı müşteri hizmetlerini aradığımda tekrardan tutarı teyit etmek amacıyla cayma bedelimin ne kadar yansıtılacağını sordum. yaklaşık 300tl civarı cevabını aldım. ufak ve güzel bir şok oldu benim için. telefonu kapattıktan yaklaşık yarım saat sonra türk telekomdan arandım iptal işlemimle ilgili. bu sefer de beni iptalden caydırmaya çalıştılar ve eğer iptal edersem yaklaşık 1100tl cayma bedeli ödeyeceğimi söylediler. bu sefer kötü ve büyük bir şok yaşadım. yine de tamam dedim ve kapattım. 10dk sonra tekrar teyit etmek ve nasıl herkes farklı tutarlar söylüyor diye sormak için tekrar aradım. bu sefer de tekrardan bana 300tl ödeyeceksiniz demesinler mi! karşımdaki hanımefendiye durumu anlattım her görüştüğümden farklı tutarlar duyduğumu söyledim. sistemde hata olabileceğini ve tekrar tekrar arayıp sormamı istedi. yaklaşık 20dk konuştum bu son görüşmemde ve bu görüşme sırasında hanımefendi benim tarifemi sorguladı ve "sizin tarifeniz ve kalan taahhüt sürenize göre 300tl gibi küçük bir tutar çıkması mümkün değil" dedi. (konuşmanın başında aynı hanımefendi de 300tl demişti) sonra kaba taslak bir hesap yaptı ve benim 3000tl civarlarında bir tutarla karşılaşabileceğimi söyledi. (bu arada taahhütüm aralık 2021 bitiyor) bu sefer oldukça büyük bir şok yaşadım ve telefonu kapatıp düşünmeye başladım. size sormak isterim ki daha önce aranızda böyle bir deneyim yaşayan oldu mu? taahhütü erken bitirip işlemleri nasıl hallettiniz? sizce böyle bir durumda şuan nasıl bir yol izlemeliyim? ( bu arada şuanlık iptal başvurumu durdurdum 3000tl ödeyeceğime her ay 100tl öder aralık 2021de cezasız iptal ederim daha mantıklı diye düşünüyorum) teşekkür ederim.
bela bu türk telekom ya aynı avast antivirüs gibi
 

atkaksoy501

Profesör
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
2,622
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
4,070
Puanları
113
Tüketici hakları mahkemesine başvurun hocam. Bunlar iflah olmazlar. Zaten türk telekom dediğin vakit anladım durumunuzu
ancak taahhütnamede cayma bedeli ödeyeceğim belli olduğundan dolayı bu parayı alma hakları yok mu erken iptal durumunda. mahkemeye ne diyerek başvurmam gerek
Mesaj otomatik birleştirildi:

bela bu türk telekom ya aynı avast antivirüs gibi
:D vallahi kullanırken ayrı dert vazgeçerken ayrı dert
 

Little Cat

Müdavim
Katılım
28 Haziran 2020
Mesajlar
5,154
Reaksiyon puanı
10,457
Puanları
113
Yaş
29
Cimer'e yazıp BTK'ya şikayet edin yada tüketici hakları mahkemesine başvurabilirsiniz.
 

Craigdiizzeer

Doçent
Katılım
19 Ağustos 2020
Mesajlar
666
Reaksiyon puanı
959
Puanları
93
Yaş
25
ancak taahhütnamede cayma bedeli ödeyeceğim belli olduğundan dolayı bu parayı alma hakları yok mu erken iptal durumunda. mahkemeye ne diyerek başvurmam gerek
Mesaj otomatik birleştirildi:


:D vallahi kullanırken ayrı dert vazgeçerken ayrı dert
Hocam fiyat noktasında sizi aldatmaya çalışıyorlar. Zaten ücret bellidir. Fahiş miktarda paranızı çalmak isteyebilirler. Ama yok benim durumum var derseniz orası size kalmış. İyi forumlar
 

atkaksoy501

Profesör
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
2,622
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
4,070
Puanları
113
Hocam fiyat noktasında sizi aldatmaya çalışıyorlar. Zaten ücret bellidir. Fahiş miktarda paranızı çalmak isteyebilirler. Ama yok benim durumum var derseniz orası size kalmış. İyi forumlar
hocam yani 500 600tllere sıkıntı etmem öderim de fazlası bira kasıyor beni yani. fiyat belli olmalı farkındayım yani 3 aşağı 5 yukarı bişeyler dese her aradığım normal diyeceğim. bu konuyu yazdıktan sonra bir daha aradım 450tl dediler. elimde 5 farklı fiyat oluştu: 300,450,600,1100,~2500
Mesaj otomatik birleştirildi:

Cimer'e yazıp BTK'ya şikayet edin yada tüketici hakları mahkemesine başvurabilirsiniz.
sanırım cimere yazmam daha hızlı bir çözüm olabilir değil mi
 

Yasuobilal2007

Profesör
Katılım
29 Ocak 2020
Mesajlar
1,286
Reaksiyon puanı
952
Puanları
113
Yaş
21
hocam yani 500 600tllere sıkıntı etmem öderim de fazlası bira kasıyor beni yani. fiyat belli olmalı farkındayım yani 3 aşağı 5 yukarı bişeyler dese her aradığım normal diyeceğim. bu konuyu yazdıktan sonra bir daha aradım 450tl dediler. elimde 5 farklı fiyat oluştu: 300,450,600,1100,~2500
Mesaj otomatik birleştirildi:


sanırım cimere yazmam daha hızlı bir çözüm olabilir değil mi
evet
 

KaTaRaN

Profesör
Katılım
20 Aralık 2019
Mesajlar
2,850
Reaksiyon puanı
2,517
Puanları
113
Yaş
28
Sözleşmede cayma bedeli yazar. Ayriyetten kaç ay kullandığınızı ve ne kadar indirim aldığınızı biliryor iseniz o indirimleri de tutara ekleyerek kaç para ödeyeceğinizi bulabilirsiniz
 

atkaksoy501

Profesör
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
2,622
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
4,070
Puanları
113
Sözleşmede cayma bedeli yazar. Ayriyetten kaç ay kullandığınızı ve ne kadar indirim aldığınızı biliryor iseniz o indirimleri de tutara ekleyerek kaç para ödeyeceğinizi bulabilirsiniz
hocam 12 ay oldu taahhüt başlangıcından beri. bitmesine de 12 ay var. faturada yapılan indirimler 190tl gözüküyor
 
Katılım
1 Mayıs 2017
Mesajlar
5,996
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
10,560
Puanları
113
Tüketici heyetinden sonuc almak 6 aya kadar varabilir.
Ayni konu icin birden fazla basvuru yaparsan sure daha da uzar.
Ya sansini dene iptal ettir 300 tl cikarsa kurtulursun. Yada taahhut bitene kadar kullanmaya devam et.

Benim guvenim yok boyle davalara. Kac yillik firma yas yere adim atmaz o parayi söke söke alirlar.
 

Constantin87

Profesör
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,421
Reaksiyon puanı
1,934
Puanları
113
Arkadaşlar ortada bir fatura yok thh yönlendirilmesi yanlış. Arkadaşım mhz ara sürekli farklı bilgiler aldığını ilet bundan dolayı yetkili iste onlar dosya açıp yetkili sana dönüyor. Yetkili sana net tutarı söyler yetkiliye sizin söylediğiniz tutarı baz alarak iptal işlemi yapacağını farklı bir tutar olması durumunda şikayetçi olacağınızı iletin
 

atkaksoy501

Profesör
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
2,622
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
4,070
Puanları
113
taahhütnamenin kopyasını buldum ve orada yazan maddelere göre bir hesaplama yaptım. 1500tl gibi bir tutar çıkıyor. sonunda aynı hesaplamayı bir müşteri temsilcisi beyefendi de yaptı. ancak sisteminde hala 325tl gözüktüğünü söyledi. iptal ettirirsem mutlaka doğrusunun hesaplanacağını ve 1500tl civarında bir şey geleceğini söyledi. ben de paketimi 100tlye düşürttüm iptalden vazgeçtim. taahhüt süresi bitince kurtulacağım inşallah. teşekkürler herkese yardımları için :)
 

Constantin87

Profesör
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,421
Reaksiyon puanı
1,934
Puanları
113
taahhütnamenin kopyasını buldum ve orada yazan maddelere göre bir hesaplama yaptım. 1500tl gibi bir tutar çıkıyor. sonunda aynı hesaplamayı bir müşteri temsilcisi beyefendi de yaptı. ancak sisteminde hala 325tl gözüktüğünü söyledi. iptal ettirirsem mutlaka doğrusunun hesaplanacağını ve 1500tl civarında bir şey geleceğini söyledi. ben de paketimi 100tlye düşürttüm iptalden vazgeçtim. taahhüt süresi bitince kurtulacağım inşallah. teşekkürler herkese yardımları için :)
Taahhüt bozulmadan alt pakete geçilemez biliyordum
 

Fakehero

366. Gün
Emektar
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,350
Reaksiyon puanı
5,387
Puanları
113
Yaş
35
Taahhütlerde kullanmadığınız geriye kalan ay süresi kadar faturada belirtilen indirim tutarlarının toplamı alınıyor. Bu yüzden idare edip son bir iki ay kala iptal ettirirseniz yeni ISS firmanızın bu tutarın kendi belirledikleri limiti aşmadığı takdirde karşılar zaten.
 

atkaksoy501

Profesör
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
2,622
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
4,070
Puanları
113
Taahhüt bozulmadan alt pakete geçilemez biliyordum
taahhütü ilk başlattığım pakete düşürdüm hocam
Mesaj otomatik birleştirildi:

Taahhütlerde kullanmadığınız geriye kalan ay süresi kadar faturada belirtilen indirim tutarlarının toplamı alınıyor. Bu yüzden idare edip son bir iki ay kala iptal ettirirseniz yeni ISS firmanızın bu tutarın kendi belirledikleri limiti aşmadığı takdirde karşılar zaten.
aynen öyle yapacağım artık teşekkürler
 

Szayel

Profesör
Katılım
14 Ağustos 2019
Mesajlar
2,018
Reaksiyon puanı
1,147
Puanları
113
Sen ne hizmeti aldın ki bu kadar masraf çıkardılar ? Yeni hattı senin için mi çektiler naptılar hocam ? Aldığın modem, ttnet'in tv aracı gibi cihazları vermezsen geriye fazla fiyat çıkar. Belki bu cihazların fiyatlarıdır bu yansıyan?
 

atkaksoy501

Profesör
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
2,622
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
4,070
Puanları
113
Sen ne hizmeti aldın ki bu kadar masraf çıkardılar ? Yeni hattı senin için mi çektiler naptılar hocam ? Aldığın modem, ttnet'in tv aracı gibi cihazları vermezsen geriye fazla fiyat çıkar. Belki bu cihazların fiyatlarıdır bu yansıyan?
yok hocam taahhütümün bitmesine 1 yıl var. indirimsiz paket fiyatım 350tl. ondan dolayı böyle. modem var sadece cihaz olarak ve onu iade etsem dahi 1500 civarı ödersiniz diyorlar zaten modem parası 150tl bişeymiş
 

Szayel

Profesör
Katılım
14 Ağustos 2019
Mesajlar
2,018
Reaksiyon puanı
1,147
Puanları
113
Bireysel kullanıcı için biraz fazla gibime geldi. Ama bu fatura bedeline normal. Ben 1500 öderken, 20bin çıkmıştı paşalar gibi ödedik. Pardon yeni internet firmasına ödettirdik cayma bedelini :)
 

atkaksoy501

Profesör
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
2,622
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
4,070
Puanları
113
Bireysel kullanıcı için biraz fazla gibime geldi. Ama bu fatura bedeline normal. Ben 1500 öderken, 20bin çıkmıştı paşalar gibi ödedik. Pardon yeni internet firmasına ödettirdik cayma bedelini :)
nasıl bir firma o hocam 20k ödedi :D ticari kullanıyosunuz anlaşılan. merakımdan soruyorum download ve upload hızları kaç oluyor 1500tlye
 

grand_master

Profesör
Katılım
23 Ekim 2020
Mesajlar
1,015
Reaksiyon puanı
707
Puanları
113
Yaş
26
Bende iptal ettirmeye çalıştım bendende 1100 tl istediler daha da faturasını ödemedim
 
Üst